JESH! Tehy-laki etenee :))
Töihin vaan ahneet hoitsut! :) Niin ne muutkin tekevät raskasta työtä pienellä palkalla.
Kommentit (70)
" Mitäs sitten teet kun lapsellasi ei päiväkotihoitopaikkaa ja joudut jäämään omasta työstäsi pois?"
TEHY:n tavoite lieneekin koko yhteiskunnan halvauttaminen?
" MUTTA juuri siksi me haluamme turvata terveydenhuollon myös tulevaisuudessa, tämä kirpaisee vain kerran , toivonmukaan saadaanhoitoa myös tulevaisuudessa. Sen määräävät nyt päättäjämme!"
Tulevaisuuden turvaaminen kirpaisee vain kerran niitä, jotka nyt tässä rytäkässä kuolevat. ;-)
Nyt on lähes 100% varmaa, että tiistaina sairaalat halvaantuvat ja monet kuolevat. Monta pientä kirpaisua. Mutta tulevaisuus näyttää hyvältä!
Nyt tulee se 24% korotus ja vähän ajan päästä lisää kun ei ole enää ammattitaitoisia hoitajia joten niistä jäljellä olevista pidetään kiinni kynsin hampain. Palkka tulee nousemaan rajusti!!!
" Teitä vaan vituttaa kun sairaanhoitajat tulee saamaan huomatavasti aprempaa palkkaa."
Minua ei vituta kenenkään palkka. Minua vituttaa, että teidän takianne kuolee monta viatonta ihmistä.
Näin mä olen käsittänyt että hoitajaksi opiskellaan halusta auttaa ihmisiä. Toi on kyllä kaukana auttamisesta ja välittämisestä! Jos olisitte halunneet lisää palkkaa, miksi ette samantien opiskellut lääkäriksi?
Kunpa valtiokin huomaisi ettei kukaan tee työtä kutsumuksella vaan siitä pitää maksaa kunnon palkkaa. Vai kysytäänkö keltään kassalla " Pannaanko pankki, visa vai kutsumus" ?
Ei noille meidän alan todellisuudesta mitään tietämättömille kannata sanoa enää mitään.
Toki eiliseen asti olen ollut erittäinkin motivoitunut työni tekoon, nyt vain se motivaatio ja työntekemisen ilo on hukassa. Sydäntätähän työhön ei pakolla mukaan saa.
Juu ja tuskin sinä tätäkään ymmärrät, mutta ei minua haittaa. Päätös on tehtynä ja uudet tuulet puhaltavat:)
Ja koko tuo kutsumusammatti ajatus on niin aikansa elänyt, että vaikka mikään muu ei muuttuisi tässä hötäkässä toivoisin, että tuo käsite painuisi historian syvään suohon.
kun jaksaa opiskella, saa myös enemmän palkkaa! kyllä sen rahan eteen täytyy itse töitä tehdä eikä kiristää viattomilla ihmishengillä!
himpun verran " älykääpiöitä" on hoitajat, jotka vetää herneen nenään av:n provoista tyypeistä.. Ihan oikeesti, ei kannata paljon välittää.
törkeetä tekstiä täällä on suollettu.
Toki se on ollut tarkoituksenakin, sen ymmärrän, mutta oikeastaan nyt tuntuu aika hyvältä tämä päätös, että toki elämässä voi tehdäpaljon muutakinkuin olla sairaanhoitaja Suomessa jossa sinua ei arvosteta pätkääkään.
Samasta syystä en opiskele myöskään esim. lastenhoitajaksi tai automekaanikoksi. Kaikki sh:t eivät halua lääkäriksi, kaikkien naisten ainoa päämäärä ei ole olla kotiäiti eikä aviomiestä tarvitse enää PALVELLA
Vaikka en sanokaan, että ei olisi vaativa työ ja tottakai palkkaa pitäisi saada lisää niin kuin monien muidenkin!! Oon kyllä sitä mieltä, että lisää rahaa hoitsuille, mutta 500 euroa (vanha 3000 mummon markkaa) on aika kova korotus!!!
minkälaiselle alalle opiskelevat. he ovat silti nyt lakossa. Miksi?
ja silti vaan lisää tippuu kuin manulle illallinen??
Vierailija:
törkeetä tekstiä täällä on suollettu.
Toki se on ollut tarkoituksenakin, sen ymmärrän, mutta oikeastaan nyt tuntuu aika hyvältä tämä päätös, että toki elämässä voi tehdäpaljon muutakinkuin olla sairaanhoitaja Suomessa jossa sinua ei arvosteta pätkääkään.
Rahako on paras arvostuksen mittari? Luepa vaikka kuolinilmoituksia. Täällä meillä päin ainakin 90 %:ssa ilmoituksista kiitetään vainajan hyvästä hoidosta. Eikö se jotain kerro teille arvostuksesta. Ei meitä muitakaan työntekijöitä kiitellä ja kumarrella päivittäin. Ei sovi suomalaiseen kulttuuriin..
lakkoilevat, mutta saavatko 500 euroa? Voitas tuolta eduskunnasta leikata palkkatuloa hoitsuille....
Melkein jo naurattais jos ei niin kovaa v****tais!
päänsä ympärillä kun tuntuu että muiden alojen ihmiset on niin kateellisia heille? Lisää palkkaa vaativasta työstä! John on kumma että lääkäreille tosiaan kaikessa hiljaisuudessa maksettiin se 17% + nyt 12% eikä mitään ongelmaa. Ja näemmä insinöörit saavat kaikessa rauhassa tuntuvia korotuksia. Ja mitä tehdään? Haukutaansairaanhoitajia keiden työstä ei tiedetä mitään. Niin tai eiväthän he muuta tee kuin istuvat kahvihuoneessa juoruamassa ja tikuttamassa konetta, silti jos joku kuolee on se hänen vastuullaan. Prkl on kummaa touhua!