Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

))) KESÄNUPUT 3.11. alk. (((

03.11.2008 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Niin se vaan uusi viikko taas hörähti käyntiin...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jälleen kerran huonosti nukuttu yö takana. Tai siis yö, jolloin ei ole nukuttu. Vauva edelleen tissillä joka tunti ja lisäksi perhepedissä mätkii mua käsillään väh. puolen tunnin välein. Taas jälleen kerran päätin että nyt poika menee pinnikseen nukkumaan, kun eihän tästä tule mitään. Ja saa luvan oppia nukkumaan ilman että on tissi suussa. Musta tuntuu että nyt on alkanut kehittymään jotain uniassosiaatiota tuosta tissi suussa nukkumisesta.pöh. Toivottavasti ei nyt sitten mene vuorokausirytmi ihan sekaisin jos vauvaa ei ollenkaan ymmärrä että pinniksessä kuuluu nukkua... Lisäksi vauva on lopettanut tutin syömisen. Saa vain kauhrat raivarit kun yritän tarjota sitä.

Vaatteista, meillä myös käytössä olevatt bodyt ovat vähintään kokoa isompaa kuin housut. Ja kaikki sukat puristaa nilkkoihin punaiset raidat, eivätkä silti pysy jalassa. Tahtoisin ostaa vauvalle kivoja potkuhousuja, mutta niitä ei oikein ole myynnissä. Joka paikassa on vain kauheasti vauvoille farkkuja ja kauluspaitoja yms.

Eilen mun kaveri oli vahtimassa vauvaa kun olin jumpassa. Vähän pelotti että miten pärjää, mutta ihan hyvin niillä oli mennyt. Vauva tosin huusi naama punaisena kun tulin kotiin, mutta oli ehtinyt huutaa max. minuutin.

Meidän vauva vierastaa nyt ihan selvästi. Eilenkin kun mun kaveri tuli niin vauva katsoi häntä ensin vähän epäilevästi, sitten alkoi suupielet kääntyä alaspäin ja pillahti itkuun. Vaikka oli mun sylissä, mutta kun vieras naama tuli liian lähelle. Kyllä vauva sitten vähän ajan päästä rauhoittui ja suotui menemään vieraaseen syliin ja jopa nukkumaan siinä, mutta uuteen ihmiseen totuttelu vaatii jo jonkin verran aikaa.

Kääntyä ei osaa vieläkään. Eilen illalla vähän yritti kääntyä kyljelleen, mutta sekään ei onnannut.

sroigh

Vierailija
42/47 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä arki rullaa omalla painollaan. Viimeyönä neiti ei ekaa kertaa herännyt kertaakaan syömään! Tuntuu aivan uskomattomalta, kun isoveljensä aikanaan heräili vähintään kahden tunnin välein kaksivuotiaaksi asti. Jossain vaiheessa yöllä huomasin, että neiti oli hereillä, lutkutti peukaloaan ja önisi, mutta taisin itse nukahtaa uudelleen, ja oli hänkin sitten jossan vaiheesssa nukahtanut. Aamulla heräsi niin iloinen ja nauravainen neiti, että mietin, tarviiko yöllä ollenkaan maitoa, vaikka heräisi? Hänellä ei nimittäin heti aamullakaan ollut nälkä... Ja jaksoi loistavasti istua autossa koko matkan isompia viemään kouluun.

Eilen koin kauhunhetkiä, kun olin juuttunut lasten kanssa ruuhkaan aamulla matkalla kouluun. Ihmettelin, miksi moinen ruuhka ja miksi on niin synkkä sumu joka puolella. Mies sitten soitti töistä, että eräällä kauppa-alueella on ollut tulipalo, ja ilmassa voi olla myrkyllisiä kaasuja, poliisit olivat tiedottaneet ja ksäkeneet lähellä asuvia pysymään sisällä ja sulkemaan ikkunat. ja mä olin just jumissa ihan siinä lähellä!! Itkua vääntäen suljin ilmastoinnin ja toivoin, et päästäs eteenpäin. Onneksi suma poistui pian, ja päästiin kuin päästiinin perille. Paloautoja ja poliiseja ja ambulansseja meni eestaas, ja mä yritin puikkelehtia siellä välissä. Huh, onneksi selvittiin säikähdyksellä! Kyllä sitä näköjään lasten puolesta pelkää tosissaan, jos oisin ollu yksin, ei ois ollu tollanen paniikki.

