~^^HEINÄHATUT vko46^^~
Availen tässä meille pinoa pikaisesti... Työt alkaa parin minsan päästä!!
Omassa navassa ei mitään uutta... Viime viikkoisessa pinossa kyselin tuosta myöhään plussaamisesta onko kenelläkään kokemuksia? Tilanne täällä siis se, että viime viikon sunnuntaina tein ekan testin, joka oli haamu, eikä viiva ole siitä hirmuisesti vahvistunut (on kyllä, mutta ei ole vieläkään lähellä tasaisia viivoja)... Vieläköhän voi kaikki olla hyvin, vai onko jo tuhoon tuomittu heti alussa?
Nyt pitää mennä. Mukavaa viikon alkua kaikille heiniksille!!
Leonmami rv5+1
Kommentit (81)
Paljon on uusia ihania heinänyytin hakijoita ilmaantunut, kiva juttu!
Toinen kiva juttu on että mä olen ollut oksentamatta kohta jo kokonaisen vuorokauden =) ekaa kertaa kahteen viikkoon. sellainen aina herättelee haaveilemaan,jos tämä tästä helpottaisi. Raitis ilma auttaa, peittoon kääriytyneenä tungen öisinkin pään ikkunasta ulos kun tuntuu että on pakko saada raikasta ilmaa. Mahtaa naapurit ihmetellä..
Nimimerkki ehti jo unohtua,mutta jollekin kovasti pelkojen kanssa kamppailevalle kovasti tsemppiä ja lohdutusta ettei se masuasukki onneksi ihan pienestä hetkahda.
mukavaa loppuviikkoa toivottelee
pupu ja salarakas 6+3
Tuun hulluksi jos otan sen nyt jo kotiin. Tiedän että selaan sitä monia monia kertoja :)
Sanoin et seuraava kerta jos tulee niin sitten voin ottaa sen.
Päädyin sittenkin Kättärin valitsemaan.
Esikoinen syntyi nlk ja sinne olin suunnitellut meneväni, mutta monien ystävien ja omien käynti kokemusten perusteella.
Olon on edelleen kun tynnyrillä. Hirveä turvotus. Pahenee iltaa kohden. Pahoinvointi on jo helpottanut.
Rinnat ei myöskään niin kipeät, turvoksissa kyllä!
Pientä vihlontaa on tänään ollut alavatsassa. Ei menkkamaista kipua kuitenkaan. Kaipa on ihan normaalia.
Tuntuu hassulta, kun toisaaltaan kyllä kai tässä pitäisi jo 4 raskauden perusteella tietää mikä kuuluu mihinkin. Mutta on näköjään jokainen raskaus todellakin erilainen!!
Tämä on todellakin 5 raskaus, vaikka ei ole kuin yksi lapsi.
Mutta nyt täytyy jatkaa töitä :)
eppuliini rv 7+4
Että kumpikohan meistä on laskenut viikot väärin nyt, kun mulla l.a 23.7 ja rv nyt vasta 4+2 mielestäni:) Eli eikös sulla ole nyt rv 5+2?
Olet ihan oikeassa! Siis 5+2 on viikkoja, eli 6. viikko meneillään. Kiitos huomiosta!
Katsoin muuten ihan huvin vuoksi Vauva-lehden ja Kaksplussan laskureista, ja toisen mukaan olin 5. ja toisen mukaan 6. viikolla ;-)
Voi kun teillä on jo viikkoja vaikka kuin ;) Minulla vasta 3+5 :D
Mahaa turvottaa ja jomottaa koko ajan. Yöllä on vaikee nukkuu mahallaan kun tuntuu pahalta mahassa. Minun maha varmaan pullahtaa esiin aika nopeeta kun edellisestä raskauksesta ei oo pitkä aika ja silloinkin raskauden erotti aivan selvään jo viikolla 12.
