Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^^*^^^^^^ Haahujen parempi marraskuu :) ^^^^^^^*^^^^^^

03.11.2008 |

Nyt kaikki Haahut kertoilemaan pitkästä aikaa kuulumisia :)

Hop, hop, pinoon!!

Viime kuun jutustelut:

[http://http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.va…]

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nau: Kyllä mä ainakin pääsin kilppari kokeisiin kun mulla oli vasta kaks km:a ja Milo oli kuitenkin syntynyt niiden välissä. Eli ihan lekurille vaan ja sanot että sulla on epäilyksiä ja varsinkin kun suvustakin löytyy kyseistä tautia. Meillä kanssa on noita autoimmuuni tauteja suvussa joten sitä mullakin heti alettiin epäilemään. Kokeissa selvisi sitten että ei mulla mitkään ihan parhaat arvot ole mutten lääkitystä ainakaan vielä tarvitse. Nyt se arvo katsotaan uusiksi neuvolassa, varmuuden vuoksi.

Marjapensaalle kanssa pahoittelut kun ovis meni hukkaan tällä kertaa :(

No ryhtykääs nyt tytöt töihin jotta saadaan tuonne o-puolelle väkeä lisää ;)

Terveisin Hermione ja Onnimuru rv 6+3 kai..

Vierailija
22/44 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tervehdys kaikille ja erittäis isot onnitteluhalaukset kaikille plussanneille!!

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja mutta en oo ite jaksanu nyt kirjoitella. Tällä viikolla on jo alkanut pahaolo helpottaa ja arki menee jo ihan hyvin eteenpäin. Isä saatiin saateltua haudanlepoon ja nyt voin käydä häntä tervehtimässä haudalla... Itkeä ei enää jaksa. Jännä miten sekin loppuu aikanaan, vaikka alkuun tuntui ettei itku lopu ikinä. No, se siitä.

Muita kuulumisia. Työrintamalla taas uutta. Sain uusia haasteita jälleen. Sama firma, mutta pääsin toiseen yksikköön ja sain pienen "ylennyksen" kuukauden työskentelyn jälkeen. JOtain positiivisista siis munkin elämässä.

Vauvaprojekti on ollut taka-alalla. Söin yhden Primolut kuurin, mut en muistanut toista aloittaa;) Tällä viikolla kuitenkin huomasin ihan mahdottomat ovislimat, joten ei kai haitannut vaikken sitä toista kuuria syönyt. Nyt vaan piinailemaan... ja odottelemaan pikkujouluja.

Nau kyseli kilpparikokeista. Mulla otettiin kokeet kun oli kierto niin pitkä ja suvussa on rasitteena moinen vaiva. Kannattaa siis ihan vaan kertoa epäilyksestä. Kyllä ne antaa lähetteen eteenpäin.

Irish

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täti kurvannut vieläkään paikalle. Elättelen täällä toivetta, että roskishaamu vaihtuis oikeeksi haamuksi ja plussaksi.

Otin saikkua tän päivän, kun oli aamulla pientä ruskeaa vuotoa. Kävin verikokeessa mittauttaan hcg-lukeman tänään toista kertaa ja loppupäivän nukuin. Eka (tiistain) lukema oli 1144, eli kai ihan hyvä päiville 4+4. Nyt on maha vähän turvonnut, joten alkaa pikkuhijaa tuntuun siltä, että sitä vois olla raskaana ihan oikeasti. Seuraava lukema tulee vasta maanantaina. Löysin netistä hyvän laskurin hcg-arvoille. Sen mukaan tuo 1144 oli hiukan korkea päiviin nähden. Meni yli sen yläraja käyrän. Rupesin sitten miettiin, että olisko siellä toiset kaksoset, mutta ei voi olla, kun oireet on olleet niin lievät.

Lähden nyt katteleen tuonne odotuspuolelle, josko sieltä löytyis tuttuja ;)

t. Kauralastu ja pieni Vaalivoitto (5+0 ainakin vielä toistaiseksi)

Vierailija
24/44 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsaampa tuolta toskapinosta kirjoittelemaani.

