Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~^^HEINÄHATUT vko46^^~

12.11.2007 |

Availen tässä meille pinoa pikaisesti... Työt alkaa parin minsan päästä!!

Omassa navassa ei mitään uutta... Viime viikkoisessa pinossa kyselin tuosta myöhään plussaamisesta onko kenelläkään kokemuksia? Tilanne täällä siis se, että viime viikon sunnuntaina tein ekan testin, joka oli haamu, eikä viiva ole siitä hirmuisesti vahvistunut (on kyllä, mutta ei ole vieläkään lähellä tasaisia viivoja)... Vieläköhän voi kaikki olla hyvin, vai onko jo tuhoon tuomittu heti alussa?

Nyt pitää mennä. Mukavaa viikon alkua kaikille heiniksille!!

Leonmami rv5+1

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole täälläkään vielä sen kummempia oireita (rv5+), mutta esikoisestakin alkoivat vasta rv6-7 (tein testin silloin vasta rv7+).

Nyt olen huomannut, että hieman huono olo tulee ellei ehdi syömään ennen nälän tuloa:/ Viluttaa vähän enempi...ehkä hieman väsyneempikin olen, mutta muuten vointi vallan mainio :)

MEITÄHÄN ON JO ISO POPPOO KOOLLA JA VIELÄ LISÄÄ SATELEE, KIVAKIVA:))

Mietin kovasti, että tekisi mieli mennä varhaisraskauden ultraan, koska on niin vaikea joteskaan uskoa masussa olevan elämää:) Kävimme esikoisestakin (taustan vuoksi) ultrassa rv8+ ja oli kyllä aivan mahtava kokemus:)

En vaan nyt yhtään tiiä tehdäänkö täällä meijän paikkakunnalla ultria ollenkaan (yksityisellä siis) enkä kyllä viitsisi lähteä kauemmaskaan, kun ei kuitenkaan ole mitään välttämätöntä tarvetta.

4D ultraan menemme varmasti, siinä kävimme myös esikoisesta ja oli niin mieltön kokemus, etten kahta kertaa mieti..

Tuossa juuri viime viikolla (tietämättä olevani raskaana) katoin sitä videokuvaa pikkumiehestä omassa masussani ja jestas miten sainkin hervottoman itkukohtauksen;( Ihana näky!!(siis se video, heh)

Jep, mutta ei tällä kertaa tämän enempää....VOIKAAHAN HYVIN!!

Terkuin: Je_Ni, poika 10/06 ja masuvauva rv5+

Vierailija
62/81 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa!!

Jee, toka päivä oksentamatta =) (no ei olo kyllä muuten häävi ole,mutta parempi näin.)

Myöhemmin lisää

pupu ja salarakas 6+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päiväni alkoi aamulla jo huolella, nuo ns.normaalit alavatsakivut kun on muuttaneet muotoaan, nyt tuntuvat ihan kohdun kohdalla ja ovat polttelevia, supistuksenomaisia kipuja:( Ja nyt iltapäivällä vessapaperiin tarttui pieni veriviiru ja olenkin ollut nyt vaan ihan suruissani ja vauhkona että keskenkö tämä lähtee menemään:( Nyt vaan odottelevaisin mielin viikonloppuun, enpä tahdo olla heinähatuista putoava:`(

Helene26&pikkuliini 4+3

Vierailija
64/81 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pupu00, kun olet jaksanut tuota listaa päivittää :) *ojentaa kukkakimpun vaivannäöstä*

Vierailija
65/81 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lisäämässä tietoni esittelypinoon, vaikka edelleen aika varovaisin mielin suhtaudun tähän odotukseen. Ultra-ajan varasin reilun viikon päähän jos sitä sen jälkeen uskaltaisi jo uskoa tähän asiaan. Minulta on pahoinvointikutlotus lähes loppunut, mutta syynä voipi olla viikon tauko töistä ja rauhallinen heräilytahti aamuisin. Rintoja onneksi viiltelee niin, että jokin muistuttaa onnellisesta pikkusalaisuudesta. On se hullua tämä alkuodotus, kun puolet ikävöivät oireita ja toiset toivovat niiden hetkeksi helpottavan. Toivotankin kaikille sopivan pientä kiristystä ja kipristelyä, että haave pysyy todellisena, muttei kaada sänkyyn vielä tässä vaiheessa.

