Elokuisten uusi viikko <3
Viikko 45!
Tällä viikolla saatetaan päästä käsiksi jo ovulaatioonkin, eli pupuiluviikko!;)
Kommentit (45)
eli ensiviikko olisi sitten tosihommaa täynnä...saapas nähdä kuinka käy. Lapset minulla 12 ja 7. Iltatähti haaveena...
ovulaatioita en ole ikinä ennen laskenut...
Jännittää ja vähän pelottaakin...mihin sitä taas ryhtyy... :p
Tsemppiä kaikille tähän viikkoon! :)
Itselläni on vasta ovis tulossa, luultavasti viikonloppuna tai alkuviikosta. Tjot:lla mennään. Miehen kanssa on ollut vähän hankalaa tämän syksyn ajan, mutta vähän alkaa nyt helpottaa. Uusperhe elämä ei ole aina helppoa..
Olipas tosi kova myrsky eilen illalla. :/ Tulin juuri kaupasta pienemmän kanssa ja kova tuuli yllätti; lähti oikein takin huppu päästä ja 2-vuotias hieman horjahti kun astuttiin kaupasta ulos.
Tervetuloa uudet mukaan! :)
Kp 9/26-30, yk 16
En lekaan täällä pitkään aikaan vieraillu :) huomasin sen kun n niin paljon "outoja" nimiä täällä :) tipahin tossa pois, kun mies ei halunnutkaan lasta (kai) tai no pupuilut jäi tosi vähälle :( ja aina ku puhuin lapsista nii se vaihto aihetta, nyt sit se koko ajan sanoo et tehään lapsi :) mut mua pelottaa se ku oon lähdössä Lappiin töihin 4 kuukaudeks, nii miten sit käy, jos mä oonkin raskaana??!! entäs jos se ei päästäkään mua sinne tai sit alkaa syyttelemään mua ku palaan :(
Mut ihanaa ku täällä om vielä paljon porukkaa :) ihanaa lueskella teidän juttuja täältä taustalta ja mä oon hengessä mukana aina :) tietäkää se :)
sekava ja surullinen an-nuliini kp 18/32-35 yk 26??? (voiko niitä nyt laskee kaikkia yrityskerroiks, ku ei me yrittämällä olla yritetty, mut ilman ehkäsyä ollaan oltu)
Aloitin tänään ovistestien tekemisen taas tällekin kierrolle, ja yllätys oli suuri kun tulikin heti tänpäiväiseen tikkuun tasavahvat viivat, eipä kovin mukava juttu siinä mielessä että jälleen venähtää kiertojen väli yhdellä päivällä suuremmaksi (siis minimi- ja maksimikierron väli) ja aika lyhyeltä rupeaa tuntumaan tämä väli nyt, sikäli mikäli noihin ovistesteihin luottamista on, että 24-36 tunnin aikana olisi ovis, niin sen mukaan enimmillään tän kierron kiertopäivät olisi vain 23 :(
Paitsi, jos tärppi tulisi :) Näyttää hyvin epätodennäköiseltä, sillä ollaan miehen kanssa sairastettu, mulla ollut vähän vatsatautia ja mies alkoi eilen illalla valittaa lihaskipuja, eli sairastumassa hänkin, eli pupuilut ja mahdollinen tärppiaika mennee huti tällä kertaa jos molemmat sairastaa (en nyt aivan niin väkisin yritä, että päät ämpärissäkin yritetään pupuilla..)
Mutta odottelen milloin nippailut ja lopulta kovat oviskivut alkavat ja toivon mukaan ollaan kunnossa yrittämään. Eihän tuo tärppi tullut viime kierrollakaan siitä huolimatta vaikka pupuilut meni täysin nappiin oviksen kanssa..
*helene sairaana kp.8/24-28*
Heippa, uusi kuumeilija ilmoiittautuu!
Ollaan nyt ekaa lasta toivomassa ja ensimmäinen yrityskerta menossa eli ihan untuvikkoja kummatkin. Itse olen 28v. ja mieheni 33v.
