Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN helmet vko 45**

03.11.2008 |

Minä vuorostaan aloittelen uudet viikkoketjun =) . Kyllä se aika vaan menee siis eteenpäin..

Tai omat viikkoni mie kyl lasken sillon ku tulee täysiä raskausviikkoja, sitten vasta huomaa et on oikeesti mennyt aika eteenpäin..

Aamun jatkoja kaikille ja pirtsakkaa syyspäivää!

Verticia & masukkiasukki Rv 16+3

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi jo tuonne edellisen viikon ketjuun, mutta kiitos sinulle Paik, kun kerroit vähän lisäinformaatiota liittyen tuohon istukan paikkaan kohdunsuulla. En tosiaankaan saanut lääkäriltä siihen liittyen mitään tietoa, ei edes sanonut, että vuoto voisi johtua siitä, eikä mitään varotteluja, että _koko_ raskausajan, tai niin kauan kuin istukka siinä paikassa on, pitäisi ottaa rauhallisesti, saatikka välttää seksiä tai muuta. Sanoi vain, että nyt viikon ajan kannattaa ottaa rauhallisesti. Noh, toisaalta, itsepä en tajunnut kysellä, mutta olisi se lääkäri mielestäni voinut oma-aloitteisestikin jotakin kertoa... Minulla on onneksi neuvola ensi viikon tiistaina, niin voin sitten yrittää kysellä lisätietoja neuvolantätiltä. Minä en tosiaan ole tavannut vielä kertaakaan lääkäriä raskauden aikana (lukuunottamatta tuota "hätäkäyntiä" terveyskeskuksessa viime viikolla) eikä täällä ole mitään neuvola- tai odotusasioihin erikoistunutta lääkäriä. Toivottavasti vuota ei enää tulisi, se on aika pelottavaa... Onneksi vuoto muuttui ensimmäisen päivän jälkeen sellaiseksi tummemmaksi, sillä lääkäri sanoi kuitenkin, että se tummempi vuoto ei ole niin vaarallista kuin kirkkaan punainen.

Hmm... vielä näihin Vertician kysymyksiin :)

- Tunnetteko potkut vatsan sisällä vai kun pitää kättä alavatsan päällä?

En oikein tunne vielä mitään liikkeitä (tai sitten en vaan vielä tunnista niitä :)

- Onko joku ottanut tai ottamassa influenssarokotteen?

Täytynee kysäistä tästäkin neuvolassa, suosittelevatko.

- Muilla mieli superherkkä?

Ei oikeastaan tavallista herkempi, olen muutenkin aika herkkä.

- KevätPerhonen kyselee onko ketään pohjois-suomesta?

Juu, vastasinkin tuolla jossakin aiemmin, eli terveiset Länsi-Lapista :)

- istukka kohdun suun päällä ja puukkoo tiedos, kokemuksia?

Tällä hetkellä istukka on kohdunsuulla, mikä on ilmeisesti aiheuttanut vuotoa, mutta muuta kokemusta ei asiasta ole.

- Särkeekö muilla jatkuvasti pää?

Muutaman kerran joutunut ottamaan särkylääkettä, mutta pysynyt aika hvyin kurissa.

- Oletteko käyneet ilmaisissa hammastarkastuksissa sinä tai lapsen isä?

En tiedä onko täällä ilmaista tarkastusta, pitää muistaa kysyä neuvolassa! Toivoisin myös lapsen isän käyvän tarkastuksessa, mutta en pidä sitä kovin todennäköisenä.

- Hikoileeko kukaan muu tässä vaiheessa raskautta enemmän kuin aiemmin? Olen aikamoinen lämpöpatteri muutenkin, joten en ole huomannut ratkaisevaa eroa.

- Tuleeko kellään oksettava olo omia hampaita pestessä?

Ei. Olen niitä (harvoja?) onnellisia, joilla pahoinvointia ei ole ollut koko raskausaikana. Tsemppiä vain kakille, jotka tämän kanssa edelleen jotuvat painimaan!

