Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~^^HEINÄHATUT vko46^^~

12.11.2007 |

Availen tässä meille pinoa pikaisesti... Työt alkaa parin minsan päästä!!

Omassa navassa ei mitään uutta... Viime viikkoisessa pinossa kyselin tuosta myöhään plussaamisesta onko kenelläkään kokemuksia? Tilanne täällä siis se, että viime viikon sunnuntaina tein ekan testin, joka oli haamu, eikä viiva ole siitä hirmuisesti vahvistunut (on kyllä, mutta ei ole vieläkään lähellä tasaisia viivoja)... Vieläköhän voi kaikki olla hyvin, vai onko jo tuhoon tuomittu heti alussa?

Nyt pitää mennä. Mukavaa viikon alkua kaikille heiniksille!!

Leonmami rv5+1

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen testasin, kun menkat noin viikon myöhässä ja vahva plussa tuli:D Tänään vielä varmistelin predictorilla, johon myöskin tuli VAHVA plussa.

Olo on äimistynyt, meillä esikoinen vasta 1v1kk (tarkalleen) ja vaikka toinen lapsi toki on saanut tulla koko ajan, niin olihan tämä SUURI YLLÄTYS!!

Meillä takana pitkä lapsettomuushistoria emmekä saaneet lasta edes lapsettomuushoidoilla (kummassakin vikaa) ja hoidot lopetettuamme tulinkin yllätykseksemme raskaaksi ja kaikki meni loistavasti:)

Nyt kun sitten tämä toinen luomuihme annettiin meille niin voitte vaan kuvitella miltä tuntuu:D

Toisaalta pelottaa miten arki sujuu vauvan ja alle 2-vuotiaan kanssa, mutta eiköhän me pärjätä:)

Mitään ihmeellisiä oireita ei vielä ole. Masussa/selässä sellainen olo kuin menkat alkaisivat ihan justiinsa(ihan sama kuin ekassa raskaudessa), rinnat hieman kipeät ja VILU on ehkä suurin oire:)

Välillä vähän ällöttää, muttei mitään pahempaa onneksi...

Että semmosta!! Toivon meille jokaiselle oikein IHANAA RASKAUSAIKAA:))

Terkuin: Je_Ni & Poika 10/06 & Masuvauva rv 4+5 (NOIN!!)

Vierailija
22/81 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös isänpäivänä tehty selvästi positiivinen testi! Yritystä on takana aika tarkkaan kaksi vuotta ja vauvahaaveet melkein jo unohdimme. Itse olen 29 ja mieheni 28 ja asumme Helsingissä. Vielä koitamme ottaa asian varovaisesti, mutta kyllähän tässä on ehtinyt jo suunnitelmia tehdä... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään taas ei mitään oireita... hmm.. iltasin vaan vilu ja nännit kipetä hieman. Outoa, että vaihtelevat niin.. :D ja vielä pitäisi odottaa johonkin jouluun asti tietoa onko siellä masussa mitään vai ei..

Teksis mieli mennä alkuraskauden ultraan, mutta kun täällä joutuu rakenneultrankin kustantamaan itse.. niin rahaa kuluisi hirmuisesti..

Eihän sellainen keskenmeno ole yleistä, missä ei tulekkaan mitään ulos vaikka kehitys onkin lakannut? Eikös suurimmalla osalla kuitenkin kohtu ala tyhjetä?

Mitetin täällä vaan kaikenlaista.. huoh... mitenhän saisi rauhotettua itsensä :D

-Anzzu rv5+

Vierailija
24/81 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokohan sita uskaltautuisi mukaan joukkoon...

Eli Isanpaivana testi vahvistui plussaksi kahden negatestin jalkeen, ja vielakin on vaikea sisaistaa asiaa...Tanaan kavin viela muiden asioiden vuoksi omalla laakarilla,joka vahvisti raskauden,joten kai se on pakko uskoa todeksi =).

Meilla ennestaan kaksi vallatonta, maailman ihaninta tyttoa, 10/04 ja 02/06 ja nyt siis kolmatta palleroa varovasti odotellessa...

