Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat tarpeeksi painavia syitä katkaista välit omiin vanhempiin?

Vierailija
12.11.2007 |

Onko epätasa-arvoisesti lastenlapsiaan kohtelevat isovanhemmat riittävä syy katkaista yhteys - tämä ilmenee siten, että vain tiettyjä lapsia huomioidaan eli vain osalle puhutaan ja vain osan kanssa leikitään kun ollaan kyläilemässä. Ujoja lapsia ei voi edes tervehtiä vierailun aikana. Mitähän haittaa on taaperolle, ettei häntä edes haluta huomata, häneen ei katsota eikä hänen puhealoituksiinsa vastata?

Mitä tekisitte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne lapselle kyllä. En voi ymmärtää, kuka isovanhempi voi niin tehdä.

Vierailija
2/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä isovanhemmilla mitään tee jos eivät välitä. Mutta turha odottaa välittämistä sitten heidänkään kun makaavat sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä on riittävä syy, mikä ei.

Ennemminkin ajattelen, mikä on minkäkin asian tappiot ja voitot, ja mikä milloinkin on välttämätöntä.

Vierailija
4/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin siskojen kanssa et otetaan asia puheeksi vanhempien kanssa. Vanhemmat suuttuivat aluksi ihan hirveästi ja välit kylmeni vähäksi aikaa. Mut sit vissiin totesivat etteivät kuitenkaan halua olla koko vanhuutta yksin ja nyt välit tosi hyvät ja tasapuoliset.

Mä ainakin olen sitä mieltä et tottakai otat asian puheeksi vanhempien kanssa reilusti. Toi hiertää kaikkien välejä kuitenkin loppupeleissä!

Vierailija
5/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välien katkaisu on ikuinen asia, ei sitä napanuoraa/ juuriaan voi niin vain pois heittää.

Vierailija
6/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyhmää on katkaista välejä kertomatta miksi

Vierailija
7/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempieni mielestä he kohtelevat tasapuolisesti lapsenlapsia ja piste.

Ja jos toinen ei sitten pysty edes tervehtimään lastani, se on itse asiassa seurausta lapseni ujoudesta (eli vääränlaisesta persoonallisuudesta?), ei auta, vaikka lapsi ottaisi ensin kontaktia, hänelle ei puhuta eikä huomioida.

Nyt isäni on suuttunut minulle, kun pahoitin äitini mielen ottamalla tälläisen asian puheeksi. Eli nyt meille ei enää puhuta senkään vuoksi.

Eli puhuminen ei auttanut mitään. ap

Vierailija
8/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se meillä oli suuri syy.

Vierailija
9/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekin sanoisivat vähentävänsä vierailut minimiin epätasa-arvoisen kohtelun vuoksi.

Ovatko muut huomanneet asian? Ulkopuoliset?

Vierailija
10/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä sukulaistamme näkee eriarvoisen kohtelun (olen neljän kanssa tästä puhunut), mutta koska emme ole muiden sukulaisten kanssa enää paljon tekemisissä (ei ole yhteisiä sukujuhlia ja vierailuja), eivät he pysty havainnoimaan nykytilannetta. Sisarukseni mielestä meitä on aina kohdeltu samalla tapaa eikä hän pysty näkemään mitään vikaa vanhemmissaan (symbioosi jatkuu hänen kohdallaan yhä).

ap

Vierailija
11/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms. muu seksuaalinen väkivalta saisi mut katkaisemaan välit. Samoin väkivaltaisuus tms.

Vierailija
12/12 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhlaat aikaa ja energiaa saadaksesi vanhemmiltasi jonkinlaista hyväksyntää, jota he eivät tajua/halua antaa.

Nyt energia perheeseen ja lapsiin, eikä asian vatvomiseen. Eri asia olisi, jos sisarukset keskenään yhdessä rintamassa ottavat asian esille. Mutta että yksi ruikuttaa itsekseen, miten epätasa-arvoista kohtelu on.