Miten nämä korttihuijaukset tapahtuu? Minulla ainakin verkko-ostokset vaatii vahvistuksen.
Kommentit (16)
Ne onkii selville sen kortin takapuolella olevan kolminumeroisen koodin joka on pakko antaa kun verkossa ostaa.
Tämän takia korttia ei pitäisi ikinä käyttää verkko-ostoksiin.
Normaali pankkimaksu on turvallisempi. Moni ulkomainen verkkokauppa vaati sen kortin.. Silloin jätän ostamatta ja ostan tuotteen muualta.
Joku oli kopioinut pankkikortit ja jakanut tietoa.
Monikaan ei tarvitse visaa jolla verkkomaksut yleensä suoritetaan kun ei suomesta osteta. Sen voi laittaa nollaan jos käyttötilillä on rahaa. Rajoituksen korttiin kun niitä voi helposti muuttaa. Takapuolen numerolla ei ole väliä jos rajoitukset on voimassa. Monessa pankissa voi ottaa tuplavarmennuksen. Älykännykällä en maksuja tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Ne onkii selville sen kortin takapuolella olevan kolminumeroisen koodin joka on pakko antaa kun verkossa ostaa.
en ole ikinä mitään sellaista , en tosin luottokorttinumeroita muutoinkaan nettiin ikinä laita
Vierailija kirjoitti:
Normaali pankkimaksu on turvallisempi. Moni ulkomainen verkkokauppa vaati sen kortin.. Silloin jätän ostamatta ja ostan tuotteen muualta.
Minä joudun kyllä tuon numeron lisäksi vahvistamaan ostokset sovelluksella.
Siten, että ohjataan hyväuskoinen ihminen syöttämään korttitietonsa jollekin huijaussivustolle. Esim "maksamaan tullimaksuja" tulevasta paketista tai "lunastamaan arpajaisvoittoaan".
Siitä sitten huijari saa kortin numeron, voimassaoloajan ja CVC-koodin nätisti napattua.
Ja ostoksia pystyy tekemään vaikka sun missä, sillä vielä on paljon verkkokauppoja, jotka eivät pankkitunnusvarmistusta käytä. Mielestäni jopa Zalandosta on pystynyt ostamaan luottokortilla ilman, että pitää käydä verkkopankissa se hyväksymässä.
Tämän takia pitää olla kaksi tiliä joilta siirretään maksusumma toiselle kun on aika. Näin oon itse toiminut vahingonteosta viisastuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvistuksen on tarkoitettu vain rehellisiä käyttäjiä varten. Huijareiden ei tarvitse vahvistaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä käytätkin turvallisia verkkokauppoja, sellaisia, jotka käyttävät sitä maksun varmennusta. Kyllä tuolla maailmalla on pilvin pimein verkkokauppoja, joille riittää kortin tiedot ilman mitään varmennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Pankkimaksussa voi metettää vain sen summan minkä maksaa, mutta korttimaksussa voi menettää kaikki rahansa.
Ymmärrättehän, että se korttimaksun turvallisuus ei ole kiinni siitä käytetystä kortista vaan siitä verkkokaupasta, jolla ostoksia ollaan tekemässä.
Jos verkkokauppa ei ole ottanut käyttöön VisaVerified jne palveluita, sille riittä kun syöttää kortin numeron, nimen kortissa, voimassaoloajan ja CVC:n.
Eikös Lolan kortti ollut kopioitu? Silloinhan sitä käytetään kuten pankkikorttia tai luottokorttia normaalisti käytetään maksamiseen. Verkkopankkimaksu on eri asia.
Yleensä pankki ei korvaa mitään tällaisissa tapauksissa ja vetoaa siihen että asiakas on omalla huolimattomuudellaan aiheuttanut korttitietojensa joutumisen vääriin käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvistuksen on tarkoitettu vain rehellisiä käyttäjiä varten. Huijareiden ei tarvitse vahvistaa mitään.
Eikö se vahvistustarve ole kortin ominaisuus? Miten sen voi ohittaa?
Ne eivät tee verkko-ostoksia vaan korttiostoksia. Jos kortissa ei ole rajoa, voidaan korttia käyttää vapaasti.
Esim samalla tavalla voit maksaa kaupassa ilman, että se piippaa "nyt sun pitää tunnistautua"