---- Maalismasut vko 45 ----
Pistettäänpä uusi pino tälle viikolle.
Linkki edelliseen ketjuun
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (30)
Kaikki hyvin ja aika selkeästi tuolla pippeli ja kivekset vilkkas,eli toinen poika meidän perheeseen :D (ja nimiasia jatkuu,ÄÄH!!!!)
Itse olen myös miettinyt käytettyä kaukaloa. Tuolle 5v:lle muinoin saimme kaverin kaukalon joka oli alle 1v "vanha" ja nytkin ajattelin et voisin ostaa käytetyn jos vaan löydän haluamani alle vuoden vanhana.
Ultrasta vielä: kaikki oli siis hyvin,ultra kesti kaikkinesa 20min (??),todella reipas otteinen ultraaja mutta kaiken se silti sai mitattua ja hyvin selitti tulokset yms,päivän edellä la.
Meillä poitsukka masussa painoi jo 490g!! :D
keyes+poika
Hienoja uutisia rakenneultrista! Muuten, mitattiinko teillä jotain sydämen ristikkäisvirtauksia tms??? Kun mä tiedän pari täältä meidän alueelta jotka on joutuneet menemään uudestaan kun ei ole vauvali ollut sopivassa asennossa tähän mittaukseen ja meiltä taas ei sellaista katsottu ollenkaan...muistan myös että pojista on katsottu napaverivirtaus ja jotain muutakin, mutta tuo vaan mittaili...
Mä en nyt päivisin oo muuta tehnytkään kun ollut netissä, kun ei oo yli kuukauteen kunnolla päässyt!
Voi surku jos meitä selkäkipuisia tulee lisää! Ite kun täällä kärvistelen niin en kyllä toivois mitään tällaista kenellekään!
Onko muuten teillä samankaltaisia tuntemuksia...kun mua supistelee illalla kun olen jo sängyssä ja sit aamulla kun herään..? mun mielestä outoa, että levossa?!?!? Ei ne siis satu mutta ihan selkeästi tuntuu...
Mulla on joulukuun alussa aika sokerirasituskokeeseen...en tosiaan tiiä miten siellä pärjään, kun en voi istua, tuskin antavat tk:sta mitään makuupaikkaakaan mulle...
Tutulta mäkin uskaltaisin ostaa kaukalon, mutta erittäin varovainen olisin kuitenkin vieraalta ostetun kanssa. Kyllähän sitä haluais uskoa että ihmiset on rehellisiä, mutta se kun on vaan ikävä tosiasia että aina ei kuitenkaan näin ole. Ja voihan kolaroitukin näyttää ehjälle, vaikka olis jokin kohta saanut iskua ja ei siten uutta kolaria kestäisi...no olkoon...
Oikein hyviä vointeja kaikille!
Äiti1983 Alma 21+6 (kylläpä aika rientää!!!)
Onko muuten teillä samankaltaisia tuntemuksia...kun mua supistelee illalla kun olen jo sängyssä ja sit aamulla kun herään..? mun mielestä outoa, että levossa?!?!? Ei ne siis satu mutta ihan selkeästi tuntuu...
Äiti1983 Alma 21+6 (kylläpä aika rientää!!!)
En ole aikaisemmin listalla kirjoitellut, mutta nyt on niin läheltä liippaava kysymys, että on pakko vastata:) Minulla on aivan tasan samankaltaisia tuntemuksia, supistelee iltaisin makuulla. Siis nimenomaan levossa.
Maanantaina terkalle asiasta kerroin ja hän määräsi erinäisiin kokeisiin. Äsken juuri soitti, että on kokeissa löytynyt emätintulehdus ja siihen nyt lääkekuuri. Tämä on minulla aiheuttanut supistelut mitä ilmeisemmin, minulla tosin on erittäin supistusherkkä kohtu muutenkin. Torstaina vielä pitää mennä lääkärin luokse tutkimaan kohdunsuun tilanne, toivotaan että ei ole muutoksia tapahtunut.
Suosittelen ainakin soittamaan omalle terveydenhoitajalle, josko tutkimuksiin pääsisi.
T 19+5
ei mua meidän neuvolassa mihinkään tutkimuksiin laitettu vaikka mullakin nuita supistuksia on nimenomaan levossa ja paljon.Kun asiasta neuvolassa mainihin niin täti tuumas vaan että supistukset kuuluu normaaliin raskauteen.Vaikka mulla on ollu ennenaikanen synnytys ja paljon on mahollista että ei tämäkään mene ihan loppuun asti..Mut onneks nyt sentään äitiyspolilla ottavat vakavammin ja määräsivät sen ylimääräsen tutkimuskäynnin..
