Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---- Maalismasut vko 45 ----

03.11.2008 |

Pistettäänpä uusi pino tälle viikolle.

Linkki edelliseen ketjuun

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt pitkään hiljaiseloa kun ei ole oikein ollut mitään kerrottavaa...

Nyt sitten viimein rakenneultra takana ja kaikki ihan ok. Meinasin pudota pöydältä kun kysyin sukupuolta, ja kätilö yllättäen sanoikin, että kyllä tämä tytöltä näyttää...

Mellä on ennestään kaksi poikaa, ja jotenkin olen aina ajatellut että meillä "tehdään" vain poikia... Pojat on aivan ihania ja kolmaskin olisi ollut aivan yhtä toivottu, mutta täytyy myöntää, että nyt varovaiset toiveet pikku prinsessasta nousivat aikalailla. Yritän silti pitää itseni kurissa vauvanvaateosastolla, koska tiedän, että erehtymisen vaara on suuri. Kätilö tosin sanoi, että hän näkee täällä kyllä häpyluun, mutta muuta ei näyttäisi olevan. Täytynee vielä varata aika yksityiselle siihen 4D ultraan, että saadaan selvyys asiaan.

Painoa oli kertynyt huimat 400g. Onnellisin mielin tässä siis odotellaan...

:D Piiperö -78 rv 21+0

Vierailija
22/30 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 3 neuvolakäyntiä täällä ja nuo 2 ultraa.

Eli rv9, rv 14 ja rv 18 ollut neuvolat,seuraava on rv24.

Ultrat np ja rakenne,eli rv12 ja rv22.

Mie oon yrittänyt sisäistää ajatuksen,että poika se on koska niistä näkymistä ei voinut erehtyä :) siihen asti kun olin ajatellut vain "vauvaa" ja nyt pitää tosissaan ajatella Poikaa :D Tuo nimiasia tulee jo uniin asti ja olen unissani antanut lapselleni mitä ihmeellisimpiä nimiä Jarkko-Emeristä (joo-o,ei elmeri vaan emeri...) Hannekseen ja yhdessä unessa yritin väkisin antaa pojalle nimeä Emmaleena ja mentiin oikeuteen asti kun se ei mennyt ekalla läpi... höh... :)

Muuten ei mitään ihmeempää,olo on parempi kuin aikoihin ja potkuja tuntuu vähän väliä,tunteja ensin hiljaista ja sitten alkaa jalkapallo-ottelu :D

keyes rv 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut asia mikä on herättänyt hämmästystä minussa ja miehessä on ollut ns.

ystäviemme kommentit.Monet ovat ihan suoraan kyselleet meinataanko yrittää

vielä kolmatta ja sitä tyttöä?!!Oletteko muut törmänneet tälläiseen?

Uskon että tuohon asiaan törmäävät monet. Meilläkin vaikka molempia jo löytyykin niin monet minun sukulaiseni ohimennen tokaiseet että "yritättekö vielä yhteistä poikaa?" ym. En paljoa sukulaisiani näe mutta jo toisen tytön odotus ajalla tämän asian huomasin. Kaikille se oli itsestään selvyys että totta kai me yritämme miehelleni sitä biologista poikaa, heh!

Tokan poikani syntymän kohdalla myös monet kyselivät että "tyttöä varmasti toivot" ;)

Se on vain niin patoutunut asia ihmisten mielissä, meidän jokaisen ihan varmasti... että molempia olisi kiva olla. :D En usko että kukaan pitää sitä perheen mittana sentään. Monestihan se on harmi jos esim. on perhe jossa monta samaa sukupuolta olevaa lasta ja joka kerta joku piikittelee että "yritättekö vielä piip" kun eiköhän meistä jokainen jollakin tavalla halua kokea molempien äitiyden/isyyden :D Toiset toisia enemmän. Kyllä sitä varmasti kuuden samaa sukupuolta olevan lapsen jälkeen jo haluaisi kokea toisenlaisen kuvion ;) Eli olisihan se huomioitavaa että missä yhteyksisä näitä asioita aina kysyy, jollekkin herkkä paikka. Eihän se sukupuoli tilauksesta vielä ainakaan tule B-)

Minulla on siis entuudestaan kaksi poikaa, ja nuorimmaiset yhteiset lapsemme ovat tyttöjä. Nyt kahden tytön jälkeen tuntuu siltä että poika olis sopiva jatke. Tyttöjen äitinä ei olekkaan niin sellaista kuin kuvittelin, heh! Kai ne ovat ne hormoonit jotka kohtaa.