Eilen testasin taas ja hailakka haamu tuli 15min päästä rfsu-testiin. Se on kuitenkin haaleampi kuin edellisenpäivän 30min jälkeen huomattu haamu. Ohjeessa oli et tulos tulee <5min ja 30min päästä ei saa enää katsoa. Mietityttää oisko kiinnittymisyritys ollut, kun oli joku aika sitten navan kohdalla nipistyksiä ja muutenkin ollut lieviä raskausoireita. Tätijomotuksia on ollut silloin tällöin jo varmaan pari viikkoa, mut tänään ei oo ollut.

Edellisyönä näin kummaa unta, että olin Jone Nikulan kanssa pesemässä hampaita ??? ja sitten mua alkoi oksettaa, kun suussani oli jotain ja kaivoin ulos eteismatonpalasia!!!? Heräsin niin et melkein oksensin. Ihan kummia unia on tullut nähtyä.

Toivottavasti se täti pian tulis. Parin viikon päähän varattu papa-aika, ja silloin ei sais vuotoa olla.

Juuri etsiskelin netistä runoa ristiäiskorttiin ja meinasi koko ajan itku tulla, kun luin niitä runoja. Herkkyys ei mulla välttämättä oo raskausoire, kun oon sellainen muutenkin, varsinkin nyt km:jen jälkeen.

Kauralastulle tsemppiä jännään alkuraskauteen! Kiva kun käytte sieltä o-puolelta moikkaamassa.

nau kp36/30

Vierailija
25/44 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa, oon niin pitkästä aikaa täällä ettei ole tosikaan! En sen kesäisen keskenmenon jälkeen oiken toipunut vauvailemaan kuin vasta ihan hiljalleen. Moni onkin sillä aikaa saanut jo ihania uutisia, ONNEA. On niin mahtavaa kuulla, että tärppää kaikenlaisten hankaluuksien jälkeen, luo toivoa ittellekin!

Sain tässä välillä kuulla, että mulla on monirakkulaiset munasarjat. En oikeen tarkkaan tiiä millainen tuomio se on, osaatteko selventää? Siis kuinka pysyvä se on, jotenkin sain sen käsityksen, että se vähän menee ja tulee ihmisillä.. Vai miten se sitten on. Ja kuinka sitä on hoidettu.

Käytiin siis ensikäynnillä väestöliitolla, ja lääkäri ehdotti ultraa kun kerran oli sopivasti kp13 muistaakseni. Siinä se sitten näki, ettei munasolua ole tulossa. Epäili sen olevan sillon tällön mun ongelma ylipäätään. Se kyllä selvensi, koska aina välillä olen mielestäni tuntenut oviksen ja välillä en, ja silloin kun en on tädit olleet ihan pikkaiset. Luulen, että ovuloin joku kaksi kertaa kolmesta, tai ainakin puolet.

Keskenmenon jälkeen kierto oli ihan sekaisin, meni joku 50 päivää ennen ensimmäisiä, pieniä kuukautisia. Sen jälkeen seuraavat tuli kp 35, mut oli ihan pienet. Sen jälkeen vasta tavalliset, ja silloin tunsin oviksen. Muttei vielä sillon oltu jaksettu oikeen yrittää. Nyt ollaan oltu tositoimissa, ja ovis oli mun tunteakseni pari päivää sitten. :) Jännittää. Huomenna on synttärijuhlani, aattelin olla alkoholitta hätäsuojelun ylivarjeluksi.

Terveisiä kaikille, ja lempeyttä hankaluuksiin ja onniin myös.