Nyt on taas kunto kohonnut kivasti,meni tuo alkuraskaus niin ettei jaksanu lenkkeillä ja kyllä kunto rupsahti.Nyt pääsen jo reipasta vauhtia etenemään koirien kanssa eikä tuo pömppömahakaan hidasta pahemmin.
Sunny rv 22+4
mulle kun tehtiin se sokerirasitustesti Helsingissä esikoisesta (2003) niin mulle kysyttiin heti haluanko makuupaikan,se kuitenkin pistää olon aika iljettäväksi kun ei oo syönyt pitkään aikaan ja elimistö "täyttyy" sokerista... Itse halusin istua,oli parempi olla niin.
Noista virtauksista,ainakin katsottiin et on 2 suonta ja virtausta napanuorasta ja tais se katsoa jotain virtauksia sydämestäkin...
keyes rv22+2
Kirjoitetaan nyt, kun on käyty neuvolat, lääkärit ja ultrat... Viime perjantaina oli rakenneultra. Kaikki oli ok. Vauva näytti, miehen pettymykseksi (= D), tytöltä jälleen. Mutta en siis kysynyt kätilön mielipidettä, kuhan itse tihrustin. Minunkin katsomisella ei mitään takeita. Painoarvio oli vko:lla 20+5 360g, mikä minun mielestä oli paljon. Mites muilla ollut?
Tänään oli lääkärinneuvola. Kaikki sielläkin kunnossa. Kohdunpohjan korkeus oli huimat 20.5 cm, mikä sekin on mielestäni tooooosi paljon. Ensimmäisestä ollut jotain 16 cm ja toisesta myös alle 20 cm.
Painoakaan ei olllut tullut "kuin" 275 g/vko. Mikä minulle on vähän. Molemmissa aikaisemmissa tullut vko:n 40 mennessä 20+ kg. Painoindeksi ollut kuitenkin ennen raskauksia 18, eli sinänsä nyt ei kauheeta huolta ole.
Muuttoärsytyksen vallassa.
Emilii
Mulla oli ihan alkuraskaudessa joitain kertoja sellainen "pakko-saada-sitä&tätä-just-nyt" aika,mutta nyt se vasta on alkanutkin!! Mites muilla?
Esim eilen rappusia ylös kävellessä tuli yhtäkkiä mieleen mansikkasuklaa ja tuntui hetken että kuolen siihen paikkaan jos en sitä saa :D Onneksi osaan hillitä nää himot aika hyvin,mutta yhden kanssa oon ihan toivoton ja se on kebab... :( kamalaa ja lihottavaa,mutta vähintään kerran viikossa sitä on saatava!! Ja normaalisti en niinkään välitä edes ns "roskaruoasta" :D
Samoin oon himoinnut keltaista jaffaa (normaalisti ihan yök), omenoita (tää nyt sentään hyvä,heh) ja keskellä yötä heräsin kun halutti ihan hirveästi grillimakkaraa (normaalisti myös aika yök...)
Maitoa juon noin 1l päivässä mikä on normaaliin max 2dl päivässä myös aikalailla.
SITTEN toinen kysymys: ONko muita joilla tullut jo maitoa rinnoista??
Kun mulla tuli tänä aamuna suihkun jälkeen yhtäkkiä itsestään muutamia tipahduksia maitoa ja mietinkin et mites tässä nyt tehdään,pitääkö lähteä jo liivinsuojuksia ostamaan...
Siihen se loppuikin,mutta kyllä niistä puristamalla kevyesti muutaman tipan saa tulemaan?
Onkos se rintatulehduksen riski nyt korkeampi??
keyes 22+3 + "jalmari"
Ostin sit sen käytetyn turvakaukalon (Gracon Logico S) ja jalustan. Ihan hyvältä vaikutti ja myyjäkin normi ihmiseltä eli olen päättänyt olla turvallisin mielin. Oon nyt opetellut säätämään sen ja asentamaan autoon.
Selkä anta amerkkejä kivun väehnemisestä, mutta ei pitäis istua kun siitä ei tykkä. Ei sen puoleen pitäis ranteidenkaan takia tässä olla.
Joten menen pois. Voikaa paksusti.