Ensi viikko olis pupuilua oikein kunnolla, jos jollain ihmeen tuurilla vaikka ekalla yrittämälllä tärppäisi... aina saa haaveilla!
Kävin jo tänään ahdistelemassa apteekin tätiä.. juteltin ovistesteistä ja olin jo ihan lähellä ostaakin sellaisen paketin.. mutta taidan nyt alkuun vaan luottaa oman kropan viesteihin ( jos sellaisia nyt voi olla).
Nyt on menossa kp 7/28 eli jos nyt tärppäis olisi nyyttimme valmis noudettavaksi elokuun puolivälin aikaan.
Tsemiä kaikille! Olisi kiva kuulla elokuisilta positiivisia uutisia. Varsinkin kauan haaveilleilta. Luulisi että muutama tärppi ainakin tulee :)
).(
Taas täällä kuumeilen. Ollaan yk4:sta menossa ja aikaa on venynyt yhden keskenmenon takia. Ekat menkat km:n jälkeen oli ja meni ja nyt olen yritellyt metsästää ovista limojen ja kohdunnipukan perusteella, turhaan. Tänään on kp18/28 menossa eikä mitään merkkejä ole ollut. Tänään kyllä on aika... haluava olo... jos näin hienovaraisesti asian haluaa ilmaista. Joko se kertoo siitä, että ovis on vasta tulossa (kierto pitkittynyt km:n takia) tai sit mä oon ollut ilman liian kauan :|
Joka tapauksessa. Musta tuntuu että tämä kierto menee harakoille ja olen taas viisaampi kunhan seuraavat menkat tulee. Tietää sit kierron pituuden tarkemmin. Tähän asti on ollut kyllä aina sen 28 päivää, mutta noi edelliset menkat oli tosi niukat niin tuntuu ettei limakalvo/hormonit ole vielä palautuneet.
Tervetuloa Mybaby, toivemassu ja An-nuliini!
Ja onnea ovisplussista, sillä täälläkin ovisoireet on ihan hukassa. Nyt menossa kp17/27-29 tai jotain... Eikä ovilimoja ole näkynyt. Viime kierrossakaan en niitä oikein bongannut mutta ennen kun jätettiin ehkäisy pois niin limat oli usein selkeä, vaikken silloinniihin sen kummemmin kiinnittänyt huomiota. Mutta kun kierto on jo näinkin pitkällä niin luulisi sen jo olleen, tai olevan juuri nyt. Onneksi mies tulee tänään kotiin työreissusta niin pupuiluväliä ei ehtinyt tulla kuin pari päivää, valitettavasti vain aika huonoon saumaan....Tänään kyllä on valkovuotoa tullut litrakaupalla, mistä lie merkki sekään...
Hairahdin ihan täysin...olen ollut sen verran taikauskoinen etten voi kovin aikaisin plussankaan saatuaani ostella mitään vauvatarvikkeita..sitten vasta puolenvälin jälkeen..mutta nytpä meninkin jo ostamaan 70-luvun retrovaunut jo valmiiksi...meillä kun on nyt rakennusprojekti menossa ja uusi talo on joka tapauksessa valmis ennen kuin pikkukakkonen (toivottavasti) joskus tulee, niin sitten makuuhuoneet on yläkerrassa ja olen tässä haaveillut tuollaisista sisävaunuista joissa uusi tulokas saisi sitten torkkua alakerrassa....toivottavasti en nyt suututtanut kohtaloani...Mutta innoissani olen vaunuista, jos nyt vaan kaupat toteutuu!!
Moi vaan kaikille!
Täällä on ollut ihan hirvittävät ovulaatiokivut, paljon pahemmat kuin aiempina kiertoina, mistäköhän mahtaa johtua? Tuntuu välillä kuin joku yrittäisi tulla vatsasta läpi!
Kuulostaapa ihanalta Manteli nuo vaunut. Kyllä sitä niin itsekin odottaa, että pääsisi kaikkia ihanuuksia ostelemaan. Voisikohan tuo valkovuoto olla lähestyvän ovulaation merkki, minulla se ainakin lisääntyy hurjasti juuri ennen ovista.