- Tippuuko tulot vai pysyykö samana kun jää äippälomalle?

Tämä olisi mielenkiintoista tietää. Olen vähän katsellut Kelan sivuja, mutta siellä on vähän epäselvästi. Olen jäänyt pois töistä toukokuun alussa (-08) ja siitä asti ansiosidonnaisella päviärahalla. Jos äitiyspäiväraha maksetaan palkan mukaan, saatanpa saada jopa enemmän käteen, mutta jos se tulee tuon ansiosidonnaisen mukaan, niin sitten tietty vähemmän.

Luin muuten täältä, että monilla on rakenneultra jo marraskuun puolivälin tienoilla. Minulla on vasta 3.12. Tuntuu että sinne on vielä piiitkä aika :)

Shinon 17+3

Vierailija
22/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikkoi oli 16+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyl lukenu ain välil teidän juttui, mut jospa itekkin vastais vaik näihi kysymyksiin.

Tunnetteko potkut vatsan sisällä vai kun pitää kättä alavatsan päällä?

- Jotain pientä, vähemmän kun edellisessä raskaudessa.

Onko joku ottanut tai ottamassa influenssarokotteen?

-En aatellu ottaa.

Muilla mieli superherkkä?

- Joo ainakin oon kiukkunen ja toisaalt kyl muutenki raivostuttavan herkkä vetistelemään. Ärsyttävää.

Ne joilla on 2 tai enemmän lapsia niin miten olette hoitaneet autoissa turvaistuimien paiakt, tavarat ja vaunut ym mukaan mahtumaan?

-Enpä usko, et kahden kans viä tulee ongelmia, en edes jaksa miettiä koko asiaa.

Oletteko pysyneet savuttomina tai miten homma etenee?

- En oo poltellu ennen enkä jälkeen.

Miltä tuntuu ennakoivat supistukset? Kivuliait vai kivuttomia?

-Ekassa ei ollu kivuliai, nyt välil hiuka nipistää, mut kaukana synnytyskivuista.

Mille viikolle varata 4D ultra? Onko joku käynyt ja missä vaihees?

- En oo käynyt ultrassa vielä lainkaan. Enkä koskaan 4d ultrassa.

Supisteleeko kellään jo?

- Välillä, etenkin kun hermostun

Särkeekö muilla jatkuvasti pää?

- Ei säre

Oletteko käyneet ilmaisissa hammastarkastuksissa sinä tai lapsen isä?

-Edellisest kävin jälkikäteen ja kaimaar nytkin kannattaa.

Hikoileeko kukaan muu tässä vaiheessa raskautta enemmän kuin aiemmin? kysyy itse allekirjoittanut..

- En oo huomannu

Tuleeko kellään oksettava olo omia hampaita pestessä?

-Ei mul ainakaan

Tippuuko tulot vai pysyykö samana kun jää äippälomalle?

-Ainakin tasaantuu kun olen yrittäjä.

;)

Vierailija
24/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tässä pari viikkoa varsin hyvä olo kun ei ollut pahnoivointia eikä suurempaa väsymystä. Mut nyt näyttää tulleen takapakkia. Väsyttää ihan turkasesti kaiken aikaa ja pahaaoloakin on taas ollut. Onneksi kyllä lievempänä kuin aiemmin. Lisäksi mua on alkanut huimailemaan aika ajoin. Eilen töissä katoin paineet kuin oli vähän hönttö oli, ni ne näytti 99/65. Ei mulla koskaan mitkään korkeet oo ollutkaan, mut ei myöskään noin matalia. No, kävin tänään ostamassa salmiakkia kun yks raskaana oleva työkamu neuvo, että sillä helpottaa huimaus kun syö pari salmiakkia. Kokeillaan siis sitä :)