Virva

Vierailija
26/44 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa kuulla sinusta. Kivaa kun olette päässeet taas vauvatouhuihin. Toivottavasti yritys tuottaa tulosta. bd bd bd

Täällä alkaa jo ärsyttää kun tätiä ei näy ja prisman testiin tuli vain himmeä mikroskoopilla havaittava haamu (viivanpaikka?), testi ajan sisällä kylläkin.

nau kp 37/30

Vierailija
27/44 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin. Virvaliekille vilkutukset. Mulla on myös viime gynekäynnillä todettu toisen munasarjan olevan "pcomainen". Koskaan aikaisemmin sellaista ei ole havaittu, eikä varsinainen diagnoosi ollut tuokaan. Olen kyllä huomannut itse jo vuosia, että oikea munasarja ei toimi. Luulen kans, että se juttu tulee ja menee ja voi olla lievempi tai vakavampi. Yksi hoitokeino tietääkseni on vähähiilihydraattinen ruokavalio. Sokeri ja valkoinen vehnäjauho pois. Clomeja taitavat aika monet pco-plikat myös syödä oviksen aikaansaamiseksi. Muutakin lääkitystä kai on olemassa.

Naun tilanne on kyllä erikoinen. Toivottavasti saisit varmuuden suuntaan tai toiseen mahd. pian!

Vierailija
28/44 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun oon prisman testeilläkin testaillut vaan haaleita haamuja, tänään viimeks. Testi ajan sisällä kylläkin. Täytyy varmaan hakee apteekista joku parempi testi, kun vaan sinne kerkeää. Luulis että tässä vaiheessa kp 39/30 jo näkyis kunnon plussa, jos on ollakseen. Mut miks noita haamuja tulee? Kun ei vaan mikään kohdunulkoinen olis.

Maha on piukean turvoksissa ja menkkajomotuksia välillä, niitä on ollut jo varmaan kaks viikkoa. Ja tissejä nipistelee välillä, semmoista ei oo ennen ollutkaan. Tarvis päästä verikokeeseen, niin näkis nuo arvot tarkasti. Mut en oo nyt kotipaikkakunnalla ( ja aikomus viipyä vielä viikon), ja täällä tarvis sitten mennä yksityiselle (on niin kallista).

nau kp 39/30

Vierailija
29/44 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunulkoisen kyllä huomaa vuodoista ja kovista säryistä. Mutta mietin, etteihän se voi tuulimuna olla..? Mutta se olisi ehkä jo loppunut. Ei kaikki kyllä saa vahvaa viivaa pitkään aikaan, ehkä se on kuitenkin ihan tavallinen raskaus. Voi, se oliskin mukavaa. :) Yksi ystävä sai vahvan viivan vasta parin kuun päästä. Mutta nyt sillä on teini.

Ohhoi, luin blogia, jossa kohtukuolemasta juuri selviytyvä kirjoitti tuntemuksiaan.. Oli aika rankkaa.

Mulla on nyt semmoiset piinaviikot, että heikompia hirvittää, kun ekaa kertaa oon vähän uskaltanut yrittääkin. Sanoin tuossa lauantaina kaverille, etten oikeen uskalla antaa itelle mitään toivetta mistään, että elelen niinkuin ei mitään olis lähelläkään kun on niin pitkä yritys jo takana. Hän vastasi, että silloinhan se yleensä tärppääkin. Mutta en oikein tahdo kuulla semmoisia, kun jos mua kannustetaan, alan toivoa liikaa, ja meen ihan päästä sekaisin. :D

virva, kp 19/28(viime kierto oli noin lyhyt!!)-35 (tuo on yleensä aika tarkkaan)

Vierailija
30/44 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava virvaliekki että olet täällä taas ja voimissasi.. Minä pääsin km:n jälkeen vauvaprokektiin nopesti kiinni.. ja silloin tuntui et suru helpotti. Nyt kun 4kierto km:n jälkeen menossa niin koville ottaa (jokapaikasta sanottiin et helposti tärppää uudelleen - 3kk:den sisällä varmasti!) Musta tuntuu että nyt hajoaa pää.. enkä pääse tästä mihinkään..Ahdistaa, itkettää, väsyttää.

Olen saanut nyt vahvenevia viivoja ovistestiin la asti.. mut mies ei innostu petipuuhista joten taitaa mennä tämäkin kieto.. Päästiin me yhteisymmärrykseen siitä että jonnekin tämän asian kanssa on mentävä.. yrityskiertoja karkeasti laskettuna olisi jo 35..