Ja täytyy todella toivoa paljon plussatuulia tähän pinoon, aika jo olisi... :D
Tuntuu epäuskottavalta kirjoitella moista, mutta kaipa se nyt niin on. :)
Olin jotenkin ajatellut aikaisintaan 2010 vauvaa, mutta sitten iski ihan tässä viikonloppuna sellainen että entäs jos yritys alkaisikin HETI. Takaalalla tyypilliset, jos ei heti tärppää, ikääkin jo on. :) Eilen pikaisesti asiasta puhuttiin miehen kanssa ja vastustusta ei löytynyt, eli sitten kai yritys alkakoon.
Aika otollinen hetki aloitella yk 1 : kp 16/ 28 (tai joskus heittää 24-32)
Kolmonen olisi tilauksessa, ennestään lapset -04 ja 05. Aika talvivauvoja olivat molemmat, joten jos HETI tärppäisi olisi kesävauveli tiedossa la 1.8. Olisihan se aika ihku! :)
Tunnelma taitaa olla aika samankaltainen meillä kolmatta-useampaa lasta yrittäville. Hieman epäröivää innostusta. Meillä lapset 04 ja 06. Minusta se on ollut mukava huomata että tämä innostus ei suinkaan ole laantunut kahdenkaan lapsen jälkeen!
Mun piti kysäistä muilta kierukan pois jättäneiltä sitä minkälaisia oireita olette huomanneet itsessänne? Minulta kierukka siis poistettu n. 3 viikkoa sitten ja tuntuu siltä että hajuaisti on terävöitynyt huimasti, pahoinvointia on ollut jnkv, mies tuntuu siedettävältä hieman useammin ;D ja kainaloonkin tekee mieli useammin. Onhan osa syynä se päätös tehdä lisää lapsia, mutta muutos on ollut huomattava!
Minä siis en ole raskaana. yk1, kp 22/?50?, ovista odotellessa
X-(
Piiuli
Piiuli: Olen myös sitä mieltä, että kierukan poiston jälkeen mies on ollut paljon puoleensavetävämpi ;D Vaikka siis "miinustettaisiin" vauvatoiveet tästä yhtälöstä. Mutta mikäs sen mukavampaa...
ON: Peitonheilutusviikot ovat käsillä. Ilman ovistestejä tässä nyt kuitenkin yritetään, koska mies oli ehdottomasti niitä vastaan (menee kuulemma liian tekniseksi). Ehkä ei olisi pitänyt mainita mitään asiasta miehelle. Toivotaan, että tärppi kävisi näinkin.
Peukutusta kaikille!
valpuri 14/28-33
Elikkä pikkukakkosta tässä toivotaan... Ehkäsy on ollut pois melkein siitä kun ykkönen syntyi 10/06 vähän silleen on/off, mutta nyt ei kyllä non vuoteen ole mitään ehkäisyä käytetty. Pupuilua ei mitenkään hirveemmin ole harrastettu, siis toki ollaan mutta ei mitään "systemaattista" if you know what I mean.. ;) Nyt oli jo menkat 4 päivää "myöhässä", kierto ollu kuitenkin suht säännöllinen lähiaikoina. Mutta tänään se täti tuli ja olihan se pettymys, meille molemmille.
Viimeksi kun liityin tänne vauvakuumeisiin niin ei tarvinut himu kauaa enää kuumeilla, joten jospa se nytkin sitten "auttaisi"! ;D Ja jos kaverini "teoria" siitä, että ihmiset ovat usein hedelmällisillään samoihin aikoihin vuodesta ja monesti sisarukset syntyvät 3kk haitarissa toisistaan niin ensi kuussahan voisi jo tärpätä. ;)
Tsemppiä kaikille!