Tarkka LA ei viela tiedossa,koska mulla on aivan omituinen kiero, mutta tarkentunee ultrassa 5.12...ei millaan malttaisi sinne asti odotella, nyt oletan viikkoja olevan about 4+jotain...joten laskettu taitaa menna sinne 22.7 tienoille

Asumme perheen kanssa Englannissa, mutta vietamme kesan jokatapauksessa Suomessa, joten luulempa etta pikkuinen syntyy Kattarilla,niin kuin kaksi aikaisempaa lapsostakin...

Oireita ei ihan hirvittavan paljoa ole, viluttaa,pissattaa ja nalka iskee vahan valia, ja jos ei ruokaa ole nenan edessa niin heti alkaa valtava heikotus...mutta siina kaikki,ei satu tisseihin,ei okseta...toivottavasti siella pikkusella kuitenkin kaikki hyvin, heti epailyttaa kun oireita ei tunnu...

No mutta nyt on mentava hetkeksi lepaamaan, ennen kuin nuo kaksi ilopilleria tuolta heraavat paikkareiltaan, sitten ei enaa paljoo levata..

Tarrasukkia ja ihanaa odotusta kaikille!!!

Brampton

Vierailija
25/81 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..varasin tänään ajan neuvolaan ja sain ajan reilun parin viikon päähän. Kylläpä tuntuu pitkälle ajalle.

Raskausoireita ei edelleenkään niin vahvasti ole kuin esikoisen kanssa (toivottavasti ei oo huono merkki). Pissattaa kyllä usein ja pissassa sellainen erikoinen haju (ihan niinkuin edellisessäkin raskaudessa). Pahoinvointi on aika lievää nyt.

Mukavaa että meitä on jo näinkin monta.

Myissi 6+4 la 4.7

Vierailija
26/81 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kun ihmisillä on samanlaisia tuntemuksia - tietää konkreettisemmin, ettei ole jälleenkään ainokainen näiden tuntemusten kanssa. Väsyttää, viluttaa, nälkä, kuvottaa jo ajoittain, tisseihin koskee, mahaa vihloo...Voimakkaampia kuin aiemmin. Ja tekisi mieli huutaa asiasta kaikille, mutta ei luultavasti hihkuta muutamia parhaita ystäviä lukuunottamatta ennen ensi vuotta asiasta. Töissä on hieman vaikea salailla, kun ei pysty kaikkea tekemään - katotaan, milloin paljastun. Niin ja aivan kuin joku kirjoittelikin, tekisi mieli ostella edes joku vauvajuttu. Ehkä saan nyt aloitettua tuon vauvanvaatelajitteluprojektin, joka on keväisen muuton jäljiltä vieläkin vaiheessa. Ja onpa tässä tullut hieman tuota miestä passuutettua, mutta se tekee sen mielellään ja juttelee jo masulle, höpö kun on. Jaksamisia vaan kaikille!

Vierailija
27/81 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..piti vielä sanoa erikseen onnittelut luomuvauvasta, on varmaan hieno tunne. Ja meillä kans tämän heinäkuisen synnyttyä esikoinen on alle 2v. että kyllähän se mietityttää, mutta uskon että pärjätään vaikka varmasti rankkaakin on ja arki vaatii suunnittelua.

Myissi 6+4

Vierailija
28/81 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla esikoinen oli 1v3kk kun pikkusisko syntyi, ja voin kertoa etta alku oli haastavaa, mutta ihanaa..viela kun vauvalla oli refluksi ja han itki melkeimpa yotapaivaa ensimmaiset nelja elinkuukauttaan...mutta kaikesta selviaa, joten tsemppia vaan ja masujen kasvattelua teille molemmille ja kaikille muillekkin meille Heiniksille!!!!

Syys terveisin Brampton

Vierailija
29/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Ilmottaudun mukaan teidän joukkoonne. Eli positiivisen raskaustestin tein isänpäivänä ja raskausviikkoja nyt 4+3. LA nettilaskurin mukaan olisi 20.7.

