RAHAT TAI HENKI luki tehyläisten kyltissä.
Kommentit (24)
Vierailija:
Ja joulujuhlasta valitit joka illalla pidetään, kuinkahan paljon kouluilla on vain muutaman tunnin pituisia liikuntapäiviä tai vappujuhlia.
Eipä ole tuollaisia lyhyitä päiviä siää oikeasti ne ovat laittomia, tiesitkö sen? Oppilailla on oikeus saada tietty määrä opetusta.
Toisekseen työpäivä vetää tunteineen taatusti vertoja jokaiselle toisellekin palkkatyöläiselle. Aamulla klo 8 töihin klo 16 kotiin lähtö. Lisäksi on todella usein iltajuttuja. Edes ruokatuntia meillä ei ole. Missä muussa ammatissa ollaan töissä syödessäkin? Meteli on kova suuressa ruokasalissa, kun oppilaita on suuri määrä samaan aikaan syömässä. Vähän väliä joutuu hyppäämään pöydästä valvontatehtäviin kesken ruokalun. Lisäksi usein joku oppilas tulee vierteen seisomaan ja selostamaan omia asioitaan. Ruoasta maksetaan vielä sen laatuun nähden ihan reilu korvaus. Tosin ei ole muitakaan taukoja kesken päivän. Ehkä jollakin koululla on, meillä ei. Meillä tehdään töitä. Välituntivalvonnat ja erinäiset suunnittelukokouset vievät oman aikansa. Myönnetään, pidän taukoa viikossa ehkä yhteensä kaikki laskien 30 min.
ainakin sen kolme tuntia päivässä, silloin kun opettajana olin. Nyt en enää viitsi moista rääkkiä harjoittaa, joten olen vaihtanut ammattia.
Vierailija:
jos open viikkotuntimäärä on vaikka 20h, on esim. hoitoalan keskim. työaika 38h. Teetkö joka viikko 18h eli reilusti yli 3h töitä kotona? Vastaisitko tähän? (Äläkä yritä perustella että joudut oleaan kerran vuodessa joulujuhlassa illalla ja samoin kevätjuhlassa, sulla on se helvetillinen lomaetu muihin verrattuna)
Vieläkö löytyy ihmisiä, jotka kuvittelevat, että opettajan työ on vain pelkkää opettamista? Jos minulla on lukkariin merkittynä opetusta 20 h, niin on minulla muutakin työtä ihan tarpeeksi. Opettajan työhön kuuluvat kokoukset, projektit, toimiminen erilaisissa tiimeissä, koulutukset, yhteydet vanhempiin, juhlien järjestely, paperihommat ja meillä ammatillisella puolella myös yhteydet työelämään, työssäoppimispaikkojen hankinta, työssäoppimisen ja näyttöjen arvioinnit, hops-keskustelut, tarvittaessa hojks-keskustelut, yhteistyö muiden oppilaitoksen työntekijöiden kanssa, jne. Tulee kuule 40h hyvin äkkiä täyteen.
-edellinen korjaa