Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~Joulukuisten keskiviikko~*

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Minjuskalle perheineen pienestä pojasta!

Ihanaa kun vihdoin mekin aletaan jakautua =)

Tänään oli neuvola, ikävää oli se, että proteeni oli yhden plussalla. Huomenna pitää viedä toinen näyte. Voihan se olla, että jotain epäpuhtauksia tuohon on eksynyt, vaikka miten tarkasti itseni pesin ennen näytteenantoa. Juonut ainakin olin hyvin eli ei siitä kiinni pitäisi olla. Verenpaineet oli tällä kertaa alhaiset. Kumma kun viime kerralla ne pomppasi ylös. Onneksi tietty on alhaiset ettei tartte raskausmyrkytystä epäillä.

Sfmitta pysyi samassa kuin viikko sitten: 35.

Pää ei ollut kiinnittynyt. Harmi, esikoisesta taisi olla jo näillä viikoilla. Eli ei ihan vielä taida päästä synnyttelemään, vaikka paikat muuten oli jo suht kypsät...

peppipiina + Titi-Tassu 37+2

Vierailija
22/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas uutinen ja siitähän se lähtee..puolkymppikö seuraava..HUI. jos teille muille tuli olo että itekkin haluaa nyytin kainaloon niin mulle tuli just päinvastainen ajatus, sinne vaan jonnekkin hamaan tulevaisuuteen vaan..ei siis ole vielä tarpeeksi tuskainen olotila ;). ei vaiskaan tuossa juurikin lukenut marrasmammojen synnytystarinoita ja tippa linssissä, on ne niin hellyyttäviä. mutta meidän poju saa vielä viipyä mahassa muutaman viikon, paree niin. ja siitäpä tulikin mieleen että nyt kun oon kotona ollu niin eipäs ookkaan enää supistellu. liitoskivut kylläkin vaivaa ja niinkuin eilen vietettiin koko päivä esikon kanssa kaksin kotona, niin tänäänpä ei sitten paljoa kävellä. yöt menee ihan harakoille täälläkin, kolottaa sieltä ja kolottaa täältä ja vessattaa ja jos ei itellä vaivaa niin sitten esikko huutelee tai juoksentelee sängystä toiseen. koskakohan sitä sais nukkua yhden kokonaisen yön kertaakaan heräämättä(eläkkeellä varmaan).

rilla-ma-rillalle oikein oikein paljon peukutuksia että pääset pian meille uutisia kertomaan. mielessä olet ollut!

joulujuttuja minäkin olen pikkuhiljaa tässä tehnyt, kaupoille en ole lähteny. täällä meidän pikkupitäjässä ku ei oo vaihtoehtoja niin aivan sama käykö vai ei, pitäs suunnata kauemmas ja se ei tällä liikuntakyvyllä houkuta. eilen tein tilausta netissä(noin 200euron tilaus)odottaa miehen hyväksyntää, siinä on kyllä lahjaa useammalle ihmiselle. jollakulla muullakin oli nyt yhdessä kasassa paljon juhlia, meillä on kanssa tulossa kaikkien synttärit, onneksi kummilapset syntyneet kesällä ettei nekin juhlat kasaannu tähän samaan. mutta siis jos tämä masukki päättää syntyä lasketun ajan puitteissa niin meillä on neljät synttärit kuukauden sisään.

ruokaakin pitäs lähteä suunnittelemaan ja hakemaan se esikko hoidosta, tämä päivä onkin mennyt aika pitkälti levon kannalta. aamupäivän puolella nukuin 1,5hpäikkärit ja on se uni vaan niin erilaista ku tietää ettei tartte herätä kesken unien minkään muun kuin oman itsensä vuoksi, ah.

tamatu+ihme rv 33+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin SUURET ONNITTELUT MINJUSKALLE pienestä MANTELIPOJASTA : ) !!!!!!!!!!!!!! Ihanaa kun saa jo lukea näitäkin uutisia, hyvä kun kaikki hyvin ja ootte jo kotonakin :)

Siitä se sitten alkoi naiset : )

Mulla supistelee ihan koko ajan, ei vielä oikein kivuliaita, mutta ikäviä. Huomenna neuvola ja äitipoli 28.päivä. Mutta ei tällä erää muuta, ja sille Sannikselle, että juu, olet tosiaan 38 viikolla nytten niinkuin moni onkin jo kertonut ; )

Hyvää päivänjatkoa kaikille täältä ei lumisesta etelä-pohojammaalta!

myy07 ja masuvauva 34+4

Vierailija
24/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se lähtee meidänkin porukka kahdentumaan :)

Eilen oli sitten se neuvola. Kaikki hyvin, paitsi ettei sf- mitta ollut taaskaan oikein kasvanut... Nyt mitta 28cm ja käyrä laskee kuin lehmän häntä.