Mitenkäs tuo niskapoimu-ultra-aika varataan? Meneekö se neuvolan kautta, vai pitäisikö sen suhteen olla aktiivinen itse? Kuinka pitkään jonotusaikaan pitäisi varautua, kun minulla tosiaan on tuo eka neuvola vasta viikolla 10? Tietenkin nyt tuo tehyn lakko voi sotkea kaikki kuviot, mutta noin yleensä.

Vierailija
66/81 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantai-iltaa naisille!

Ihanaa että nyt raskausoireitakin ilmaantunut enemmän... tai no pahoinvointi lisääntynyt mikä ei toisaalta ollenkaan ihanaa mutta vahvistaa tunnetta raskaudesta.

Jaa no jodunkin lopettamaan, esikoinen 1v vaatii huomiota, joten myöhemmin lisää..

Myissi ja kakkonen 7+0 (vai miten tuo rv merkintään ku tänään eka pv 7 viikkoa..)

Vierailija
67/81 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen jo jonkin aikaa epäilyt olevani raskaana, tänään en enää malttanut oottaa vaan tein testin ja haalea viivahan siin tuli tummemman kaveriks, eli näyttäis siltä, et jotain tuol masus olis.. Ei tiiä vielä, et onko oikees paikas jne, joten varovasti tulin tänne kirjoitteleen.

LA olis kuitenkin 22.7. Ja tulokas olis toinen lapsi. Ja erittäin kovasti ootettu ja toivottu.

Tsemppiä kaikille odottajille, ja toivotaan että me kaikki ollaan kirjoittelemassa täällä vielä kesälläkin isoinen mahoinemme =)

Leppis, rv 5 ja jotain.

Vierailija
68/81 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki! Lisäilin jo tietoni tuonne esittelypinoon parisen päivää sitten, mutta en ole saanut tänne kirjoitettua. Plussasin lokakuun lopulla ja la olisi omien laskujen mukaan 6.7. Luultavasti tuosta siirtyy parilla päivällä eteenpäin. Kolmas mukelo on tulossa meille :-) Ennestään on 7v tyttö ja pian 5v poika.

Oireita on piisannu. On pahoinvointia, armotonta väsyä, jatkuvaa pissatusta, tissit hemmetin kipeet ja koko ajan tekee mieli jotain suolasta. Niin ja palelee tietty. Pahoinvoinnin takia oon ollut saikulla jo pari viikkoa eikä taida ihan heti loppuakaan. Esikoisesta oksensin monta kuukautta ja samalta näyttää nytkin. Liekö sitten tyttö tulossa... :-)

Olkaapa muuten siskot varovaisia tuolla ulkona liikkuessanne nyt, kun on liukasta. Minä eilen kaaduin niin " upeasti" , että tuloksena aivotärähdys :-( Päänuppi kopsahti oikein kätevästi jäiseen maahan. Soittelin sitten tuolta lepikosta miehelle, että tulee keräilemään mut talteen. En uskaltanut yksin lähteä liikkeelle, koska huimasi jo aika tavalla. Mies vei mut terveysasemalla samantien. Onneksi oli vielä lääkäri paikalla vaikka iltapäivä jo oli. Nyt on niska ja hartiat enemmän ja vähemmän kipeenä. Pienen vuoksi en tällä kertaa säikähtänyt, koska ei ollut eka kerta. Esikoista odottaessa hiukan myöhemmillä viikoilla kaaduin samoin lyömättä päätäni kuitenkaan, mutta sylissä mulla oli meidän n. 10kg painava koira, joka mätkähti mahan päälle ilkeästi. Silloin kyllä säikähdin todella ja olin ihan varma, ettei vaavi siitä selvinnyt. Pääsin ultraan samana päivänä ja kaikki oli hyvin.

Tällaista täällä. Jos teksti on sekavaa, niin johtunee siitä eilisestä. Nyrjähti muutakin kuin jakaus... :-D

myLove rv 6+5 tai jotain...