Vähän on semmoinen olo että onkohan siellä mahassa ketään :( Maanantaina soitan neuvolaan tutulle terkkarille ja varaan ajan. Siellä on ultra jolla sitten katsotaan mitä kohdussa näkyy, vai näkyykö mitään. Jännittää.
Aika innoissani olen tästä uudesta raskaudesta, vaikkakin jännittää ja ehkä vähän jopa pelottaa miten selviän raskausajan esikoisen kanssa. Vuosi sitten makasin sairaalassa ennenaikaisensynnytyksen pelossa. Toivottavasti tässä raskaudessa ei sama tule eteen. esikoinen kuitenkin sitten onneksi syntyi 39+6 viikoilla.
Nyt tyttö itkee ja isä ei pärjää. (katkaisi sormensa tapaturmaisesti niin ei saa nostettua tyttö syliin)
Jouhi 3+5
Sellainen tuli vaan mieleeni että imetitkö raskausaikana?
Onko kukaan muu imettänyt raskkana ollessaan?
Minä aijon imettää esikoista vuoden ikään asti. Tietysti tilanteen mukaan. Saa nähdä miten käy.
Olin epäileväinen raskauden suhteen ja kävin tänään vielä ostamassa yhden uuden testin ja testasin. Vahva viivahan sieltä tuli, vaikka menkkojen pitäis alkaa vasta huomenna. Ajoissa siis olen liikkeellä ;)
Jouhi 3+5
sama täällä kuin jollakin toisella (olikohan pupu??),olen ollut oksentamatta kokonaisen päivän!!:) vatsa on pönäkkä,sanoisinko.. kävin kaivelemassa vanhat äippähousut jo esille,mutt eihän niitä vielä voi pitää!!täytynee sinnitellä omilla housuilla,tarvittaessa tehdä joku patenttiratkaisu siihen nappiin,et menee vähän aikaa vielä jalkaan.. rinnat on tosiaan kasvaneet,mistä olen enemmän kuin iloinen :D eka imetys latisti rinnat ihan lättänöiksi,joten tämä on vaan tervetullutta.. hiukan tosin pelottaa se,et kun viime imetyksessä sitä maitoa tuli niin maan hemmetisti,että vauva oli siihen hukkua,niin käykö nyt samoin vai vielä pahemmin.. ja se maidonnousun ajattelukin koskee jo..jaiks..(onneks sinne on vielä aikaa!!)
tiistaina oli se eka neuvolakin ja täytyy kyllä sanoa,että olen tosi pettynyt tähän kuopion toimintaan!! täällä ei ole kuin se eka ultra ja siinä se!!:/
puhuttiin kyllä miehen kanssa,et mennään sitten,kun on sen aika,yksityiselle katsoo,et pikkuisella on kaikki ok. verikokeissa ja pissanäytteen kävin eilen jo antaa,tästä se nyt sitten lähti käyntiin! ens tiistaina on se ultra jo,et näkee,mikä viikko on meneillään,mulla kun on ne epäsäännölliset kuukautiset..
mutt..nyt kakkavaipan vaihtoon!:)
jaksamista kaikille!!
-annu-
Ai sie oot Kuopiosta? Minä asuin ennen Kuopiossa ja nyt asutaan Siilinjärvellä, eli samaan sairaalaan synnyttämään :)
Heippa vaan kaikille! Ja onnittelut kaikille masun kasvattajille =))
Tänään tuli tosiaan odotettu ilouutinen!! Pelko vaan meinaa viedä voiton, kun meni kesken heti alkuunsa raskaus reilu kuukausi sitten.
Katselin raskauskiekosta, että viikkoja olisi kierron mukaan 4+1 ja laskettu aika 23.7.2008. Täällä taisi olla muillakin sama LA?
