Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¢¾ ¢¾ ¢¾ SyysSissien torstai ¢¾ ¢¾ ¢¾

15.03.2007 |

Päivää pitkästä aikaa! :)

Olen kaksplussalla ollut ahkerasti ja ajattelin vaihteeksi teitä moikata täällä. Olen vatsataudin kourissa, puhkesi ma kunnolla ja vielä jatkuu....

Oma vointi muuten ihan hyvä. Oli pissatulehdus jonka takia kipeitä suppareita, mut ne menivät ohi. Liikkeet tuntuvat kunnolla ja masu on jo iso :) Kuvaakin voisin laittaa jos vaikka saisi muiltakin kuvia ihailtavaksi! Vauvamasut ovat NIIN kauniita.... *hormonipommi vetistelee taas*

Pahoinvointia ei enää ole ollut, ellei tätä tautia nyt sitten lasketa :D

Vointeja kaikille!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 15+4

ps. Mun LA olisi 2.9. ei tartte kyllä vaihtaa yhden päivän takia, oma kirjoitusvirhe joskus....

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi noi merkit, tää ei tunnistanut mun merkistöä näemmä...

♥ piti olla sydän....

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9830294&p=1&tmode=1&smode…

Tuolla on keskiviikon turinat!

Vierailija
2/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pidemmän aikaan lukenut teidän juttuja ja nyt sitten päätin ilmoittautua minäkin! Mulla laskettu aika vasta 28 päivä syyskuuta joka tarkoittanee että synnytän vasta lokakuussa jos aikaisemmat synnytykset lasketaan mukaan. Ensiviikolla np-ultra joka jännittää tietenkin ja jonka jälkeen vasta ajattelin ilmoittautua,mutta nyt oli niin upea masukuva jo että oli pakko tulla kommentoimaan sen kantajaa.. aivan ihana,koska maha alkoi pulpahtaa esiin? Itse näytän vain hyvin syöneeltä ja hieman lihoneelta.

leanna80 ja viikkoja huomenna tasan 12!!!

Vierailija
4/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja migreenit edelleen jatkuu. Soitin aamulla neuvolaan ja se keskusteli lääkärin kanssa ja määräs mulle Litalgin lääkettä. Onko kenellekkään tuttu? Lääkekirjan mukaan sitä ei saa käyttää raskauden aikana,mut stä mulle annettiin. Käytetään kuulemma supistuskipuihin ja synnytyksessä kipulääkkeenä. Nyt tässä mietin uskallanko syödä kyseistä lääkettä ollenkaan?

Muuten kaikki on hyvin. Odotan että itsellänikin tulisi jo nuin ihana vauvamaha! No jospa se minullakin muutaman viikon sisällä on.

Huomena sit pitäs mennä koeajamaan yhtä autoa ja pyytää tarjous. Muutaman tarjouksen olen jo hylännyt. Onneks on vielä hyvin aikaa etsiä tilavempaa autoa.

Aurinkoista päivää kaikille!

Uma81 13+6

Vierailija
5/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pippurimammalla makeen näkönen masu. (hieman kateellinen) :) Kiva että joku sentaan uskaltautuu masukuvan laittamaan. Itsellä myös sama la mutta tosin vauvamasua ei vielä näy. Mieskin jo malttamattomana odottaa koska se pullahtaa. Eilen jo hihkui että nyt se on vähän parissa päivässä kasvanut, mutta tänään aamulla joutu sitten toteemaan että tais johtua pömpötys vaan mun syömästä makaroonisalaatista. ;) hih

T: Buuffa ja Nuuro rv 15+4

Vierailija
6/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin tervetuloa leannalle joukkoon .

Vierailija
7/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana masu pippurimammalla.

Masu kuvaa mulla ei ole mutta ultra kuva rv 12+2 on täällä

http://www.aijaa.com/v.php?i=373890.jpg

Kaikki laittamaan ultra kuvai ja masu kuvia:)

Miksi aina pää tyhjenee ku alan kirjottaa:O

Mulla oli eilen ihan kamala jomotus kohdunkaulalla.Ei meinannu loppuu millään.Olen varmasti liikaa rasittanu itseäni.Lasten mentyä nukkumaan piti ottaa särkylääke ja lämmin kaurapussi jalkoväliin.Loppujen lopuksi hellitti.Oli kyllä ihan sietämätön kipu ja se alko jo edellisenä yönä.