Vierailija
69/81 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on kieltämättä nyt todella liukasta ja ekstravarovainen saa olla, itsekin olen pari kertaa meinannut lentää pyrstölleni koiran kanssa lenkkeillessäni, täytynee melkein hankkia hokit itsellekin kenkiin että tuolla pysyy pystyssä mikäli kelit jatkuu tälläisinä!! ;)

Olo on hyvä, jos ei pahanolon tunnetta oteta huomioon. Aamulla aikaisin (omalla kohdalla tarkoittaa klo 5 kun herään töihin) etoo ja on äklö olo ja päivän aikana kun syömisestä on ehtinyt vierähtämään liian pitkä aika sama äklötys iskee, menee onneksi ohi kun syö jotain pientä.

Väsymys ei paina ihan hirveästi, normaaliin verrattuna ehkä vähän väsyneempi olen kyllä iltaisia, tosin tämän olen työn (pikemminkin aikaisten heräämisten) piikkiin laittanut. Jano on vähän väliä ja suuta kuivaa. Vilusta on tullut uusi ystävä, seuraa mukana paikasta toiseen. Toivottavasti talvipakkasilla pikkupatteri lämmittää ja tämä vilu hellittäisi!!

Sulkaanhimo on taas palannut, jo viikon ehdinkin asiaa hehkuttaa kun ei yhtään tehnyt makeaa mieli. Toisaalta ihan hyvä näin, samalla pysyy mielikin pirteämpänä kun saa sen päivittäisen suklaa-annoksen työpäivän aikana naposteltua. Uusi mottoni taitaakin kuulua: Patukka päivässä pitää mielen virkeänä! =)

Neuvolaan suunnataan aikaisemmasta poiketen ma 26.11, siirsin työn takia viikolla eteenpäin, tuolloin viikkoja kasassa huimat 8+0. Ultraan päästään sitten parin viikon sisällä mitä luultavimmin. Yksityiselle ultraukseen menoakin ollaan mietitty, tosin päästään ekstrasyyniin Taysiin rakenneultraan ja mahdollisesti hiukan myöhemminkin, edellisessä raskaudessa esiintyneen vaikean sydänvian vuoksi siis. Jännittää kyllä aivan vietävästi mitä ultrassa nähdään, koitetaan pitää pää kylmänä ja tunteet kasassa vielä siihen asti. Ehkäpä helpommin sanottu kuin tehty.

Mutta nyt ruoanlaittoon, esikoinen tirsailee vielä ja kuopus leikkii tyytyväisenä. Rattoisaa talvipäivää kanssasisarille toivottaa Anna kera masuasukin rv 6+6

Vierailija
70/81 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän minäkin nyt sitten kuulun vaikka vielä ei sitä oikein käsitä...jos vaan vielä mukaan mahtuu!

Tässä vähän taustoja...Meille syntyi ihana tyttö 11/06 rankkojen hoitojen jälkeen luomusti ja pikkukakkoselle annettiin mahdollisuus tulla loppukesästä. Ja tänään ihmeekseni tein positiivisen testin! Oon tosi yllättynyt että näin nopeasti tärppäs mutta tietenkin tosi onnellinen. Olin jo melko varma plussasta kun niitä repäisykipuja on ollut muutamana päivänä ja esikoisen ruokapurkit ovat haisseet kamalalle! Nyt sitten edellään hissukseen päivä kerrallaan katsotaan miten käy. Toivotaan parasta!

Oikein paljon onnea kaikille heinähatuille!!!!

Vierailija
71/81 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta ennestään 7 ja 6 vuotiaat, joten aikaa on viimeisestä raskaudesta jo vierähtänyt. Lasta olisin jo aiemminkin halunnut, mutta mies näytti vihreää valoa vasta alkuvuodesta. Nyt laskettu aika olisi 11.7. Neuvola-ajan sain vasta 20.12. Ilmeisesti, koska uudelleensynnyttäjä, niin ei kiirettä pidetä. Onnea kaikille ja tarrasukkia!

Vierailija
72/81 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausrintamalle ei mitään uutta, pahoinvointi vaivaa hieman...

Tuossa vaan lueskelin muiden kuukausien pinoja ja tuntui niin jännältä lukea lokakuisten pinoa kun he jo elävät synnytysaikaa ja osa synnyttänytkin. Me ollaan vielä niin alussa. Toivottavasti meistä on vielä sitten heinäkuussa moni tuskailemassa sitä kun ei synnytys meinaa alkaa ja iso maha vaivaa.

Mukavaa raskausaikaa kaikille heinähatuille!