Mulla on kyllä sormet ja varpaat ja kaikki maholliset ristissä, että tämä pikku ihme jaksaa pysytellä kyydissä ja pistää taas äidin ja isin päät sekaisin =)
-mangu- rv 4+1
Eli oireiluna on ollu kestovilu, tuntuu, että ois pikku kuumetta koko ajan eli lämmöt varmaankin koholla. En tiiä miten paljon, kun en ole niitä seuraillut tai mittaillut. Sitten joku päivä sitten rintoja alkoi hivenen arsitaa ja tänään on kivistänyt vähän enempi ja tuntuu niiku ois maitoa rinnoissa. Ja pissalle on saanut välillä öisin heräillä. Eilen ja toissapäivänä taisi olla myös öklötysolo, karkkia ei tee yhtään mieli vaan suolaista!! Ihan hyvä mulle niin pysyy mamma kondiksessa :) Suoranaista pahoinvointia ei ole, eipä siitä juuri nimeksikään olllut esikoisestakaan.
-mangu-
Mie tässä ihmettelen että missä mun raskausoireet on!?Aamulla kyllä oksetti,mutta tämän päivän aikana kaikki oireet on vähentyny reilusti.Rinnat on kyllä isot ja turvonneet,vatsaa vihloo välillä ja puistattaa hajut yms...Olen kyllä ollut touhukas töissä koko päivän,mutta nyt kun tulin kotiin,huomasin että ei edes oikeastaan väsytä.Tässä tulee kyllä epäluuloiseksi raskautensa suhteen...Onkohan tuolla kukaan,kun tää on näin helppoa?Vai johtuuko se siitä että tulossa on kolmas...mun kroppa ei enää reagoi samalla lailla?Noh,uusi testi kehiin ja ultraan sit pian jos ei muuta.Jotta saa sen mielenrauhan.
Tänään kävin sitten yksityisellä ultrassa kun en jaksanut odotella tuota neuvolan ekaa ultraa. Noh...sain sieltä hieman epämääräistä tietoa. Ruskuaispussi (?) oli epänormaalin iso, löydettiin yksi sydämen syke ja sitten ilmeisesti toinenkin...kunnolla ei saatu selvää joten pitää mennä ensi viikolla uudelleen. Eli mahdollinen kaksoisraskaus..sitä en sitten tiedä että mitä se ruskuaispussin iso koko kertoo jos ei ole kaksoisraskaus...NO jotain siis on masussa mutta huoli ei ihan hellittänyt kun sain niin epämääräisen vastauksen. Toivotaan parasta oli sitten yksi tai kaksi asukkia tuolla. Eka nauvola on sit vasta ens tiistai ja silloin mulla on se toinen ultrakin. Et ihan hyvä jos tosiaan on kaksoisraskaus että tuli lähdettyä itse tuonne ultraan ennen aikojaan...Meillä ei muuten ole kummallakaan puolessa sukua monikkoraskauksia eikä mitään hedelmöityshoitoa takana. Tuntuu aika epäuskoiselta mut aika näyttää nyt..
juu,kuopioon muutettiin pikkumiehen kaa puoltoista vuotta sitten espoosta.alkuperäinen kuopiolainen olen,kävin espoossa kääntymässä vain,sellaiset 4vuotta meni siellä:) espoossa siis syntyi esikoinen ja siksi tämä kuopion neuvolameininki onkin ollut pettymys..:/ jospa se kuitenkin tästä..täytynee asennoitua vaan hieman erilailla!