Minulla myös toisaalta tuntuu että menkat voisi alkaa hetkenä minä hyvänsä mutta juuri tuo rintojen arkuus ja palelu erona normaaleihin menkkaoireisiin. Ja väsyttänyt on melko kovasti jo. Mitään huonoa oloa ei ole vielä ollut mutta luulen että se alkaa muutaman viikon sisällä. Esikoisesta pahoinvointi oli tosi rajua, huonoimpina päivinä oksensin puolentunnin välein eli mikään ei pysynyt sisällä. Nautin nyt niin kauan kuin voin tästä hyvästä olosta. Oikeastaan kyllä epäilyttää minuakin että onkohan kaikki hyvin kun ei pahoinvointia ole.

Meilläkin esikoistyttö tällä hetkellä 1 vuotias. Mukavaa kun täällä on muitakin joilla alle 2v. esikoinen kun toinen syntyy. Kyllähän se toki mietityttää kuinka kahden pienen lapsen kanssa pärjää mutta esikoinen on ainakin melko " helppo" lapsi joten eiköhän sitä jotenkin selviydy :).

Oikein hyvää raskausaikaa kaikille ja paljon onnea matkaan!

t.Vadelma + tyttönen 10/06+ tiitiäinen rv 4+3

Vierailija
30/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vielä yksi isänpäivänä testannut ilmoittautuu mukaan!

Olihan tuo plussa yllätys, sillä luulin jo ett ovis jäi tässä kierrossa kokonaan väliin, kunnes se sitt kait kivuista päätellen olikin hieman normaalia myöhemmin. En sitt sen kummemmin enää loppukierrosta aatellut asiaa, en ehtinyt, kun oli esikoisen synttärivalmisteluja yms. kiireitä. Olikohan siinä jotakin taikaa, kun ei murehtinut turhaan. Ehkä, ehkä ei. Lopetin myös imettämisen kokonaan vasta nyt juuri ennen ovista. Ehkä silläkin merkitystä. Ja vasta nyt kierron lopussa aloin laskemaan päiviä ja kuulostelemaan oloa, ja kumma kyllä esim. ennakoivaa päänsärkyä ei ollut ja vaikka kipua yhtenä päivänä oli, ei täti tullutkaan kylään. Sitt alkoi viluoireet ja nenän tukkoisuus + alaselkä normaalia kipeämpi öisin yms. Kyllä sitä sitt jo lähes varma oli kun testasi isänpäivänä.

Nyt kun sitt jo/vihdoinkin tärppäsi, onkin hieman kauhuissaan asiasta! Esikoinen myös meillä nyt vuoden (kiva että vanhoja tuttuja ja ns. samassa tilanteessa olevia muitakin!!) ja hieman jännittää, miten sujuu. Töihin olen myös menossa takaisin tammikuussa ja hieman harmittaa, kun joutuu heti kertomaan, ett jään uudestaan loppukeväästä/alkukesästä. Mitenköhän suhtautuvat..?

Todella onnellinen kyllä olen ja samalla alkanut myös huoli. Mitä jos kaikki ei olekkaan kunnossa... Oikeastaan toivoisi että olisi oireita enemmän. Esim. rinnat ei mulla juuri ole aristaneet. Hieman on huonoa / heikkoa oloa ollut, mutta aika vähän vielä. No nyt vasta rv 5+1 ja viimeksikin vasta rv 6 jälkeen alkoi oireita ilmenemään enemmän.

No, eikös tämä tästä. Nyt täytyy mennä katsomaan, kun esikoinen huhuilee vaunuistaan.

Vierailija
31/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointia ei hirveästi, mutta turvotusta!! Tunnen itseni valtavaksi palloksi.

Farkut ei meinanneet mennä kiinni aamulla. Pakko oli laittaa kun ei muita puhtaita ollut.

Työpaikalla kahviossa emäntä katseli mahaani siihen malliin tänään, meinas ilmeisesti onnitella mutta piti suunsa kiinni ja lähti pois :)

Tuli paniikki, en halua että vielä paljastuu.

Vaikka turvotustahan tämä vielä on, ei voi vielä raskaus viikkojen vuoksi näkyä, niitä kun ei vielä kertynyt kun 7+3.

