Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Latokartanon koulun rehtori Satu Elo

Vierailija
31.05.2013 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013053117079710_uu.shtml

Voiko todella jatkaa työssään jos ei ole tuon vertaa käytöstapoja?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 10:57"]

Kyllä voi. Rehtorin virka on varsinainen suojatyöpaikka ja ihmeitä pitää tehdä että siitä joutuu pois. Suvivirren pois jättäminen koulunkevätjuhlasta, uskonnottomille luurin korvaan laittaminen ovat aivan ok. 

Ja sitten ihmetellään mikseivät lapset kunnioita koulun auktoriteetteja? Lapset taitavat olla oikeassa.

[/quote]

Vierailija
42/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:47"]

Vähän sama kuin koulun ruokalistoilta poistettaisiin sianliha, eiväthän islaminuskoiset voi niin likaista elukkaa syödä.

Ei muuta kuin barrikadeille ja ruokahuoltopäällikkösatuelot tiputtavat possun pois kaikilta.

[/quote]

Siis onko koulun ruokalistoilla vielä sianlihaa??? Kait musulmaaneille tehdään noina päivinä omat ateriat, varmaan ne on syötävä vielä erillisissä tiloissa eikä kuolleiden sikojen kanssa samassa ruokalassa. Entäpä muu liha - onhan se varmasti halal? muuten se on Haram!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:46"]

Minä olen täysin suomalainen, täysin suomalaisista vanhemmista. Mutta en kristitty. Miksi ihmeessä minut pitäisi voida pakottaa osallistumaan kristillisen virren veisuuseen?

[/quote]

MIssä koulussa joku on pakotettu veisaamaan virsiä? Kuuntelu on eri asia.

Vierailija
44/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:40"]

Suvivirsi on yksiselitteisesti uskonnollinen laulu. Edes perinteen takia ei voida velvoittaa muita harjoittamaan omaa uskontoa, se on vastoin lakia ja sen henkeä. Se yksinkertaisesti on väärin. Ei toisen puolesta voi päättää että kyllä sulle se ev.lut virren kuuleminen on hyväksi ja että kyllä sä sen kestät.

Ja minä olen ev.lut joka mielellään laulan suvivirttä. Mulla vain ei ole tarvetta pakottaa muita tekemään samoin. Uskonto kirkkoihin ym. seurakunnan tilaisuuksiin, koulut pysykööt kouluina. Joka ei viitsi mennä kirkkoon kuuntelemaan ja laulamaan suvivirttä ei oikeasti perusta paskaakaan koko suvivirsiperinteestä.

[/quote]

Huomaan, että olet uskovainen. Minä nimittäin en ole, ja minulle suvivirsi ei ole todellakaan mitään muuta kuin yksi laulu kaikkien muiden laulujen joukossa, ja se on perinteisesti laulettu kevätjuhlissa. Uskonnonharjoittamiseen kuuluu minusta olennaisesti se, että itse uskoo siihen.

Vierailija
45/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:52"]

Minä olen täysin suomalainen, täysin suomalaisista vanhemmista. Mutta en kristitty. Miksi ihmeessä minut pitäisi voida pakottaa osallistumaan kristillisen virren veisuuseen?

[/quote]

[/quote]

Noh, miksi jonkun pitäisi saada pakottaa minut kuuntelemaan virsiä?

Vierailija
46/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te juntit tajua, että suvivirsi ei ole USKONNONHARJOITUSTA! Kyllä tyhmä saa olla, mutta ei sisälukutaidoton:  http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013053117093575_uu.shtml

Rehtori tässä on täysin väärässä ja haluaa vain ajaa omaa = ateistien asiaa.

Sääli niitä vanhempia, jotka joutuvat laittamaan lapsensa kyseiseen kouluun. Onneksi sitä ongelmaa ei kohta ole ja ko. tätikin lähtee kai kohta eläkkeelle.

Vierailija
47/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:10"]

Suomessa on kummallista se että vähemmistöt sanelee säännöt, ulkomailla kyllä mennään ihan maan perinteiden mukaan, siinä ei auta anelutkaan.

[/quote]

Paitsi Ruotsissa ja Norjassa.

Vierailija
48/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 12:17"]

Siis miksi eri uskontokuntiin kuuluvien pitää POISTUA salista Suvivirren ajaksi? Olen itse osallistunut mm. islamilaisiin häihin enkä tukkinut korviani rukouslaulujen ajaksi, olisiko pitänyt?? Kumma kyllä minusta ei tullut muslimia, vaikka kokemus hieno ja säväyttävä olikin...

[/quote]

Ei tarvitse toki, mutta monien vanhemmat ovat toivoneet ettei heidän lapsensa osallistuisi mihinkään uskonnolliseen sisältöön. Siksi tarjotaan mahdollisuus poistua virren ajaksi.

Vierailija
49/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 11:47"]

Vähän sama kuin koulun ruokalistoilta poistettaisiin sianliha, eiväthän islaminuskoiset voi niin likaista elukkaa syödä.

Ei muuta kuin barrikadeille ja ruokahuoltopäällikkösatuelot tiputtavat possun pois kaikilta.