Voimia virva piinailuun, toivottavasti tuo tulosta!! Voimia nau sinullekin!! Toivottavasti saat plussaa! Verikokeella se voisi varmistua, onko raskaus arvo koholla ja minkä verran!

Mami kp 15/26-31

Vierailija
31/44 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla testasin clearbluella, joka on herkkä, erottuvan mutta vaalean plussan. Soitin neuvolaan ja se pisti lähetteen verikokeeseen, niin voi sitten seurata miten arvot kehittyy. En nyt ihan heti kokeeseen kerkiä, kun oon toisella paikkakunnalla, mut jospa perjantaina pääsis.

Hirvittää vähän kun on kolmas raskaus puolenvuoden sisällä, et miten kroppa kestää, mut ei kai sitä raskautuis jos ei olis toipunut. Ei auta kuin ootella miten käy. Pelottaa vaan vähän, kun on liikaa tullut luettua näitä vauvapalstoja ja joillain haamut on enteilleet kohdunulkoista. Tuulimuna saattaa tietty myös olla, mutta keskenmenoa en niiin paljon pelkää. Surullinen asia olis, mutta siitä kyllä selviää.(kokemusta kun on...) Varsinkin nyt, kun on epävarma tilanne alusta asti. Ja voihan kaikki tietty mennä hyvinkin...

Mä oon tosiaan noista keskenmenoista toipunut, melko hyvin, ne kuitenkin tapahtu sen verran aikaisessa vaiheessa (rv7+3), etten ollut antanut itseni kauheasti iloita vielä raskautumisesta, vaan jo valmiiksi pelkäsin pahinta. Mutta kyllä se muutama päivä itkettävä oli. Luulen että kun on jo lapsi, niin se auttaa asiaa, eikä pystykkään suremaan niin pitkään.

Mami: Kurja juttu, että mies ei ole innostunut. Itsekin on välillä täytynyt olla tosi aktiivinen asian suhteen, kun yleensä asetelma on toisinpäin. Mutta kun oon riisunut vaatteet miehen edessä, niin kummasti on intoa löytynyt, vaikka olisi miestä väsyttänytkin tai muuten epäilyttänyt koko touhu...

Toivottavasti teilläkin pian onnistaa. Km:n jälkeen kun tuo vauvakuume tuntuu olevan ainakin kaksinkertainen. Ihan tarpeeksi ootte jo joutuneet yrittämään.

nau kp40 tai rv 5+4

Vierailija
32/44 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sysky on ollut yhtä matalalentoa, töissä on ollut vaikka minkälaista mullistusta jne. Vauvakuume on kova mutta vieläkään ei ole tärpännyt.

Ja nyt mieltä askartaa oudot kuukautiset. Tilanne on seuraava:

Mulla alkoi kuukutiset 5.11 ja ne kesti 6päivää. 19.11 alkoi uudet kuukautiset ja ne jatkuu yhä. Sunnuntaina vuoto oli niin runsasta ja kivut todella kovia että jouduin lähtemään päivystykseen.

Käynti olikin todella mielenkiintoinen lääkäri nauroi minut pois vastaanotolta. Kyseli ivallisesti enkö ole kuullut runsaista kivuliaista ja usein toistuvista kuukautisista.

Totesi myös ettei hänellä ole mitään taikasanaa mikä lopettaisi vuodon. Pitää vain kärsiä. Enkö tiedä että burana auttaaa jne.

Ja voinhan alkaa syömään yhdistelmäpillereitä jos haluan että vuodot loppuu mutta sitten et kyllä tule raskaaksi.

Parasta tietenkin olisi jos tulisit raskaaksi sitten vuodot loppuisi yhdeksäksi kuukaudeksi.

Kommentit tuli siihen tyyliin että kaikesta te naiset viitsittekin tulla valittamaan.