Meillä neiti ei suostu olemaan yhtään selällään. Kääntyy heti mahalleen, ja siinä jaksaa aika hyvin jököttää. Pois ei kyllä siitä pääse, pyörii akselinsa ympäri masullaan, mutta hermostuu, kun ei pääse eteenpäin ja lelu karkaa käsistä;) Kiinteitä popsitaan kun muistetaan, ja hyvin on mennyt.

Meillä on myös Triptrap ollut ja tulee nyt siis kolmannelle sama tuoli. Hyvin on kestänyt, tykkään siitä, vaikka minäkin olen siihen varpaani hyvinkin kipeästi iskenyt useampaan otteeseen;)

Mutta jospa sais tänään jotain aikaseksi, kun eitikin nukkuu. Palaillaan!

Selma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin vielä neuvoa syöttötuoliasiaan: olisiko se hyvä, että siinä tuolissa olisi oma pöytätaso? Jotkut tuntuvat tykkäävän moisesta mallista, kun vauva ei hakkaa oikeaa ruokapöytää eikä sotke niin paljon. Haluaisin suojella meidän pöytää, mutta toisaalta haluaisin, että lapsi tottuisi istumaan samassa pöydässä muiden kanssa ja käyttäytymään. Mitä mieltä olette?

Vierailija
44/47 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut paljon viestejä. En oo moneen päivään ehtiny käydä täälä lukemas- enkä nytkään jaksanu koko pinkkaa lukea, joten katsotaan jos myöhemmin ehtis :)

Syttötuoleista täälä ainakin on ollu puhetta...Tripp Trappia minäkin oon ajatellu hankkia. Ehkä sen pähkinän sävyisen kun meillä on kotona paljon sitä sävyä ja se käy melkein jokaisen värin kanssa yhteen. Toisaalta huvittais myös joku limen/vihreän sävy kun meillä keittiössä on niitä sävyjä nyt, mutta jospa haluankin vaihtaa keittiön sisustusta niin sitten ei välttämättä enää passaakaan...Turhamaista? No ehkä hiukan...

Meidän poika on nyt kääntänyt kaikki rytminsä ja tapansa ihan päälaelleen...Tällä viikolla ei oo suostunut kunnolla nukkumaan normaaleita pitkiä päikkäreitään ulkonakaan! Ennen siis nukkunut 4-5h yhtä soittoa ulkona vaunuissa niin nyt pitää pahimmillaan muutaman minuutin välein olla heijaamas vaunuja että poika nukkuis. Aikasemmin ei tarvinnu kuin nenä pistää ovesta pihalle niin jo pelkkä ulkoilma sai pojan rauhoittumaan ja nukahtamaan. Nyt pitäis vaunujen olla koko ajan liikkeessä....:( Mitä tää siis on? Voiko hampaiden "tekeminen" aiheuttaa noin radikaalin muutoksen uniin? Yöunet menee välillä vähän mukavammin vain 2krt pitää syöttää, välillä taas tiheämmin. Syömisten lisäksi tulee ueita muitakin heräämiskertoja itselle kun poika ähisee levottomana vieressä niin pitää yrittää rauhoittaa takaisin uneen taas...Huoh! Täytyy sanoa että meillä ainakin oli ne alkuajat vastasyntyneestä tuonne 2,5kk asti huomattavasti helpompia!!!!Ja viimeisen 1kk aikana menny unet vaan entistä huonommaksi. Tämänkin kirjoituksen aikana oon joutunu 4krt käydä tuola terassilla heijaamas vaunuja...

Kix: Voi surku että siitä luumustakin tuli teille oireita...:( Varmaan todella "mukavaa" kun tuntuu ettei mikään meinaa passata pikku-neitille!!!

Tääläkin mennään vielä pelkällä tissimaidolla...Yks ilta kokeilin antaa porkkana-sosetta, mutta ei poika sitä nielaissu- pyöritteli vaan suussi ja ihmetteli, lopulta sitten sylkäisi pois suustaan. Tällä lailla kokeiltiin useamman kerran. Myös maissivelliä kokeilin antaa rintamaitoon sekoitettuna, mutta ei sillä ollu mitään vaikutusta yö-uniin, joten annetaanpa nyt olla taas hetkeksi aikaa.

Käytiin tänään ekan kerran muskarissa ja kivaahan siellä oli :) Poika oli taas hymy korvissa ja flirttaili muille vauvoille (tyttövauvoja olivat siis muut) sekä muutamalle vauvan äitillekin...:) Mikähän naisten naurattaja siitä oikein vielä kuoriutuukaan...;) Eilen oltiin myös MLL:n perhekerhossa ja siellä poika ehti hurmata useamman äiti-ihmisen myös. Tosin yksi emäntä kysyi että "ai poikako se onkin"? "Hän ajatteli että se on tyttö ku on niin pitkät silmäripset ja muutenkin sievä..." Pikkusen meinas naurattaa...Sanoin vaan että no onpa ensimmäinen kerta kun joku sitä tytöksi luulee...Yleensä tullu sellasta kommenttia että on ihan pojan näköinenkin...Kaipa se sitten on heti outoa ku ei oo ihan tyypillisen "suomalaisen vauvan" näköinen vaan on tumma paksu tukka ja tummat silmät...

