Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kesäheinät -07 - loppuvuoden pino***

03.11.2008 |

Aloitetaas sitten loppuvuodella oma pino yleisön pyynnöstä!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten loppuvuodelle uusi pino. Kyllä Tassutkin sen olisi voinut avata, varmasti olisi tullut muitakin =)

Itse olin tulossa nostelemaan vanhaa, mutta käyhän se näinkin.

Tänne ei ihmeempää, pieni herra flunssan kourissa ja tänään onkin tarhasta poissa. Kuumetta ei kyllä ole ollut, mutta räkäinen ollut viikonloppuna ja yskii, joten jätin kotiin vielä täksi päiväksi. Hieman alkaa pää hajoamaan täällä sisällä, kun ei olla ulos leikkimään viitsitty lähteä.

Pitää nyt hetki tehdä töitä kun herra on unillaan.

-E-

Vierailija
2/44 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksikseen täällä uudessa pinossa näköjään saa olla =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi kiva kuulla Heatherista pitkästä aikaa ja aivan ihania uutisia, paljon onnea ja niitä kuuluisia tarrasukkia tietenkin myös!

Iiris on todellakin pitkä tyttö, pesee meidän kesäheinäpoikammekin pituudessa mennen tullen! Ja pienihän se on sanavarasto täälläkin, mutta hyvin sillä pärjää - "lamppu" on nyt yleissana kaikelle, myös kysymyssana mikä (kun kaikkea pitää osoitella), aikaisemmin "auto" toimi samassa funktiossa :).

Terveiset toki myös kaikille teille yhteisössä kirjoitteleville (ja kiitos Miimi, olo nyt vain on sellainen etten paljon välitä kirjoitella); tsemppejä kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
4/44 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua tulin kaikille toivottamaan!

Vierailija
5/44 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Jouluhässäkkä menossa täälläkin. Lihapullia tässä alan kohta väsäämään - meillä kun on ruotsalaisittain joulupöydässä myös lihapullia ja nakkeja. Tää on tuntunut aika hullulta, mutta pakko se on vissiin mennä miehen perinteiden mukaan ;)

Onnittelut *Heatherille* raskaudesta :) Tarrasukkia paljon!

Miekin täällä ootan menkkoja vuoden vaihteessa alkaviksi, mutta saas nähä kuin käy ;) Me ollaan annettu seuraavalle lupa tulla, kun on tullakseen. Hullua ehkä, kun tuo meän nuorimmainen on vasta 4 kk, mutta sarja 07/07, 08/08 ja 09/09 ois aika mahtava sarja :)

- Lämmintä joulua jokaiselle Kesäheinälle ja heidän perheilleen <3

Vierailija
6/44 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä viimeiset sähköpostit työkavereille ja sitten starttaan täpötäyden auton kohti mummolaa. Miehet menevät edeltä osan matkaa junalla. Poitsu on tosi ihastunut "nunaan" , innoituksen lähteenä Tuomas Veturi.

Tervetuloa Iikkari minunkin puolesta. Vähän harvakseltaan olen täällä vauva-palstalla kirjoitellut mutta olen porukkaan lasken silti itseni kuuluvaksi. Olen siis vähän yli 30-kymppinen, yhden Kesäheinän (13.6.2007 rv38 2860g 46cm) pojan äiti. Asumme mieheni kanssa Tampereella ja 5.4 on seuraavan lapsukaisen laskettu aika. Töissä käyn ja poitsu on päiväkodissa ja jatkaa Jullen tavoin osa-aikaisena vauvan tulon jälkeenkin. Pienempikin pääsee kunnallisen päivähoidon piiriin heti vanhempainvapaan päätyttyä. JOS kaikki menee hyvin jne. jne.

Onnittelut Heatherille toivotusta raskaudesta. Todella etevä tyttö kyllä sinulla on kun jo pukee ja riisuu - ei meillä kyllä osata. Ja nuo teidän yöthän on minulle ihan käsittämättömiä. Noh, kyllä meilläkin sitten reilun 10 vuoden päästä nukutaan :p

Tassulle paljon tsemppiä tulevaan synnytykseen. Peukut on täällä varpaita myöten pystyssä että vauva lähtisi itsekseen tulemaan ja että muutenkin saisit oikein hyvän synnytyksen.

vielä lopuksi

* rauhallista ja onnellista joulua kaikille Kesäheinille, äidille, isille ja sisaruksille *

t. Fiikus

Vierailija
7/44 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on niin hiljaiseksi pino käynyt. Toivottavasti kaikilla joulun vietto on sujunut mukavasti! Onnikin sai ihan mukavasti lahjoja, aattoa nyt varjosti isäni kännäily ja totaalinen piittaamattomuus pikkumiehen rytmeistä, mutta loppu-joulunaika ollaan vietelty rauhassa kotona. Onneksi on mies kotona, yksin en enää pärjäisi.