mietin tässä,miten sitten kertoisin asiasta eteenpäin..molempien vanhemmille ajateltiin kyllä,et kerrottais jo ennen joulua,ehkä siinä vaiheilla,kun mulla on tenttiviikko jo melkein ohi ja muille mietin,et pitäiskö paljastus laittaa esim. joulukorttiin,et t:masuasukki ja meidän nimet:)
juu..ei teillä muilla tunnu hormonit vetävän hieman kireäksi? minusta tuntuu,että ihan pikkujuttukin toisinaan saa kamalan raivon valtaan,tosin olen kyllä oppinut pitämään sen sisällä ja lähtemään huoneesta pois..aika naurettavalta ne omat raivoamiset sitten lopulta tuntuu,kun on rauhoittunut!toivottavasti nämä loppuu jossain vaiheessa,ettei sitten koko odotusaikaa ole hermo pinnassa,siinä voi miehellä olla kestämistä.. nykyisin se reppana on vielä vähän h-moilasena,et mikähän tolle nyt tuli*virn* enempi lepoa,niin tämäkin mamma on ihan hyvällä tuulella!:)
mukavata iltaa!
-annu-
Molemmat lapset, seka mina ihan kunnon vatsa-ja ripulitaudissa ja isukki tyomatkalla...aina silloin kun kotona on meneillaan joku jarkyttava hardelli...Niinhans se on etta kaikki aina sattuu samaan saumaan. Voin kertoo ettei oo kovin mukava tilanne, kun esikoinen oksentaa olohuoneessa ampariin ja mina vessassa ja kuopus roikkuu mun puntissa samalla kun yrjoon ja huutaa etta mamman syliin, mamman syliin...siina ei oikein tiennyt olisko itkeny vai nauranut...No nyt tilanne hieman rauhoittunut ja toivonmukaan yo ei ole jarjeton katastrofi...
Oma olo muuten ihan ok, mita nyt toi pahoinvointi tanaan, tisseja vahan viiltelee ja vasymys on valtava, mutta on se silti kumma,etta koko ajan sita pelkaa etta masussa ei ole kaikki hyvin jne jne, odotamme niin ekaa ultraa, varasin sen 5.12, jolloin vkoja olis kait kutakuinkin 7...mitenkohan tassa jaksaa oottaa sinne asti...
no mutta nyt nukkumaan, toivottavasti huominen on parempi...
kauniita unia kaikille tuleville mammoille!!!
Brampton
No olihan mun pakko tehdä se testi vielä,kun en meinaa uskoa että raskaana ollaan.Ja vahvaa vahvempi plussahan sieltä tuli.Tuntuu vaan niin uskomattomalta!Miehen kanssa jo ennusteltiin että tämä Jaska Jokunen masussani oiskin rauhallinen poika,joka ei kiusaa äitiä raskausaikana eikä sen jälkeen...Meillä on meinaan tyttö (s.-06) joka on villiäkin villimpi Peppi ja raskausaikakin oli todella rankka alusta asti.Ompa hassua miten tää on näin erilainen...?Vanhin lapsi meillä on jo koululainen,kiltti ja rauhallinen poika.
Mun puolesta voisi olla sen rauhallisen vuoro...:D
Töissäkään en ole niin väsynyt ja huonovointinen,joten saan varmaan pidettyä tämän salassa pitkään.jee.....
Täälläkin edelleen odotellaan vahvempia raskausoireita. Vieläkin niin elävästi mielessä esikoisen odotusajasta se pahoinvointi että en oikein osaa uskoa että masussa joku asustelisi kun ei okseta kokoajan. Jos se pahoinvointi nyt alkaa niin tiedän kyllä että kiroan monta kertaa että miksi en ollut onnellinen tähän hyvän olon tilaan. No, tarvitsee mennä varmaan käymään myös siinä alkuraskauden ultrassa että olo vähän varmistuisi. Ehkä täytyy yrittää jos saisi jollakin verukkeella lähetteen terveyskeskuksen ultraan kun ei olisi oikein varaa yksityiselle mennä.
Mietityttääkö teitä muita töissä/koulussa kävijöitä miten sitä rakausaikana jaksaa hoitaa työt ja töiden jälkeen lapsen/lapset kun on pahoinvointia, väsymystä ja jos minkälaista vaivaa? Itselläni erityisesti mietityttää pitkä työmatka (50 km yhteen suuntaan). Esikoista odottaessa mies ajoi kun mentiin samaa matkaa ja usein olin aamusin tosi huonovointinen tai pyörrytti kauheasti joten en olisi missään nimessä voinut ajaa. Nyt mies kuitenkin eri paikkakunnalla töissä joten joudun yksin ajelemaan. Saas nähdä miten käy.