No täytyy alkaa kattelemaan sitä kakku-ohjetta että tietää mitä kaupasta pitää tuoda. Bongasin pirkan sivuilta sellasen suklaa-lakka-kakun ohjeen, jota ajattelin tehdä isänpäiväksi...

Suvi ja huonosti nukkuva poitsu 6pv vaille 5kk

Vierailija
45/47 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen piti olla sairaslomalla (tai siis onhan se, tulehdusarvot onneksi sen verran kunnossa ettei ainakaan tänään joutunut tiputukseen), mutta nyt se alkoi paistamaan lettuja.. Tosin eipä mulla mitään sitä vastaan ole, tänne vaan :)

Tytteli: taidan minäkin kyllä vielä vaikka pari viikkoa odotella sen puuron aloituksen kanssa kun ei tosiaan tunnu sitä vielä kaipaavan. Ehtiihän sitä myöhemminkin, syököön vielä velliä "iltapalaksi". Banaania meni tänään melkein koko hedelmä (sellanen aika pieni kylläkin), luulin jo että pitää kohta hakea toinenkin, kun aina vaan oli suu auki ja iso hymy huulilla =D Silti maitoakin upposi ihan kiitettävästi.

Kyllä se muuten taitaa olla se bansku kun saa Lexan kakan löysäksi (eikös se yleensä ole päinvastoin?!). Oli nyt pari päivää silman banaania ja heti koveni "normaaliksi" ja tänään taas läysempää.. Ketään ei varmaan kauheasti kiinnosta kakan koostumus, mutta kuitenkin ;)

Nappula: kiitos kuvien palautusvinkistä, pitää kokeilla noita kun ei tosiaan hirveesti houkuttaisi maksaa siitä toisellekaan.. Täytyy laittaa Tomppa hommiin huomenna kun mennään Leon kanssa uimaan :) Pyysin Leon kummitädin (eli mun siskon) mukaan, kun Tomppa ei vielä uskalla lähteä ettei tauti mee enää pahemmaksi.. Toivottavsti onnistuu!

Poltsi: rinnat oli isot jo ennen Leoa, synnytyksen jälkeen ne oli valtavat ja nyt taas aika "normaalit". Maidontulohan mulla loppui parissa viikossa kokonaan ja nyt ne on sitten tollaset isot ja löysät pussukat ;) Ihan kaikki vanhat rintsikat ei vielä mahdu ilman kamalaa ylipursuilemista, mutta eipä ne muutkaan vanhat vaatteet vielä sovi.. Toivottavasti jossain vaiheessa sitten..

Huomenna olisi ne työpaikan pikkujoulut. Tomppa hermoilee jo etukäteen, kun se jää ensimmäistä kertaa Leon kanssa kaksistaan "noin pitkäksi" aikaa =D eli joku 4-5 tuntia korkeintaan, kun aattelin jättää kapakkakierroksen väliin ja mennä autolla. Jotenkin ei vaan oikein nappaa kännääminen (kivempi ottaa muutama kotona omassa rauhassa saunan jälkeen), mutta haluan kuitenkin käydä moikkaamassa työkavereita muutenkin kuin vain pikaisesti työpaikalla :)

Nyt on vaan sitten hirveä stressi vaatteiden kanssa, kun sopivaa ei tosiaan tahdo löytyä kaapista enkä viittisi lähteä missään kulahtaneissa farkuissa ja mammapaidassakaan.. Rahatilanne taas ei oikein salli tällä hetkellä shoppailuakaan.. nooh, enköhän mä jotain kivaa keksi =)

Mutta me lähdetään nyt kauppaan kun Leo heräsi päikkäreiltä, vetäskin tällä kertaa 2,5 tunnin nokoset kun aiemmin meni tunti vähemmän :) Yölläkin nukkui 8 tuntia putkeen, söi ja nukkui vielä 2,5 tuntia heräten puol 10 jälkeen :)

Viikonloppuja!

