Elokuisten uusi viikko <3
Viikko 45!
Tällä viikolla saatetaan päästä käsiksi jo ovulaatioonkin, eli pupuiluviikko!;)
Kommentit (45)
Minäkin putosin elokuisiin, vieläpä aika keskivaiheelle kuuta, kun nyt olisi toivottu l.a sitten vasta 11.8. Toivottavasti kierto alkaa rullata heti nyt entistä rataansa, mullahan viimeiset menkat oli elokuun lopussa, kun välissä oli km ja nää nyt ekat menkat sen jälkeen. Kauhean pettynyt en siis ole nyt että menkat alkoivatkin, ihan kiva kun pystyy suuntaa-antavasti laskea tuota laskettuakin nyt, ja mieli ei ole tainnut olla kauhean epätoivoisen vauvakuumeinen viime aikoina, pikemminkin kauhistutti ajatus mitäs jos taas raskautunut ja taas kävisi huonosti.
Eli hyvä näin, tästä vaan pitkästä aikaa normaaliin kiertoon!!
*helene kp.1/24-28, yk.5* (jos nyt oikein muistan tuon yk:n..)
Minäkin tulisin mukaan kun putosin tuolta heinäkuisista. Toisaalta ovispäivänä ei edes pääsry puuhiin, kun olin kipeä.
Eli kolmatta tässä toivotaan. Olemme uusperhe ja yhteiset lapset ovat syntyneet 07/05 ja 09/06. Ikääkin alkaa olla jo sen verran, että ei tässä kovin paljon aikaa enää ole, siis hedelmällisessä mielessä (ensi vuonna 35v.). Ja ajattelin, että jos tämän vuoden loppun asti yritetään vielä (tjot) ja sitten katsotaan miten jatketaan. Yli vuosi on tätä kolmatta jo yritetty. Ja minulla oli endo-epäily tämän vuoden alussa, mutta sitä ei asitten sen enempää tutkittu. Piti yrittää se vuosi että jos tärppää ja sitetn piti päästä tänä syksynä tutkimuksiin, mutta enole vielä mennyt.
ON).(: Ihan kamalat menkat tässä kierrossa.. ! :( Ei meinaa auttaa nuo burana 400mg ollenkaan. Onkohan hormoonit jotenkin heränneet "unestaan"..? Kun ei ole pitkään aikaan sattunut näin paljon ja vuotokin on runsaampaa.
Laskettuaika olisi kai siinä 10. tai 11.8. Kyllä minulla tuo syksy kävisi ihan hyvin, että lapsi syntyisi silloin; olisi jo vähän viileämpää, mutta vielä valoisaa. Mutta kesä pitäisi sitten kärvistellä loppuraskauden kanssa. Ajattelin tuon toisen lapsen loppuraskaudessa, että ei kinä enää näin, että loppuraskauden aikana on kesä... Hikoilu oli ihan järkkyä silloin. Enkä meinannut löytää kaupasta edes sopivia shortseja. Mutta näin se mieli muuttuu... :)
Tsemppiä!! :)
Kp 2/26-30, yk 16 (?)
Täällä kp 9/toivottavasti 28 eli kohta aletaan elellä taas kriittisiä aikoja. Kävin katsomassa tuolla laskurilla, että mitkä olisivat hedelmällisimmät päivät, niin koneen mukaan ne olisivat kp 15,16 ja 17. mutta eikös ovulaatio ole suunnilleen kp 14 jos kierto on 28? jolloinka toi 15 voi olla jo myöhäistä! otetaan varman päälle ja aloitellaan pupuilut ajoissa, ja vielä kun mies on kp 15 ja 16 työreissussa....
Odottelin meidän esikoista viimeisilläni kanssa kesällä, syntyi 09/06, eikä mulla ollut kyllä koko aikana liian kuuma eikä tuskainen olo, noh, olen muutenkin tällainen vilukissa....
Meillä menossa siis kolmannen metsästys.
Aikaisemmin tyttö 04 ja poika 06.
Nyt menossa yk 1 ja periaatteessa olisi mahiksia vielä heinäkuulle, mutta pitkän kiertoni johdosta uskon vahvasti että elokuulle mennään - ainakin..
Pupuilua harrastetaan joka 3. pvä - ihan varmuuden vuoksi.
Terkuin,
Piiuli kp 14 /? (esim. 50)
Tervehdys sekä uudet kuumeilijat että vanhat tutut heinäkuisista (harmi,että tipuitte)!
