Paljonko lette viime aikoina saaneet tingattua asunnon hinnasta pääkaupunkiseudulla?
Olemme tekemässä tarjousta ja tekisi mieli tiputtaa paljonkin. Toisaalta kohteen menettäminen ei vie yöunia...
Kommentit (13)
Lopulta tingittiin 310 t euron pyynnöstä 305 t euroon. Oltaisiin ehkä saatu halvemmallakin, mutta kun kiinnostuneita oli muitakin niin piti varmistaa ettei menetetä kauppoja.
Jos tullut just myyntiin tinkisin kymppitonnin jos ollut pari kuukautta 15 000 -20 000, jos pidempään niin yli 20 000 euroa.
en huomannut tosiaan kysyä kauanko ollut myynnissä.
Suuri osa sitä aikakautta, jolloin rakennetuista asunnoista on paljastunut kosteusvaurioita. En maksaisi lähellekään tuota pyyntiä, mutta toisaalta aina löytyy joku joka maksaa (jos ei ihan tolkuton pyynti ole). Jos haluatte tuon kämpän, niin kunnon tarjous peliin, vaikka kannattaa toki lähteä liikkeelle alhaalta ja nostaa summaa tarvittaessa, siihenkin saattaa tulla mahdollisuus.
Itse tingin elokuussa 156 000 > 150 000, eli ei paljoa, mutta halusin tämän.
tarjous (oltiin aloitettu isommasta, mutta pudotettu hiljalleen), saatiin 280 000 ja siitä välittäjä vei vielä monta tonttia. :( Huonosti menee kaupat nyt. Kannattaa ottaa riskillä ja tarjota paljon alle. Tulee sitten vastaan neuvotellen pikkuhiljaa.
Mäkin vähän ihmettelin noita laaksolahden hintoja kun taas laajalahdessa on jopa edullisempia asuntoja ja mä olen luullut jälkimmäistä paremmaksi alueeksi.
Tosin emme ole asuneet Espoossa vasta kuin alle vuoden..
ap
Oma myytiin parissa päivässä, 159 t pyyntö, myytiin 157 t.
Aloitimme 340 000:sta. Tiesimme kyllä, että on pikkaisen korkea pyyntö tuo eka. Mutta kuulemma välittäjän mukaan kokeillaan, jos ekalla näytöllä olisi joku joka valmis maksamaan " mitä vaan" . Normaali käytäntö siis nykyään.
Vierailija:
Aloitimme 340 000:sta. Tiesimme kyllä, että on pikkaisen korkea pyyntö tuo eka. Mutta kuulemma välittäjän mukaan kokeillaan, jos ekalla näytöllä olisi joku joka valmis maksamaan " mitä vaan" . Normaali käytäntö siis nykyään.
nyt kun markkinat alkaneet hiipua niin vielä on niitä jotka ostavat suoraa päätä vaikka vähenemään päin...
Silti tuntuu aika huimapäiseltä, että asunnon toteutunut hinta on 60 000¿ pienempi!
ap
Prosentteina noita kandee laskea, koska onhan yli 300 000 euron asunnossa jo mistä pudottaa, vaikka olisi kyse vaan muutamasta prosentista.
vähän vanhempi rivitalo Laaksolahdessa.
ap