Tiedän että mieskin poikaa toivoo, mutta on mulle jo vuosikaudet höpöttänyt että hän ei poikia saa aikaiseksi, heh! Ihan huumorilla, onneksi ei sentään vakavasti. Mutta poika siis olisi haaveissa tässä kasan jatkeeksi. Meille ultrassa annettaa pieni poika lupaus mutta en usko ennen kuin itse näe sitten, sillä ihan on tyttö olo, heh! Samoin ei mieskään usko. Hingun ultraan pääsyä mutta erikseen en nyt lähde mihinkään asiaa selvittämään (kait) :p

Safiriox rv 23

Vierailija
24/30 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos muilla ensiodottajilla alkanut jo perhevalmennus? Meillä oli ensimmäinen kokoontuminen viime tiistaina ja siellä minä sitten yksin "yh-äitinä" muiden pariskuntien seassa, kun isännällä iltavuoroviikkoa :) Mitäs kaikki ootte olleet mieltä... Nyt ensimmäisen kokoontumisen jälkeen tuntuu vähän, et no onko sinne ihan joka kerta ( 6 kokoontumista) pakko mennä... Tänä päivänä kun tuntuu, että sitä itse hakee paljon ja vähän liikaakin tietoa netistä, eikö noista ryhmistä saa oikein mitään uutta irti... No annetaan nyt valmennukselle kuitenkin mahdollisuus ;)

Masussa:

mini-ihminen on alkanut nyt kovasti potkuttelemaan ja möyrimään mahassa. Enää ei tarvitse samalla tavalla rauhoittua sohvalle tai sänkyyn, että liikkeitä tuntisi. pari päivää sitten mieskin tunsi vatsan päältä ensimmäisen kerran potkuja. Kovasti tuntui olevan mielissään. Itse olen kovasti yrittänyt muistaa aina huomioida sitä tulevaa isääkin tään ensiraskauden aikana vauva-jutuissa, ettei heti alkuunsa tuntisi itseään ulkopuoliseksi. Olen luoteeltani melko itsenäinen ja minä ITSE ihminen, niin tulee niin helposti huomaamatta sivuutettua toisen miehinen ego :))

Olen tuossa menneinä kuukausina kasannut miehelleni "isyyspakkausta" jonka ajattelin tänään isänpäivän kunniaksi luovuttaa. Tarkoitus oli antaa se aamulla, ennen kuin itse lähden töihin ja mies hirvimettälle, mutta ryökäleet kaatoivat eilen kaikki loput hirvet ja sinne se isäntä jäi aamulla sängyn pohjalle kuorsaamaan, eikä tietoakaan tästä maailmasta ;) Täytynee malttaa odottaa iltaan, kunhan ensin on kierretty oma isä ja appila!! Mites teillä, joilla on jo lapsia ennestään vietetään isänpäivää?

Olettekos te muut jo kohdanneet tämän iki-ihanan ihmisten arvioivan tuijotuksen ja mielipieet odotusmahoistanne? ÄRSYTTÄVÄÄ!!! " Katsoin, että näkyy raskaus takaakin päin, taitaa olla tyttö tulos"... " Vähä sulla on pieni maha verrattuna..." Hyväähän ne ihmiset tietenkin tarkoittaa, mutta koskapa naiset ovat tykänneet että heidän vartaloitaan arvioidaan ihan porukalla ja julkisesti ;)))

No mutta joskopa sitä tekisi oikeitakin töitä, kun kuulostaa siltä että meidän teinaritkin alkaa kömpiä sängyistään ylös :)

Anzi ja kaiffari 23+2 (muistaakseni)

Vierailija
25/30 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oikein "leppoisasti" alkanut isänpäivä! Isä ja lapset on katselleet lastenohjelmia ja minä kokannut kun tulee appivanhemmat ja oma isä vaimonsa kanssa syömään...