Koo77:
Onpas sinulla jännittävä tilanne. Toivottavasti kaikki selviää ja että masuasukilla tai jopa kahdella sellaisella on kaikki hyvin.
Osalla on jo ollutkin eka neuvola ja monella jo tiedossakin. Tuntuu että olette jo todella pitkällä kun itsestäni neuvolakäynnit tuntuvat vielä niin kaukaisilta kun niin alussa vasta mennään. Ehkäpä pitäisi itsekin ensi viikolla myös varata jo aika neuvolaan.
Hyvää loppuviikkoa kaikille heinähatuille!
t. Vadelma rv 4+5
Mullakaan ei mitään norm. raskausajan oireita ole ollut. Edelliset mukulat syntyneet 2000 ja 2001. Nyt niin outo olo, että miten sitä taas osaa kaiken aloittaa alusta =).
Mites se sukupuoli rupesikaan näkymään? Missä vaiheessa?
Ei muista näitä perusjuttujakaan ollenkaan... =O
On mua ainakin mietityttänyt miten saa kaiken hoidettua varsinkin loppuraskaudesta... On eläimiä enempi kuin laki sallii ja kaksi villiä tenavaa siihen päälle.
inpe rv 6+ ??
Uusi ilmoittautuu mukaan.
Muutan tänne Heinähattuhin tuolta Kesänuppujen puolelta. Menkkojen mukaan laskettu aika olisi ollut 25.6. mutta eilen ultrassa varmistui lasketuksi ajaksi 10.7.
Meitä heinäkuisia onkin aikamoinen määrä. Hienoa! Saadaan vilkasta keskustelua aikaiseksi.
t. Marju
Täällä varovaisesti kurkin ja uskaltauduin jopa hieman kirjoittamaankin :)
Pari viikkoa sitten plussasin ja maanantaina olisi alkuraskauden ultra, jota odotan pelonsekaisin tuntein...lähinnä oireettomuus huolettaa. Väsymys ja palelu on oikeastaan ainoita merkkejä.
Taustoista sen verran, että esikoinen on nyt 10kk, joten pieni ikäero tulee tännekin lapsille, jos hyvin käy. Lueskelen nyt pinon paremmin läpi niin ehkä pystyy paremmin kommentoimaan juttuja :)
Bellevue ja Lillis rv.6+1
Hei vain!
Ilmoittaudun Heinähattuihin! Plussasin viime keskiviikkona, ja viikkoja on nyt 6+2. Meillä on yksi entuudestaan, vähän vajaa vuoden ikäinen tyttö. Ikäero ei siis tule olemaan huima, mutta eiköhän kaikesta selvitä. Olo on ainakin sen suhteen positiivinen. Laskettu aika on 16.7.
Oireita ei ole juurikaan. Ennen plussaamista oli olo kuin menkkoja odotellessa, muuten ei mitään sen kummempaa. Nyt olen myös flunssassa, joten en ole ihan varma, mkä oireista kuuluu tautiin, mikä raskauteen ;-) Mutta muistelen, että viimeksikin esimerkiksi pahoinvointi alkoi vasta myöhemmin (n. viikolla 7 tai 8).
Toivotaan että kaikki jatkuu hyvin! Ainut asia, mikä huolettaa on mahdollinen Tehyn lakko. meillä se ainakin vetää neuvolan toiminnan ihan sekaisin (näin sanoi terkkarimme), ja en saanut esimerkiksi varata äitiysneuvola-aikaa vielä ollenkaan... Toivottavasti ei tarvitse turvautua yksityisen puolen palveluihin ;-(
terkuin Evisa