Olin niin hämentynyt lääkärin kommenteista, että menin ihan sanattomaski. Yritin kysyä voisiko kyseessä olla keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus mutta niihin en saanut vastausta.

Sunnuntaina kivut todella kovat. Kipu säteili vasemalle puolelle alavatsaan ja nivuseen. Kivut on rauhoittunut mutta vuoto on yhä aika reipasta 7 päivä menossa.

Sain yksityiselle gynekologille ajan vasta 10.12. Ei löytynyt tästä kaupungista yhtään vapaata aikaa ennen sitä.

Mitä mieltä olette kuinka monta päivää seurailen vielä vuotoa jos ei ota loppuakseen ennen kuin menen taas tuohon arvauskeskukseen naurettavaksi?

Jäi vähän mietityttämään kun multa ei millään tavalla varmistettu ettei kyseessä ole kohdunulkoinen raskaus tai keskenmeno. Eikö alavatsakipuisilta, ylimääräisistä vuodoista kärsiviltä hedelmällisessä iässä olevilta naisilta pitäisi pois sulkea kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus?

Olisko kaavinnassa (tehty 15.7) voinut jäädä kohtuun joatin? Tämän jälkeen kierto oli kuitenkin ollut neljän kierron ajan normaali ennen tätä kiertoa. Normaalisti kierron puolessa välisä on ollut pientä tiputteluvuotoa, ovulaatio?.

Eikai tässä voi muuta kun seurata tilannetta.

Turkinpippuri

Vierailija
33/44 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkinpippuri saanut kurjaa kohtelua tk:ssa. Kuulostaa kyllä oudolta tuo vuoto ja luulisi, että olis tarkastettu tilanne paremmin. En usko, että kohdussa vois heinäkuun jälkeen olla enää mitään, varsinkin jos menkkoja on sen jälkeen jo ollut normaalisti.

Toivottavasti naunkin tilanne selkiäisi pian ja siihen oikeaan suuntaan! Viivan vahvuus ei välttämättä kerro mitään. Itse sain aikoinaan tm:stä vahvaakin vahvemman plussan.

Vierailija
34/44 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nau, toivon kyllä plussaa ja jatkuvaa plussaa sulle. Ja varmaan lapsi helpottaa oloa, kun ei kumminkaan voi jäädä siihen rypemään. Mutta musta tuntuu, että keskenmenon surua pitää jotenkin vähätellä. Tai että helpostikaan ihmiset ei ymmärrä, että mua ainakin se kumminkin vielä surettaa. Mutta pöh, mitä mää tämmöisiä, parasta tässä odotellaan!

Turkinpippuri, olipa outoa! Minäkään en usko, että kohdussa voisi olla mitään, ja kohdunulkoisen voi tietääkseni tarkistaa raskaustestillä, siinä pitäisi kumminkin näkyä viiva tai ainakin haamu. Ainakin siskolla oli näin. Jos olo ei mene ihan hirveäksi, niin ehkä voit odottaa? Mutta sinuna ehkä lähettäisin kirjeen tai sähköpostin lääkärille, kun noin asiattomasti sanoi. Jos hänestä tuntui ilmiselvältä, ettei mitään huolta ole, sen voi sanoa ystävällisestikin, eikä niin että tuntuu pilkanteolta. :/ Lääkärit on ihan pöhköjä ihan liian usein!

Itse oon ihan aaltoilevassa vauvatunnelmissa. Välillä olen tosi luottavainen, ja välillä ihan surussa jotenkin. Nyt on kp 19 ja mahassa kipristää välillä. En oikein tiedä mitä ajatella siitä, koska se voisi olla ovulaatio, mutta tikussa ei näy mitään. Toisaalta se voisi olla raskausjuttujakin, jos ovis olisi ollut viimeviikolla. Rintojakin särkee, muttei se ole niinkään uutta, semmoista on sattunut ennenkin. Ja huoh. Alavatsasäryt tuntuvat myös selän puolella, jostapa luulen, ettei se ole hyvä merkki, koska raskaana ollessa selkää alkoi särkeä vasta keskenmenon alettua. :/ Etten varmaan voi kuvitella mitään ihania uutisia.