Myissi ja kakkonen 7+1 la 4.7 (ehkä 3-4 siirtyy eteenpäin)

Vierailija
73/81 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen täällä ei oireilla muuta kun turvonneella vatsalla ja pienellä heikotuksella aamuisin.Paha olokin lähtee kun hörppään mehua.En voi käsittää että raskaus voisi olla näin mukavaa...no kyllä se vielä kiukuksi muuttuu kun iso maha painaa...:)

Olen päättänyt nauttia raskaudesta täysillä ja ottaa kaiken ilon irti tästä hyvinvoinnista.Voihan se olla että kohta yrjööminen alkaa...?Tekisi mieli varata ultra yksityiseltä,jotta saisin varmuuden onko se pikkunen oikeesti elossa tuolla...se vaan maksaa niiiin paljon.

Kiva lukea teidän muidenkin kuulumisia ja olotiloja,saa vähän vertaistukea omiin ajatuksiin.

Vierailija
74/81 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussasin viikko sitten lauantaina (jo kolmas testi, kun kaksi ekaa näyttivät vain neg) ja tässä vasta totuttelen ajatukseen omasta lapsesta. la olis siinä 7.7. paikkeilla tai vähän jälkeen ja ensimmäinen neuvola ikinä parin viikon päästä perjantaina 30.11. vähän jännittää... :O

alussa ennen plussaa oireina oli vaan menkkojen alkamisen tunne ja alavatsan nipistelyt. tämän viikon alussa tissit on suurentunu ja yöllä sängyssä kääntyillessä oikeen sattuu välillä, ku ne on niin arat. mitään muuta fyysistä oireilua sitte ei olekaan ollut, pahoinvointi sun muu. onneksi. mutta sitte nää mielialan vaihtelut onki asia erikseen. samaan 5 minuuttiin mahtuu niin naurua kuin itkuakin. viimeksi eilen illalla itkin, surin ja pelkäsin sitä, jos kakara isompana alkaa käyttää huumeita tai ajautuu muuten väärille poluille. nyt onneks suht normaali olo, mutta kyllä iskää käy välillä sääliksi. :>

kahdelle hyvälle kaverille uskaltanu jo kertoa ja kyllä se puhuminen sitten helpottaakin oloa. huh.

laala 6+7

Vierailija
75/81 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin päivän ajan ollut nipistelyä ja vihlomista alavatsassa.

Pelottaa että onkohan kaikki hyvin.

Väsymys on alkanut! Mulla on opiskelua koko vkl. Tänään olis lopputentti..

Keskittyminen on 0. Pelottaa koko ajan, jos tää meneekin kesken., taas.

Eilen nostin ( opiskelen koirahierojaksi) 32 kg koiraa... ei varmasti tehnyt kovin hyvää. Tänään olisi sama homma edessä, no vähän kevyemmällä koiralla kyllä. Mutta ajattelin sanoa kyllä opettajalle, että jos sopii niin jätän väliin.

Mutta tuo nipistely ja vihlominen pelottaa. Tuntuu alavatsassa, keskellä ja menee välillä häpyluuhun asti. Kestää n minuutin verran pisimmillään, mutta toistuu useita kertoja päivässä.

Yölläkin heräsin pari kertaa siihen. Nyt aamulla herätessä sama homma heti. En tiedä onko kohdun venymistä ja ns liitoskipuja jo nyt.

Nyt täytyy lähteä suihkuun ja vielä kertaamaan teoriaa ennen tenttiä.

T. eppuliini rv 8 tasan.

Vierailija
76/81 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa täällä tulisi kirjoiteltua taas jonkun kerran. Välillä voi olla minun puolelta hieman hiljaisempaa, kun on niin kiirettä koulujutuissa, keväällä kun olisi tarkoitus valmistua ja kotona reilu vuosikas esikko pitää kyllä huolen, että tekemistä riittää =)

[color=blue]eppuliini:[/color]Eiköhän nuo viiltelyt sun muut liity siihen, kun kohtu kasvaa aj kiinnikkeet venyy ja paukkuu. Itselläni on ollut myös viime päivinä melkoisia repäisykipuja, muista ne myös esikoisesta.

