Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****suurperheet viikkoon 46****

12.11.2007 |

uusi viikko taas :o)

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakaokirahvi, kiva että pystyin olemaan avuksi lahjahankinnoissa :-).

Annlinn, kiitos tuosta Hobby Hall -vinkistä. Täytyypä kohta lähteä katsomaan, mitä sieltä löytyis. Minun puolesta meillekin vois tulla vaikka pari vauvaa vielä kuudennenkin jälkeen, mutta meillä on vaan se, että kun taloa olis aivan pakko laajentaa. Siitä olen aivan 100% varma, että tästä me ei koskaan muuteta pois (ellei mies tekis konkurssia ja pankki veis meiltä talon, mutta en nyt oikein usko, että niin huonosti voisi käydä) eli ainoa vaihtoehto on laajennus. Mieheni on isänsä kanssa tämän rakentanut poikemiehenä ollessaan eikä ole kyllä todellakaan varautunut siihen, että hänelle 10 vuodessa tällainen perhe siunaantuu ;-). Lisätilaa tarvittaisiin jo nyt. Mutta miten se rakentaminen käytännössä tapahtuisi. Mies saa painaa " niska limassa" töitä ja appiukkokin on jo yli 70 v. Melkein sais sitten ulkopuolisilla rakennuttaa. En tiedä, aika näyttää, miten asiassa käy. Oon vaan miettinyt, että sitten kun meillä on talo täynnä murkkuikäisiä, niin yks jos toinen kaipaisi kyllä varmasti vähän yksityisyyttäkin omille aatoksilleen ja mielentiloilleen ;-).

Onnittelut uusille plussanneille! Nikit ehti jo unohtua...

Nyt täytyy käväistä siellä Hobby Hallissa ja sit laittaa kuopus ulos nukkumaan.

neronja rv 28+2

Vierailija
22/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobby Hallissa näkyi olevan joitakin pyöriä, mutta kylläkin vain 26-tuumaisilla renkailla. Tosin sellainenkin ilmeisesti kävisi, kun luin netistä, että vähimmäispituus on 132 cm ja meidän poika on ainakin 135 cm. Vai millainen kokemus Annlinnilla on tästä pyörän koko -asiasta?

Sit löysin myös tällaisen verkkokaupan, jossa valikoimaa on laajemmin: http://kauppa.supersports.fi/epages/Supersports.axl/?ObjectPath=/Shops/… . Täytyy vissiin pojan itsensä katsella, mikä sitä kiinnostaisi.

Mut nyt neiti nukkumaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli raskaana :)

Minulle tehdään synnytystä seuraavana päivänä sterilisaatio, joten ihan varmasti tämä Wilhelmi the 5. Willahousu on perheemme viimeinen lapsi. Aivan varmasti tulee vauvakuume, kaiho ja kaipuu mutta nyt on elämässä aika muille jutuille. Jos ja kun vauvakuume iskee, hankin kissan tai koiran ;) Sitä ennen rakennamme uuden talon, jossa on kaikilla tilaa touhuta ja temmeltää.

Annlinn sanoi hyvin, että mieluummin sellainen " vaativa" vauva kuin että tarvitsee koko ajan pelätä onko lapsi hengissä. Mun kaikki lapset ovat olleet vaativia mutta olen siitäkin huolimatta käynyt kuuntelemassa hengitystä ja kutitellut poskesta vain nähdäkseni, että kaikki on hyvin.

Kyllä tietysti jollain lailla synnytys on mielessä koko ajan. Aamuyöllä heräsin siihen kun kuulin kirkkaan lapsen äänen sanovan vieressä : " äiti" . Avasin silmäni eikä ketään näkynyt missään. Kävin tarkistamassa ja kaikki nukkuivat tyytyväisinä. Ainoa, joka oli hereillä mun lisäksi oli Wilhelmi. Ja niinpä me valvoimme yhdessä pari tuntia ainakin.

Lauantaina (hautajaispäivänä) heräsin aamulla siihen kun joku lausui runon: " Tuonen lehto, öinen kehto, sinne lapseni saatan.." Se oli kamala tunne. Kukaan muu ei ollut silloinkaan hereillä.

Tänään olenkin leiponut kaikenlaista pitääkseni ajatukset muualla. Tiedän, että asiat ovat järjestyksessä mutta kaipa tämäkin on ihan inhimmillistä..