ON: Menkat menivät nopeasti ja niukasti ohi kuten kaikissa hormonikierukan jälkeisissä kierroissa. 3-4 vuotopäivää on vain ollut ja niistäkin 1-2 päivää kunnon vuotoa. En kyllä mitenkään kaipaa runsaita menkkoja, mutta välillä yllätän itseni kuvittelemasta, että niukat menkat tarkoittavat, että jotain on pielessä. Ovistestejä ajattelin tilata tänä iltana, jos miehellä ei ole mitään sitä vastaan. Vai pitäisiköhän salata koko asia mieheltä, ettei tule sille tule "suorituspaineita" - tällaistakin erikoisuutta on tässä toisen lapsen yrityksessä vähän ilmennyt, vaikka yleensä tilanne on ihan päinvastainen - hmmm? Pupuilukauden pitäisi perhesuunnittelusivujen mukaan alkaa ensi viikolla. Toivottavasti nuo testit ehtivät siihen mennessä.
Tsemppiä ja plussaonnea meille kaikille!
valpuri 7/28-33, yk 4
VALPURI: Ei ne niukat ja helpot menkat ole merkki siitä että olisi mitään vikana, itselläni normaalisti myös vaivattomat menkat ja on kolme lasta saatu syntymään silti. Mullakin oli hormonikierukka joulukuusta 07 huhtikuuhun 08, mutta mulla alkoi heti normaalikierrot kun se poistettiin (poistettiin siksi, kun mulla kävi päinvastoin kuin normaalisti pitäisi, eli mulla oli jatkuvaa runsasta vuotoa koko tuon 4kk, eli ei sopinut mulle Mirena).
Mulla on ihan valtavan runsaat ja vaikeat (kivuliaat) menkat nyt parhaillaan, laitoinkin oman kysymyksen tänne palstalle km:n jälkeisistä menkoista, kun mietityttää onkohan edes normaalia että vuotelee ja sattuu näin. Pisti miettimään että olikohan koko kohtu edes tyhjä silloin lokakuun alussa, kun sitähän ei millään tarkistettu, pelkkä hcg-verikoe otettiin. Mutta toisaalta olihan mulla ovis muutama viikko sen jälkeen, että kai se tyhjä oli kuitenkin. Turha sitä muutenkaan kait miettiä, ainakin nyt luulisi tyhjentyneen kunnolla. Mä kun en tiedä km:n jälkeisistä normaalimenkoista millaiset tulisi olla, kun vuosi sitten km:n jälkeen otin tuon Mirenan muutama viikko km:n jälkeen (kun päätin etten yritä uutta enää koskaan:) ) joten eipä voi verrata mihinkään..
Tänään ollut äärettömän paha olo henkisesti, tuo km taas pyörinyt mielessä, liekö tuo verentulo kun muistuttaa mieleen kuukauden takaisen ja mieleen juolahti yhtäkkiä että tässähän olisi jo yhdennellätoista viikolla JOS ei olisi käynyt niinkuin kävi ja JOS ja JOS :(
Mutta onneksi nämä pahat hetket on tosiaan aika hetkellisiä, sitten taas toivo herää että ehkäpä sitten tulevaisuudessa saa iloita taas.
Hauskoja pupuiluja alkukuulaisille, eikös teillä ala jo otolliset ajat olla:)
*helene kp.3/24-28*
Terve vaan tutuille ja tuntemattomille!
Täällä elellään siis yk 6 ja toista ultraa odotellessa. Edellisessä follikkeli vielä niin pieni, että saas nähdä koska hommiin oikein pääsee...
niinu yk 6, kp 14/30
Täällä yksi höyrähtänyt vauvakuumeilija vaan laskee päiviä! Onneksi nyt on ollut niin kiireinen päivä töissä ettei ole ehtinyt paljoa istumaan alas, saati sitten miettimään näitä juttuja. "pakolliset" palstanluvut ja vaunujen myyntijutut on silti tietenkin ehditty tsekata;)
Piiuli: Sinullapas on pitkä kierto, tai onko se kovin ailahtelevainen? oletko tikutellut ovista kun olette noita lapsianne yritelleet, vai oletteko aina menneet tolla joka kolmas päivä -taktiikalla?
Niinu: oeltko siis jo ollut tässä kierrossa ultrassa? seurataanko sinulla follikkeleita säännöllisesti niin?
Valpuri: Miehen aivot on kyllä ihan tutkimattomat näissä jutuissa. Tuntuvat ottavan ihme asioista paineita ja välillä vaan innostuvat tällaisesta aktiivisesta yrittämisestä. Onko teillä ollut yhdessä puhetta oviksen tikuttamisesta? Välillä kyllä tuntuu että parempi on kun ei kerro kaikkea, vaikka minunkin mies on täysillä mukana ja haluaa vauvaa, mutta ei aina ymmärrä näitä mun hömpötyksiäni...