Tänään testasin vielä uudestaa ja selvä ++++ tuli!! Mutta ei tätä silti usko ennen kuin omin silmin ultrasta pikku ihmeen näkee!!! Mullahan on semmoinen tilanne, että oon syöny metformiinia *3 päivässä ja lääkäri kehoitti ne lopettaman plussaan ja vähän pellonsekaisin tuntein ne lopetan...Kun sitä alkaa ajattelemaan, että jos jotain tapahtuu eli menis keskes. Toivottavasti näin ei käy ja ihme jaksaa kyytissä olla heinäkuulle asti!!!

-mangu- viikoista en oikein tiedä, kun oli pitkä kierto, mut ainakin 4+4 ellei pari päivää enemmän

Vierailija
77/81 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies antoi onneksi nukkua pitkään ja nousi esikoisen kanssa, olin jotenkin tosi väsynyt. Ei kai se raskaus väsymys jo nyt ala??? Olen kyllä ollut niin jännittynyt viime päivät että olen nukkunut huonosti.

Kyllä nuo repäisykivut ja viiltelyt on ihan normaaleja raskauteen liittyviä, muistan kans että esikoisen odotuksessa ne oli ajoittain tosi koviakin. Viime yönäkin kun käännyin niin tuntui kuin puukolla olisi sivallettu alavatsaan. Muistaakseni nämä loppuivat joskus rv 16 jolloin sitten alkavatkin jo muut ihanat vaivat...

Mua kans mietityttää tuo alkuraskauden ultra, on se niin pirun kallis. Mutta toisaalta en taida pystyä odottamaan np-ultraa että näen onko siellä masussa eloa. Toisaalta viimeksikin sydänäänet kuului jo viikolla 9 neuvolassa että jos niin kävin taas niin ei siihen olis niin kauhean pitkä aika. No ehkä kuitenkin varaan ajan ensi viikolla ultraan. Niin ja neuvolaan pitäiv vissiin kans soitella.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, olis kiva ainakin siellä ultrassa käydä mutta näin pikkujouluaikana taitaa käry käydä aika nopeasti, yleensä kun en ole pikkujouluissa ihan kuivin suin :)

Lazo ja Kirppu 4+3?

Vierailija
78/81 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin nyt tuota esittelypinoa minäkin kun hämäsi niin paljon se oma mokani siinä LA. Toivottavasti osasin.

Lukumäärät siellä ei kyllä ihan täsmää eli 56 kpl odottajia löytyi tuosta listasta että monettako odottaa mutta LA listassa ja esittelyissä oli kyllä vähemmän nimiä. Mutta kai se siitä pikkuhiljaa kun ihmiset alkavat tietojaan tarkastelemaan :).

Toivottavasti pupu00 en astunut pahasti varpaillesi kun menin listaa päivittelemään, en oikein tiedä tätä tapaa että saavatko kaikki listaa päivitellä vai onko se yhden ihmisen tehtävä.

Omaan odotukseeni ei mitään uutta, ehkä hieman kuvotuksen tunnetta aamuisin. Täytyy ottaa itsekin se asenne kuin Rautamammalla eli nautitaan nyt täysillä kun olo on mitä mainioin. Ihanaa kuitenkin olla raskaana!

Olen myös alkanut kallistumaan sen alkuraskauden ultran kannalle, en millään jaksaisi odotella np-ultraa. Olenkin jo vähän kysellyt hintoja jos löytäisi edullisen paikan. Siskoni kävi alkuraskauden ultrassa jossain suurella lääkäriasemalla ja maksoi 130e. Hirvittää ainakin minua tuollainen hinta. Itse kävin esikoisesta ultrassa lääkärillä joka piti yksityisvastaanottoa sairaalan yhteydessä ja maksoin tuolloin vain n. 60e. Mutta harmikseni hän on lopettanut tuon vastaanoton. Minkälaisia hintoja muut ovat maksaneet alkuraskauden ultrasta? Ja millä viikoilla sydämensyke on teillä näkynyt? Esikoisesta kävimme rv 7+2 mutta näkyisikö jo aikaisemmin?

t. Vadelma + tiitiäinen rv 5+0

Vierailija
79/81 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin gynellä ultrassa viikoilla 6+0 ja hyvin näkyi syke. Hinta oli 55 e, josta saa vielä Kela-korvauksen.

t. Marju

Vierailija
80/81 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit olla sinäkin Pirkanmaalta jos en ihan väärin tuolta esittelypinosta katsonut. Jos saan kysyä niin missä kävit gynellä? Tuo 55e kuulostaa ihan kohtuulliselta.

t.Vadelma