Nyt oli pakko istahtaa alas kun odotan että perunat alkaa kiehumaan...

Noista mahakommenteista tuli mieleen kun eilen illalla suunnilleen itkin kun ajattelin kaikkien ihmisten kommentteja tyyliin " kyllä olet levinnyt niin että tyttö tulee", "mä kattelinkin jo tossa aikaa sitten että olet lihonnut, oletkin sitten raskaana", ja sitten vanhasta kokemuksesta meidän kakkosta odottaessa lihoin tosi paljon...ja kaikki sano vaan että eihän se edes näy missään ja kun sitten laihdutin 36 kg raskauden jälkeen niin tuli samoilta ihmisiltä kommenttia, että "kyllä sä olitkin aika järkyttävän kokoinen!"

Miksi hemmetissä tunnetaan tarvetta selittää toiselle jotain siitä miltä se näyttää jne. Mun mielestä varsinkin raskaana olevalle niin jos ei ole vilpittömästi jotain hyvää sanottavaa niin olis parempi oikeesti olla hiljaa!!!!!!!! Mua nyt jo painaa ajatus kun tiedän että paino nousee kovasti taas, ja vaikka tiedän että saan ne pois niin ahdistaa muut ihmiset. Ja sitten vielä sekin että ensin kehotetaan laihduttamaan ja kun laihdutat niin hetken päästä sanotaan, että "älä nyt enää yhtään, toi ei ole enää tervettä", vaikka mäkään en todellakaan ole koskaan ollut laiha. Normaali kylläkin. En missään painoindeksin alarajoilla ole ikinä edes käynyt.

No niin, johan tuli taas avauduttua...

Hauskaa sunnuntaita kuitenkin kaikille!

Äiti1983 ja alma 22+5

Vierailija
26/30 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulostipa tutulta tuo tyttökommentti! Itselleni just viime viikolla yks oppilaan vanhempi (olen siis opettaja, enkä edes tunne vanhempaa hyvin...) totesi minut nähdessään, että tyttö tulee! Hänkin kuulemma paisui tytöistä kuin pullataikina! Meni siinä hetkeksi itsellä jauhot suuhun. Mulla on aina ollu painoindeksi alarajoilla ja välillä ollu suunnilleen anorektinen, mut raskauden aikana painoa tulee ihan hurjasti, ja toki se sit näkyy. Nytkin painoa on tullu jo 10 kiloa vaikka vauva painaa vaivaiset 400g :D

No, yritetään suhtautua viittaamalla kintaalla muotojen arvioijille. Tärkeintä kuitenkin että äiti ja vauva voivat hyvin!

Oliko sullakin muuten kaks poikaa ennestään ja nyt veikkailtiin tyttöä? Mulla on sama tilanne. Tähän asti oon jotenki ollu ihan varma et poikahan sieltä tietty taas tulee, mut nyt kun mentiin tyttöä lupailemaan, niin tytön odotus nousi kyllä potenssiin kolme!!! Kamalaa piinaa loppuaika ootella että onko se nyt sit oikeesti tyttö vai onko meidän tytsillä sittenkin syntyessä munat :)

Piiperö ja tytsi tai munaton poika rv 21+1

27/30 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytys meinaa iskeä, kun kirjoitin pitkät stoorit ja sitten "keskustelu on hetkellisesti pois käytöstä". AAARGH!

Noh, koitan kirjoittaa lyhennetysti samat asiat uudestaan.

Isille kannettiin tänään aamupala ja lahja sänkyyn. Ihanaa, kun esikoinenkin (2,5v.) alkaa jo ymmärtää jotain tällaisista juhlapäivistä. Lahjaa ja korttiakin se kiikutti ihan täpinöissään isin luo. Kakkukahvit juotiin äsken, ja nyt isukki ja tyttö ovat päikkäreillä ja itselläni on harvinaislaatuinen oma hetki. Kivaa!