T:Vacsuli ja papu 21+0
Joku kyseli maidon tulosta. Minulla tuli ensimmäisessä raskaudessa ihan tiputtamalla maitoa saunassa ollessa. Kuulin jostain, ettei siitä ole haittaa, mutta puristella ei saa.
Täällä tullut ongelmaksi kova paineentunne alakerrassa. Ja se paine vain pahenee. Yhtään pidempään seisominen ei onnistu. Onko muilla vastaavaa?
Lisäksi vatsa kovettuu ihan ylhäältä asti aika tiheään. Aina ei tee kipeää, eikä vielä ole niin kipeetä tehnyt ollenkaan kuin poikia odottaessa. Silloin supisteli näillä viikoilla urakalla ja pisti oikein puhaltamaan. Mutta molemmat meni lasketun ajan tienoille.
Soitin asiasta neuvolaan ja käskivät huomenna lääkärille näytille. Jos vaikka tuntemukset olisivat viattomia, kun ei sairaslomallekaan vielä joutaisi.
Näin täällä. Vointi on muuten ihan ok.
Kaarna@laiva rv 20
Maidon tulosta kyseltiin...mulla on nyt viikon verran tuntunut aina välillä, että maito "nousee"...ja sen pari tippaa sieltä aina tirahtaa. Kävin jo paketin liivinsuojia ostamassa kaappiin varmuuden vuoksi, en kyllä vielä niitä ole käyttänyt.
Mä yritin kysellä neuvolasta noista ilta/aamusupistuksista, mutta ei vastannut oikein mitään...täytyy vissiin sinnitellä ja kysyä sit lääkärineuvolassa kun seuraavan kerran menee. Varaan kyllä aikaa, jos nää tästä vielä yltyy ja jatkuu. Mulla on taipumusta oireettomille pissatulehduksillekin, niin sellainenkin saattaa olla...
Vähän muuten gallupintapaista: Montako kertaa olet käynyt neuvolassa, ns normaalitarkistuksissa tässä raskaudessa.
Kysymys siitä, että meillä on mielestäni selvästi vähennetty käyntejä. Mullakin kuitenkin 23. viikko meneillään ja olen käynyt 2 kertaa. Seuraavaan kertaan on vielä 2 viikkoa, ja edellisen kerran kävin lokakuun 1. pv.....ja sama koskee esikoista odottavia, koska kaveri odottaa ekaansa ja ihmetteli että näinkö harvoin siellä käydään, olisi ehkä jollain tapaa kaivannut enemmän...
Mulla meinas käydä hassusti pari päivää sitten kun vein poikia hoitoon...päiväkodin parkkipaikalla olikin liukas kohta jota en huomannut ja jalka lipesi alta...samaan aikaan kuopus lähti kaatumaan ja yritin ottaa sitä kiinni...epäonnistuin...ja kaiken lisäksi tuli kaksi nopeaa repäisevää liikettä tuonne ennestäänkin kipeään selkään...tuntui lähinnä sille että olis 7 puukkoa isketty ristiselkään...tais välilevyn pullistuma tykätä tästä... =/
No johan tuli taas tarinaa...täytyy alkaa katsoon C.S.I.:tä
Viikonjatkoja!
Äiti1983 "alma" 22+1
Maitoa ei vielä ole tullut (esikosta tuli ekat tipat näillä viikoilla saunassa) mutta sellaisia maidonnousutuntemuksia on ja kuppikoko on kasvanut selvästi. Samoja liivejä taas voi käyttää kuin imetysaikana (ei nyt sentään niitä joita silloin ihan imetyksen alussa mutta maidontuotannon tasaannuttua).
Neuvoloita mulla on ollut seuraavasti (meillä noudatetaan aika tarkkaan noita ohjeellisia aluksi 4vk välein, sitten viikolta 30(?) 2 viikon välein ja lopussa (äippäloman alettua) viikon välein):
-7+3 (tämä piti olla 11+3 28 pv kierron mukaan mutta kun tiedettiin että kierto on paljon pidempi niin laskettiin tahallaan pitkälle, mutta oli siis silti aikainen. Yleensä eka käynti n. rv 10, jolloin kuunnellaan äänet ja varataan aika nt-ultraan rv 12)
-9+5 keskussairaalassa ultra, (jonka piti olla n. rv 12, mutta viikot oli siis pari vähemmän)
-9+5 lääkärineuvola (normaalisit rv 12, mutta viikot nyt meni sitten miten meni)
-13+6 normineuvola
-17+6 normineuvola
-19+5 rakenneultra keskussairaalassa
-22+0 normineuvola (tulossa siis vasta)
tästä jatkunee siis rv. 26 lääkärineuvola, ja normineuvolat rv 30, 32, 34, lääkäri taas rv 36 (synnytystapa-arvio, mulla sairaalassa, koska esikko imukuppisynnytys) ja sitten rv. 37, 38, 39 jne. Lisäksi mulla on yksi extra lääkärineuvola (tai sitten tuo rv 26 nla myöhemmin), koska ollaan lähdössä lomareissuun vuodenvaihteessa rv 29+ niin, että tarvitsen lääkäriltä lentoluvan.