Vierailija
32/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi isäinpäivänä plussannut 10/05 tyttösen äiti. Mulla nettilaskurin mukaan la 20.7. Kovasti jännittää,vaikka vauva on toivottu. Hän päätti tosin tulla meille heti kun kun annettiin mahdollisuus,joten liekö siksi niin sekavat ja moninaiset tunteet,vai onko aina plussan jälkeen...? Toivon kovasta että kaikki menee hyvin ja yritän silloin tällöin kirjoitella kuulumisia. Ahkera palstailija olen,mutta ihka eka kertaa kirjoittelen,jännittävää tämäkin :) Oireita ei sen kummemmin ole,pientä pahaa oloa välillä ja väsyttää. Mutta kuulemisiin :)

T: paitaressu rv 5+ (?)

Vierailija
33/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille uusille plussanneille, innolla odotellaan masujen pyöristymistä!!

Itsellä on mitä parhain olo, aloitin uuden työn maanantaina ja varmasti on osaltaan sekin auttanut pitämään mieltä korkealla. Väsymys on hellittänyt hiukan, toki uni tulee illalla kyllä normaalistikin ihan ongelmitta. Vilu sen sijaan on tullut jäädäkseen, hui miten sitä talvella tarkeneekaan?!

Paha olo iskee aina aamulla aikaisin herätessä mutta pysyy onneksi loitolla pienillä syömisillä. Hajut ei enää niin hirveästi ota nenään, toki huomattavasti voimakkaammin silti mitä normaalisti tekee.

Olettekos jo huomanneet oman masun pyöristyneen, varsinkin siis jos toista/kolmatta... odotatte? Itsellä masu jo pömpöttää, toki vielä niin vähän ettei " ulkopuoliset" sitä osaa vauvan odotukseen liittää, tai siis ainakaan ei kukaan ole asiasta ääneen maininnut.

Hyvänmielen säteitä lähettelee Anna kera muksujen sekä masuasukin rv 6+3

Vierailija
34/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tein eilen ja plussahan sieltä pärähti. Elikkä hyvin hyvin alussa ollaan. LA olis 26.7.08. Toista odotellaan ja esikoinen on nyt 7,5kk. Ikäeroksi heille tulisi 1v ja 4kk. Vilinää ja vilskettä varmasti riittää tulevaisuudessa.

Nyt vaan kädet ristiin että itunen olisi mahassa ja pysyisi mukana matkassa aina ensi kesään asti.

Jouhi + itu josta en edes tiedä viikkoja. Kai 3+ jotain :D

Vierailija
35/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa talvista iltaa kaikille!! On niin ihanaa, kun ulkona on pakkasta, pikkuisen lunta ja itse voi käpertyä sohvalle (läppäri kainalossa) villasukat jaloissa kynttilöitä poltellessa ja glögiä juoden. :)

Onnittelut kaikille vasta plussanneille!! Toivottavasti meitä heinämammoja kertyy oikein paljon...

Täällä itsekin sain sen kauan kaivatun VAHVAN plussan Predictoriin!! Jee Viikkoja tänään siis 5+3... Mulla ilmeisesti tuo raskaushormooni nousee tosi hitaasti, näin oli esikoisestakin. Vaikka kyllähän sitä silti miettii onko siellä masussa ketään...

Oireet on aikalailla samoja kuin teillä muillakin... Viluttaa, masua nippailee välillä, alaselkä jumittaa, ruokaa ei tee mieli, öklöttää, rintoja " viiltelee" ja maha, se on jätti jo. Ihan turvoksissa (etenkin ylämaha)... Mikähän mammutti musta oikein on tulossa vielä?

Mutta kyllä on ihanaa olla raskaana taas, olikin jo ihan ikävä!! Töissäkin olen ehtinyt olla vasta 4 kuukautta ja jo odotan innolla äippäloman alkua... ;)

Tunnelmallista iltaa,

Leonmami ja poika 03/06 ja piipero rv5+3

Vierailija
36/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa ennen plussaa (4.11.) mulla oli vilu ja jatkuvasti nälkä ja oksetti kamalasti. Luojan kiitos oksetus on kadonnut. Hajuaisti on niin herkkänä, että ihan ällöttää kulkea bussilla aamuisin, kun kykenee haistamaan ihan yli-inhimillisiä hajun häiveitä vieressä istuvista turilaista. Luojan kiitos nyt on vähän nuhaa, ja nenä on ainakin vähän tukossa, joten ei tarvitse yökkäillä ihan jatkuvasti hajujen takia.

