Miksi mua aina krapulassa ahdistaa niin kamalasti...?
Nytkin tekisi vaan mieli itkeä...tulisi jo huominen, jotta tämä olo loppuisi.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 10:47"]
Mulla on samoja oireita, joten ymmärrän sua ap. Juonkin nykyään tosi harvoin enempää kuin yhden lasillisen viiniä, koska en vaan jaksa sitä krapulaa ja morkkista. Morkkis tulee vaikka en olisi mokannut mitenkään ja vaikka olisin juonut esim. firman piikkiin, eikä omaa rahaa olisi edes kulunut. Krapulassa tunnen olevani maailman paskin ihminen.
Pikkujoulut, skimbareissu ja pari opiskelukaveritapaamista saavat olla tästä lähtien mun ainoat dokauskerrat vuodessa. Niistä hauskuuksista en luovu, paitsi pikkujouluista ehkä.
n41
[/quote]
Luovutpa paljosta, vai 4-5 dokaamista vuodessa enää :)
krapulassa esiintyvä ahdistus on merkki siitä, että omaa juomista olisi ainakin syytä tarkkailla ja ehkä vähentää.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 12:23"]
krapulassa esiintyvä ahdistus on merkki siitä, että omaa juomista olisi ainakin syytä tarkkailla ja ehkä vähentää.
[/quote]
Olen huomannut itsessäni lisääntyvää ahdistusta krapulapäivinä. Nuorempana noita kohtauksia tuli ihan aiheesta, kun tuli mokailtua kännipäissään. Mutta nykyään niitä ahdistuskohtauksia tulee, vaikka olisin juonut vain muutaman ja käyttäytynyt ihan asiallisesti koko illan. Pitäisiköhän lopettaa koko juominen...
Luonto ei ole väärässä. Marihuanan 10 terveyshyötyä
Maailmasta ei löydy toista yhtä parjattua hyötykasvia kuin kannabis.
Puhumme elävästä organismista, jonka hallitukset ovat ottaneet
asiakseen määritellä kielletyksi aineeksi. Huolimatta siitä, ettei ole
mitään todisteita kenenkään koskaan kuolleen marihuanan
yliannostukseen, on monissa maissa tämän kasvin hallussapito laitonta.
Kannabiksen on todettu estävän syöpää, alentavan verenpainetta,
hoitavan silmänpainetautia (glaukooma), lievittävän kipua ja jopa
hillitsevän HIV:tä. Se on antioksidantti, tulehdusta estävä ja
hermosoluja suojaava kasvi. Ymmärrättekö ehkä nyt, miksi se on
julistettu laittomaksi?`
Yksikään riippumaton tutkimus ei ole osoittanut marihuanan yhteyttä
psykososiaalisiin ongelmiin
http://www.magneettimedia.com/luonto-ei-ole-vaarassa-marihuanan-10-terveyshyotya/
Vittu! Kaikki mitä vedetään henkeen, ei ole terveellistä. Koittakaa nyt ääliöt tajuta!
Krapulamorkkiksen syy on yksinkertaisesti matala verensokeri. Kun maksa polttaa alkoholia, se ei samalla pysty vapauttamaan glukoosia ja verensokeri laskee. Jotkut ovat tällä paljon muita herkempiä ja kärsivät siksi pahoista oireista pienienkin annosten jälkeen. Googlettamalla "reaktiiviinen hypoglykemia ja alkoholi" löytyy tietoa asiasta.
Join yhden(!!) siiderin ja tänä aamuna oli melkoinen ahdistus päällä. Meni kyllä ohi puolessa tunnissa mutta jäin miettimään millainen olo olisi jos humaltassa olisi ollut..
Haluaisin kertoa oman kokemukseni tästä asiasta. Lueskelinkin jo ahdistuneisuushäiriöstä kun ajattelin kärsiväni siitä, ja oireet olivat pahoja varsinkin juomista seuraavana päivänä. Normaalisti selvinä päivinä en kärsinyt kohtauksista. Eli oireina oli sydämentykytystä ja sellaisia vihlaisuja sekä paineen tunnetta kurkussa ja keuhkoissa (tuntui ettei saa happea). Ja tietysti se pelkotila varmaan johtui kun ajattelin saavani sydänkohtauksen tai muuta vastaavaa. Ja minä siis otan joka viikonloppu pe ja la mutta en nyt mitään kunnon kännejä ota mutta sen verran että seuraavana aamuna on hiukan huono olo.
Tätä jatkui nyt viime joulusta lähtien joka viikonloppu eli monta viikonloppua ja ensimmäinen kunnon paniikkikohtaus oli jo kesällä kerran krapulassa joka siis kesti yli vuorokauden, luulin kuolevani siihen.
No aloin sitten miettimään miksi näin sitten hoksasin että voisikohan olla minun jumiutunut selkä syypää? Tai ylikunto (koska sekin tyypillisesti aiheuttaa ahdistusta)? kuitenkin urheilen ja käyn salilla tekemässä isoillakin painoilla enkä ikinä ole käynyt hierojalla. No en käynyt nytkään , mitä nyt oma mies ja äitini minua hieroivat ja tuntuihan se selkä tosi kipeältä, mutta ei auttanut. Kunnes mies sai rusautettua selän ja se tosissaan naksahti kunnolla ja kaikki kivut sekä ahdistukset olivat tiessään!
Viime viikonloppuna minulla oli pitkästä aikaa ihan hirveä krapula, mutta ei tullut ahdistuskohtausta! Ihanaa!
Mua kans ahdisti vuoden verran aina juomista seuraavana päivänä vaikka en montaa olutta olisi juonutkaan. Kärsin kamalista paniikkikohtauksista ja silloin en pystynyt tekemään muuta kun makaamaan että saan sykkeen tasattua. No sittenhän mietin että tämä olo tuli aina aamupalan jälkeen eikä ennen sitä ja aloin miettimään että josko se voisi johtua kahvista. Että voisinko olla kofeiini yliherkkä? Jätin kahvin kokonaan ja oireet hävisivät, krapula on mutta ei ahdista. Kantsii käydä lukasemassa tuosta kofeiinista meinaa se aiheuttaa juuri mm. ahdistusta, paniikkihäiriöitä ja sydämen tykytystä ja oireet voivat jatkua monta tuntia kahvin juomisen jälkeen.
Olen alkoholisti (raitistunut sellainen.) Ehdin myrkyttää kehoani 11 vuotta. Krapulassa serotoniinit+dopamiinit+monella myös verensokeri on perseellään. Tämän johdosta koko hermosto käy ns. ylikierroksilla (hikoilu, nopea syke, vapina, ahdistus/hermostuneisuus, nukkuminen vaikeaa.)
Huh, kun vaan mietinkin pahimpia olojani joskus. Neljä päivää nukkumatta, hirveät pelkotilat, leposyke aivan sairas. Rytmihäiriöt. Kuolemanpelko, ja ihan syystäkin.
Älkää rakkaat ihmiset juoko liikaa, alkoholismia en toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleni (enkä nyt tarkoita että ap on alkoholisti.)
No kyllä tuo sen merkki on että olet luisumassa alkoholismiin. Kehosi kaipaa alkoa lisää...kokeile vaikka otta vapi tasottavaa niin huomaat kuinka olo paraneekin.
Nyt stoppi tuolle!
Minulla vaan panettaa krapulassa.
Ei sua oikeesti ahdista krapula vaan se, että viina on loppu.
Kauheat olot nykyään alkoholista. Ahdistaa ja tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Ei auta varmaan muu kuin lopettaa alkoholin käyttö.
Kuuluu taudinkuvaan.
Toisilla henkinen puoli on kovempi kuin toisilla.
Juuri tuon takia välttelen krapulaa, minulla psyykkinen puoli kanuunassa on hirveä.
Se hyvä puoli noissa kohtauksissa on, että saivat mut lopettamaan päivittäisen juomisen. Hermosto ei vaan kestä sitä. Enkä itse kestäisi enää tässä iässä pitemmän päälle sitä, että herään aamuyöllä täristen ja on pakko mennä ulos kävelemään, kun sisätiloissa ei pysty sillä hetkellä olemaan, ja tämän jälkeen 8 h fyysiseen työhön joka arkipäivä...
Aivan perseestä. Ei mulla ennen tullut tämmöisiä ahdistus/paniikkitiloja, mut nyt olo on aina krapulassa ihan hirveä henkisesti. Pakko varmaan lopettaa alkoholinkäyttö, ei täs oo mitään järkeä. Pitää nyt keksiä jotain tekemistä, että saa ajatuksia muualle.
Depressantti, joten kuuluu asiaan.
Ihan turha päihde. Tupakoisin, jos ei se pilais keuhkoja ja kannabista käyttäisin satunnaisesti, jos se ei ois laitonta, mutta alkoholiin ja muihin koviin huumehisiin en koske.
joo se on ihme juttu, vaikka ei mokia, ihan vaan yksin kotona ollut,ei puh ei viestejä joilla mokata. mutta aina jotain vähän ruualla sotkua, löytyy, joku aineenvaihdunnallinen juttu, menee vasta 3-4 pv ohi pahin. 10 pv niin on jo kuin uusi ihminen. miksi sitten taas uudelleen ottaa. mitään eroa mitä juo,mutta valkoviini vähiten aiheuttaa, lonkero plus kaikki muu pahinta oloa ikinä. kerro mitä joit paljonko missä olit,,yksinkö,,
Mulla on samoja oireita, joten ymmärrän sua ap. Juonkin nykyään tosi harvoin enempää kuin yhden lasillisen viiniä, koska en vaan jaksa sitä krapulaa ja morkkista. Morkkis tulee vaikka en olisi mokannut mitenkään ja vaikka olisin juonut esim. firman piikkiin, eikä omaa rahaa olisi edes kulunut. Krapulassa tunnen olevani maailman paskin ihminen.
Pikkujoulut, skimbareissu ja pari opiskelukaveritapaamista saavat olla tästä lähtien mun ainoat dokauskerrat vuodessa. Niistä hauskuuksista en luovu, paitsi pikkujouluista ehkä.
n41