Neuvolassa kävin toissapäivänä ja siellä kaikki oli kunnossa. Hemppakin olin vielä tosi hyvä. Vaik aattelin et näinköhän se on laskenut kun on tää väsymys iskenyt. Sydänäänet kuului hyvin jne. Painoa vaan oli tullut jo alusta yhteensä kolme kiloa. Eihän se nyt toki sinänsä paljoa ole, mut hirvittää et jos sama tahti jatkuu ni mimmonen valas musta oikeen tulee. Ryhävalas ilmeisemmin ;) Muistelisin että kahdessa aiemmassa raskaudessa olisi tässä alussa tuli aikasta niukasti painoa. Mut voin muistaa väärinkin.

Joku kyseli että onko mieli superherkkä. Mulla ei ole herkkyyttä havaittavissa, mut tosi ärtyisä huomaan usein olevani. Varsinkin tän vikon kun oon ollut tosi väsynyt, niin ärsytyskynnys on ollut supermatalalla. Yhtään ei jaksaisi lasten nahistelua ja mekastusta ja olenkin täällä raivonnut pää punaisena kerran jos toisenkin *nolo*.

Influenssarokote oltaisiin saatu työn puolesta mut en aio sitä ottaa, kun oon jotenkin ymmärtänyt ettei sitä suositella raskausaikana. Voin olla väärässäkin...

Liikkeitä mulla on tuntunut nyt ehkä viikon verran jossain määrin. Tosi hentosiahan ne vielä on, enkä niitä ihan potkuiksi vielä kuvailisi. Mulla on niin päin että jos laitan käden vatsan päälle kun alan tuntea liikehdintää, ni sitte en enää tunnekkaan mitään.

Autoon mahtumisesta oli kyselty yli kahden lapsen kanssa. Eli meillehän on nyt tulossa kolmas lapsi ja auton vaihto on edessä. Ei ole toivoakaan että tähän nykyiseen autoon mahtuisi kolme istuinta. Olen kuullut että ainakin Toyota Avensis on sisätiloiltaan sellainen johon kolme istuinta mahtuu hyvin. Jos ei siis ihan tila-autoa halua harkita.

Mun ymmärryksen mukaan harjotussupparit, ainakin alkuvaiheessa, on kivuttomia vatsan kovettumisia tai paineen tunnetta. Mulla on aiemmissa raskauksissa supistelut alkaneet aikasta aikaisin. Vielä niitä ei oo tuntunu, mut veikkaan että ihan kohtapuolin ne taas alkaa.

Onko jokapaikassa muualla paitsi täällä raskaudenajan hammastarkastus ilmanen? Täällä siitä joutuu maksamaan ihan kuin muutkin eikä enää edes pääse jonon ohi.

mikumammalle voimia tulosten odotteluun!

sailori: toivotaan että kaikki menee hyvin eikä lapsivesipuktiosta koidu mitään harmeja.

vihkahännälle tervetuloa joukkoon!

Jo-hanna: Mulla ei valitettavasti ole kokemusta tuosta että istukka on kohdunsuun päällä. Mut mitä olen ymmärtänyt, niin helpommi toki vuotelevat pitkin raskautta kuin jos istukka olisi ylempänä. Ja jos vuoto ei ole mitenkään runsasta, niin luulisin ettei syytä huoleen. Annettiinko sulle yhtään toivoa että istukka vielä kohdun kasvaessa nousisi ylemmäs? Ja niin kait se on että jos istukka vielä lasketunajan tienoilla on kohdunsuulla, niin sektio on edessä. Leikkaavat kait jonkin verran ennen laskettua aikaa, ettei vaan synnytys ehdi itsekseen käynnistyä.

Mut nyt on valmistauduttava esikoisen hakuun eskarista. Josko sitten kävisi pienille päivätorkuille. Jos vaan nuorimmainen suostuu nukahtamaan päiväunille. Olis yövuoro taas edessä, ni jaksaisi paremmin ko saisi vähän ennakkoon nukkua.

mirulii ja murumussukka 15+4

Vierailija
25/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti munkin tulla vastaamaan galluppiin :)

* Tunnetteko potkut vatsan sisällä vai kun pitää kättä alavatsan päällä?

