^^^^^*^^^^^^ Haahujen parempi marraskuu :) ^^^^^^^*^^^^^^
Nyt kaikki Haahut kertoilemaan pitkästä aikaa kuulumisia :)
Hop, hop, pinoon!!
Viime kuun jutustelut:
[http://http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.va…]
Kommentit (44)
Tulinpa pitkästä aikaa kirjotteleen kuulumisia tänne.
Viimeksi kun kirjoitin meillä oli päällä taloudellinen ahdinko joka myös johti siihen, että vauvaprojekti laitettiin jäihin.
Tilanne on nyt osittain muuttunut sillä olemme saaneet lisä-aikaa eikä meillä nyt puoleen vuoteen ole katto lähdössä pään päältä.
Miehellä alkoi viimeviikolla työt jotka kestävät kevääseen asti. Myös mulla alkaa ensiviikolla työt samaisessa firmassa ja kestää samoin kevääseen asti. Taloutemme on siis kesään asti turvattu mutta valitettavasti tämä työpätkäni ei täytä ammattiliiton työssäoloehtoja uuteen päivärahamaksukauteen joten vauvaprojekti on edelleen jäissä :(
Tottakai yritän saada uusia töitä mahdollisimman pian kevään jälkeen mutta jos menestys on yhtä heikkoa kuin nyt syksyllä niin tulee kyllä olemaan taas kovaa elämää. Aika monta työhaastattelua kävin ja pakit jokaisesta. Kyselin myös sellaisista paikoista jotka eivät edes ole hakeneet työntekijöitä mutta eipä heilläkään ole ollut tarvetta. Hakemuksen olen kuitenkin jättänyt jos tilanne sattuu muuttumaan.
Olemme kuitenkin keskustelleet tästä tilanteestamme ja siitä miten se vaikuttaa perheen perustamiseen. Olemme molemmat samaa mieltä, että jos vain odottelemme vakaata taloudellista tilannetta niin siinä voi käydä niin että emme "pääse" ollenkaan perheen perustamiseen tai sitten olemme liian vanhoja siihen. Asia on siis uudelleen hautumassa...
Menkatkin ovat elokuussa tapahtuneen tyhjennyksen jälkeen tulleet miten sattuu :/
Eilen koiraa ulkoiluttaessani tuli alapäähän sellanen märkä olo ja kun pääsin vessaan tarkastamaan tilannetta paperiin tuli menkkaverta?!! Olihan mulla jo pari päivää tuhrutellut mutta silti ne menkat tulivat täysin yllätyksenä. 23pv on kyllä niin lyhyt kierto kun normaalisti mulla oli säännöllisesti 28-29pv.
Ensimmäinen kierto tyhjennyksen jälkeen kesti 34pv, toinen kierto oli 25pv, kolmas kierto 30pv ja nyt viimeinen kierto 23pv. Taitaa olla kroppa vielä sekaisin... Tai sitten on jokin muu vialla...
Nämä torstaina alkaneet menkat ovat muutenkin oudommat sen lisäksi että kierrosta tuli tollanen tynkä. Tuhruttelu alkoi tiistaina kp22 ja jatkui seuraavan päivän. Torstai-iltana tuli pari kertaa aivan selkeää punaista menkkaverta. Perjantaina sitten tuli taas ruskeaa tuhrua ja pari kertaa menkkavertakin ja tänään sama juttu. Pääasiassa mulla vain tuhruttelee mutta välillä tulee kuitenkin ihan selkeän punaistakin. Jähtäväksi jää kuinka pitkään tätä jatkuu...? Laskeakko uutta kiertoa vai jatkaakko vanhaa...? Jos laskisi vanhaan kiertoon niin nyt olisi kp26; jatkuuko tätä siis vielä muutaman päivän ja vasta sitten menkat alkaisivat kunnolla...? Vai ovatko nämä sitten menkat ja mennään uutta kiertoa?
Nyt pitää mennä pakkaamaan. Olen menossa käymään äitini luona ja viivyn siellä muutaman päivän jonka jälkeen alkavat työt. Viimeksi kävin äitini luona loppukesästä jolloin sain gyneltä vielä pientä toivoa silloisen raskauden suhteen mutta joka sitten viikon päästä lopullisesti paljastui tuulimunaksi.