Taidanpa minäkin käydä kurkkaamassa sen lelulinkin.. Kiitos vinkistä!

Ja uusille tervetuloa.. hyvä, että kierto jatkuu kun me vanhimmat ja paksuimmat jo vaihdamme pikkuhiljaa osastoa.

Käyhän Minjuska kertomassa kuulumisia.

Missä Nordenskjold luuraa??

Entäs Isotikru? Sedis?

Päivänjatkoa kaikille..

Neppis ja W

Vierailija
24/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko sulla huomenna se käynnistys? En tiiä miten itse osaisin olla rauhallinen jos tietäisin milloin se synnytys on.

Minä en vielä uskalla alkaa ihan sterilisaatiota miettimään kun olen vielä niin " nuori" (27v) mutta kyllä tämän jälkeen on aika jo muulle kuin lasten teolle. Minä en myöhemmin enää vauvakuumeen iskiessä hanki edes lemmikkiä kun meillä on jo 3 kissaa ja iso akvaario :o) Suunnitelmissa mulla olisi alle kouluikäisten lähihoitaja tutkinto joten lasten kanssa tulen aina olemaan tekemisissä tavalla tai toisella.

Sitä paitsi meillä on jo ihan liian pieni talo jos ajattelee sitä aikaa kun lapset tulee murrosikään. Viidelle lapselle on vain 2 makuuhuonetta joten saavat luvan tulla toimeen :o) poiskaan ei muuteta talo on niin hyvällä paikalla.

Minä mokoma palellutin tissit tänään vaikka pakkasta on vain 5´c :o( nyt sitten toinen tissi kirvelee ja on kipeä :o( toivottavasti ei ihan tulehdukseksi muutu kuitenkaan,en millään ehdi nyt alkaa sairastamaan.

Vierailija
25/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Jos minäkin kuulumisia vähän kirjoitelisin. On sekä hyviä että huonoja uutisia. Jos alotetaan hyvillä niin kävin eilen ultrassa ja siellä oli terve POIKA mahassa :) Alusta asti on tuntunut pojalta ja niinhän siellä sitten poika olikin. Meille tulee siis tasaluku, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Ihan kiva. Mutta tätä onnea varjostaa kuitenkin huoli omasta terveydestä. Rinnassani oleva kyhmy osoittautui kasvaimeksi tutkimuksissa. Vielä siitä otetaaan kuitenkin paksuneulanäyte että selviää onko se pahan vai hyvänlaatuinen. Aika uskomaatomalta tuntuisi jos olisi pahanlaatuinen... Olen vasta 29v!! Ei samperin tässä iässä voi vielä alkaa syöpää sairastamaan :( Ja vielä raskaana ollessa... En voi siis millään uskoa muuta kuin että on joku hyvänlaatuinen kasvain. Lääkäri kuitenkin sanoi että se leikataan jokatapauksessa pois. Jos on hyvänlaatuinen niin varmaan vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Yritän nyt unohtaa tuon kasvaimen ja nauttia raskaudesta. Nyt kun viimeinkin on hyvä olo ja vauvan liikkeet tuntuu jo hyvin. Mahakin on nätisti pyöristynyt :)

Vierailija
26/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän sitä vielä tiedä että onko terve. Tarkoitin että näytti terveeltä pojalta. Ei epämuodostumia tai mitään siis löytynyt...

Vierailija
27/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soffalalle voimia! itse löysin möykyn viime kesänä rinnasta ja minulla todettiin sitten lopulta että kudos on vain todella möykkyistä (oli sille hieno nimikin) en tiedä mitä olisin tehnyt jos se olisi joksikin muuksi osoittautunut. Kontrolli ultrassa pitää vielä tässä kuussa käydä niin varmistuu tuokin lopulta.

Voimia kovasti ja harvinaistahan se näin nuorella syöpä on, onneksi.

Vierailija
28/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän siinä kävi että painauduin shoppailupäivän iltana nukkumaan ja heräsin 9.11 klo 03.10 lapsivesien pulputukseen :) (rv siis 36+5)

Ja kuulkaa sitä tuli ja tuli ja tuli, ennen sairaalaan pääsyä olin kastellut kaksi käsipyyhettä ja kaksi kylpypyyhettä märäksi ja mammafarkut näytti just siltä kuin olisin housuuni pissiny :) Maha katosi puoleen kun vedet lähti.

