Onko täällä ketään, joka olisi laihtunut paljon, suht nopeasti ja välttänyt jojon?
Eli paino pysynyt alhaisissa lukemissa pitkään?
Kerrotko kokemuksiasi?
Nimenomaan nopean ja tehokkaan laiharin kokeneet!
Olisin kiitollinen:)
Kommentit (5)
Kymmenen ylimääräistä lähti " pysyvästi" , tarkoittaen, että jos aloitan iltasyömiset tulee sama pikkuhiljaa takaisin.
Nykyään olen jättänyt päivällisen syömättä (tai syönyt vain omenaa) jos tiedän että illalla tehdään jotain herkullista. Ei se sen kummallisempaa vaatinut.
Paino lähti häkellyttävän nopeasti.
Olen kokeillut aikoinani painonvartijat, kaalisopat, atkinssit ja karpit. Koin ne hankaliksi ja paino kolisi takaisin mittariin kun kuurin lopetti.
Olen peruslaiska ja tylsä ihminen, joten iltasyömisten lopettaminen oli mulle tarpeeksi helppo ja varma toteuttaa.
pituutta mulla 178cm ja paino oli vielä vuosi sitten 85kg, nyt 72kg. Ylipaino lähti 4kk pois ja on pysynyt poissa.
Vaikka saankin täältä kakkaa niskaan, niin mua auttoi karppaus. Ja paino pysynyt alhaalla hyväkarppauksella. En ole tiukkis, karppaajan on mahdollista myös herkutella. Mutta tiedän mitä syön, vaikken ole koskaan kaloreita tms laskenut. Tää sopii ainakin mulle.
Suosittelen tutustumaan aiheeseen.
eltani sellainen, että painan luonnostani tosi vähän. 57-kiloisena oli jo selvää läskiä luiden päällä.
Olin siis painanut tämän 55-57-kiloa aina teini-iästä asti, ja vähän päälle parikymppisenä kyllästyin olemaan pyöreä. Laihdutin parissa kuukaudessa 7 kiloa ihan vain syömällä tosi vähän. Käytännössä söin vain ihan pahimpaan nälkääni, ja silloin sitten kaikkea kevyttä ja terveellistä, kuten salaatteja, hedelmiä, mehukeittoja, marjoja, rasvatonta kalaa tai kanaa. Olin useamman viikon pienessä nälässä jatkuvasti, ei siinä sen kummempaa. Kilot tippuivat ja lopulta kun painoin 50-kiloa aloin syödä taas normaalisti. Eli siis kulutukseen nähden riittävästi, enkä enää pitänyt itseäni nälkäkuurilla.
Nyt olen 30-vuotias, yhtä lasta rikkaampi, eikä kilot ole vielä tähän päivään mennessäkään tulleet takaisin. Itse asiassa alettuani harrastaa pilatesta, laihduin vielä vähän ja painan nykyisellään 48-49-kiloa. Raskausaikana kiloja tuli 12, joista 7 jäi synnärille ja loput suli n. kuukaudessa itsestään.
Ymmärrän, ettei laihdutusmetodini ollut se kaikkein tervein, mutta itse en vain jaksa sellaisia kaloreidenlasku- tai muuhun temppuiluun perustuvia kuureja, jotka kestävät iäisyyden. Ajattelin sen niin, että rykäisen painon alas kerralla, ja sitten olen motivoituneempi pitämään sen painon kurissa. Kyllä terve aikuinen keho kestää pari kuukautta vähemmällä energialla. Enkä ymmärrä, mihin perustuu se, että kilot muka tulisivat nälkäkuurin jälkeen takaisin. Siis eihän ihmisen paino nouse, ellei hän syö ENEMPÄÄ kuin kuluttaa. Painoni laski, kun söin VÄHEMMÄN kuin päivittäinen energiantarpeeni oli. Sen jälkeen olen syönyt kohtuudella ja välttänyt entisiä mässäilytapojani, eli syön nykyisellään säännöllisesti SAMAN VERRAN KUIN KULUTAN, joten ei se paino sieltä mihinkään ole noussut.
Tämä ei varmasti sovi kaikille, mutta omalla kohdallani olin oikeassa. Kun paino oli tippunut ja tulokset näkyivät, olin paljon motivoituneempi syömään jatkossa kohtuudella, enkä enää sortunut niihin tapoihin, joilla rasva oli kertynyt.
TÄMÄN vuoden helmikuussa painoan 100kg ja pituutta on 160cm ;)
NYT painan 68kg.
Paino on tullut tähän jo kesä/heinäkuussa,joten vasta 5kk oon ollut,joten en voi sillee kehua,mutta voin kertoa miten tähän pääsin.
En varsinaisesti muuttanut syömisiäni muuten kuin et ostin kotiin pienet lasten kokoa olevat lautaset ja sain syödä vain yhden lautasellisen (usko pois,se et lautaselle ei MAHDU enempää,niin auttaa).
Ja EKANA muutin ostostottumuksiani,se oli se mun pointti. Opettelin kulkemaan kaupassa erilailla,lukemaan hieman niitä tuoteselosteita,etsimään kevyemmän vaihtoehdon JA jätin ostamatta kokonaan ne mitä himoitsin.
Eli kun en ostanut jotain kotiin niin kotona ei sitä ollut kun himotus iski.
Näin simppeliä,kotona ei tarvi harjoittaa kieltäytymistä vaan kaupassa!!!!!!
Itse olen onnellinen kun pituutta 160 ja painoa viime vuonna 70, nyt 10 vähemmän. Riittääkö?
Laihtuminen on aina henkilökohtanen saavutus. Itse muutin elämäntapojani. Joku toinen laihtuu tällä enempi, toinen vähempi; riippuu painosta ja omasta panostuksesta!
Aloin liikkuun ajatuksen kanssa; kuntosalia, pihatöitä enempi, lähdin lenkille kerran pari viikossa (ei liikaa ettei mene maku). Välillä jätin kuntosalin ja menin uimaan. Tai kokeilin uutta kuntosalijumppaa. Välillä tein löysemmän viikon ja joskus taas koitin olla nopeampi/tehokkaampi!
Jätin herkkuja pois, tai valitsin terveellisemmän. Tämä laihduttaa kun ajattelee mitä on aikasemmin tunkenut suuhun. Kalorit jokka syöt vaikuttaa laihduttavasti jos niitä syö muutaman vähempi kuin aikasemmin syömäsi määrät! Nopeammin laihtuu jos liikkuu siinä samalla VÄHÄN enempi.
Välillä saatan olla vaan, nauttia mässäilystä. Saatan varautua vaikka juhliin sillä että syö ja liikkuu järkevämmin ennen ja sitten taas jälkeen!
Koitan muistaa että eläminen on sitä että nauttii, ei vaan sitä että kituuttaa ja riutuu. Saa kiksejä kun kokeilet montako punnerrusta ja vatsalihasta jaksat tehdä NYT ja miten paljon kehityt puolessa vuodessa -tai parissa kuussa. Pistä jotain muistilapulle; kauanko menee 5 kilsaa kävellen, milloin juokset sen matkan, paino, mitat (peppu, vyötärö, rinnat ((hauis)) )!
Menin harrastamaan potkunyrkkeilyä jonkun aikaa sitten. Ajattelin että hemmetti, jos en mene nyt en tee sitä koskaan. Ja sielä ollaan. Minä, sohvaperuna! Upee fiilis. Tällä pitäis lähtee loput ylimääräset ja kiinteytyä lihakset?? ;)