Tissit ovat hulahtaneet turvota aivan käsittämättömästi, tuntuvat siltä, niin kuin olisi jo kannullinen maitoa etumuksissa. Painavat tosi paljon ja välillä vihloo aivan käsittämättömän lujaa ja tekisi mieli riipiä rintsikat pois ja pidellä käsin tisseistä kiinni. Sitä vaan ei valitettavasti julkisilla paikoilla viitsi tehdä.. Mietin, että kun ne ovat sellaisia paikallisia kipuja, tarkkarajaisia, niin ei kai rintatulehdusta voi olla.. Ei tosin ole mitään paukamia eikä punaisia jälkiä... Kuumotuksesta en tiedä, kun tuntuu että koko tissit ovat tulessa jatkuvasti.

Omasta mielestä maha pömpöttää, mutta mies ei ainakaan huomaa mitään. Housut kiristävät toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Selkää on alkanut särkeä tosi paljon, asennosta viis. Se on juuri sellasta rasituskipua, mitä esikoista odottaessa tuli loppuvaiheessa kun lantio työntyi eteen.. Tiedä sitten, joko mä nyt olen alkanut kulkea kuin pingviini, ei ole kukaan ainakaan mitään sanonut. Ja vatsaankin vihloo toisinaan.

Eka neuvola on 30.11. ja mietin, että jokohan doplerilla kuulisi sydänäänet.. Luultavasti ei.. Mutta jotenkin taas tuntuu, ettei tämä ole yhtään todellista. Oireiden kanssa voi elää (paitsi väsymyksen, joka tuuppaa minut nurin lähes seisaalleni), joten nekään eivät kovin konkreettisesti todista sitä, että vauva on turvassa ja voi hyvin. Kaikki on kyllä alkanut pelottaa, pultsarit, autot (jos joku ajaa päälle), narkkarit, koulukiusaaminen, jos mies tai esikoinen kuolee, jos vauva kuolee, jos ja jos ja jos... Kadulla käveleminen pelottaa, kun miettii pakokaasuja ja tupakansavua. Yhtenä päivänä olin pillahtaa itkuun, kun koulukaveri tuli viereen polttamaan tupakkaa. Osa luokkalaisista tietää, että olen raskaana, mutta osa ei.. Ja mä olin varma, että vauva kuolee, kun se yksi ääliö tuli tupruttelemaan siihen mun eteeni. Ja nössökohtaus iski enkä sanonut kellekään mitään.

Esikoista odottaessa pari viikkoa ennen testiä ja pari viikkoa sen jälkeen meni punaisissa pilvissä. Sen jälkeen ei tuntunut yhtään miltään, ennen kuin oli ultra ja kuuli sydämenäänet ja alkoi potkut tuntua.. Ja taas tää aika siihen, että potkut tuntuu, tai näkee ultrakuvan ja kuulee sydänäänet, on vain sairaan pitkä.. Ja koko ajan miettii, että mitä jos ei kaikki olekaan kunnossa.. (Söin tänään jäisiä ranskalaisia kun himoitsin niitä kaksi päivää ihan käsittämättömästi, ja nyt sitten olen varma, että vauva sai listeriabakteerin ja vammautui.)

Pelot hallitsevat. Anteeksi pitkä selostus.

Tintti rv n. 6

Vierailija
37/81 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moi kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa matkaan, toivotaan että meitä iso joukko pääsee turvallisesti perille :). Tällä ällötys vaan jatkuu ja jatkuu ja on koko päiväistä, jäävesi on ainut lohtuni, toki tekee sit omituisesti samalla mieli sitä sun tätä syödä ja sit tulee taas ällötys kun syö...jooo. Menen huomenna yksityiselle ultraan kun haluan jotenkin varmistaa tämän epätodellisen asian, kuitenkin melkein pari vuotta tätä väännttiin...joku muukin pohti alkuajan ultraan menoa, itse en nyt malta odottaa joulukuulle, maksaahan se mutta saan edes vähän mielenrauhaa.