Sairaalalla oltiin aamuneljänmaissa ja päästiin saliin, tilanne oli aika keskeneräinen, kohdunkaulaa jäljellä vielä 2cm, mutta auki 2cm ja sitten vaan supistuksia odottamaan...

Niitäpä sitten odotettiinkin, ei auttanut sairaalan rappusten ravaaminen (11kerrosta) eikä mikään vaan vihdoin klo 13.15 laitettiin tippa käteen että saadaan hommaan vauhtia.

Tippoja meni 4/min ja niillä saatiin supistukset alkamaan. Puoli kolmelta rupesi tuntumaan siltä, että tahdon jotakin katkaisemaan pahimman kärjen kivulta, sain edellisessä synnytyksessä loistavasti toimineen kohdunkaulan puudutteen, mutten tiedä mikä siinä meni vikaan kun se vaan pahensi tilannetta ja supistukset tuli entistä kipeämmiksi. Puoli neljältä halusin jotain muuta jo.

Vaille neljä sain spinaalipuudutuksen, joka ei myöskään vienyt kaikkia kipuja pois, mutta helpotti ihanasti oloa silti, mulla supistukset tuntu pahiten koko ajan alamahalla jaetenkin häpyliitos tuntui joka supistuksella ratkeavan ja räjähtävän.

Viimein varttia yli neljän pääsin ponnistamaan. Tässä vaiheessa spinaali oli ehkä parhaimmillaan, tunsin kuinka vauva ponnistaessa liikkuu, mutta kipua en tuntenut minkäänlaista, elämäni mukavin ponnistus!! 19minuutin ponnistamisen jälkeen maailmaan tuli 2910g painava 47cm pitkä kinasta valkoinen pieni poika joka hennosti vikisten ilmoitti olevansa elävien kirjoissa. Napa nuora oli hurjan lyhyt, kätilön mittauksen mukaan n.35cm, poika mahtui juuri ja juuri ulos ja sain pienen herran syliini vasta kun napanuora oli katkaistu.

Kertakaikkiaan suloinen pieni mies on perinyt tuttuja piirteitä isommilta sisaruksiltaan,mutta omistaa aivan omannäköisensä suun, joka minusta on suurenmoisen viehättävä piirre!

Kuten melkein jo arvasinkin, pikkumies alkoi kellastua sunnuntai-iltana (kuten 2970g painanut isosiskokin aikanaan) ja koska syntyi noin enne aikaisena, bilirubiini arvoja on seurattu verestä aamuin illoin nyt parina päivänä, ihana lastenlääkäri päästi meidät tänään kotiin sillä ehdolla että käydään vielä torstaiaamuna antamassa bili-arvot. Minä olin jo ihan rikki tuolla sairaalalla makaamisesta nimittäin.

Siellä on niiiiin supertylsää kahden ensimmäisen päivän jälkeen. Mulla oli kamala ikävä kotiin ja tuntui että miehen ja lasten lyhyet vierailut siellä on yhtä tuskaa. Kaikki aika tuntui menevän isompien viihdyttämiseen ja komentamiseen (siellä on 5vn mielestä suurenmoisen tylsää...) eikä isä ehtinyt tutustua pieneen hurmaavaan vauvaan siellä ollenkaan. Siksipä minä jo itkin eilen kun selvisi että joudutaan vielä jäämään sinne..

Mutta nyt ollaan siis kotona, pieni mies nukkuu tyytyväisenä, sitä pitää herätellä edelleen syömään kolmen tunnin välein kun on sitä keltaisuutta ja painoakin tänään vain 2800g. Mutta virkeä pienimies sinänsä että jaksaa kahteen otteeseen jo seurustella tunnin pätkän kerrallaan :) lääkärikin oli sitä mieltä että ei vaikuta niin pikkuviikkoiselta kuin raskauden kesto, eli että voisi hyvinkin olla jopa viikon vanhempi.

Nyt kun vaan vielä selvitään siitä torstain verikokeesta kunnialla niin sit voi huokaista. On edelleen uhkakuvana että veriarvot nousee ja poika joutuu valohoitoon vuorokaudeksi, mutten jaksa sitä nyt hirveästi murehtia, olen vaan onnellinen kun olen kotona, saunapuhdas ja omassa yökkärissä, omien lasten luona.

