Se olisi 3 viikon päästä jo elokuu. Miksi kesä menee näin nopeasti?
Kai se pakko jo koululaisten vaatteita sekä tarvikkeita katseltava kaupoista tulevalle lukukaudelle.
Kommentit (45)
Elokuu on vielä täysin kesäkuukausi. Me vasta lomailemme elokuussa.
Vielä on kesää jäljellä. Elokuu ja monesti vielä syyskuun alkukin ihan kesää.
Vierailija kirjoitti:
Elokuisissa illoissa jo tuntee syksyn tuoksun.
Joo. Mulle tulee aina näihin aikoihin stressi että nyt pitäisi nauttia kauheasti kaikesta kesätekemisestä, kesästressi :')
Ihanaa! Hyvä kesä, toivottavasti ei helteitä myöskään elokuussa.
Elokuu on kesää, mutta siinä on jo syksyn tuntua, koska koulut alkavat. Tämä siitäkin huolimatta, että minulla ei ole lapsia ja itse lomailen elokuussa. Muistelen kai omaa lapsuutta. Lisäksi ollat ovat jo pimeitä, viljat kypsyneet puintivaiheeseen jne. nyyh.
Vielä on kesää jäljellä ja aikaa hankkia sukupuolitauti.
Sanontahan kuuluu, ettei pessimisti pety. Tosin elokuu on keskimäärin lämpimämpi kuin kesäkuu.
Kesä menee yhtä hitaasti/nopeasti kuin muutkin vuodenajat, mutta aika tuntuu rientävän kun on kivaa.
Vrt. tunti turpaan tai tunti seksiä. Eka kestää ikuisuuden, toka loppuu aivan liian äkkiä.
Lohdullista tässä on se, että kuolema korjaa lopulta jokaisen, eikä tarvitse enää murehtia kesän lyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Justhan ne jäätkin lähti Kilpisjärvestä. Tässä on talveen vielä monta viikkoa.
On tää karmea maa. Kesä kestää kolme kuukautta ja loppuaika on talvea.
Silti osa ihmisistä jaksaa pilata sen kolme kuukautta jatkuvalla valittamisella siitä lämpimästä ilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Hyvä kesä, toivottavasti ei helteitä myöskään elokuussa.
Samoin . Ihanaa kun ei ollut pari hellepäivää ..Toivottavasti ei tulekkaan kun helteillä asunto ihan mielettömän kuuma .
Viime heinäkuu oli myös epävakainen ja meni nopeasti. Muutamaa kaunista päivää lukuunottamatta, siksi.
Uutisissa hehkutetaan etelän helteitä. Ei edes sääuutisissa säästy agendalta.
Kohta on joulu
kannattaisiko elää tässä hetkessä
KEsä kestää kuukauden suomessa. On ollut 3 hellepäivää ja nyttenkin on vain +15.
Kannattaisi varmaan tupruttaa enemmän hiilidioksisdia taivaalle, koska sillä keinolla kuulemma saadaan lämmintä tännekin
Kesä kuluu henkeään pidättäen ...
... kun kesä on väkevimmillään, se on syksyä jo ...
Lainaus runoilija Arto Mellerin runosta 💚
Töiden takia kesä aina pilalla, ei pääse kunnolla nauttimaan. Kesäloma pitäisi olla 3kk kesäkuusta elokuuhun.
Nytkin jo harmittaa selkeästi pimentyvät yöt, ei tässä kauaa kun jo 20.00 aikaan alkaa hämärtyä.
Minullakin loma alkaa vasta ensi viikolla mutta äkkiä sekin ohi. En aiemminkaan halua lomaa koska silloin joutuis kohta takaisin töihin ja lomat olisi ohi.
En mä ajattele kolmen viikon päähän, elän tätä hetkeä. Heinäkuu alkoi vasta.
Mutta kai tää ajattelu on verrattavissa siihen että joillakin lasi on aina puoliksi tyhjä ja toisilla puoliksi täynnä.
Nopeasti menee juu. Ja tuntuu kuin ei olisi alkanutkaan.