ON: jo kp 11! tänään oli pientä limaisuutta ilmassa, mutta ei kai se vielä voi oviksesta johtua! pitänee kyllä alkaa nyt säännöllisesti pupuilemaan ja toivoa että se mies tulee ajoissa sieltä raksalta kotiin, niin ei tarvii valvoa niin pitkään, kun mä olen tällainen hiukan väsynyt tapaus ;) eikä ikinä tiedä mikä yö se nassikka päättää taas lyödä ranttaliksi...ja siis valvottaa...Miten musta tuntuu jo tässä vaiheessa kiertoa että olen jo ihan luovuttanut tän kierron suhteen...noh, pitää vaan toivoa parasta ja odottaa vielä hetki sitä ovista ja sit odottaa hetki niitä menkkoja ja plussaa, ja sit toivottavasti hiukan pitempi hetki sitä vauvaa...mutta toivottavasti ei enää uutta kiertoa! Eikös tän yrittämisen jo pitäis olla odotus-puolella, äh kun jatkuvasti vaan odotellaan:)
Odottelun iloa, meille kaikille!
Minulla on ollut tosi vähän "luomukiertoja" .Niiden harvojen luomu kierojen perusteella voidaan sanoa että minulla on tosi pitkä kierto :(
Siksi se tuntuukin ihan katastrofilta kun yrityskieroja tulee lisää, aikaa kuluu ihan hirmuisen paljon.
Sillon esikoista tehdessä se joka kolmas päivä tuntui olevan se oikea menetelmä. Puputeltiin kyllä paljon silloin kun oviksen pitäisi olla, mutta raskaaksi tulin sattumalta kp 31 puputtelusta (oletettavasti) kun kp 33 oli ovis. Mittailin siis lämpöjäni ja ihan sattumalta huomasin limojen muuttuneen "uimiselle suotuisiksi".
Laitan oheen mun lämpökäyrän siltä kierrolta kun tulin raskaaksi esikoisesta.
Nytkin mittailen lämpöjäni ja oviksesta ei ole tietoakaan lämpöjen ja limojen perusteella. Lämmöissähän on se huono puoli, että ne nousevat kun ovis on jo tapahtunut. Se siis lähinnä auttaa tietämään sen, ovuloiko ylipäätään.
Terkuin,
Piiuli
yk 1, kp 16/ ?
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b71eef54-ac28-11dd-9289-…!
Täällä olis kp 12/28? käsillä ja siis Vauvantekoviikko, jee! =)
Mä alan kyllä jo kohta olee kypsä tähän yrittämiseen.. Tää on siis (vasta) 5 yrityskerta mutta mulle sekin on jo ihan liikaa. Viime kierrossa kun olin ihan varma siitä että nyt on pulla uunissa kun oli niin huono olo ja kaikki muutkin oireet, mutta ei.
Kattokaas ku mä oon tällainen että ku jotain haluan ni se pitää saada nytjustheti!! =)
Ovistestejäkään en oo tilaillu nyt tätä kiertoa varten ku mä oon nyt heittäytyny niin onnettomaks tän koko vauva-asian suhteen. Siis niin että ei sitä tuu kuitenkaan...
Että näin positiivisella asenteella täällä eikku =D
Kolmannesta, "iltatähdestä" haaveileva liittyy joukoonne. Yk 2 ja kp 13/29, mutta odotukset eivät ole kovin korkealle, koska aikaisemmat lapsetkaan eivät kovin helpolla saaneet alkuaan. Nyt vielä mahdollisuus seksiin on harvinaisempaa, kun kiire ja lapset ovat kokoajan läsnä.
Täytyy kyllä myöntää, että taka-ajalla myös ajattelen, että hulluko olen, kun vielä kolmatta tähän maailmaan toivon...
Tsemppiä kaikille
Tonne heinäkuisiin jo vuodatin pahaa oloa, mutta en viitsi teidän tunnelmia pilata surkuttelulla... Liityn siis elokuisiin, tänään tuli taas ankea pudotus... Kierrot heittelee taas kp36 asti, ei tunnu tää kierto ollenkaan tasaantuvan!!
Mutta pidän varmaan tän alkukierron palstahiljaisuutta, mutta oon hengessä mukana!!
Sofi kp1/28-37 yk7
p.s. Neppe, tiedän hyvin miltä susta tuntuu, itse aivan samassa veneessä...
Pahoittelut Sofi, että tipuit sinä(kin) tänne elokuisiin:( Samoissa yk-lukemissa tosiaan mennään ja mulla tuntunu nää 2 viimistä tiputusta tosi raskailta, mikä on aika outoa sinänsä kun koko ajan oon kuitenki ollu varma ettei raskaana olla. Nyt on taas vähä parempi mieli kun pari päivää sitte, mut välillä kyl iskee täydellinen epätoivo et entä jos ei tää ikinä onnistu...On kyllä terapeuttista päästä välillä tänne kirjottamaan, kun vaan muutama ystävä tietää tästä meiän vauvahaaveesta, niin hyvä saada purkaa mieltään edes jollain tapaa.