Esikoisesta käynnit ihan samoin eli meillä ei eroa käyntien tiheydellä eri raskauksissa, mutta tietysti toista odottaessa asiaa on vähemmän, joten se on lähinnä pissan tikutus, sydänäänet + liikkeet, sf-mitta, verenpaine ja paino kun pikaisesti katsotaan.
Meidän kunta tarjoaa myös kaikki mahdolliset STM:n suositusten mukaiset lastenneuvolat, joista monella paikkakunnalla tingitään (mm. 10kk, 15 kk ja 21 kk, 24 kk).
Kyllä ne osaa olla neuvolassa pelottavia!! Olen nyt käynyt kahden viikon välein neuvolassa ja eilen kävin viimeks.. Mulla toi sf-mitta on kasvanu tosi nopeaan ja painoa tullu yhtäkkiä tosi paljon. Mulla seuraava neuvola 1,5 viikon päästä ja jos sf-mitta taas on kasvanut niin sitten aikaa ä-polille.. JOko siellä on TOSI paljon lapsivettä, KAKSI VAUVAA ultrauksista huolimatta tai jotain muuta häikkää.. Onko täällä kellään ennestään kaksosia? Ko mietin et voiko mitenkään olla mahdollista että rakenneultrassa ei oltais toista huomattu? Sen tiedän että sydänäänet voi olla vaikea havaita.. Ja alussa ne voi olla niin toistensa takana että näyttää yhdeltä vaikka onkin kaksi.. Minkälaisia sf-mittoja teillä on?
Oon ollu issiaskipujen ja supistelujen takia sairaslomalla.. Lisäks alkaa toi lantion löystyminen vaivata.. Että kivaa on kaikinpuolin.
Eikai auta ko odottaa..
-kolmekamua + Käpy(set????) rv 23+3
aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja pakkasta pari astetta...innostuin siivoamaankin.
Mulla kans on muutaman kerran ollut sellasta maidon nousun tuntua mut ei sieltä mitään ole tullut.Sais vaikka jo tullakkin niin olis jotain toivoa imetyspuuhista,esikkoa kun en imettänyt ollenkaan kun ei maito noussut.Sitten kun se viimein nous reilun viikon päästä niin vauva oli jo tottunut pulloon.Jonkun pari viikkoa jouduin kyllä lypsämään pulloon maidot ettei tissit poksahtanut mut sitten se maidon tulo siitä väheni.Aika pitkään sitä kuitenkin ois tullut,joskus tuossa tytön ollessa vuoden vanha maitoo tuli.
Neuvolasta:mulla on ollut näin,vk 8 neuvola,12 keskussairaalassa np- ultra,16 neuvola,20 rakenneultra,22 neuvola,26-27 lääkärinneuvola,30 neuvola.....ja siitä ne sitten jatkuu...ja sydänääniä aletaan kuunnella vasta viikolla 16.
Sunny 22+5
Lapset olleet vuoronperään kipeinä ja on vähän palstailut jääneet sivuun.
Mullakin oli rakenneultra viime viikolla. Kaikki näytti olevan ok. Kuten jollain muullakin, mulla oli ultraajana lääkäri joka oli aika nuiva ja vähäpuheinen. Katseli virtauksia ja jotain, mitään havaintoa ei ole mitoista, vaan että vastaa viikkoja. Täytyy kysäistä neuvolasta ensi viikolla kun ei neuvolakortistakaan selvinnyt mitään. Ja ei puhettakaan että sukupuolesta olisi edes arvausta, niin huitelin laitteen kanssa että hyvä kun mitään näki itse. Pääasia että kaikki tällä erää ok.
Parvorokosta on palstalla puhuttu. Mulle eilen työkaveri sanoi että lapsensa on kipeänä ja kehotti pysymään kauempana. Ei kait anna syytä huoleen?!