Olin eilen niin kiukkuinen koko illan,osaks sen säryn takia ja olin tosi väsynyt.En menny nukkuu päiväunia kuten olen joka päivä nukkunu samaa aikaan päikkärit ku molemmat lapset.Tänään on ihan pakko mennä nukkuu ku kerran väsyttää niin paljon.

Mä kanssa odotan sitä pursuavaa energiaa;)

Tänne päin voi lähettää ylimääräiset energiat.

Olen ihan poikki jatkuvaan loputtomaan siivoomiseen.parin tunnin päästä asunto on sen näköinen näiden lasten jäljiltä ku ei olis ollenkaan siivottu päiviin.

Nimistä on ollu jokin aika sitte puhetta.Meillä on tytölle ja pojalle nimet valmiina.Tai pojan nimestä puuttuu toinen nimi.

Mulla olis monta suosikki nimeä,mutta mies on nihkeämpi niitä hyväksymään.Mutta tykkään näistäkin nimistä joista ollaan päästy yhteisymmärrykseen.

Kummit onki sitte eri juttu.Ei ole oikeen ketään enää jäljellä ketä vois pyytää.Onneks tässä on aikaa vielä.

Lapset alkaa olemaan väsyneitä.

AuringonTytär rv 14+4

Vierailija
8/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurimamman masukuvaa oli ihan pakko tulla kommentoimaan - ihana vauvamasu sulla tosiaan jo on. Tuo mahan kasvu kun on niin yksilöllistä- itselläni ei näy vielä mitään, lukuunottamatta pientä ylimääräistä läskikerrosta mahan kohdalla, ja iltaisin kyllä turvotus saa aikaan sen että pömpöttää, mutta ei tosissaan vielä ulkopuoliset huomaa mitään.

Oma olo alkaa olemaan päivä päivältä parempi- ihanaa kahden kuukauden totaalisen väsymyksen ja pahoinvoinnin jälkeen! Nyt vaan odottelen vauvan liikkeiden tuntemista, vielä ei mitään havaintoa. Esikoisesta istukka oli etuseinämässä, joten eristi sen verran liikkeitä, että tunsin vasta rv20 jälkeen, toivottavasti nyt jo aiemmin.

Eipä tule nyt muuta mieleen..

Jondeliini ja rusina 15+5

Vierailija
9/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jaksais :P

[b]Rakkausvauva[/b] - Vai olet pompannut listalta pois! Höh, mielestäni olen sut sinne laittanu joskus.. No laitetaan nyt heti uudestaan, niin oletbseuraavassa mukana :) Ja piti sanoa että eikös ole ihanaa kun mies aloittaa tuon uuden työn, ei reissuja enää?! :D

[b]Leannalle[/b] teretulemast vaan!!

[b]Pippurimamma[/b] ekana sissinä uskaltautui mahakuvan laittamaan, kiva! Onhan sillä jo kokoa upeasti :)

Täytyy laittaa omaakin kuvaa, kunhan mies tulee viikonloppuna ja vähän opastaa mua. Ja etenkin ottaa sen kuvan! Kun ei vieläkään ole tullut otettua..

Lääkärineuvolassa kävin tuossa hetki sitten - kaikki perusjutut ihan ok. Hemppa pikkasen alhainen 104, eli rautaa popsimaan. Mutta sitten ne mahakivut, joista sinne olin menossakin. Lääkäri pitkään koitti selvittää syytä niihin, mutta mitään järkevää ei keksinyt. Ainakaan ei pitäis johtua mistään rasituksesta, eikä ole " akuuttia" . Kun kivut tulevat vain levossa, niin kun nyt sohvalla maatessa. Huomenna labraan, niin otetaan vielä tulehdusarvoja ym. Jos ei selviä syytä niin katsellaan uudestaan joskus parin viikon päästä. Eli sellasta siellä. (tosin sanoi että voihan ne olla ihan kasvukipujakin)

Typykkä leikkii tyytyväisenä ulkona, etenkin kun saa pyörällä ajella :) Eilen vaan keksi ihanan tempauksen, uidessaan meidän pihassa olevassa vesivallissa :O Joo, ei äitiä kauheesti hymyilyttäny, kun tyttö tulee ovelle läpi märkänä, lahkeet ja kumpparit täynnä jääpaloja.