Pahoittelut muuten kaikille muillekin heinäkuisista tippuneille ja miljoona kiloa tärppionnea meille kaikille:):)!!!!
Neppe kp4/24-29, yk7
Mantelille: Parhaillaan olen kierron kartoituksessa, joten siellä nyt sitten tutkittu lähemmin noita follikkeleiden kokoa. Nyt vihdoin sen verran kokoa, että pääsee tikuttamaan ovista! Toivotaan, että yrittämään päästään piankin.
Jokuhan täällä jo kyselikin noista ovistesteistä ja kertomisesta miehelle. Itse ainakin olen kova höpöttämään kaikesta ukkoselleni, mutta suosittelisin kenties hieman varovaisempaa linjaa. Tuntuu, että eivät ne jaksa kaikkia "limaisia" yksityiskohtia kuunnella... :D Mutta tietysti jos yhdessä tehdään, niin kuuluuhan se vastuu kait molemmille-mitä sitä turhaan salailemaan! Itse varmaan kiljun suoraa huutoa, kun ovisplussaa pärähtää. :p
Onkos joku ovista tikuttanut pannut merkille, missä vaiheessa ovislimat tulevat, paljonko ennen tai jälkeen vai samana päivänä?
Täällä elellään kp 12/27-29 tai mitälie milloinkin. Enkä millään enää jaksaisi odottaa kierron loppuun, minäkin kun olen sellainen, että kaiken pitäsi tapahtua nyt...ei auta, tai pupuilu taitaa auttaa lopputuloksessa....
Täällä leivotaan isänpäiväkakkuja, vitsi kun olisi ollut hieno saada plussa isänpäiväksi, noh, jos sitten tosiaan miehen synttäreiksi, jotka on loppukuusta...
Niin ja tervetuloa joukkoomme kaikki uudet ja tipahtaneet!
Mä olen huomannut limojen lisääntyvän n. 3-5 päivää ennen plussaa ovistikussa. Lisäksi limailu on jatkunut pari päivää plussan jälkeen, mutta huomattavasti vähäisempänä ja loppuen sitten ennen menkkojen alkua.
Yhdyn kyllä tuohon, hetimullekaikkinyt-ajatteluun. Niinhän sitä vauvaa lähdettiin alunperin tekemäänkin. On kyllä opettanut melkoista nöyryyttää matkan varrella, tosin samalla myös pelkoja ja katkeruutta.
Niinuu yk 6, kp 18/30, ovista odotellessa...
Lohdullista niinuu että muillakin tuo ovis on edes hieman normaalia myöhemmin.
Itselläni nyt kp 20, eikä tietoakaan :( Mutta tämä nyt siis tiedossa jo edellisistä lapsista.
Minä kuulun ehdottomasti siihen mullhetikaikkinyt porukkaan :p siksi näin "hidas " kierto on tuskaa X-(
Piiuli, yk1
"Täytyy kyllä myöntää, että taka-ajalla myös ajattelen, että hulluko olen, kun vielä kolmatta tähän maailmaan toivon..."
Ihan hullu täytyy olla kun meidän kahden kakaran jälkeen haluaa lisää! 8D
Meillä taitaa koko suku repiä pelivehkeensä sitten kun pääsemme ilmoittamaan vauva uutisia. Siksipä olenkin päättänyt antaa heidän ihan itse tehdä johtopäätöksensa mahasta - sitten kun sinne saakka päästään. Saanpahan nauttia masusta ennen kuin se silmien pyörittely alkaa :/
Niin ja tervetuloa Bakteeri sinullekin!
Piiuli ja tulisjoseovis
Hei vaan Piiuli!
Joo, täällä tosiaan ovista bongailtu aina kp 16-22 välisenä aikana. Kierrot tosin pysyneet aika hyvin 30-33 päivän rajoissa, joten hieman itse epäilen mahdollisesti liian lyhyttä luteaalivaihetta. Tällä hetkellä menossa kierron kartoitus, joten toivotaan, että siitä jotakin selviää.
Ja tosiaan, esikoista täällä toivotaan, että kunpa pääsisi sitä mahaa joskus itsekin esittelemään!
Heippa kaikille elokuun vauvasta haaveileville:)
Täti saapui odotetusti tänään vierailulle:( Ja tipuin siis heinäkuisista. Yk7 lähti käyntiin ja aika musertunut olo on tällä hetkellä, vaikka olinki koko ajan varma etten vielä(kään) ole raskautunut. No eiköhän tässä taas mieli muutu ku keirtopäivät etenee. Ovistikkuja meinaan hankkia avuks tähän kiertoon.
Tsemppiä kaikille!!!
Neppe kp1/24-29, yk7
Ps. Meillä on toinen lapsi toiveissa. Esikoinen on poika synt. 02/07. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja minä oon 29v/mies28.