Fiikukselle kovasti kiitoksia! En itse tosin enää tuudittaudu yhtään siihen vaihtoehtoon, vaan olen alistunut odottamaan loppiaiseen, jonka jälkeen pääsen taas harjoittelijoiden koekaniiniksi eli käynnistysyritykseen ja leikkaukseen. Mutta eipä tässä itku auta markkinoilla, itsensä psyykkaus vain.

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille!

Vierailija
8/44 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on juu täällä(kin).

Minäkin Tassujen tapaan yhdessä kasassa vielä. Toive olisikin, että neiti pysyisi sisällä vielä kolme päivää. Kovasti on merkkejä ilmassa, joten miten vaan voi käydä.

Mutta eipä tässä muuta, oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Ensi vuodelle sitten uusi pino. Aloittakaa joku muu, jos itse olen laitoksella...

-E, rv39+3 tänään-

Vierailija
9/44 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onpa jännät paikat Ellulla ja Tassulaisella! Peukut pystyssä olen, että Ellun neitokainen pysyy sisällä uuden vuoden yli! bd :)

Tassulle onnea käynnistykseen, toivottavasti kaikki menee hyvin ja säästyt tällä kerralla leikkaukselta. On varmasti kuitenkin ihan hyvä asia, että olet psyykannut itseäsi sitä varten, ei ehkä tulisi niin suurena pettymyksenä sitten... Voi voimia Tassu! Hienoa muuten, että miehesi pystyy nyt olemaan kotona, niin ei sulla mene kaikki energia Onnin kanssa touhuiluun (ja tappeluun?).

Ei varmaan kannattaisi sanoa mitään, mutta musta tuntuu että meidän temperamenttinen poika on nyt vähän rauhoittunut. Pukeminen, syöminen ja pottailu eivät enää ole joka kerta ihan pelkkää huutoa, vaan välillä selvitään kaikesta ihan rauhallisesti ja hyvillä mielin. :) Aaah, on kyllä ihanaa, kun 1,5 vuotta onkin ollut pelkkää itkua, huutoa ja tappelua ihan joka asiasta, joka ei pikkumiehen mieleen ole.

Vauvaa jo odotellaan kovasti, eilen juuri saimme ostettua kaikki isoimmat jutut vauvaa varten, eli peiton ja huppupyyhkeen. :) Paljon halvemmalla kyllä pääsee tämä kakkosen kanssa, kun ei tosiaan melkein mitään tarvitse ostaa..

Meillä Lenni on nyt kuumeessa viime viikkoisesta rokotuksesta johtuen, joten sisällä vietetään tämäkin päivä. Itsekin olen kohta viikon ollut flunssassa, eli taitaa olla lepo paikallaan itse kullekin..

*** Onnellista uutta vuotta kaikille!! ***

Miimi, Lenni ja Vaavi 22+1

Vierailija
10/44 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa kyllä kohta lopettaa nostelun kun ei kukaan muu tunnu täällä enää käyvän...

Vierailija
11/44 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ellunkaan nimi aloituksessa houkutellut kesäheiniä kirjoituspuuhiin;-) Onko työelämä vienyt kesäheinät mennessään? Itsestä tuntuu, että elämässä ei tapahdu oikein mitään niin ei tule kirjoiteltuakaan. Tyttö tietysti kehittyy päivä päivältä, mutta mitään mullistuksia ei ole tapahtunut. Nyt on taas sellanen vaihe, että vaatteita pitäis hankkia. 80cm alkavat olla auttamatta pieniä tai ainakin bodyt alkavat kirraamaan. Pitäiskin muistaa varata puolitoistavuotisneuvola. Saadaan sitten tuoreet mitatkin. Että sellasta meille.

Vierailija
12/44 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellun seuraksi tänne tulin! :) On tosiaan hiljaista, enkä itsekään ole jaksanut kirjoitella, kun ei oikein mitään asiaa ole..

Lenni on kova poika leikkimään ja juoksemaan (varsinkin äitiä pakoon!), leikkikentälläkään ei kiinnosta keinu, liukumäki tai hiekkalaatikkokaan, vaan kaikkein kivointa on juosta puistosta pois. Huh, saa äitikin siinä samalla vähän liikuntaa. :) Sanoja ei meillä tule edelleenkään, toivottavasti viimeistään ensi vuonna sitten. ;) Juuri miehen kanssa naureskeltiin, että jos olisimme ruotsinkielinen perhe, niin sanoja löytyisi jo kolme: mamma, pappap ja nej-nej. :D Äidin lisäksi mammoja ovat kaikki pehmolelut sekä mummut, eli kaikki pehmeät jutut. ;)

Unirytmi oli meillä talviaikaan siirtymisen myötä hetken hukassa, mutta nyt kahden viikon jälkeen alkaa helpottamaan. Hassua miten yksi tunti voi sekoittaa kaiken! Raskauskin sujuu kivasti, rakenneultra on jo reilun kuukauden päästä, eli nyt viikkoja on kasassa jo 15+risat. Hurjaa, miten nopeasti aika meneekään! :)

Tulkaahan muutkin ihmeessä linjoille, ettei Ellu-raukan tarvitse yksistään täällä pinoa nostella.