Jeps, huilailen hetken kera suklaalevyn, tyytyväisenä hiljaisuudesta :D

Dumle rv 13 tasan

Vierailija
10/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei viel näy mitään.. Mutta kai se joskus saapuu tännekin kunnolla.

Toivun tässä viel masutaudista, ai että oli kamalaa. Ihan jo pelkäsin vaavinkin puolesta. Esikoisen lähetin yöksi mummulaan, ettei vaan saa tartuntaa, ja on kova ikävä, kun tänään saan neidin kotia. Toivottavasti välttää tartunnan, vaan eipä sille mitään voi jos sen saa, niin sitten kestetään aj hoidetaan niin hyvin kuin osataan.

Jep. Mulla oli neuvolas kaikki muuten hyvin, mut pitää huomenna viedä uus pissanäyte, kun oli proteiinia pissas. Ei ole koskaan enen ollut, joten mitähän lienee. No odotan sen uuden testin tuloksen ennen kuin huolestun. Huomenna oon vissiin sen verran kunnossa, että sne vien sinne.

Eipä ihmeempiä...

Minna ja masuaarre 14+1 sekä isolisko

Vierailija
11/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mä arastelin laitella jo masukuvaa, mutta toisaalta olen itse siitä niin iloinen, että miksipä en jakaisi sitä kanssanne : )

leanna 80 :

Turvotus katosi tuossa viikolla 12 ja tilalle jäi pieni pömppis, enempi tosin muistutti vanhaa tuttua masumakkaraa, mutta tukevampana. Reilu viikko sitten havaitsin yhtäkkiä, että läskikerrostuma on ihmeellisesti pingottunut, en nähnyt itse ylhäältä käsin masua vielä. Tuntui kyllä joka asennossa, että ihan kuin muovailuvahaa olisi iso köntsä sylissä : D No mies sitten yhtenä iltana silitteli masua ja sanoi, että kylläpä on jo kiva rantapallo ja mä vaan nauroin et joopa joo, no se sitten kuvas sen et mäkin uskoisin ja olin itse ihan ihmeissäni, että onko se jo noin " iso " kun ei siltä tunnu.

Olen nyt sitten ma asti käyttänyt äippähousuja ja paria paitaa. Ihanasti istuvat päälle kun vertaa " tavis " vaatteisiin! Muut vaatteet ahdistavat ja saavat masukin metelöimään ja potkimaan farkun nappikohtaa : D

Niin siis juu, tunnen liikkeet jo.

Siirryn tästä syöpöttelemään, vatsataudista huolimatta yritän jotain syödä, pysyy sitten sisällä tai ei.

Palailemisiin ja uskaltakaas tekin laittaa kuvia, olkoon sitten turvotusta, pömppis tai pallo : ) Vauva se siellä köllii joka tapauksessa!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 15+ 4

Vierailija
12/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi pirpsulle oikein paljon halauksia ja pahoitteluja sekä jaksuja. Muutenkin vaikeaa ja tuollasen kohtelun saa vielä kaiken lisäksi, on kyllä kamalaa. Auringon valoa sinne.

Pippurimammalla ihana masu,näyttääkin vauvamahalta, mulla näyttää läskiltä vaan:(

Puhetta ollut yhdessäolosta, me ollaan neljättä vuotta nyt. Tuo meidän yhteinen lapsonen sai alkunsa ku oltiin seurusteltu kaksi kk ja kihloissakin ollaan van sormusta ole kummallakaan ollut aikoihin. Mulla siis entisen miehen kans toi vanhin, eskarilainen.. meille siis tämä on toinen yhteinen. Siihen ne lapset saa jäädäkkin.

Eilen kirjotin taas pitkät pätkät ja se vaan taas hävisi, voi perä. En mää muista ikään tallentaa.