[/quote]

Suurempi haaste koulukeittiöille on valtaväestön kaiken maailman allergiat ja trendisairaudet. Possu on ihan pieni "paha".

Siis onko koulun ruokalistoilla vielä sianlihaa??? Kait musulmaaneille tehdään noina päivinä omat ateriat, varmaan ne on syötävä vielä erillisissä tiloissa eikä kuolleiden sikojen kanssa samassa ruokalassa. Entäpä muu liha - onhan se varmasti halal? muuten se on Haram!

[/quote]

Vierailija
50/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 10:57"]

[/quote]

Latokartanossa ei ole kyse toisuskoisista oppilaista tai käytännön syistä, vaan rehtorin omasta vakaumuksesta. Rehtori on ns. kiihkovapaa-ajattelija, jolle kaikki vähänkään uskontoon vivahtava on kauhistus.

Rehtori Satu Elo, aiemmin Honkala, ei halua myöntää, että kyse on hänen omasta vakaumuksestaan ja kampanjasta kaikkea vähänkään uskonnolta vaikuttavaa kohtaan, eikä oppilaiden uskonnosta. Meidän lastemme koulussa on huomattavan paljon maahanmuuttajia, mutta Suvivirsi ei ole ongelma.

Vaikka äkkiseltään kuvittelisi, että ateistille uskonnollinen laulu on vain laulu muiden joukossa, ilmeisesti vapaa-ajattelijat eivät kykene erottamaan toisistaan laulamista ja uskonnonharjoittamista. En minä muutu tummaihoiseksi orjaksi, vaikka laulaisin negrospirituaaleja, mutta ilmeisesti vapaa-ajattelijat sitä kuitenkin pelkäävät.

Vierailija
51/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 12:04"]EI JUMANKAUTA! Maassa maan tavalla. Pysykööt pois juhlasta jos ei kestä laulua. ONNEKSI ei muutettu tuolle alueelle. EROA SATU ELO![/quote]

Suvivirsi ei ole ongelma koululaisille tai heidän vanhemmilleen. Ongelma se on vain rehtorille itselleen.

Vierailija
52/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvivirsi on on niin yesterday.

Vierailija
53/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsäjoulun vois poistaa kokonaan.

Vierailija
54/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa uskontokuntiin kuulumattomia on 21 %, joka kymmenes koululainen Helsingissä on maahanmuuttajataustainen ja enää 27 % uskoo kristilliseen Jumalaan. Ei auta myydä nyt enää Suvivirttä suomalaisena traditiona, kun loukkaa aika montaa. Kunnioitan sinänsä kaikkia uskontoja, mutta en halua osallistua minkään uskonnon harjoittamiseen vain sen takia, että niin on aina ennenkin tehty ja se kuuluu tiettyyn tapahtumaan. Olen aina ollut laumasielu, mutta partiossa uskonnon tuputtaminen aiheutti minussa runsaasti kapinointia.

Vierailija
55/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On mahdotonta elää kuulematta päivittäin jotain mihin ei usko. Siis jos käy töissä, koulussa, kaupoissa, asioilla, ihmistenilmoilla. Jos ottaa noin jyrkän kannan ja on noin ilmeisen altis asialle, ehkä on parasta tehdä linkolat ja muuttaa eräämaahan säilykkeiden, lääkevaraston ja vesipullojen kera. Siellä tosin ne suvivirressäkin mainitut linnut vielä laulavat, mutta jos laitat vaikka korvatulpat niin jo vaimenee sekin liverrys.

Vierailija
56/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusen, pääsiäismunan ja juhannuksen alkuperät ovat pakanallisia. Kristityt pöllivät juhlat ja keksivät niille uudet tarkoitukset.

Juhannus (myös mittumaari) tarkoittaa valon ja keskikesän juhlaa, jota vietetään kesäkuussa kesäpäivänseisauksen tienoilla[1][2]. Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa juhannus on ollut alun perin muinaisuskontoon liittyvä juhla.

Monet kristilliset kirkkokunnat viettävät juhannusta Johannes Kastajan syntymäpäivänä, mistä tulee nimi juhannus

Vierailija
57/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Kuka pakottaa

Vierailija
58/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:54"]

[/quote]

Ei kukaan pakota kuuntelemaankaan. Voit vapaasti poistua paikalta siksi ajaksi, kun laulavat, tai olla vaikka menemättä koko juhlaan, jos ei huvita. On niitä koulupäiviä ennenkin pyydetty vapaaksi.

Vierailija
59/77 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tältä Satu Elolta sähköpostia ja se kiistää KOKO asian.

Niin just. Ei sitten seiso sanojensa ja tekojensa takana.

EROA SATU!

Vierailija
60/77 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seliseliseli.

Kyllä asia on tasan niin ettei Suvivirsi soi.

Vai väittääkö reksi että se on paskapuhetta?

Nyt sulla on koko kesä aikaa miettiä pidätkö Joulujuhlat viimeisen päälle ja soiko suvivirsi kevätjuhlissa.

Hymyillään kun tavataan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi