Luetaanko teillä Jouluevankeliumi ja jos niin miten uskonnollisia olette muuten?
Kommentit (5)
Yhtä hyvin voitais lukea mikä tahansa satukirja. Ei kiinnosta uskonto, joka on kyhätty kasaan muista vanhemmista uskomuksista.
itse ja lapsuudenkotini on uskovainen. lapsuudenkodissani ei kuitenkaan luettu.
nykyään meillä luetaan, koska mieheni isä on paikalla joulupöydässä ja lukeminen kuuluu mieheni suvun perinteisiin, vaikka en heidän uskovaisuudestaan niin tiedä. osittain lukeminen saattaa tuoda heille jotain juhlallisuutta ja minustakin se on toki ok.
Käymme myös joulukirkossa joulupäivän aamuna, samoin kirkossa ensimmäisenä adventtina, pääsiäisenä, pyhäinpäivänä ja muina vastaavina ja muutaman kerran vuodessa ihan tavallisina sunnuntaina. Lasten kanssa luetaan iltarukoukset ja kysymyksiin kuolemasta yms. vastataan evankelisluterilaiselta pohjalta, joskis siitäkin jutellaan, että asiasta on monenlaisia mielipiteitä ja uskomuksia ja kukaan ei tiedä varmasti.
Minä olen uskova ja lapset saa kristillisen kasvatuksen. Mies on, no joo, en tiedä. Tapakristitty ehkä?
Ei olla uskonnollisia eikä siis kuuluta kirkkoonkaan. Joulua vietetään keskitalven juhlana.