Pupu
kp 1/21-25(
Hih! Olenkin näköjään joskus jo rekisteröitynyt tuolla nimimerkillä, mutten enää muistanut.. ?:| Joten unohtakaa tuo "Pupu" :D
Piiulin kyssäriin vaikea vastata, mulla ei ole koskaan kierukkaa ollut ja ehkei tule olemaankaan. Ihan luomuehkäisyä on käytetty ja hyvin pelannut. Mutta se että vauvakuume iskee ja yritys alkaa tekee näköjään ihan ihmeitä haluille. :)
Valpurin ovistetailuihin sen verta että kakkosen yritykseen otin ne heti käyttöön ja yk2 tärppäsikin. En yhtään osannut varoa miehen suhtautumista, mutta jotenkin ikäänkun kevyesti loukkaantui ja sanoi jotain teknisyydestä. Mut ei pahasti suuttunut sentään, vaikka soitinkin kesken hänen työpäivän että nyt testi näyttää kahta viivaa. :) Musta loistavia keksintöjä. Kävin kurkkaamassa mitä ne apteekissa maksaa ja yllätyin kovaa hintaa n. 40 e. Ne edelliset ostin joltain ylijäämänä postitse paljon paljon halvemmalla.
Voi olla että tämä kierto meni nyt vähän överiksi, ettei ihan mukaan kerennyt, koska peittoja ei ole vielä heiluteltu sopivan tilaisuuden puutteen vuoksi. No kokeillaan ens kuussa sitten kunnolalla tärppiaikaan. Vaikka ihan vähän hankalaa tuo oviksen pongailu on ilman tikutusta. Sitä paitsi nyt voisi kyllä ajoitusta kokeilla niin että saataisiin tyttövauva aikaan, ennestään meillä siis poikia kaksi. Siihen pitäisi kaiketi hitusen tepsiä se että ajoittaa 3-5 pv ennen ovista. Poikasiittiöt on nopeita ja kerkeävät oviksen aikaan ennen tyttöjä. Poikasiitiöt pysyvät hengissä huonommin, tyttösiittiöllä on mahkuja odotella ovien aukeamista pidempään eli vaikkka sen 5 pv ennen ovista. menikö näin? ;)
Jeela yk1 kp 17/24-32
Mulla on ovis vasta ensi viikolla, joten vielä on turha odotella mitään suurempia tuntemuksia... miehelleni ei saa kuulemma kertoa koska olis otollista, jottei tuu suoroituspaineita.... hassua!
Tänää kuulin kommentin, että hän voisi jäädä kanssa kotiin joku päivä vauvelin kanssa... noh, ihania suunnitelmia... kun nyt ensin olis varmuutta että sellainen nyytti meille tulisi joku päivä.
Mutta mulla siis vaan ensi viikkoon latautumista ja muiden plussailuja jännittäessä.
Mybaby 80 , kp 8/28
Tuttuja nimimerkkejä vilahtelee, mutta mahtaakohan kukaan enää muistaa minua? Meillä aloitettiin yritys toukokuussa, siis samoihin aikoihin kuin esim. Sofi, mutta nyt on ollu pakollinen kolmen kuukauden tauko. Sain elokuun alussa plussan, mutta ilo vaihtui nopeasti pettymykseen ja päättyi sitten kohdun ulkoiseen raskauteen, joka hoidettiin metotreksaatti-piikillä. Pistoksen jälkeen suositeltiin kolmen kuukauden taukoa, sillä tuo aine on dna:han vaikuttavaa solumyrkkyä. Nyt tuo aika on vihdoin kulunut ja yritys pääsee jälleen jatkumaan, kunhan vain menkat loppuu!!
On ollu välillä vuoristorataa tämä aika - toisaalta en ole ehtiny hirveästi pohtia koko asiaa, mutta nyt sitten viime aikoina on nähnyt parikin puolituttua, joilla on samoihin aikoihin laskettuaika kuin itsellä olisi ollut. Yhden kauppareissun päätteeksi tuli itkukin..Odotan uuden yrityksen alkua saman kutkuttavan jännityksen vallassa kuin aiemminkin mutta samalla myös pelottaa, että jos tämä sama tilanne tulee uudestaankin..
Tällaisissa oman navan mietteissä Walpu 7/28-35 ja yk 4 tai sitten yk 1..