En tunne vielä potkuja missään. Yhden nuljahduksen tunsin viikko sitten...

* Onko joku ottanut tai ottamassa influenssarokotteen?

En ota vaikka töistä sais ilmaseksi. Mulla oli sellanen käsitys ettei raskaana oleville suositella.

* Muilla mieli superherkkä?

Ei ihan niin paljon kuin alkuraskaudessa, mut kyllä herkistellään ja heristellään ihan turhasta! :)

* Oletteko pysyneet savuttomina tai miten homma etenee?

Oon ollu savuton jo 5 vuotta :)

* Miltä tuntuu ennakoivat supistukset? Kivuliait vai kivuttomia?

En tiiä onko ollu repäisykipuja vai supistuksia mut kivuliaita! Aluksi tuli kun reippaasti käveli mut nyt voi kävellä kuinka nopee vaan niin ei koske! Väsyneenä yleensä alkaa juilia vatsaa nykyään..

* Supisteleeko kellään jo?

ks. yllä.

* Särkeekö muilla jatkuvasti pää?

Ei jatkuvasti mut jännityspäänsärkyä on kyllä ehkä kerran viikossa jos ei muista jumpata hartioita.

* Oletteko käyneet ilmaisissa hammastarkastuksissa sinä tai lapsen isä?

Täällä Järvenpäässä ei mun tietääkseni saa ilmaisia hammastarkastuksia kumpikaan. Ainakaan ei neuvolatäti sanonu mitään

* Hikoileeko kukaan muu tässä vaiheessa raskautta enemmän kuin aiemmin?

KYLLÄ!

* Tuleeko kellään oksettava olo omia hampaita pestessä?

KYLLÄ! Ei onneksi enää ihan niin paljon kun aluksi (rv 6-15 tuli monesti oksennus hampaiden pesun jälkeen)

Jos sitä seuraavaksi tekis vähän töitäkin... Täällä on muillakin ollu työmotivaatio hukassa! :)

Terv.

Sirppu rv 18+6 ja Itu

Vierailija
26/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia,

ei kannata olla tekemisissä niiden syövyttävien aineitten kanssa!

Mun perustelut että pääsin äippälomalle olivat seisomatyö, nostelua,

kuuma työpaikka,( olen kokki)yötyö ja ehkä se ratkasevin oli tärinä, olin laivalla.

Jos on fyysinen työ niin voi jos oikein muistan hakea äippälomaa 60päivää ennen laskettua.Ainahan kannattaa yrittää ainakin vai mitä?

Mulle on iskenyt kauhee "joulukuume" tekisi mieli raahata jo joulukuusi sisälle ja heittää kinkku uuniin:) Taidan kuitenkin aloitta valoista ja joulukoristeista!

Ainoa probleema on että väsyttää koko ajan enkä saa oikein mitään aikaiseksi mutta ehkä huomenna palaa jouluvalot täällä metsässä!

Oltiin mieheni kanssa valitsemassa laminaattia lattialle ja kateltiin maaleja ym.

niin takaisin päin tullessa nukahdin autoon! On tää rankkaa:)

Sailori+Panu

Vierailija
27/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia ei kannata olla syövyttävien aineitten kanssa tekemisissä!

Minä sain äippälomaa sen takia että mun työpaikkani tärisee(laiva), seisomatyö, kuuma, olen kokki ja sitten vielä yötyö ja raskaita nostoja! Fyysisestä työstä saa hakea äippälomaa 60päivää ennen laskettua jos oikein muistan.

Ei muuta kuin anomus sisään:)

Muhun on iskenyt "jouluhulluus" mä haluisin jo ruveta tekemään joulua! Kinkku uuniin, kuusi sisälle ja joululaulut huutamaan, ihanaa....!?