Nyt lähden neljän lapsen isän kainaloon sohvalle (täytyy ihan kehua miten hienosti mies täällä pärjäsi kolmen kanssa, se kun ei ole koskaan ollut pitkiä aikoja yksin vastuussa kaikesta: kaikki kotihommat on tullut hoidetuksi -olkoonkin että 1v on kulkenut bodyissä ja sukkahousuissa koko ajan, mutta puhtaissa kuitenkin-ja koti oli laitettu tooodella siistiksi ennen kuin lähtivät hakemaan meitä sairaalasta)

Onnesta muikeena

Minjuska ja marrasmantelipoika 4pv

Vierailija
29/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys kesti siis 4tuntia 19min, ei siis olenkaan paha

Vierailija
30/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin lakia noudattava :) etten uskalla lähteä minnekkään ajelullekkaan " ylikuormalla"

Neppis74:

Eilen vielä kyseltiin autoista.. Meillä on Opel Zafira ja viides lapsi tulossa ja kyllä me nämä lyhyemmät välit hyvin mahdutaan. Aika kiva auto, ei bussi eikä kuormuri ;)

T.Neppis ja W 38+0

Vierailija
31/61 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas teillä nopeaa toimintaa :-). Ihanaa, että kaikki teillä hyvin, kunhan nyt vaan ne bilirupiiniarvot asettuvat kohdilleen. Mä en vois kuvitellakaan, että meille syntyis vauva etuajassa. Kuopus syntyi käynnistyksellä rv 40 tasan, seuraavaksi aikaisin on rv 41 tasan ja loput meneekin rv 42 tai yli :-).

Soffalalle onnittelut iloisista ultrakuulumisista. Ja samaan hengenvetoon pahoittelut siitä, että joudut hermoilemaan patin takia. Tosi ikävää :-(. Toivottavasti kyse on hyvänlaatuisesta ja niinhän tuo kyllä luonnollisimmalta tuntuisi tuon ikäisellä. Mä jotenkin pelkään rintojeni tutkimista. Pelottaa, että entä jos löytäisin jonkun kyhmyn, niin mähän olisin ihan paniikissa. Mutta pakkohan se olis alkaa säännöllisesti tutkia, kun 4-kympin rajapyykki uhkaavasti lähestyy.

Pyöräasiasta vielä sen verran, että poika tykästyi Hobby Hallin pyörään. Ihan kiva, koska löytämässäni urheilutarvikkeiden nettikaupassa, pyörät oli vähintäänkin n. 200 e kalliimpia kuin tuo HH:n pyörä.

Neppikselle onnea käynnistykseen!!!

neronja rv28+2

Vierailija
32/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuli meidän kakkosen synnytys mieleen Minjuskan tarinasta. Lapsivedet lähtivät todellakin ja kaikki kastui moneen kertaan... eikä supistuksista tietoakaan.

M@m@-3x kyseli Zafirasta. Meilläkin on sellainen ja ollaan oltu siihen tosi tyytyväisiä. Tehty mm. 2 kesälomareissua Espanjaan!

Nyt kun lapsia on 4, niin käytössä on keskipenkin lisäksi kolmannelta riviltä toinen penkki. Tavaratilaa jää ihan kivasti jäljelle. Meillä on tällä hetkellä 2 turvaistuinta ja Zafira on siitä ihanteellinen auto, että keskipenkki on tehty suoraksi, jolloin istuiten lisäksi teini-ikäinen mahtuu hyvin istumaan joko istuinten välissä tai reunassa. Pidemmillä matkoilla laitamme yleensä toisen turvaistuimen taakse ylhäiseen yksinäisyyteen, niin säilyy sopu hyvänä.

Nyt meinattiin pärjätä eka vuosi viiden kanssa Zafiralla, mutta silloin ei ole toivoa saada juurikaan tavaraa mukaan. Meillä onneksi on katon levyinen suksiboksi :) Haaveilaan kuitenkin ns. pikkubussista esim. MB Vitosta, jolloin mahdutaan tekemään edelleen ulkomaan reissumme yhdellä autolla.