Sokerirasituksesta - kyllä varmasti lepopaikka järjestyy kun pyydät. Kaverille annettiin ihan oma huone, oli kylläkin ko. sairaalassa töissä niin sai vissiin henkilökunta etuna . Mullakin toinen rasitus edessä, vissiin joskus viikolla 24 ja edellisessä ei kyllä ollut tarvetta makuupaikkaan, ei kyllä kysyttykään.
Supistuksia on välillä kovastikin, ei kipeitä mutta tuntuvia. Lisäksi mullakin välillä älytöntä paineentunnetta mahassa, ei kiva tunne.
Maitoa ei ole tullut, ei tullut kahden edellisenkään kanssa kun vasta synnytyksen jälkeen. On kyllä ollut tuntemuksia että maito nousee, aika jännä fiilis.
kolmekamua - toivottavasti huoli on turha ja kaikki ok! Paitsi jos kaksoset on tulossa ja ovat tervetulleita niin mikäs siinä :-)
Eipä tämän ihmeempiä tänään. Paranemisia selkävaivaisille ja hyviä vointeja kaikille!
t. Mirabella ja Hilma 21+4
Kolme Kamua: Toivottavasti asiat selviää parhain päin. Tsempit!
Oma selkä on reistaillut, mutta olen toistaiseksi päässyt töihin. Selkä tuntuu kipeytyvän eniten muualla kun töissä. Piha- ja kotityöt, ostoksilla käynti jne.
Vein tänään äitiyspäivärahahakemuksen Kelaan ja selkäkipu mielessä kyselin samalla sairaspäivärahasta.
Mulle oli uutta, että jos sairasloma on alkanut tämän vuoden puolella ja jatkuu yhtäjaksoisena äitiyslomaan asti tulee mahdolliset sairaspäivärahat ja myös äitiyspäiväraha 2006 tulojen mukaan. Kun siis nyt olisi tulossa 2007 tulojen mukaan.
Kysyin kahteen kertaan tuota ja kyllä sen oikein ymmärsin.
Aika kiemuraisia nuo rahajutut.
Olo on ollut muuten hyvä, sokeritkin on suht kohdillaan. Vauva touhuaa ihan valtavasti, on jo hetken näkynytkin liikkeet. Istukka on edessä, että voisi luulla, ettei niin tuntuisi.
Ihania ultrakuulumisia monilla! Hyviä vointeja kaikille =)
AnniHelena rv 23+4
Täältä löytyy myös yksi maaliskuun odottaja. LA 1.3. Voisi jo syntyä, en ole oikein päässyt kunnolla nauttimaan odotuksesta. Odotan synnytystä jo kuumeisesti :p (Tämä nyt toki ei ole sitä että toivon että lapsi syntyisi etuajassa vaan että aika kuluisi nopeammin vaikka se nytkin jo vauhdilla menee ;) ). Raskaus diabetes tuomio tuli ja nyt sitten jännätään että paheneeko viikko viikolta. Kumpa saisi arvot kurissa pidettyä ilman insuliinia. Kävin viikko sitten sokeritestissä ja arvot olivat kyllä ihan hyvät (4,9 , 10,1 , 7,4), mutta yhden tunnin arvo meni 0,1 yli sallitun joten eiköhän se tästä vielä pahene kunhan viikkoja kasaantuu. Vielä tietenkään huoli ei ole kun ylitys noin niukka ja muut arvot ok. :D
Joku noista päivärahoista puhui...mulla onneksi sellainen tilanne, että vaikka sairausloma kestäisi äippäloman alkuun niin en joudu sairauspäivärahalle missään vaiheessa kun meillä saa olla puoli vuotta sairaana palkallisesti. Ja sitten saa vielä äippäloman alusta 3 kk palkallisena, ennen ku alkaa päivärahat pyörimään. Se oikeasti helpottaa taloutta aika paljon...kun ikävä kyllä ei olla vielä löydetty puuta missä tuo raha kasvaisi...
Yritän tässä just soitella äitipolille kun mun tuli mieleen että ne siellä testas multa streptokokit tuolta alapäästä, ja joku g-ryhmän strepto oli koholla että voisko se aiheuttaa noita "leposupistuksia"...on vaan varattu kokoajan...hitto!
Aika hiljaista tää kirjoittelu täällä todella on...tai sit musta tuntuu vaan että nyt kun on aikaa täällä pyöriä niin tulee katsottua aika monta kertaa päivässä, että onko kukaan mitään kirjoitellu...
Oikein leppoisaa viikonloppua kaikille!