Mutta ongelma on se että olen koko ajan väsynyt ja päätä särkee, en saa

mitään aikaiseksi:(

Huomenna koitan kaivaa jouluvalot vintiltä niistä on hyvä aloittaa.

Ei muuta kuin joukolla sisaret joulukuusia varastamaan:)

Sailori+Panu

Vierailija
28/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin hävittäneeni ensimmäisen viestin maailmalle ja nyt se onkin

tossa! Sama asia siis kahteen kertaan......

T:Varsinainen tietokonehakkeri:)

Vierailija
29/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tosi kiireinen viikko ettei ole aiemmin ehtinyt kirjoitella. Huomenna olisi tarkoitus käydä äitiyspolilla seurannassa verenpaineen takia.

Tosi kiva idea tämä kysymyslista - kiitos Verticia. Alla vastauksia.

Liikkeet tuntuvat (kun tuntuvat) vatsan sisällä.

En ole ajatellut ottaa.

Joo, tosin on vähän paremmin hallinnassa nuo tunteet kuin alkuraskaudessa, jossa jopa olympivoitot itekettivät. Tosin kaikki lapsiin tai raskauteen liittyvä itkettää. Esimerkiksi eilen tuli tippa linssiin kun yksi kollega kertoi poikansa (8v) syövästä.

* Ne joilla on 2 tai enemmän lapsia niin miten olette hoitaneet autoissa turvaistuimien paiakt, tavarat ja vaunut ym mukaan mahtumaan?

Meillä on nyt yksi, kohta 2 ja istuimet jne mahtuvat ihan hyvin autoihin. Siitä olen huolissani miten tavarat mahtuvat, kun pitää pitkään matkailla vaunujen ja matkasängyn kanssa. Mutta aika näyttää. Tuttavaperhe (joilla 3 lasta) vannoo 7-paikkaisen tila-autonsa nimeen.

Onneksi onnistuin lopettamaan ekan raskauden alussa.

* KevätPerhonen kyselee onko ketään pohjois-suomesta?

Etelästä ollaan.

Harjoitussupparit ovat ainakin minulla olleet kivuttomia. Sitten kun varsinainen synnytys alkoi esikoisesta käynnistyä, minulla oli jatkuvia supistuksia kolme päivää, jotka olivat kivuliaita vain makuulla. Seisten, istuen tai liikkeellä niitä tuskin huomasi. Vasta neljäntenä päivän päästiin varsinaiseen asiaan.

* Mille viikolle varata 4D ultra? Onko joku käynyt ja missä vaihees?

En osaa sanoa. En ole ajatellut käydä.

* istukka kohdun suun päällä ja puukkoo tiedos, kokemuksia?

Ei ole.

Joo, välillä supistaa jos kävelee todella kovaa ja sitten myös joskus seksin jälkeen.

Ei onneksi.

Ei, käsittääkseni täällä joutuu samaan jonoon kuin muutkin kiireettömät, eli käytännössä olisin kai jo synnyttänyt kun pääsisin tarkistukseen. Ajattelin lähiaikoina käydä yksityisellä, jossa kävin muutenkin viimeeksi reilu vuosi sitten.

Ei hikoiluta, minua puolestaan palelee lähes koko ajan.

Joskus tulee, erityisesti sylkiessä. Kertaakaan en kyllä ole koko raskauden aikana oksentanut, vaikka pahoinvointia on ollut.

* Tippuuko tulot vai pysyykö samana kun jää äippälomalle?

No, tippuuhan nuo, mutta en usko että tulee varsinaisia rahavaikeuksia. Ekat 3kk saan vielä normaalia palkkaani.

Vierailija
30/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tere,

nyt ei ole mitään ihmeempää tapahtunut eli menen suoraan kysymyksiin ja vastauksiin..

- En tunne mitään liikkeitä - vielä. Tai ainakaan en tunnista niitä.

*Onko joku ottanut tai ottamassa influenssarokotteen?