Pikkukakkonen kyseli synnytystapa-arviosta. Mulle sellainen tehdään n. 36 viikolla. Tosin ei se varsinaisesti ole mikään arvio vaan sovitaan tarkemmin sektiopäivä. Mulla kun on takana 3 sektiota, niin sektio tulee automaattisesti. Tosin en sitä haluaisi, koska ainoa helppo synnytys ja siitä toipuminen on ollut kakkosen alatiesynnytys. Mutta kohdun seinämä on niin ohut, ettei kestäisi kovia supistuksia eikä kyllä ole lupa enää kuin tähän yhteen raskauteen :(

Mulla oli neuvola eilen ja masussa kaikki kunnossa. Painoa on nyt tullut 2 kiloa, hb laskenut 138:aan, paineet 116/67, sf 20 mahtuu juuri ja juuri yläkäyrille ja vauvan syke 145. Äiti ei vaan voi oikein hyvin, kun ilkeät ja kipeät supistukset vaivaavat päivittäin. Sairaslomaa en kuitenkaan halunut, kun olen sopinut pomoni kanssa että teen sen verran töitä kun jaksan. Lyhyempiä päiviä työpaikalla ja etäpäiviä, voin kuitenkin tehdä 80% töistäni etänä mihin kellon aikaan vaan.

Me6 ja Vauhti 21+3

Vierailija
33/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivastippa sulla synnytys käynnistyi, nyt pääset nauttimaan niistä vauva hetkistä oikein toden teolla, pääsinpä minäkin...(Annlinn huokailee).

Neronja : laitoit hyvän pyörälinkin mä nimittäin etsin vanhimmalle pojalle Tunturin pyörää kun se on tosi hyvin tehty ja laadukas mutta kaksi seuraavaa saa tyytyä halvempiin ratkaisuihin koska heidän käytössä ei laadukaskaan tavara kestä sen kauempaa. Muuten se 26 tuumainen rengas on mielestäni paras ja runko taas valitaan pituuden mukaan eli miehelläni joka on 196cm pitkä on 26 tuumaiset renkaat mutta runko on korkeampi kuin taas vanhin pojistani on 174cm pitkä ja seuraavat on 157cm ja 160cm pitkiä joten ruogon korkeus täytyy olla pienempi. Järkyttävät noi pituus erot meidän poikien välillä kun vanhimman ja toisen välissä on vain vuosi ikäeroa mutta toisen ja kolmannen välissä on se kaksi vuotta, (mutta poikia luullaan usein kaksosiksi juuri sen takia kun he ovat niin samankokoisia) eli kaipa se vaikuttaa kun itse olen tälläinen pätkä 164cm ja mieheni oikea hongankolistelija.

Soffala: tässä muutama lohdutuksen sana: mulla ainakin rinnat on raskauden ja imetyksen aikana tosi muhkuraiset ja juuri sitä Niiloakselin kertomaa kudosta täynnä eli en voisi uskoa että sulla mitään vakavaa olisi mutta hyvähän se on aina tarkistaa.

Neppis: en kerinnyt sullekaan toivottaa mukavaa synnytystä vaikka voiko edes synnytystä nimittää mukavaksi kokemukseksi eikö se ennmminkin ole vähemmän suuri kärsimys tai suuremman suuri kärsimys vähän kuin viemärin tyhjennys joka on pakko tehdä mutta jonka mielellään lisää niihin paskahommiin. Mutta kuitenkin ihanaa saada vauvauutisia pitkästä aikaa.....

Mulla on ollut aivan palava kiire kun sain eilen tietää että lasten koulussa on joku myyjäisten ja markkinoiden väliltä oleva tapahtuma tänään (naapuri eilen kertoi ) ja kaikki jotka vain voi leipovat myyntiin mitä sitten ikinä haluaakaan. Mä laitoin eilen pojat ja tytön hommiin ja me leivottiin 8pellillistä kinkku pizzaa, eli kuusi menee myyntiin ja kaksi syödään kotona tai siis pojat söi jo sen yhden pellillisen eilen. Mokkapalojakin ajtttelin tehdä joten kauppaan täytyy rientää, musta on ihanaa olla kaikissa koulujutuissa mukana ja ihmiset on niin ystävällisiä vaikka me ollaan vain muutama kuukausi täällä ellei sitten talon omistaja suostuisi myymään tätä pepin taloa ja me voitaisiin harkita pysyvää muuttoa tänne....siis kerrostaloon en enään halua kyllä se on niin vapauttavaa kun saa kiljua vaikka keskellä yötä jos haluaa.