Äiti1983 Alma 22+3
Mukana ollaan, vaikka palstalta olen pysytellytkin poissa sairastelujen takia.
Todellakin, käytännössä koko syksy on mennyt flunssaa potien.Pitkittyneeseen
sairasteluun olen saanut avuksi mm. astmalääkkeet ja nenäsumut.Nyt tänään
loppu antibiotit poskiontelotulehdukseen, joten kovilla ollaan oltu..Ens torstaina
olis keuhkolääkärin tarkastus,toivottavasti silloin saisin "terveen" paperit ja alkas
tämä helpompi keskiraskaus..
Vauva onneksi kasvaa ja voi hyvin.Rakenneultrassa viimeviikolla painoarvio oli
450g ja pojaksi masuasukki paljastui.(ei ollut epäilystäkään asiasta,niin selvät
oli merkit:))Itselläni tämä on toinen raskaus ja niin erilainen oireisiin ja sykeisiin
verrattyna,joten en luota kun kokeneeseen ultraajaan tuossa sukupuolen veikkai
lussa.Esikoinen on myös poika, joten halvaksi tulee hankintojen suhteen..
Ainut asia mikä on herättänyt hämmästystä minussa ja miehessä on ollut ns.
ystäviemme kommentit.Monet ovat ihan suoraan kyselleet meinataanko yrittää
vielä kolmatta ja sitä tyttöä?!!Oletteko muut törmänneet tälläiseen?
Ratasasioissa kyselisin vielä, onko ketään harkinnut/onko käyttökokemuksia
Phil&Teds merkkisistä päällekkäismallisista tuplista.Meille tuo malli taitaa olla
ainut mahdollinen pienen tavaratilan takia..
Mukavaa masun kasvattulua kaikille.Toivottavasti saadaan vanhaa porukkaa taas
mukaan:)
Kukonpoikanen 21+5
kaikki kunnossa,painoa tullut 7viikossa kolme kiloa,et ei paha.Aattelin et ois jo enempi tullut kun alkaa nuo farkut ikävästi kiristää,eikä vain mahan kohalta...vauva oli vilkas,niinkuin aina,karkasi monesti laitteen alta ettei meinannu saada sydänääniä kuuluviin,ja sitten potkia jyskytti kun ärsyyntyi painelusta.Seuraavaksi on rv 25 lääkäri,ja 26 verikokeet kun olen o- veriryhmältä,niitä jotain vastaaineita vahtiivat.Meidän neuvolassa ei ainakaan oteta papaa raskaana ollessa,siitä oli joku aika sitten täällä puhetta kun oli joltain otettu...jälkitarkastuksessa sitten ottavat.
Ystävien kommenteista.meillä ei tuota tilannetta kuin kukonpoikasella,mutta kun kuultiin että nyt on poika tulossa niin mies ja mun isä heti tokas että nythän sitä voip lopettaa lapsien teon kun on molempia merkkejä yks...miehet......
Ja tänään tuli kauppa reissulla semmosen puolen tunnin ajan ihan kamalia suppareita,siis ne oli niin kipeitä että ihan säikähin,enkä uskaltanu nousta autosta ylös siihen puoleen tuntiin.Meinasin jo soittaa neuvolaan mut sitten ne tuntu laantuvan.Siitä sitten äkkiä kotiin sohvalle lepoon.Ei oo tullu takasin onneks.Ja just tänään kun neuvolassa varotteli ja käski lepäämään,ottamaan iisisti ja tarkkailemaan etteivät vaan muutu kipeiksi.Aaargh,mitenkä musta tuntuu et tää syntyy vielä aijemmin kun esikoinen.Kun nyt pääsis sinne 30 paremmalle puolelle edes...
Sunny rv 23 tasan
ja kaikki kunnossa. Ultraaja oli jopa etuajassa. Kommentti jäi mieleen: nyt vaan sitten kerätään massaa 3-4kg eli ekasta puolikkaasta painoa n.300g. Aika hyrjaa toi kasvu nyt tämän jälkeen.
mammutter: Kuten kommentoit edellisessä pinossa, niin juuri noin yritin pähkäillä itsellenikin tuota kaukalo ja kolari asiaa.
Selkä vaan meni tänään jumiin, aamusta alkoi ja rakenne ultran jälkeen en meinannut päästä autosta ulos. Ja käsistä tuli saikkua 2 vkoa. En olis tätä selkä asiaa tähän lisäksi kaivannut.
Vacsuli ja papu 20+5.