Neuvoloita on ollut mulla tähän mennessä kolme, lisäksi yksi lääkäri ja yksi (ja ainut) ultra. Alkuun neuvolakäyntejä on n. kuukauden välein ja lopussa parin viikon välein.

Kylläpäs jotkut ihmiset osaavatkin laukoa järkyttäviä kommentteja liittyen raskaanaolevien ulkonäköön. Mun kohdalle ei tuollaisia ole osunut. Ekassa raskaudessa moni kummasteli pientä mahaani (omasta mielestä se kyllä oli ihan iso), mutta mitään negatiivista en muista raskauteen liittyen kuulleeni.

Tämä seuraava asia ei varsinaisesti liity tuohon ulkonäköjuttuun, mutta sisältyy ehkä noihin "typeriin kommentointeihin", nimittäin muutamalta taholta oon saanut kyllä kuulla kysymyksen "oliko se (=raskaus) vahinko?", mikä mun mielestä on aika pöyristyttävä kysymys, varsinkin kun me miehen kanssa ollaan oltu (ja oltiin jo esikoista odottaessa oltu) useampia vuosia yhdessä.

Sitten kommenteista lapsen sukupuoleen liittyen. Tässä raskaudessa ei mitään arvailuja ole vielä kukaan esittänyt (emme siis aio itsekään selvittää sukupuolta etukäteen), mutta esikoista odottaessa useampi ihminen tuntui ajattelevan, että eskoisen PITÄÄ olla poika. Meitä esimerkiksi onniteltiin raskauden johdosta sanoilla "Ja poikalapsi tulkoon". Oma mummoni kysyi äidiltäni tyttömme synnyttyä, että oletko nyt pettynyt, kun ei tullut poikaa... Musta noi kommentit on vähän tökeröitä, mut kai ne pohjaituu osittain niihin vanhoihin ajatuksiin, että (esikois)poika turvaa sitten aikanaan vanhemipiensa vanhuuden tms... Mielenkiintoista...

Kävin eilen tapahtumassa, jossa oli esittelyssä ja myytävänä kaikenlaista kantoliinoihin ja kestovaippoihin liittyvää. Ostin vaippakirppikseltä pari käytettyä vaippaa ja uutena kokeeksi yhden merinovillaisen vaippakuoren ja siihen sisukset. Esikoisen kanssa osittaiskestoiltiin jossain vaiheessa, ja niin ajattelin yrittää tämän seuraavan kohdallakin, jos vaan voimavarat ja viitseliäisyys antavat myöten. Mut katsoo nyt.

Omasta olosta tähän loppuun vielä sen verran, että muuten olo on mitä mainioin, mutta selkä on mullakin alkanut pikkuhiljaa ilmoitella itsestään kipuilemalla. Otinkin tänään edellisen raskauden aikana hankitun tukivyön käyttöön, eikä se ainakaan pahitteeksi tunnu olevan.

Hyvää isänpäiväsunnutain jatkoa vaan kaikille

Toivotteleepi

Nasuliini ja Skepi rv 20+5 (yli puolivälin täälläkin, jihuu!)

Vierailija
28/30 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaksi poikaa on täällä ennestään, ja aivan sama tilanne noitten vehkeitten kanssa =) mun pikkusisko osti jo vaaleanpunaisen potkupuvun...en kyllä luvannut käytää jos munat onkin!

Siis just tollasia kommentteja en todellakaan ymmärrä! Ja mitä se ketään oikeasti liikuttaa että lihoanko 5 vai 25 kg!?! Mulla samanlailla tullut se 10 kg jo, ja kun muutenkin itsellä välillä sellainen "minäihno-olo" niin noi kommentit ei todellakaan auta asiaa!

No tässä pikaista kommenttia ed aiheeseen =)

Illanjatkoja!

Äiti1983 Alma 22+5

Vierailija
29/30 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken ollut taas hiljaisempaa tänne kirjoittelu, mutta nyt menee aihe niin läheltä että pakko sanoa jotain..