Vierailija
35/44 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vessassa käydessä. Eipä taida verikokeelle olla enää tarvetta. No toivottavasti pääsee pian uuteen yritykseen. Vähän ehti jo kyllä toiveet herätä...

nau

Vierailija
36/44 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. :/ Mutta jos tuli vasta hiukan, niin älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. Tai no, inhoaisin itse ajatella parasta pahimman pelossa, mutta kyllähän se vielä mahdollista on, että kaikki kääntyy parhain päin. Onneksi sinulla on jo ihana lapsi ja mies, vaikka miten kävisi.

Vierailija
37/44 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vuoto alko nyt sitten kunnolla. Toivottavasti oli vaan joku kemiallinenraskaus tai jotain, niin ei häiritsis uutta yritystä. Kyllä se harmittaa/itketti, kun piti noin pitkään ootella ja sitten vähän toivo jo heräs ja saikin pettyä. Alkaa hermo mennä tän touhun kanssa, on aikas rankka vuosi ollut muutenkin, mut nää on tällaisia luonnonvoimia joille pieni ihminen ei mitään voi. Pakko vaan jaksaa yrittää.

nau kp1/30 (ei enää ikinä40!!!)

Vierailija
38/44 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Onneksi kuitenkin tulee jännäykselle joki päätös, vaikka kurjakin. Pääsee taas uusille vesille. Jollain lailla tädit on mulle ainakin aina pettymyksen lisäksi myös helpotus, ja ehkä se tuntuu nyt vähän samalta. Kyllä me Nau vielä. Tämä tästä. En tiedä mitä sanoisin, että välittyisi se empatia mitä koen.

Mulla on tänään synttärit, ja mies oli ihana. Se leipoi muffinsseja ja antoi lahjaksi fjällrävenin repun ja huovutusvillaa. Lisänä tuli kirje, jossa sanottiin, että se olisi mielellään antanut sen oman vanhan ekaluokarepun, mutta sitä ei löytynyt, niin mä voin sitten antaa tän repun meiän lapselle joskus. Awww :') Olin ihan lemmessä. :) Ja illalla kun vielä sureksin, niin ilahdutti. :)

Vierailija
39/44 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile ihmeessä niitä Mulimen tippoja. Moni on saanut niillä kierron palautettua nopeasti kohdilleen. Ja varsinkin jos homonit on vähän heilahtanut jonkun km:n takia. Moni on myös onnistunut niiden avulla tulemaan nopeasti raskaaksikin. Niin ja vyöhyketerapia tietenkin auttaa :) mutta kannattaa valita sellainen terapeutti joka on myös Refleksologi, muuten voi mennä pahasti rahat hukkaan. Refleksologi koko kehon heijastepisteet läpi ja se on todella tehokasta.

Tsemppiä muutenkin kaikille kovasti tänne ja tulkaahan pian tuonne o-puolelle koko poppoo :)

Hermione ja Onnimuru rv 7+2 ja vielä viikko ultraan...

Vierailija
40/44 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo alas pudonnut tämä pino.

Kivalta kuulosti nuo virvaliekin synttärit. Ihana mies sulla.

Kiitos kannustuksesta. Sitä on aika yksin näiden tunteidensa kanssa, kun en tunne ketään keskenmenon kokenutta. Mut onneksi täältä löytää kohtalotovereita.

Vuoto alkaa olla loppumassa. Ihmeen äkkiä, kun yleensä tädin vierailut kestää pidempään ja vuotokin ollut tavanomaista vähäisempää. Ei ihme ettei kiinnittynyt kunnolla, jos limakalvojen paksuus on verrannollinen vuodon määrään. Kipua oli kyllä alkuun ihan riittävästi.

Ei tullut kevätvauvaa, ei kesävauvaa... mutta jospa syysvauva tulisi. Se on ollut hyvä kuu aikaisemminkin.

Mitä muille kuuluu? Onko piinailua luvassa?

nau kp4/30