Mulla oli eilen se niskapoimu ultra, oli salamatkustaja 5 päivää vanhempi mitä sillon viikolla 6 tehdyssä ultrassa. Kovasti oli liikkuvaa sorttia. Istukka eessä ylhäällä ja vettä normaalisti. Kaikki tarvittava löytyi. Mua jäi vähän niinkö kaiveleen kun se niskapoimu oli 2,3 mm ... eikös se ole aika paljon???? Mua hirvittää. Ton tokan aikaan kävin niskapoimu ultrassa viikolla 12+4 ja vauva vastasi viikkoja 11+6 ja niskapoimu 1mm. Nyt siis tasan 12 viikkoo oli eilen alku ultran mukaan ja eilisen ultran mukaan 12+5. Eihän ne sitä laskettua aikaa kumminkaan muuttanu. Noissa lapuissa lukee että trisomia 21 on 1:897 ja mullaha ikää nyt 26. Kun tehtiin kuopuksen aikaan olin 24 ja se trisomia oli 1:400. Mää en ymmärrä, kätilö sano kaiken olevan ok van mua kyllä hirvittää....

mää kyllä nyt lähetän tän välissä ettei hävii niin saan kysyttyy teiltä...

Vierailija
13/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan ne tekstit. Anteeksi.. piti tehä noin että varmasti tulee kun mulla niin eilen otti päähän kun hävis kaikki, mä varmaankin kirjotin taas liian pitkään.

NO kaikki kumminki oli hyvin siellä niskapoimussa van mua nyt vaan kaivelee se kun se oli 2,3mm se paksuus. Kätilö kyllä selitti mulle kaiken jotta riski on pieni ja laap laap ja ettei kannata mitään jatkotutkimuksia kun menee suuremmalla todennäköisydellä kesken kuin mitä löytyis jotain poikkeavaa. Tää näissä raskauksissa on suoraansanoen perseestä kun aina pitää pelätä ja miettiä.

Muuten iloinen mieli, ihania ilmoja.. tänään en lenkille jaksanu mutta muuten olen mahdollisuuksien mukaan ulkoillut. Mullaki tuntuu kyllä melko varmasti supituksia, Pitää mainita kun maanantaina on neuvola.

Rakenneultraankin sain ajan ja se on 22.5. Mää pidän kyllä tuota tämän ultran laskettua aikaa oikeempana koska se paaakin paljon paremmin niihin kertoihin ko vauva on saanu alkunsa. Meillä kun ei oo ko muutama mahdollisuus niin helppo päätellä. toivotaan sitten että syntyisikin ennen laskettuaikaa. Mulla itsellä 27 v synttärit 25.9 ja se virallinen laskettuaika 26.9, jännää;) Van tuo niskapoimu homma kaivaa.

Nyt kattoo salikset loppuun, anteeksi oma napa taas.

äiti0004 ja salamatkustaja 12+1 (vaiko 12+6)

Vierailija
14/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas tapahtunut kaikenlaista. En nyt muista nickiä keskenmenon kokeneellle. Paljon myötätuntoa täältä. Koin hyvin samantyyppisen keskenmenon melkein vuosi sitten. Ja koin hoitohenkilökunnan tosi ikävänä kaikkine kommentteineen. Kun kohtu ei kolmessakaan päivässä tyhjentynyt niin jouduin kaavintaan. Kivut olivat juuri samaa luokkaa, kun esikoisen synnytyksessä mutta kolme kertaa kauemmin kärvistelin niissä.

Kiva nähdä, että jollain maha kasvaa. Mä näytän myös ehkä pikkasen lihoneelta. Huomenna on np-ultra, voi että kun alkaa jännittämään. Mua myös pelottaa se, että on ärsyttävä ultraaja. En ole koskaan käynyt kätilön ultrassa, aiemmin mut on aina ultrannut lääkäri. Jos tuntuu ikävältä, menen rakenneultraan yksityiselle.

En ole vieläkään käynyt kertaakaan neuvolassa. Saas nähdä milloin sinne eksyn. Täytyy varmaan ensi viikolla varailla aika, mikäli nyt np-ultrassa ei mitään ihmeellistä selviä. Mun mielestä nää alun käynnit on niin turhauttavia. Neuvolan lääkärin palveluja en aio ollenkaan käyttää - mulla on niin mukava yksityinen lääkäri. En edellisessäkään raskaudessa käynyt, en edes tiedä mitä se tekee.

Kysyttiin parisuhteesta. Olemme olleet yhdessä 9 vuotta ja naimisissakin yli 7 vuotta. Ja edelleen olemme tosi onnellisia siitä, että löysimme toisemme aikanaan.

Onko kenelläkään samaa tilannetta kuin mulla. Esikoinen on hoidossa. Miten aiotte tehdä, kun jäätte äitiyslomalle. Olen itse ajatellut, että lapsi saa olla hoidossa esim. 15 tuntia viikossa. Kun on kuitenkin jo 4-vuotias ja on tosi toimelias.