Vierailija
38/81 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo kävin tuossa esittelypinossa mutta nyt vasta näin tämän pinon:) Eli eilen tein positiivisen testin (tai oikeammin kaksikin saman päivän aikana kun en ollut uskoa tulosta ekasta tikusta..) ja meninpäs tänään ostamaan vielä erimerkkisenkin testin jolla taas sama tulos, on se kumma tää ihmismieli kun ei joskus tahdo uskoa mitään! Huomenna kipaisen vielä labraan virallistamaan asian (täällä vaaditaan neuvolassa myöhemmin labratulos joten sama milloin siellä käyn). Epäilin raskautta jo viime viikonloppuna, vaikka menkkojenkin piti alkaa vasta tiistaina, mutta kummaa kuvotusta ja samat tutut nippailut alavatsan sivuilla kuin oli edellisessäkin raskaudessa heti alusta. Mutta nyt vaan odotellaan, ja toivotaan, myös muiden heinäkuisten puolesta että pikkuruiset pysyvät massussa:)

Aika jänskää muuten, tällainen yllätysraskaus sattui TAAS niin että l-a tulee heinäkuulle, vuonna 05 kun edellistä odotin, olin silloinkin Heinähatuissa mukana täällä:)

Helene26&pikkuliini 4+2 (vasta)

Vierailija
39/81 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille! Pikkuhiljaa alkaa usko vahvistua, että ehkäpä tässä todellakin ollaan saamassa Heinähattua ensi vuonna. Vuosi yritystä takana ja tästäkin kierrosta yksi negatiivinen testi. Isänpäivän aamuna sitten Haamuötsky piirsi viivan. Taitaa olla tulossa yllätyksellinen persoona. :)

Laskettu aika on näillä näkymin 14.7.2008, enkä osaa sanoa juuta enkä jaata sen paikkansapitävyyteen. Esikoinen (-02) syntyi 11 päivää yli ja (nykyinen) kuopus (-04) viikon ali. Katsotaan, mitä ötsky meinaa.

Oireita ei vielä ole kummemmin havaittavissa. Iltaisin vatsaa turvottaa ja rinnat on koko ajan pikkuisen arat. Ei mitään isompaa meijeritoimintaa vielä, mutta katsotaan. Pahoinvointia odottelen. Kakkosesta se alkoi noin viikolla 8 ja oli sellaista kokoaikaista ötkötystä. Ystävältä kylläkin kuulin, että kolmannen kohdalla ei ollut minkään valtakunnan yökötystä, joten toivoa on.

Töissä olen vielä ihan hyshys, koska ensi vuoden soppari on vielä vailla puumerkkiä. Tuskin tieto raskaudesta sopimukseen muuten vaikuttaisi, mutta saattaisivat tehdä siitä puoli vuotta lyhemmän, jolloin ei tulisi palkkaa ensimmäisiltä kuukausilta. Sopimuksen voimassa ollessa käsittääkseni pitäisi tulla. Let' s see, kuinka käy.

Nyt taas töihin!

Iidis ja Haamuötsky 5+6

Vierailija
40/81 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi meilläkin on tyttöjen ikäero 1v 4kk. Tosi ihana ikäero siinä mielessä, että nyt kun ovat jo 5 ja 3,5, niin ovat ihan toistensa parhaita kavereita. Toisaalta aluksi oli sillä tavalla hankalaa, että esikoinenkin oli vielä aivan pieni ja tarvitseva, mutta toisaalta päästiin tosi helpolla. Mustasukkaisuuksia ei ollut eikä mitään väkivaltaisuuksia. Tosin esikoinen on aina ollut tosi vauvarakas tyyppi. :) Ja niin näyttää olevan kuopuskin (joka ei enää kohta ole kuopus!!).

Asiaa tietysti helpottaa paljon, jos esikoinen jo kävelee ja kommunikoi edes auttavasti. Turhautuminen voi tällöin olla vähäisempää, kun äiti ei aina pääse joka touhuun mukaan. Tsemppiä teidänkin vauva-arkeen!