Miimi

Vierailija
13/44 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa nostelemaan, mutta eipä onneksi tarvitse :). Laitan kuitenkin linkin aikaisempaan eli ensimmäiseen taaperoajan pinoon, ennen kuin se katoaa jonnekin tavoittamattomiin.

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Vierailija
14/44 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis Tassuille, miten niin kukaan ei tulisi, jos sä aloittaisit uuden pinon???

Joo, meillä tosiaan osittaisimetetään edelleen. Namu ei vieläkään ole valmis irrottamaan äipästä, joten mennään nyt näin vielä jonkin aikaa.

Meillä on tosiaan arki vienyt tämän nettiajan lähes kokonaan - mielessä olette kamut täällä, mutta millään ei riitä kaikkeen. Kotiaikaa, kun on vain se kolme tuntia ennen namusen nukkumaan menoa, että ei paljon juhlita.

Sanoja on kovasti kaverilla. Meillä taas pappa on kovassa kurssissa. Kaikki Muumit on pappoja myös! Kaikenlaisia sanoja yritetään papukaijan lailla toistella; ei-ei-ei ja pipi tällä hetkellä eniten käytössä.

Pottaa kokeillaan satunnaisesti, ihan on onnistuttukin joskus molempia hätiä saamaan aikaan, mutta ei kiire senkään suhteen. Mä yritän nauttia vielä tästä viimeisestä vaavista ennekuin on liian myöhäistä!

Nytpä tuo tuolla jo huuteleekin, joten iloista loppuviikkoa kaikille vauvakerhoon ja kirjoitelkaahan muutkin kuulumisianne...

;) nikki ja namu

Vierailija
15/44 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva kuulla Nikin & Namun kuulumisia pitkästä aikaa! :) Onhan WHO:nkin suositus imettää 2-vuotiaaksi (myös muualla kuin kehitysmaissa), eli ei teillä mitään kiirettä ole lopettaa osittaisimetystä, jos se vaan hyvältä tuntuu. :)

Meille ei ihmeempiä kuulu. Viime yönä valvottiin taas pari tuntia huutaen & kiljuen, ihme juttu. Kerran viikossa on yksi tuommoinen kamalampi yö, muuten Lenni nukkuu jo ihan hyvin. Säälitti kyllä miesparka, kun Lenni huusi 04-06 ja miehen herätyskello soikin sitten jo 6.15. Minä ja Lenni sitten sylikkäin nukuttiin ennätyksellisesti puoli kymmeneen, joten ihan hyvät unet tuli nukuttua kaikesta huolimatta. :)

Rakenneultraankin sain jo ajan, se on joulukuun puolivälissä, apuaaa! ;) Viikon kuluvat nopeasti ja välillä olen ihan hukassa raskausviikkojen kanssa, ihan toista se oli Lenniä odottaessa. :D Nyt poika tuolla huutelee, joten täytyy mennä!

Miimi

Vierailija
16/44 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain nostelemaan ennenkuin tiputaan kakkossivulle.

Tassuille jaksuja yskän kanssa, täällä kärsitään ihan samasta. Kestänyt kohta kaksi viikkoa ja on kyllä todella ärsyttävä, on välillä niin limaista, että saa käydä räkimässä keuhkot tyhjiksi (anteeksi vaan kuvaus). Inhottavinta on just toi nukkumattomuus yskän takia.

Pieni mies päiväunilla, joten pitää mennä nauttimaan rauhasta.

-E-

Vierailija
17/44 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hurahtanut vallan pitkä aika, kun olen viimeksi tänne puolen kirjottanut :) Kaikille oikein lämpimiä terveisiä!

Meillä menee ihan mukavasti, neiti Kesäheinä on melkoinen tapaus, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää ja oma tahto on välistä liiankin kovaa sekä aamusta iltaan mahtuu paljon itkua, kitinää, mielenosoituksia, raivoa, naurua ja muuta mukavaa :) Neiti Elotähkä on onnellisesti "helppo" ja nukkunut täydet yöt jo parikuisesta lähtien. Eilisestä lähtien on mennyt nuoremmalla jatkuvasti nyrkki suuhunsa eli toivon vaan, ettei nyt sentäs vielä ala hampaita tekemään. Vanhempihan tekee jälleen puuttuvia hampaita ja uskon osan kätinöistä johtuvan niistä ja osan sitten tahtojen taistoista ;) Terveenä ollaan saatu pysyä ja hyvä niin!