Katsovatkohan kotona minua kieroon ja miettivät että uskaltaako aiheesta puhua... Jokatapauksessa aion kysyä äitini mielipidettä tämän epävakaan taloudellisen tilanteen suhteen eli yrittääkkö lasta vai odottaa aikoja parempia...?
Niin ja Hermionelle kovasti onnea =) (oliko vielä muitakin...?)
Danja: joo, mullakin on ollut kmn jälkeen kierrot sekaisin, eka viimeiset puoli vuotta ennen km ne oli 32-35 päivää, km jälkeen eka n 50, toka 35, kolmas 28 ja nyt näyttäis että tämä seuraava on sitten kanssa jotain 28- mikä on ihan hyvä kyllä. Otan paljon mieluummin lyhyemmät kierrot. Kai se keho vähän takkuilee.
No nyt tänään tuli rinnat aamulla kipeiksi, ja alavatsaan valtava paino. Sitten jo vähän innostuin, että ehkä sittenkin. Tein kotona testin,muttei näy mitään. Ja nyt on jo ihan menkkasärkyisää. No ei mitään niin huonoa jottei jotain hyvääkin: on mahtavaa kun on näin hyvät kierronmitat. Mutta tokihan se harmittaa. :/ Oli vielä ihan kammo päivä töissä. :/
Avasin teille nyt vielä uuden pinon kun en oikein uskalla kokonaan tuonne o- puolellekaan vielä siirtyä :)
Kaksi yötä ultraan! Mä oon ihan varma ettei siellä kukaan elä.. vaikka oireita on edelleen ja Tosi paljon. Mutta jotenkin sitä vain valmistaa jo itseään pahimpaan..
Tsemppiä kaikille ja koittakaahan saada paaaljon plussia pinoon! Myöskin Danja! Toivottavasti pääsette taas pian yrittämään :)
Hermione ja Onnimuru rv 8+0?
Hei Nau, ja muutkin.
Synttärit oli kyllä mukavat. :)
Nau, olen kanssa miettinyt josko olisi hyvä tuntea oikeasti joku km saanut. Mutta jotenkin tämä anonyymi tilitys on vapaata.
omasta navasta, en oikein usko mihinkään vauvaan tässä kuussa. On ollut niin epämääräiset ovistuntemukset enkä ole edes kunnolla tikuttanut, tuskin edes ovuloin. Toisaalta, jos se ovis oli, niin siihen ehkä osuttiin. Ja taas toisaalta, selkäpuolta on jomotellut aina välillä, niin se kertonee ihan tätitarinoita vain.
Olin myös anoppilassa käymässä tässä. En tiedä onnistuinko taas loukkaamaan anoppia. En oikein osaa lukea hänen olemustaan. Viime kesänä hän tarjosi minulle Elli-mummun vanhoja liinoja ja yöpaitoja, tosi kauniita vanhoja. Sanoin, että otan ne mielelläni aarteeksi, jos hän vain haluaa niistä luopua. Hän oli pessyt ne, ja tuona päivänä ne roikkuivat kuivumassa. En kehannut käydä niitä sieltä repimässä, ajattelin, että hä varmaan antaa ne jos tahtoo.
Ei hän sitten antanut, mutta sanoi ylpeenä apelle, että "ottavat aarteekseen". Mietin sitten myöhemmin, että luulikohan hän minun sanoneen niin vain kohteliaisuuttani. Nyt sitten koitin asiaa varovasti kysyä : "niin löysithän paikan niille Elli-mummun kankaille" , johon hän vastasi jotain, mutta ei oikein mitään.. en tiedä luuliko hän nyt minun olevan ihan korppikotkana.., on hankalaa! :D Lisäksi hänellä on huono kuulo, niin en voi koskaan ihan tietää kuuleeko hän vain minua huonosti.
No, tilitystä kerrakseen! Mukavaa lauantaita, minun täytyy alkaa siivota. :)