Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, jos sairaanhoitajien vaatimukset toteutuvat, on rahat pois kouluista, päiväkodeista jne. Tätäkö haluatte? ev

Vierailija
15.11.2007 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et parit johtajat kunnista irtisanottaisiin. Siellä niitä istuu tyhjänpanttina ihan riittävästi ja isoista palkoista tulee isot säästöt.

Vierailija
2/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näköjään et, ole hyvä ja anna tulla sellainen ratkaisu, jossa on jotain järkeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkohysterianlietsomistilaisuuksissa. Ja kaikki uskovat mitä tahansa Jaana sanoo, jaana on kuningas!

2 miljardia lisärahoitusta vuodessa ei ihan hoidu " parin kuntajohtajan irtisanomisilla" .

KAIKKI muut joutuvat maksamaan teidän ahneutenne omasta palkastaan - ja luonnollisesti teidän omatkin veronne nousevat. Sääliksi käy erityisesti meitä, jotka emme (enää) asu pääkaupunkiseudulla. Omassa kunnassani veroprosentti nouseen KAHTEENKYMMENEEN!

Vierailija:

niin et parit johtajat kunnista irtisanottaisiin. Siellä niitä istuu tyhjänpanttina ihan riittävästi ja isoista palkoista tulee isot säästöt.

Vierailija
4/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA VERON ALENNUSTA SUUNNITELLAAN ;SAMOIN VALTION VELKAA LYHENNETÄÄN KIIREELLÄ.

Vierailija
5/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla veroprossan vai maksaa tulevaisuudessa vähintään saman verran vakuutusten muodossa terveydenhoidosta?

Vierailija
6/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kunnissa istuu päättävissä asemissa eri yksiköiden johtajia joiden työpanosta ei varsinaisesti tarvita vaan ovat saaneet paikkansa koska ovat vaikka entisiä kansanedustajia tai muuta silmäätekeviä. Heitä ei tarvita: potkut vaan ja rahat hoitsuille.

Enkä ala ottamaan selvää heidän palkoistaan.

Vierailija
7/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes varma ansaitsevatko kaikki hoitajat oikeasti noin suuret palkankorotukset, mutta vituttaa vaan ihmiset jotka parkuu ja syyttelee hoitsuja kaikesta.

t: 2

Vierailija
8/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi eivät kunnatkaan todellakaan pyörisi ilman johtoa - ei olisi teilläkään töitä eikä tulisi palkkaa ajallaan. Mutta tämähän on tietysti aivan liian vaikea käsittää.. Sitä paitsi kunnissa ei edes johtajilla ole mitenkään huiput palkat (eivät todellakaan tienaa samoin kuin yritysten johtajat, mikä on mielestäni ihan ok).

Vierailija
9/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotuksiin ei vaan nykyisellä veroprosentilla ole varaa missään Kehä 3:n ulkopuolisessa kunnassa, ei millään.

Ja vastauksena kysymykseesi, minulla ja lapsilla on jo nyt täydet sairaskulu- ja tapaturmavakuutukset, koska julkisen terveyden- ja sairaanhoidon laatu ja saatavuus on Suomessa niin alhainen. Joten jos noista saan valita niin, kyllä, maksan mieluummin PELKKIÄ vakuutuksia kuin kahta päällekkäistä systeemiä, joista toista en edes käytä ikinä (no ok, olen sentään 2 krt synnyttänyt...).

Vierailija:

ja samalla veroprossan vai maksaa tulevaisuudessa vähintään saman verran vakuutusten muodossa terveydenhoidosta?

Vierailija
10/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mutta kunnissa istuu päättävissä asemissa eri yksiköiden johtajia joiden työpanosta ei varsinaisesti tarvita vaan ovat saaneet paikkansa koska ovat vaikka entisiä kansanedustajia tai muuta silmäätekeviä. Heitä ei tarvita: potkut vaan ja rahat hoitsuille. Enkä ala ottamaan selvää heidän palkoistaan."