Eli kauppaan käy Annlinnin tie......

Vierailija
34/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana saada välillä vauva uutisia!

mulla on 3 neljästä synnytyksestä käynnistynyt totaalisella veden menolla. Olen aina miettinyt mistä ihmeestä sitä niin paljon riittääkin :o) Vedenmenolla käynnistyneet synnytykset on olleet mulla paljon nopeampia kuin supistuksilla alkanut joka kesti 15h. Vedenmenoilla käynnistyneet on kestänyt 9h,4h ja 2h. Toivonpa tälläkin kertaa vedenmenoa :o)

Mulla on kaappien siivous käynnissä kun varasin kirppis pöydän huomisesta alkaen viikoksi ja ne mitä en myymään ala vien tänään spr:älle. Olen niin kyllästynyt hautomaan kaapissa kaikkea rojua kun tuota tilaa ei hirveitä koskaan ole.

Oletteko muut tulleet kömpelöiksi kuinka aikaisin? eilen kun hain 4v tyttöä kerhosta meinasin kilometrin matkalla kaatua 8 kertaa siihen että kompastelin jää muhkuroihin tiessä :o/

Niiloakseli rv 23+2

Vierailija
35/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa nopea synnytys, onneksi ainakin kertomanasi ei mikään kauhea! Nauttikaahan vauva-arjesta, perässä (toivottavasti) tullaan!

Ja Neppikselle rutkasti onnea Wilhelmin maailmaantulopäivänä!!! Pian kuullaan miten meni! *jännää*

Kyllä tässä nyt jotakin massussa tapahtuu, turvotusta ainakin on kun mitkään housut ei tahdo istua päälle. Puristaa ja tuntuu alavatsalla pahalta. Ja kahvi tökkii, mun rakas ihana kofeiininlähteeni.. Ei mee edes kuppia alas kun jo öklöttää. Mut toisaalta oon iloinen, kun olen odottanu oireita kuin kuuta nousevaa! Mulla kun on joka kerta ollu noita oireita, niin se on ihan outoa jos mitään ei ole. Rinnat myös paisuu, ja kihelmöi, ikäänkuin maitoa heruisi. Tippa ja toinenkin kyllä välillä heruukin, mutta tätä oli jo ennen raskauttakin, mikä ihmetyttää, koska kuopuksen imetys loppui jo yli kaksi vuotta sitten! Kuppikokokin alkaa olla täyteläisempi, siitäkös mies tykkää! ;D

Kauhistus kun aloinkin nyt ajatella tuota synnytystä.. Kuopuksen syntymä oli aika nopea, avautuminen eteni 5cm valmiiksi reilussa puolessa tunnissa, ja se SATTUI! :/ Mitähän mä nyt menin tekemään, täähän pitää kanssa synnyttää! :O Auts.. Pitänee oikeasti ottaa asia puheeksi sitten joskus neuvolassa, kun hieman nyt pelottaa ja tosissaan.. Enpä osannu ajatella että vois paniikki tulla. Kuinkahan helposti sitä pääsee pelkopolille?

Äitini on myös synnyttänyt neljä lasta, jokatoisen sektiolla jokatoisen alateitse. Mullakin on sit tähän asti menny niin, tällä kertaa olis edessä sektio jos nyt näin vois ajatella. Sitä en kyllä toivo, koska toipuminen alatiesynnytyksestä on niin paljon nopeampaa. Saapas nähdä nyt.. Äidilläni siis kyse lantion muodosta, se on sellainen ettei vauva kiinnity kunnolla ja pääsee liikkumaan vielä myöhäisessäkin vaiheessa. Mullahan keskimmäinen kääntyi istumaan rv:lla 34! Eikä kuopus kiinnittynyt ennenkö laitoksella..

