Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jolla on n. 3v kaksoset ja pieni vauva?

Vierailija
13.11.2007 |

Haluaisin tietää miten arki sujuu tuollaisen yhdistelmän kanssa? Itselläni on kaksoset ja haluaisin vielä lisää lapsia, mutta mietin omaa jaksamistani...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapset olivat kaikki yhtä aikaa pieniä, eli kun esikoinen oli 2v10kk ja keskimmäinen 1v8kk niin kuopus syntyi ja ihan ok meillä on mennyt. Nyt pieninkin on jo 2v4kk ja vaipaton ja meno alkaa olla aika huoletonta. Olen ollut kotiäitinä koko ajan ja täällä me vaan oleillaan ja askarrellaan ja pelataan ja lueskellaan ja leivotaan ym ym ym.

Mutta olihan se tietty aika rankkaa tuo pikkulapsiaika, joku sitä vertasikin pitkäkestoiseen urheilusuoritukseen, mutta hyvin on mennyt.

Vierailija
2/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arkihan on rumbaa ja varsinkin nuo kaksi vanhempaa saa pikku uhmissaan mut hermoromahduksen partaalle. Mutta kyllä tämä sujuu kun on tiukka rutiini ja selvät sävelet. Mitä haluisit tietää?

Jenni ja pojat + pikku-typy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen täältä kun en oikein osaa hahmottaa että miten omatoiminen tuollainen noin 3v on, jääkö kahden sellaisen kanssa aikaa vauvan hoitoon? Miten esim. ulkoilu sujuu kolmen kanssa?

Vierailija:

No arkihan on rumbaa ja varsinkin nuo kaksi vanhempaa saa pikku uhmissaan mut hermoromahduksen partaalle. Mutta kyllä tämä sujuu kun on tiukka rutiini ja selvät sävelet. Mitä haluisit tietää?

Jenni ja pojat + pikku-typy

Vierailija
4/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ovat jo isompia, mutta koin kaksosten vauva-ajan paljon rankemmaksi kuin sitten sen tilanteen, että oli vauva ja 2,5v kaksoset.

Vierailija
5/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin jaksoi kaksosten ja yhden vauvan kanssa kuin aikoinaan kahden vauvan kanssa ;)

Vierailija
6/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki sujunut ihan hyvin, vaikka miehestä ei ole pitkien työmatkojen vuosi aina paljoa apua ja muuta apuakaan ei ole saatavilla. Kaikki lapset ovat kotihoidossa. Isommat kerhoilevat 2 kertaa viikossa.

Miksi meillä on mennyt hyvin? Suurin vaikuttava tekijä on varmasti se, että olen saanut nukkua melkein alusta asti 5-6 tunnin yhtäjaksoiset yöunet ja sitten yösyöttö ja nukutaan taas. Toinen pienistä on vähän temperamentikkaampi kuin toinen, joten hän saa kaiken ensiksi. Näin arki sujuu parhaiten ja samassa rytmissä yritän heidät pitää muutenkin. Rauhallisempi tyytyy hoitoon heti toisen jälkeen tai imetys yhtäaikaa. Ja onhan tämä minulle jo ennestään tuttuakin:)

En vaan arvannut, että tulee toisetkin kaksoset ja ehdin jo myymään suurimman osan vauvatarvikkeista. Jouduimme siis uudelleen ostoksille. Sitterit ovat mielestäni kätevät olohuoneessa. Sellaisissa tasapohjaisissa, nukkuvat välillä päiväunensakin 4-vuotiaiden melskatessa ympärillä. Imetän, mutta olen jo harkinnut lisämaidon antamista. Syntyivät sektiolla rv 38 (toinen oli perätilassa) ja syntymäpainot olivat molemmilla noin 3 kg. Arki on kodinympärillä.

Vierailija
7/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki sujuu hyvin. Vauva on jo löytänyt oman rytminsä ja hyvin istuu kaksosten rytmiin. Eli lapset kaikki päiväunilla samaan aikaan. Auttaa paljon jaksamaan kun saa päivälläkin pienen hengähdys tauon itselleen. Illalla tehdään iltatoimet eli kylvetetään vauva ja kaksoset suihkuun. Sitten annetaan kaksosille iltapalaa ja vauvalle maitoa, sitten iltasadut ja kaikki lapset nukkumaan. Vauva minusta aivan erikoisen hyvin omaksunut tämän saman rytmin kun kaksosillakin.

Muuten ei meille ainakaan tässä vaiheessa ole arkeen tullut mitään ongelmia. 4vuotiaat jo sen verran omatoimisia ja leikkivät omia leikkejään niin minulle jää rutkasti aikaa tehdä kotitöitä ja olla vauvan kanssa.

Ulkoilu sujuu kolmen kanssa ihan niinkun ennen vauvaakin. Vauva nukkuu vaunuissa.

Minusta tämä 4vuoden ikäero kaksosten ja vauvan välillä on osoittautunut todella " toimivaksi" . Olisi ehkä ollut rankempaa jos vauva olisi syntynyt vuosi sitten.

-kaislaliina-

Vierailija
8/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksoset 1kk , yksönen 1v 2kk , kaksoset 3v , yksönen 12v ja yksönen 13½v .

Helppoa se ei ole , mutta meillä käy kotiapulainen 3krt viikossa , vanhemmat kaksoset ovat kolme krt viikossa n. 6h /päivä , tarhassa ( omasta tahdosta ) , sekä vanhimmista tytöistä on todella paljon hyötyä , jos esim . olen nuorimmaisten tyttöjen ( 1kk ) kanssa sisällä , voivat 1vuotias , 3vuotiaat , sekä 12 ja 13 vuotiaat mennä ulos (:

PS . Asiaa hepottaa se että mieheni on hyvässä työssä ja saa TODELLA hyvää palkkaa , ja minulle tuli vuosi sitten hiukan pienempi perintö ( suuri kuitenkin ) Mutta mieheni sai tuossa muutama kuukausi sitten SUUREN perinnön , (ainut lapsi) joten suht . helppoa (:

Vierailija
9/9 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä varmaan itsekin pärjää kun on näiden kaksostenkin kanssa pärjännyt. Onhan näissä paljon työtä, mutta ei silti aivan mahdottomasti.

Tuo sama päivärytmin pitäminen kaikille lapsille on varmasti tärkeää, sen olen huomannut jo kahden kanssa. Kun saa pienenkin hetken omaa aikaa jaksaa taas kummasti. Ap