Energiantarpeeni on noin 2200 kcal, paljonko olisi järkevä syödä, että laihtuisin sopivaa tahtia?
Kommentit (13)
Ekalla viikolla lähti 2 kiloa, sen jälkeen on mennyt kilo viikossa. Suosittelen muillekin.
Siis vaje melkein 1000 kcal päivässä?
ap
olen itse saanut aineenvaihduntani ja hormoniarvoni sekaisin juuri siksi, että vaje muodostuu liian suureksi. Jouduin hormoniarvojen takia syömään lääkkeitä.
Yleensä suositellaan 500 kcal:n vajetta, mutta normaalipainon (BMI alle 25) sisällä laihduttaessa voi olla hyvä laihduttaa pienemmälläkin vajeella niinä päivinä, joina ei harrasta hikiliikuntaa. Itse olen koko laihdutukseni mennyt 200 - 400 kcal:n vajeella, jolloin ruoasta on ollut helppo saada tarpeeksi proteiinia, kuitua ja hyvää rasvaa - ja ennen kaikkea olo on ollut hyvä.
Jos BMI on yli 30, voi aloittaa 500 - 1000 kcal:nkin vajeella, jos se tuntuu hyvältä ja terveys sallii.
Olen 162 pitkä ja painan nyt 65 kiloa. Kirjoitan joka päivä 3 pistettä rasvalle, 3 pistettä lihalle/kalalle/kasvisprotskulle ja 3 pistettä maitotuotteille. On hyvä olla tarkkana todellakin, että saa kaikkea riittävästi. Riisistä olen aika pitkälle luopunut, pastaa en syö lainkaan ja valkoista leipää harvoin. Hyvältä tuntuu! Eikä ole enää nälkäkään.
ap
200 kcalin vaje päivässä on aivan liian pieni. Jos syön noin 1600 kcal, niin mitä se suunnilleen on pisteissä? Onko se jotain 26?
ap
Tuskaisaa. Eli kun syön 18 pistettä, mun vaje on noin 400 kaloria. Eikö näin, ystävät hyvät!
Syöt liian vähän. Tuosta jos vielä kulutat pari sataa liikkumalla, niin eipä paljon jää.
Miten sait 2200 kaloria? Kun mä sain vain 1637?
- se painonvartija 18 pisteellä
kalorilaskuri . fi
Painonvartijoiden pistetietous on salatiedettä, josta pitää maksaa itsensä sairaaksi, ellet tunne ketään entistä vartijaa, joka ottaa kopsut sen papruista
(vähän laitonta, mutta olen kuullut näin jonkun tehneen ;-)
ja energynet 2091? Eroa on juuri sen verran, että jos syön 1600 kaloria päivässä energynetin mukaan ja siihen miinus 400 kaloria, voi olla etten laihdu tippaakaan!!!
1 PV piste on noin 60 kaloria.
vaje pitäs olla 500kcal/pvä.. eli jos syöt 1700 kcal niin laihdut about puoli kiloa vkossa