Toinen kysymys: Aiotteko työssäkäyvät jäädä suoraan kesälomalta äitiyslomalle vai olla vielä jonkun viikon töissä.

t. Huldio 13+4

Vierailija
15/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt ahkerasti lukemassa teidän juttuja, mut en oo taas jaksanu itse kirjoitella. Hieno masu-kuva oli jo jollakin, itsellänikin jo vähän näkyy. Oon aika pienikokoinen, niin maha alkaa jo näkyä. Mä oikein odotan, että maha kasvaa niin isoksi, että kaikki huomaa mun olevan raskaan. Olen niin ylpeä tästä tilasta!!:) Vauvan liikkeetkin on tietysti sitten ihanaa tuntea.

Me ollaan mun miehen kans oltu yhdessä pari vuotta ja vuosi naimisissa. Lapsi ois saanu tulla vaik jo viime syyskuussa, mut saimme huomata, et ei niitä niin vain " tehdäkään" . Nyt osaa ehkä iloita asiasta enemmän, kuin silloin jos ois tärpännyt heti.

Käytiin tänään eka ultrassa katsomassa meidän alienia. Oikeasti se näyttää aika hurjalta!!! Olen toki ennenkin ultra-kuvia nähnyt, mut omat on aina jotain erityistä. Siel oli kyl sellainen kaveri, et hirvittää jo minkäläinen kauhukakara siitä mahtaa tulla. Ei meinattu saada kuvia otettua kun se pyöri siellä ja heilutteli käsiään. Oli varmaan jokin aamu jumppa mnossa. Kaikki tarvittava siltä löyty ja muutenkin kaikki oli mainiosti ja vastasi viikkoja, tässä uskaltaa jo hengähtää ja käydä ehkä ostamassa jonkun pienen vaatteen...:)

Oikeesti ne kaikki vauvojen vaatteet ja tavarat on niin ihania, että vaivoin olen pystynyt olemaan astamatta mitään. Kävin sitten kummitytölle ostamassa suloisia vaatteita kun ei omalle vielä kehtaa ostaa. Mies nauraa jo vauvasivuilla pyörimisellekin...

Oireita ei enää juurikaan ole, verrattuna alku raskauteen. Välillä on vielä etova olo, mut en ole enää oksennellut. Väsymys on vaan aika kamala, joka päivä on nukuttava päikkärit, kun tulee kotiin ja illalla kymmeneltä nukkumaan!!:)

Onni-alien 13+2

Vierailija
16/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu KOVA migreeni koko päivän joten en oo voinu koneella mitään näpytellä/lukea.vähän kävin ulkoilemassa jos ois ollu apua mutta ei auttanut:(

Uma: siis säryistä kärsitään myös täällä,on yksi mun raskausoireista,tosi kurja sellainen,ja huomenna varaan lääkärin että saan vaivaan tehokasta lääkettä,ilmoittelen mitä määrää.Mun on pakko saada jotain oikeesti hyvää sillä olen päiväkodissa töissä ja siellä ei tod.pysty olemaan päänsärkyisenä.

Pippurimamma: Ihanaa kun laitoit masukuvan:)Mäkin laitan viikonloppuna kun saan mieheni apuun.

Auringontytär:kiva nähdä sun masuvauva:)olis kiva saada omakin vauva tänne,toivottavasti onnistuu.

Leanna80: Tervetuloa:)

Dumle:Kiitos kun lisäät mutkin jonon jatkeeksi!:)

Ainii PIPPURIMAMMAlle vielä että mullakin todettiin naistenklinikalla pissassa jotakin e3-4 sekaflooraa ja menen nyt huomenna antamaan kontrolli näytteen terv.keskukseen,,johtuiskohan munkin supistelut siitä(?)

Huldio: En tiedä vielä miten pidän kesälomaani.Meillä pomo toivoisi että pidettäis heinäkuussa kun meidän päiväkoti on silloin remontissa.Täytyy katella.Voishan sitä ptää alussa ja sit ehtis vielä töihin hetkeksi..

Omaan napaan ei sun kummempaa kuin eilenkään.Vauva ollu paljon rauhallisempi kuin eilen mutta liikkunut kuitenkin:)

T:mamma ja rakkausvauva 14+6