Ehkäpä mä olen näiden asioiden kanssa nyt muutenkin ihan pikkasen liian ajoissa, mitä vaan voi vielä tapahtua tässä vaiheessa! Kuten todettu, tää raskaus on tehny musta ihan höpsön.. Neljäskö vasta?! :D Mut saanhan mä höpsötellä, saanhan?! Tää kuitenkin on luultavasti viimeinen kerta ikinä, jos nyt ei satu onnellisia vahinkoja, joten yritän nauttia jokaisen yökötyksen, nippauksen ja suonikohjun täysillä!! :D

Ädä+kolmikko ja rv5+2

Vierailija
36/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin autolle menossa kun kuulin kauheeta ääntä talon takaa ja uskomatonta mutta totta kaksi hevosta ja yksi poni on nyt meidän pihalla eikä ne todellakaan ole meidän (ellei mies ole niitä sinne yön aikan hankkinut hahaa).... oli pakko palata sisälle ja soittaa tohon naapuriin ja nyt odotan että toinen naapuri tulee hevosiaan ja poniaan hakemaan eli saapa nähdä miten sinne kauppaan pääsen.....ihanaa asua aika maalla sääli kun lapset on jo koulussa olis muuten niillä ollut jotain ihmeteltävää... Eli tälläinen hölmö juttu tällä kertaa.

Annlinn

Vierailija
37/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuskalle ja koko perheelle pienestä marraspojasta!! :) Ihana saada vauvauutisia! Poika on varmasti ihana! :)

Soffalalle vointeja ja iloista mieltä!! Pojan saat sinäkin! :) ja varmasti patti-asiakin ratkeaa hyvin!! :)

Meillä täällä pohjoisessa pakkanen paukkuu. 10 astetta näyttää mittari, joten onhan se jo jotain! Kyllä talvella saa talvikeli ollakin. Kumpa lumetkin pysyis maassa.

Flunssa alkaa hellittää, ihanaa! Tänään tuntuu jo, että aistitkin palailee! Haju-ja maku on olleet hukassa viikonpäivät.. Mutta äsken maistoin suklaakeksin herkullisen maun ja haistoin sipulin keittiössä. ;)

Tänään tasan rv 22!

Tuulettaa, Omppis

Vierailija
38/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saitte pojan kotiin. Nyt vaan toivotellaan hyvää ruokahalua pojalle että jaksaa kasvaa :)

Soffala rv 21

Vierailija
39/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppikselle paljon tsemppiä ja käynnistyssäteitä sinne sairaalaan, pian saat nyyttisi kainaloon.

Autoista, meillä on 7 paikkainen plymouth grand voyager, nyt on tilaa ja kaikki lapset saa kolmepiste vöihin ja turvaistuimiin. Ja olen ihanan tyytyväinen ollut tuohon autoon se kun ei ole niiiiiiiin iso mutta tilaa on kuitenkin.

Oma (.) eilen neuvolassa oli pissassa valkuaista ja ketoaineita?, mut kun iltapäivällä kontrolloitiin niin ei enää ollut mitään, terkkari oli sitä mieltä että olisin juonut liian vähän. Paineet hyvät, sydänäänet ja liikkeet hyvät. Nyt vaan odottelen että perjantai aamu saapuisi ja lähtisin sinne sairaalaan, kyllä nytkin supistelee ihan kiitettävästi jatkuvasti ja närästää yms yms... sekä vatsa on toiminut tosi hyvin tänään... mutta en usko että vauva syntyy itsellään vielä näillä viikoilla. Jännittääkin ihan kauheesti sekä pelottaa mutta pakko mennä rohkeasti vaan eteenpäin ja unohtaa pelot. Toivon vaan että kaikki menee hyvin ja saisin vielä terveen lapsen, tämä neljäs on kans meidän viimeinen. Tosin niin piti olla tuon kolmannenkin....!!!!!!!!!

Tälläisissä tunnelmissa tänään!

S rv 37+2

Vierailija
40/61 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla meni 3 raskautta yli lasketun ajan ja reilusti mutta neljäs tuli itsellään rv 37+1 joten voipi aivan hyvin tulla itsekin jo näillä viikoilla :o)

annlin: voi kun meidänki pihalle eksyisi heppoja :o) meidän 9v heppa hullu ei varmaan edes kouluun lähtis jos noin kävisi.

Meidän pihalle ilmestyi metsureita kun tontti rajoittuu kunnan leikkipuistoon ja täällä meillä on koko kunnan keskusta remontissa niin päättivät karsia sitten meidän näkösuojana toimineet pajut pois! no metsurisetä kävi lohduttamassa että tuovat keväällä meille aitaa varten taimia jos itse istutamme no sehän sopii ei nuo pajut nyt niin sieviä ole :o) Saisi nuo metsurimiehet vaan olla hiukan nuorempia niin olisi jotain hupia kotiäidillekin ;o)

niiloakseli rv 23+2