Ensi viikolla on sitten ton takia kontrollikäynti ja jos vieläkään ei kasvua ole tapahtunut niin sitten lähete äitipolille. Tuo vauva on kyllä niin matalalla et terkka epäili että siitä voi johtua toi mitan kasvamattomuus. Yöllä sitten suppailikin kunnolla, niin että jopa vatsan tyhjennykselle jouduin (mulla ennenkin kovat supparit aiheuttaneet että oksennan...) Mutta kuitenkin vielä rauhottui, voi olla että sitä taas on tosi pikainen synnytys kunhan aika koittaa, tuntuu olevan niin valmista tuolla alhaalla ja vauvakin laskeutuneena jo tosi pitkään....

Mulla on sämpylän paisto kesken joten pellin vaihtoon :)

trv. daisy82 rv 35+1

Vierailija
25/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän vaikka kuinka monella alkaa olla sellasia oireita että tie vaikka suurin osa jakautuis jo marraskuun puolella =) Meilläkin kokeiltiin eilen 3 ässää ja olo vallan koheni!! Supistukset loppu, liitoskivut hellitti, yö nukutiin paremmin kuin aikoihin jne...No jos odottaan vielä joutuu monta viikkoa niin ihan hyvä näin!

Tänään oli neuvola ja painoa oli tullut noin kilo viikossa..siihen kyllä vaikutti ihan varmasti se että tulin suoraan perhekerhon runsaasta ruokapöydästä!! Mutta ei se paljoo lohduta kun kokonaissaldo on nyt +21kg!!!!! Eli se sama 25kg:a sieltä taitaa taas olla tulossa kuin tytöistäkin =/

Valkuaista oli yhdellä plussalla mut johtunee siitä että jouduin tiristään siihen purkkiin että jotain sain. Paineet hyvät ja raivotarjonnassa oli ja pää kunnolla alhaalla, mut kiinnittymisestä en tie..kiinnittynythän ei sillon äippäpolilla ollu viime viikolla mut nyt ei muistaakseni ottanu kantaa. Tosin ei nuo edellisetkään oo kiinnittyny kunnolla tai laskeutunu ennen synnytystä joten ei merkkaa oikein mitään! Toivotavasti ei nyt kumminkaan kääntyis enää!! Isoa vauvaa se terkka edelleen povaa ja äippäpolillehan pääsen uudelleen jos laskettuun mennessä ei ole syntynyt, kun ei lääkärinkään mielestä nyt ihan mini ollut. SF-mitta oli nyt sama kuin kaks viikkoa sitten, edelleen siellä yläkäyrän yläpuolella. Eli mitta oli 37,5cm.

Viikonloppuna tytöt menee anoppilaan yökylään ja miehen kanssa saahaan vietää kaksistaan aikaa ja mennään varmaan syömään ja jouluostoksille..sen jälkeen voiski mennä suoraan synnyttään ja silleen sopivasti juur ennen irtisanoutumisia ;D Ei vaan, en usko pääseväni. Kovasti nyt yritän asennoitua siihen lasketunajan tietämille tai jopa että menee yli. Vaikka edelliset onki ennen laskettua tulleet.

Rilla-ma-rilla:lle tsemppiä uuteen tärppiin ja kyllä usein oot mielessä ollut että mitä sulle kuuluupi!! Kiva kun käyt kertomassa kuulumisia vaikka ei sekään varmasti helppoa ole tulla tänne kurkkimaan.

Pitäsköhän munkin leipoa niitä kanelipullia ;D kun nuo ässätkään ei toiminu..

masu 37+5

Vierailija
26/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vauva-arki on ihanaa...

olen tässä vakavissani harkinnu että hakeudun töihin synnyttäneiden osastolle niin ei lopu tämä vauvantuoksuinen elämä ;)

Pöh, jotain piti kommentoida mutta hapero pää unohti jo...

Vierailija
27/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt muistan :)

eli kyllä kuulkaa tehokkain meillä on ollu tämä modernein s, en saunasta, siivouksesta ja seksistä ole koskaan synnytystä saanu käyntiin, mutta tämä shoppailu, se ole viimeinen niitti tässä raskaudessa: että ei kun vaan mammat kaupungille neljäksi tunniksi etsimään jotakin niin eiköhän lähtö tule jos yhtään on tullakseen ;)

Minä etsin synnytystä edeltävänä päivänä neljä tuntia herrastelutakkeja lapsille, kun ei ihan joka paikkaan viitsi aina toppapukua työntää päälle.

Ja sillä irtos :)

Oikeasti, ei ole enää kamalan kauaa monella kun tapahtuu, jään roikkumaan taustalle ja odottamaan...

Minjuska ja herra 5pv

Vierailija
28/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikonloppuna meinaan kaikkeni tehdä sen eteen että se S:ssä toimis..tai vaikka kaikki 4 yhdessä ;D

Vierailija
29/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne alkaa joulupaketit aukeilla!!

Ens viikollahan arveltiin Catryn olevan ensimmäinen jakautunut mamma mutta näin Minjuska kerkesi ensin!

Itelläni menee vielä aikaa, eräpäivä kun on vasta 28.12, Eikä ole mitään kiirusta, nautin massun kasvattelusta ja tiistainahan tuo alkaa vasta äippälomakin=)

Olisihan se kyllä ylläri jos sattusi lähtemään itekseen tulemaan ennen laskettua aikaa, eihän tuota koskaan tiedä.

Tosin vauvan asennosta riippuu paljon mutta kyllä tämä siinäkin tapauksessa joulun yli saa pesässään kasvaa, välipäivinä saavat leikata jos siltä homma näyttää.

Vaikka kyllä mä haikeudella muistelen jouluaattoa laitoksella..Tai iltapäivällä mies ja lapset haki meidät kotiin joulun viettoon mutta jouluruuan ennätin synnärillä syödä. Tonttulakki päässä pikku-ukko nukkui koko illan sohvalla eikä tiennyt joulupukista mitään=)

Kiva oli kuulla Rilla-ma-rillastakin, olen muistanut sinut, muutenkin ja tän ammatin puolesta myös..

Mun setäni esikoinen aikanaan menehtyi samoin kun teidän poikanne, sedän vaimolle tosin tehtiin pienimuotonen leikkaus kun oli polyyppeja kohdunsuulla jotka vuosi ja siitä pääsi pöpö kohtuun ja istukkaan..Oli tosi surullista, meidän tytön ristiäisissä kaikki oli ok ja seuraavalla viikolla ei enää.

Kovasti tärppionnea teille, eiköhän se haikara ens vuonna teillä vieraile!Toivotaan ainakin kovasti!

Täällä ei tänään mitään erikoista, kirpparille vein tavaraa myyntiin vaan saa nähä meneekö mitään kaupan, oisko reipas viikko sitten kun kävin ja samat kamat näkyi edelleen myynnissä olevan, yhdessäkkin pöydässä tosi hyviä vauvan vaatteita ja ne oli kaikki nyt puoleen hintaan, mitään juuri ei näyttänyt menneen..

Jäänpä katteleen, perjantaina meinaan kyllä viedä lisää, siellä on lauantaina joulumyyjäiset ja varmaan väkeä liikkeellä, silleen hyvä tuuri tän myyntiajan kanssa.

Vauva on kovasti möyrynnyt ja maha tuntuu niin täydeltä vauvaa. Eilen monotteli niin, että koko maha tuntu pomppivan.

Jo vain, odotellaanpas kuka seuraavaksi poksahtaa!!

Lahja ja pomppumaha 33+5

Vierailija
30/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENSIN ONNEA MINJUSKALLE JA KOKO PERHEELLESI!!!

eli kaikki on ok....

-paino noussu 4:viikossa 1kg600g

-verenpaine oli 132/83 hiukan koholla,mut ei huolestuttava...

-proteinit oli plussal mut ei tarvii huolestuu siitäkään...

-kohdunpohjankorkeus olikin sit kasvanu...36 nyt ja viimeks oli 28.5

-kohdunsuu pehmeä,kiinni ja 2cm

olo on ihan jees! vaik alkaa olla tukalaa

ja miehen kansaa puhuttu eilen ja tänään ja asiat järjestykses meidän perhees...onneksi!

manja ja 36+0

Vierailija
31/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manja: hyvä että asiat ovat selvinneet!! <3

Kiitos selvennyksistä tähän raskausvikko asiaan. Tänään taas lenkillä kipu säteili häpyliitoksiin ja käveleminen oli tuskaa mutta en halua koko päivää sisällä istua niin pienen lenkin tein. Alaselkää särki tänään päivällä..sellaista polttavaa kipua oli mutta loppui kun sängylle pääsin lepäämään.

Nyt kahvia juomaan..

sannis85 ja masuasukki 36+6

Vierailija
32/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Minjuskalle ja koko perheelle.

