Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v***u, mä saan varmaan silmälasit :( Paljonko maksaa piilarit??

Vierailija
14.11.2007 |

Aina ollut hyvä näkö mutta nyt näkö heikentynyt jonkun verran ja olen menossa huomenna optikolle.

Mielestäni kaukonäköni on ok, mutta kuitenkin huonompi kuin ennen.

Silmälaseja en todellakaan halua, mut paljonko maksaa piilolinssit jos sellaiset joutuu hankkimaan???

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole silmälaseja, vain piilarit, näkö n. -4,5 ja -4,7.

Vierailija
2/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silmät tulee kipeiksi jos lukee vaikka kirjaa kauemmin. Ja esim. tämän sivun tekstit näen korkeintaan 1.5m päästä, siitä kauemmas niin en näe. En koe että mulla olisi mitenkkään huono näkö, mutta tosiaan pienet tekstit on vaikeita nähdä yhtään kauempaa. Ja kuivat silmät on mulla myös vaikka olen vasta 25v.

Mut osaisko joku vastata tuohon että mitä maksaisi piilarit tällaisella näöllä jos sellaiset joutuu hankkimaan?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon silmälasikammoon on minulla hyvä syy.. minulla on nenän yläosa vähän vino joten rillit ei vaan sovellu päähän siten ettei ne menisi jotenkin ihmeellisen näköisesti kenoon :/

ap

Vierailija
4/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulet pärjäämään pelkillä piilolinsseillä. Minulla meinaan on kuivat silmät, enkä kyllä pysty piilareita pitämään pitkiä aikoja enkä lainkaan joka päivä, piilareiden kanssa kuivaa entistä enemmän ja niitä on tosi hankala saada pois silmistä kun tuntuu että kuivaa kiinni.

Mutta silmälääkäri katsoo silmiesi mukaan miten sinun on järkevä niitä käyttää.

Ja hyvin niitä silmälasia saa muotoiltua istumaan monenlaiseen nenään.

Vierailija:

mutta silmät tulee kipeiksi jos lukee vaikka kirjaa kauemmin. Ja esim. tämän sivun tekstit näen korkeintaan 1.5m päästä, siitä kauemmas niin en näe. En koe että mulla olisi mitenkkään huono näkö, mutta tosiaan pienet tekstit on vaikeita nähdä yhtään kauempaa. Ja kuivat silmät on mulla myös vaikka olen vasta 25v.

Mut osaisko joku vastata tuohon että mitä maksaisi piilarit tällaisella näöllä jos sellaiset joutuu hankkimaan?

ap

Vierailija
5/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin kyllä leikkaukseen heti. Maksaa ehkä reilu 3 tonnia, mutta laskeppa huviksesi mitä maksaisivat piilarit ja lasit lääkärikäynteineen yms. esim. seuraavat 40 vuotta...

Vierailija
6/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengittävät - välillä unohdan että ovat silmissä :D

Vierailija
7/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut niitä kertakäyttöisiä linssejä, kun suosittelivat niitä kuiville silmille et on parempi kun laittaa aina uudet linssit. Onko Air Optix linsseissä kertakäyttöisiä ja mikä liike niitä myy?

Vierailija
8/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkö on noin -4 ja ilman laseja tai piilareita joudun olemaan aika sokkona. Mulla on usein silmät niin kuivat ja arat etten voisi kuvitellakaan piilareita, mm. kipeänä, väsyneenä, jne. Ei olisi tullut mitään siitä, että heti aamulla olisi pitänyt tökätä linssit silmiin jotain nähdäkseen ja illalla väsyneenä jaksaa ronkkia ne pois. Jos ei vahvuudet ole kovin isot voi varmaan pärjätä paremmin piilareilla, kun ei ole ihan pihalla ilmankaan...

Vierailija
9/11 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pinnallista, mutta selvinnet kuitenkin vaikka susta tulis rillipöllö... itse sain lasit 23v ja pidän niitä silloin kun tarviin. en läheskään aina.

Vierailija
10/11 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin leikkaukseen. 3000e saadaan tuloja käteen 2 kuukaudessa ja siitä pitää maksaa vuokrat ja eläminen 4-henkiselle perheelle (eli n. 1500e/kk on tulot yhteensä), joten säästä nyt tuosta sitten jotain leikkausta varten. Enkä edes vielä tiedä tarvitsenko laseja ollenkaan, huomenna on siis optikolle aika. Mut mihinkään leikkaukseen ei ole varaa todellakaan, itse olen kotihoidontuella. Ja näen mielestäni hyvin, paitsi siis pientä tekstiä en näe kovin kaukaa ja silmät kuivat ja jotain pientä häiriöö on näkökentässä, mutta jotain nyt varmaan ainakin huomenna optikolla selviää.

ap

Vierailija
11/11 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö voi huonontua vielä parin vuoden mittaan ja leikkauksen tuomat edut katoaisivat pois. Mä tykkään silmälaseista paljon enemmän kuin piilareista. Mulla on kolmet eri lasit eri tilanteita varten.