Mistä sä vedät tällaisia " tietoja" ?!? Voi herra varjele mua hoitsuilta.. Tavallisen, pienituloisen kunnan johtoportaassa ei kyllä tasan istu ketään silmäätekevää, joka vain pyörittelee peukaloitaan. Kuntien virkamiehet tekevät kenttätyötä siinä missä muutkin: esim virassa oleva nuorisotyönohjaaja, joka siis on " yksikkönsä johtaja" , pitää nuorteniltoja ja rämpii teinien kanssa suolla.. Onpas todella hohdokas johtoportaan virka..

Vierailija
11/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varsinainen välkky ja luulen palkkojen noin hoituvan.

t:2

Vierailija
12/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ON KYSE nimenomaan kuntataloudesta ja siitä, että se EI pysty kestämään tuollaisia palkankorotuksia.

JOS valtio päättää tästä ikuisuuteen antaa rahat palkankorotuksiin omasta pussistaan, niin antakoot minun puolestani vaikka 100% korotukset jokaiselle hoitsulle! Todellakin!

Omasta arkipäivästäni tässä vain olen huolestunut (veroprosentin nousu samalla kun kaikki mahdolliset palvelut lopetetaan tai huononnetaan, jotta saataisin rahat palkanmaksuun...)

Vierailija
13/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pointtini kuitenkin on, että sitä rahaa löytyy muualtakin kuin päiväkodeista eli ihan samalla logiikalla voin vetäistä, että otetaan rahat sieltä kuin lapsilta.

t: 2

Vierailija
14/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kunta maksaa hoitajien palkat, ei valtio. Valtion rahoilla ei ole tässä mitään jakoa.

2) Kunnat joutuvat rahoittamaan palkankorotukset karsimalla palveluja. Ei tule päällystettyjä teitä, ei korjauksia homekouluihin, ei laajennuksia liian pieniin päiväkoteihin.

3) Yksi kohtuuttoman suuri kertakorotus aiheuttaa lumipalloilmiön: koko kuntasektori on nykyään palkkakuopassa, entäs kun jokainen kirjastonhoitaja ja sosionomi haluaa myös 24% korotuksen, mistä ne rahat otetaan?

4) Valtiontalous, joka nojaa pitkälti omavaraisiin kuntiin, rapautuu. Mitenkäs sitten käy julkisille palveluille, mukaanlukien terveydenhuolto?

5) Kunnat eivät voi maksaa palkkaa ammattiliiton mukaan, vaan koulutuksen ja työtehtävien mukaan. Eli mitään korotusta pelkästään tehyläisille ei VOI tulla.

Antakaa tehyläiset mulle

Vierailija
15/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli: antakaa tehyläiset mulle ratkaisu näihin ongelmiin.

Vierailija
16/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vedetään raja? Kenen palkat tai niiden korotukset valtion pitäisi maksaa? Jos hoitajat, sitten muut sosiaalialan ihmiset, sitten kirjastonhoitajat, jne jne. Tuo on loppumaton suo, ei sinne voi mennä.

Vierailija
17/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionavusta on jota vähennetty, vähennetty ja edelleen vähennetään. Ennen sitä jopa maksettiin korvamerkittynä, miksi se ei siis onnistu enää? Vastatko 18, ole hyvä.

Vierailija
18/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valtion pitää maksaa hoitsujen korotukset, millä rahoilla se maksaa ne tulevat vaatimukset?

Kun kunnilla ei ole varaa näiden lakkoilijoiden vaatimuksiin, miten voisi olla varaa koko kuntasektorin vaatimukseen päästä ylös palkkakuopasta? Eli taas tarvittaisiin valtion apua. Tällä tavalla ajetaan talous pikavauhtia inflaatioon.

Vierailija
19/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi terveiden aikuisten harrastuksia täytyy tukea yhteiskunnan varoin.

Aika helposti saatavaa rahaa.

Vierailija
20/28 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heiltä, jotka itse eivät pysty pitämään meteliä! Ja omaisetkaan eivät jaksa sitä tehdä.

Mutta on aivan turha syyllistää hoitajia tämän asian tiimoilta. Suomalaiset hoitajat ovat olleet palkkakuopassa jo niin kauan, että tässä eivät nyt tämän kaltaiset taivastelut auta. Veroäyri nousee joka tapauksessa, sitä on sanottu koko ajan. Ja valtio voisi toden totta auttaa ainakin osaa kunnista! Mutta jos tahtoa ei ole, sitä ei ole.