Vierailija
46/47 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttötuolista: Meillä on kans se Citymarketin feikki Tripp Trapp ja ihan hyvä on ollut. Se ei kyllä ole sen oloinen että sinä aikuinen kauhean hyvin istuisi. Levyt tuntuu joustavan painon alla. Tripp Trapp on jämäkämpi, mutta siinä on tosiaan kauhean pieni se istuinosa kun laittaa turvakaaren paikoilleen. Tuo Bambino menee oikein hyvin kahdelle lapselle mutta en usko että me säilytetään sitä enää sitten kun yltävät syömään normipenkiltä. Esikoinen (2,5v) syö siitä edelleen, tietty ilman turvakaarta. Että sen puoleen on kyllä hyvä. Nyt hän siirtyy sitten tavan tuoliin kun vauva alkaa istumaan.

Tisseistä: Mulla oli ennen raskautta E-kupit, synnytyksen jälkeen H-kupit ja imetyksen loputtua D-kupit. Tällä hetkellä taitaa olla taas E-kuppi menossa, toivoin kovasti että tisseistä tulis vaikka C-kupit. Itse tykkään pienemmistä rinnnoista. Mutta muistaakseni aika nopsaan imetyksen lopettamisen jälkeen ne kutistuivat (ehkä muutama kuukausi meni aikaa). Jäljelle jäi sellaiset pehmeät roikkutissit. Itse tykkäsin niistä, kun laittoi hyvät liivit niin ne oli ihan hyvännäköiset. Kukaan muu niitä ei ilman liivejä katso kuin mies ja se on ihan tyytyväinen. Tai ei ainkaan ole varaa valittaa, ei ne siitä mihinkään muutu. =)

Meillä herättiin viime yönä vissiin 5 kertaa. Ihan heräs itkemään. En tiedä itkikö masuansa vai hampaita. Onneks rauhoittui tissillä. Nukkui sitten koko yön vieressä. Tänään teki kolmet kakat, joten jos ens yö nukuttais sitten paremmin. Eilen annoin illalla puuroa (yleensä annan vain aamulla). Jospa oli masu liian täynnä. Meillä se velli on riittänyt takaamaan yöt yhdellä tai kahdella herätyksellä.

Esikoinen on ollut tänään ihan höyry päällä. Oli leikkikaveri käymässä ja nyt jäi vähän vauhti päälle illaksi. Kiipeilee, hyppii, kiljuu. Äsken meinas kaatua ihan seisaaltaan, on hieman väsynyt. Pakko odottaa tuohon kahdeksaan, muuten herää jo kuudelta.

Miunkin piti tehdä se lakka-suklaakakku, mutta ei sitten ollut rahaa ostaa tarvikkeita. Tehdään itse pitsaa. Oikein miehekästä sellaista, pepperonia runsaasti =). Että sitä odotellessa!

Jee, vauva on alkanut laittaa masullaan kättä suoraksi ja kallistumaan vähän toiselle sivulle. Eli luultavasti ei mene enää kauaa kun oppii kääntymään takaisin selälleen =)

Tytteli-83 ja neiti 5kk 8pv

Vierailija
47/47 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYTTELILTÄ pitikin kysyä, että missä tahdissa annat nyt sitä lihaa - kun muistelin että olet jo kokeillut antaa? Itse en oo vielä antanut, ja mietinkin että koskas olis aika.Viljoista on nyt maisteltuna kaura ja ohra, ens viikolla sitten vehnä kehiin.. Mies meinasi että ootettaisiin vähän lähemmäs sitä puolen vuoden ikää, että nyt mentäisiin vain näillä viljoilla ensin. Tiiä sitten?

Entä syöttekö kuinka monta soseateriaa päivässä? Meillä menee nyt aamupuuro, kasvissose, välipalana hedelmäsose(tms.) ja vielä iltapuurokin, eli 4 ateriaa.Tissiä ottaa aina pääosin unille mennessään, noin 5 kertaa päivässä + yösyönnit, yhteensä siis 8-9 kertaa vuorokaudessa. (joskus jotain hörppäsyjä päivällä lisäksi) Poikkeuksena meillä teihin verrattuna tuo yösyönti, syö noin kolmen tunnin välein.

Paljonko teidän vauva syö sosetta kerrallaan? Meillä kaupan sosetta menee 1 - 1 1/2 purkillista, itsetehtyä vähän vähemmän. Puuroa syö mun mielestä jo aikamoisen annoksen, mukana joskus vielä hedelmäsosetta. (mitähän se määrä ois, 2dl tai yli?)

----

Eipä kummoisempaa tähän hätään, kiinnostaa vaan tietää kun vauvat on saman ikäiset :) vastaa jos jaksat :)

Sakariini ja ukko 5kk 9pvää