Miten *Tassulla* meni eilinen synnytystapa-arviointi? MItä tuumasivat synnytystavasta, vauvan koosta ja nii edasin?

*Nikki* tais vielä imettää? Hatunnosto sinulle, meillä se on loppunut tän nuoremmankin kans, jo toista kuukautta sitten (ei vaan oo mun juttuni).

*Sarian ja Alexian* kuulumisia oli mukava lujkea ja kiitos onnitteluista toisen tyttäremme johdosta :)

Nyt pitää mennä ruokahommiin, tultiin just pihalta ja oli muuten sikaliukasta taas - eilen oli plussakelit ja nyt pakkasta sekä vähän lunta viskoo. Kaikille oikein hyvää joulukuuta ja lämmintä mieltä :)

-AJ kera tyttöjensä-

Vierailija
18/44 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yks vuoden -07 kesäkuun tyttösen äiti verkostoitumassa. Käyn välillä teidän tarinoita lueskelemassa ja nyt rohkaistun mukaan ´änkeemään´.

Asustelemme tyttären kans kaksistaan Pohjois-Karjalassa ja ikää mulla 33 vuotta.

Vierailija
19/44 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tulin toivottamaan Iikkarin tervetulleeksi! Kiva saada uusiakin vahvistuksia joukkoon, kun pino on aikalailla hiljentynyt sitten vauva-aikojen. Vaatimaton pieni aloitustehtävä (:D): kerro kaikki! :) Koska tyttö syntyi ja millä viikoilla & mitoilla, miten teillä ekat puolitoista vuotta ovat rullailleet, miten nyt menee? Oletko vielä kotona vai töissä? Millaisista jutuista tyttö pitää jne.?

Lyhyesti meistä: Onni syntyi 7.8. (alkuperäinen LA mulla 8.7., siksi kesäheiniin aikoinani liityin, muuttui sit ultrissa) viikolla 42+3, ensin käynnistettynä ja sitten leikattiin. Pituutta 55 cm ja painoa 4,4, kg. Eka vuosi oli aika rankka, kun Onni ei ikinä ole tuon nukkumisen päälle ymmärtänyt, ja sitten vielä 7-kuisena alkoi "varhaisuhmaikä" joka on jatkunut näihin päiviin (nyt 1 v 4 kk) asti, koko ajan vain rajuuntuen. Yöt sentään ovat alkaneet parantua nyt kun jäi tarhasta pois (oli hoidossa 2,5 kk välillä, nyt mulla alkoi uusi äitiysloma). Olisivat ehkä parantuneet jo aikaisemminkin, mutta tarhapäivät taisivat tulla uniin. Totta kai meillä herätään edelleen vähintään pari kertaa yössä, mutta entiseen elämään verrattuna se on siis silkkaa luksusta. Onnin tykkäämisistä vielä, että lempiharrastus on äidin lyöminen :/ mutta onneksi on joitain kivampiakin kiinnostuksen kohteita, esim. musiikista tykkää kuin hullu puurosta. Mikä tahansa mainosmusiikista äidin laulamiseen (ja se on jo jotain) saa nauramaan ja tanssimaan.

Kiva kuulla AJ:sta täälläkin! Synnytystapa-arvio meni hyvin, vauva kasvaa keskikäyrällä eli ei ole pieni mutta ei pitäisi olla mikään jättiläinenkään. Ja sanoivat, että voidaan odotella ihan sinne 43. viikolle asti taas, käynnistäminenkin saattaa tulla kyseeseen. Positiivista, että sitä käynnistystä edes lupailivat kun olen tosiaan ymmärtänyt, että sitä näin pian edellisen sektion jälkeen ei yleensä tehtäisi. Saa nyt nähdä tietysti mitä mahdollisessa yliaikakontrollissa sitten sanotaan, voi olla eri lääkäri ja eri mielipiteet.

Ellulle paranemista flunssasta!

Vierailija
20/44 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ollut joukon ainoa yksinhuoltaja, kiva saada vertaistansa joukkoon.

Hienoa kuulla että Tassulla meni hyvin käynti ja kuulumiset olivat positiivisia.

Ja Ellulle piti sanoa myös onnittelut masuasukista, sullakin lähestyy h-hetki huimaa vauhtia. Mutta en ehdi tämän enempä nyt. Terkkuja kaikille ja oikein mukavaa joulun odotusta.