Täällä ei vaan ovistuntemuksia ole, tuosta tiistain vahvasta ovistestiplussasta huolimatta, odotellut oviskipuja tulevaksi ja luulinkin to-aamuna että alkamassa kivut, mutta jäi vain oudoksi paineentunteeksi vasemman munasarjan tietämillä. Mulla kun on aina ihan valtavat oviskivut eikä tuo voinut ovista siis olla. Pupuilemaan on päästy päivittäin kuitenkin, ei sairastuttukaan niin pahasti mitä oletettiin :) Mutta tässäpä odotellaan nyt josko oviskipuja ilmaantuisi jossain vaiheessa, alan menettää uskoni ovistesteihin pian, silloin elo-syyskuun vaihteen kierrossahan en saanut minkäänlaista testiviivaa missään vaiheessa ja olin silti raskautunut, viime kierrossa tasavahvat viivat tulivat muutamaa tuntia ennen oviskipuja(enkä raskautunut, mutta eihän se tietty testien syytä ole..) ja nyt näytti jo yli 3vrk sitten tasavahvoja eikä mitään ovistuntemusta edelleenkään..
Hauskoja pupuiluja kaikille!
*helene 11/24-28*
Tervetuloa Jeela ja mamacita, sekä Walpu!
Täällä on jo kp 19/27-29 ja ovis on ihan hukassa. limaa tuli hiukan eilen ja toisaalta hiukan myös viikko sitten, ennen ovislimat on olleet monessa kierrossa tosi selvät. eli toisin sanoen joko tämä vauvakuumeilu ja yrittäminen on saanut mun kroppani sekaisin enkä tiedä enää itsekkään mitä tuntuu ja missä tai sitten en ole taaskaan ovuloinut. Testejä en viitsi hankkia juuri tuon Helenen kokemuksen takia, tuntuu että olisin sitten ehkä vielä enemmän sekaisin. Joten nauti Niinuu selkeistä oviskivuistasi ;)
Meitä näyttää onneksi olevan montakin, joilla alkaa olla "työ" tän kierron osalta pikkuhiljaa tehty, ja ei auta kuin vain alkaa toivoa ja odottaa.... Auttaa kyllä tosi paljon että te olette täällä kun mies on vain yltiöpositiivinen eikä lainkaan jaksa mun kanssani analysoida näitä kaikkia juttuja, saati kertoa omia kokemuksiaan ;)
Hiukan nippailee ja vihloilee alamahaa, mutta en aio ottaa mitään muuta selkeinä merkkeinä raskaudesta kuin sen plussan siihen testiin. viime kierrossa kun tipuin niin korkealta "varmojen" oireideni kanssa, sehän on silti selvää että niitä oireita pitää kovasti analysoida :D
ihanaa viikonloppua siskot!
Tänään oli ne oviskivut, alkoi aamusta jo ja päästiin pupuiluun vasta puolenpäivän aikaan (kun laitoin isoimmat muksut vitosen kanssa lähikauppaan ja kuopuksen videoiden ääreen..) Tuli niin väkisin yrittämisen tunne, ei voi mitään, mutta silti :(
Makoilin ristikkoja tehden sitten pari tuntia josko auttaisi enemmän, mutta ei voi mitään, tää tuntuu niin väkisin yrittämiseltä etten usko että mitään tulosta tulee.
Eilen illalla olin jostain syystä ihan varma että tässä kierrossa raskaudun, olin aivan vakuuttunut, kun pienet nippailut yltyivät isommiksi kivuiksi, mutta aamulla herätessäni kivut vaan yltyi ja mies tietenkin poissa kotoa :(
Mutta jos ei taaskaan, niin sitten seuraavalla kerralla.
Ja yhä enemmän ihmettelen ovistestin tasavahvoja, sentään tiistaina tuli ja jos ovis vasta nyt...
Mutta jään odottelemaan, aivan varmasti ovis oli tänään eli kierron pituus olisi nyt 25, mikä hyvä, kun sopii normaalivaihteluuni.
*helene hermona 12/24-28*
Pärähtihän se plussa vihdoin siihen ovistikkuun - eikun vauvantekohommiin sitten ahkerasti.
Mites muilla kuukausi etenee?
Niinuu ovisplussasta soikeena