Siis meillä kaksi tyttöä, tästä ei nyt varmaks tiedetä kun ei lääkäri sanonut kun rakenneultrassa kysyin, mutta.. Ekasta varsinkin anoppi ootti poikaa jo olin muka sen mallinen, moni muukin sanoi samaa. No tokasta opetti jo silloin esikolle että saat pikkuveljen vaikkei ees ite oltu kysytty! Siinä sitten selittelemistä.. Ja TAAS olin pojan mallinen.. Ja nytkin ne jotka tietää niin ovat sitä mieltä että kyllä sen sitten mallista näkee, mutta enpä ihan täysin tohon usko. Tosin multakin on nyt kysytty jo että poikaako yritetään, mutta ihan rehellisesti olen vastannu että olis kolmas tyttökin aivan ihana saada!

Tosin malli nyt näyttää yhä samalta kuin ed, ees osa sukulaisista (esim anoppi) ei tiiä vielä ja vaikka tänäänkin kylissä kierreltiin niin eipä ees kysytä, masu kyllä pysyy piilossakin jopa vielä välillä. Mulla tosin ei nyt ole vielä painoa tullut lisää, ja on sitä masua ennestäänkin.. Mutta olipa pakko avautua!

Niin ja muita kuulumisia.. Rakenneultrassa siis näkyi hyvinvoiva ja viikkoja vastaava vaavi, potkuja tunnen ite mutta aika harvakseltaan että on joko niin piilossa masussa tai vaan toistaseks rauhallisempi yksilö, tosin istukkakin on taaskin eessä..

Täällä mulla nyt neuvolat ollu vko 8, sit np vko 13, nvola vko 16, ultra vko 20 ja nvola seur vko 24, eli ei liian usein. Mut ei nyt haittaa yhtään, terkka ei ihan suosikkejani!

Meillä oli kanssa likat ihan innoissaan isänpäivästä, mutta ivatkin jo 3 ja kohta 5! Apua miten aika menee, just ajattelin että enää 3 kk töitä.. Sielläkin yhelle esimiehistä kerroin, mutta kommentti oli vaan jaa, ja miten niin kun ei ole edes mahaa.. Mutta kai sekin siitä kasvaa!

Mutta nyt takas sohvalle..

tanja rv 21+5 ja typyt

Vierailija
30/30 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama juttu varmaan ku sinulla.

Minulla pitäisi olla normaalisti lapsivettä ja silti maha kasvaa (samoin ku paino) niin omasta mielestäni melkoisen hurjaa vauhtia. Mulla oli rv 20+6 sf-mitta 20 ja rv 22+3 se oli 22,5. Eli edellisellä kerralla se oli kohonnu jo yli rajojen. Olen ollut nyt syömättä mitään hyvää,samoin ku roskaruokaa ja silti paino nousee melkein kilon viikos.. Samat housut mahtuu vielä päälle ku ennen raskauttakin,joten en sinänsä ole "lihonut". Minulla paino ennen raskautta 60kg ja nyt se on jo 66-67kg..

Mun äite on kysyny multa monta kertaa että etten nyt varmasti odottais kaksosia ku se vertaa mun mahaa siihen mitä sillä oli kun se odotti kolmosia ja se sanoo että oon melko lailla saman kokonen ku se silloin. Äidillä oli sellainen tapaus että se ei edes tienny kolmannesta ennen ku se synty. Ultras olivat koko ajan vain sanoneet että kaksi tulee. Ne synty jo rv 28 ja on kyse vuodesta -78 että ne oli liian pieniä siihen aikaan selvitäkseen. Eikä lääkärit ollu varautunu ku kahdella keskoskaapilla. Oli se äitelle kova paikka ku kaks vauvaa kuoli samana päivänä ja kolmas sit seuraavana. Mutta,sille ei nyt enää voi mitään..

Mutta juu,olen itsekin täs miettiny et eikö ne sit vaan jotenki nähny ultras sitä toista, vai tuleeko siä tosiaan "vaan" yks. Sydänääniäkään ei olla oikein kunnolla kuultu ku on toi istukka edes.. Heh,kai sen sit viimeistään synnytykses huomaa jos sieltä tosiaan kaks olis tulos.. :D

Hyviä vointeja kaikille!!