Tämä päivä ollut taasen vähän huononlainen, pinna kireellä. Esikoisen kanssa oli aivan samanlaista tämä loppuraskaus kuin tässäkin. Tunteet menee aikalailla vuoristorataa, alku- ja keskiraskaus mennyt tunteiden puolesta oikeastaan erinomaisesti. Mutta nyt, saa oikein pinnistellä tosissaan välillä ettei räsähdä liikaa.

Tyttö ollut vielä vatsataudissakin ja on vielä huomisen kotona. Ajatus on ottaa hänet sitten joululta kotiin vauvelin ja mun kanssa. Välillä kyllä vähän arveluttaa kuinka sitten menee. Kaipaileeko kavereita ja riittääkö kerhopaikka sitten virikkeeksi. Mutta näin olemme nyt päättäneet. Ja toivotaan että kaikki menee sitten hyvin ja viihtyy kerhossa sekä pääsee sitten mukavasti mukaan eskariryhmään, kun siihen menee parin vuoden päästä. Kuinka muuten muut toimivat? Olisi mukava vähän tietää jääkö muille sitten isompi/isommat laspet kotiin vai jatkatteko päivähoitoa. Mukavaa keskiviikkoiltaa joulukuisille.

Coretex 34 + 4

Vierailija
33/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Manja,että olette saaneet asiat selvitettyä.

Ja kiva kuulla Rilla-ma-rillasta,kylä mä ainakin muistan sinut hyvin ja mielessä olet välillä ollut. Pikaisia plussatuulia toivon sinulle!

Kaupungilla käväisin lasten kanssa,asiat saatiin hoidettua ja nyt on kyllä niin väsynyt olo,jalkoja särkee ja liitoskivut vaivaa entistäkin enemmän.

Coretex,uskon että on hyvä ajatus ottaa vanhempi lapsi pois hoidosta. Mun on aika vaikea ymmärtää,että lapset jatkaa hoidossa vaikka äiti on vauvan kanssa kotona. Musta ei kyllä ikinä olisi moiseen ratkaisuun,potisin varmaan loppuelämäni huonoa omaatuntoa jos niin tekisin. Meillä esikoinen on hiukan alle 4v. ja hän käy seurakunnan päiväkerhossa kaksi kertaa viikossa,siinä on mun mielestä ihan riittämiin virikettä tuon ikäiselle. Mä uskon vakaasti,että lapselle on hyväksi mitä kauemmin saa olla kotihoidossa.

En tietenkään tuomitse niitä jotka vievät lapsensa mieluummin hoitoon,kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Himpula samoilla viikoilla edelleen

Vierailija
34/34 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen eskarissa 20h/vko ja poika 3,5v jatkaa päivähoidossa 16 tuntia viikossa (eli neljä aamupäivää/vko). Kerhoon olisin hänet halunnut mielummin (halvemmallakin oltais päästy!) mutta kun ei oo tuota kuljetusmahdollisuutta kun ei oo yhtäkään autoa perheessä. Ja kun tyttö pitää joka tapauksessa viedä klo 8.30 ja hakea 12.30 kotiin, ainoa kerho paikkakunnalla jonne suoraan pääsisi, alkaisi klo 13. Eli ihan sekopäistä se olisi, samalla kun toisen hakisi, pitäisi lähteä vastapäiseen suuntaan tukka putkella viemään toista ja sit palata kotiin 2 tunniksi, kunnes olis taas aika pukea vauva ja tietty esikoinen myös mukaan, ja lähteä pahimpaan ruuhka-aikaan hakemaan yhtä lasta kerhosta kahden lapsen kanssa.

Olen samaa mieltä että lapselle on hyväksi olla äiskän kanssa kotona, mutta siinä en ihan täysin ole samaa mieltä että vajaa 4-vuotiaalle riittää 4-6h/vko virike (välttämättä). Varsinkin kun minä olen vähän laiskansorttinen äiskä, en jaksa askarrella ym.

Poika on vähän syrjäänvetäytyvä, ja jotenkin tuntuu että jos hän menisi suoraan kouluun mamman helmoista, niin tulisi kiusatuksi :-( sen takia häntä vähän haluan pitää " laitosmaisessa" hoidossa että tottuu. Kuitenkin on kotona 3 päivää viikossa, ja neljänä päivänäkin 20 tuntia kotona ja 4 hoidossa ;-)

Terveisin aikoinaan koulukiusattu (ja joka tekee mitä tahansa ettei omat lapset joudu kärsimään moista)

Sintagma 34+0