- En ota.

- Ei enää niin paha tilanne. Vielä pari viikkoa sitten itku oli herkässä ja raivoratas pyörähti tämän tästä.

* Ne joilla on 2 tai enemmän lapsia niin miten olette hoitaneet autoissa turvaistuimien paiakt, tavarat ja vaunut ym mukaan mahtumaan?

- Jaa-a, sitäpä täällä on mietitty sen kaksosuutisen jälkeen, että miten koko remmi vaunut ja muu kama mukana mahtuu reissaamaan nykyisessä autossa. Siis meitähän on vain neljä sitten yhteensä, mutta autokaan ei suuren suuri ole.

- Olen polttanut viimeks joskus teininä, josta nyt alkaa olla pelottavan paljon aikaa eli ei oo tarvinnu spadduilla käydä viimeiseen 20 vuoteen :D

* KevätPerhonen kyselee onko ketään pohjois-suomesta?

- Ei, olen täys vastakohta eli Suomen eteläisimmästä kärjestä...

- You tell me ! Koska ekat nyt tulossa, olen näissä asioissa kunnon hölmöläinen. Joku tossa kertoi, että vatsa supistuksissa kovettuu. No sitä kovettumista mäkin huomaan, varsinkin jos painaa töissä pitkää päivää tai muuten touhuu kovasti jotain. Kivuliaita nipistyksiä on vatsassa kanssa ollut iltaisin. En tiedä mitä ne ovat.

* Mille viikolle varata 4D ultra? Onko joku käynyt ja missä vaihees?

- Ei ajateltu käydä. Yksi kaveri kertoi, että noi 4D:t ovat tautisen kalliita (n. 500 euroa ?) ja kuitenkaan niistä ei välttämättä näy esim. mitään rakennevikoja yhtään sen paremmin kuin tavallisessa ultrassa. En tiedä, pitääkö paikkaansa.

* istukka kohdun suun päällä ja puukkoo tiedos, kokemuksia?

- Ei ole tästä mitään käsitystä.

- Kuten sanottu, en tiedä, miltä se pitäis tuntua.

- Särkee ! Ja yleensä (siis ilman raskautta) mulla ei ole ikinä ollut särkyä. Valitin asiasta neuvolassa, sanoivat että johtuu liian vähästä juomisesta. Jaaha.

- En ole käynyt. Parin viikon päästä on normaali vuositarkastus yksityisellä, jossa kyllä maksan ihan kovimman taksan mukaan.

- En tiedä, onko se enemmän verrattuna normaaliin, mutta ainakin haisee pahemmalta :D

- Tulee todellakin. Olen moneen otteeseen pessyt aamuisin hampaita kolmekin kertaa, kun ekojen kertojen pesutulos ei ole ollut yrjöömisen takia kummoinen :( Mutta mulla siis muutenkin oksennusherkkyys huipussaan eli eipä tämä mitään tarkoita välttämättä.

- Tippuvat. En tiedä kuinka paljon. Meinaan mennä pankkiin neuvottelemaan asuntolaina-asiasta kohtapuoliin. Laina siis yksin mun ja ei siitä kämpästä, missä miehen kanssa asutaan, joten laina todellakin yksin mun asia. Eiköhän ne pankissa jousta, kun aina kaikki maksettu muuten ajallaan.

Meillä on perjantaina kaksosuutisen johdosta annettu "ylimääräinen" lääkäriaika ja ilmeisesti myös ultra sairaalassa. Eli nyt sitten varmistuu, löytyykö mahasta vielä kaksi kaiffaria vai ovatko neuvolassa törttöilleet ja katsoneet väärin. En tiedä, miksi olen niin epäluuloisena liikenteessä. No, perjantaina asia selvinnee.

Kaikille mukavaa ja kivutonta loppuviikkoa !

terkuin PötsiPamela ja Package x2

rv 17+2 (la 13.04.2009)

Vierailija
31/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaan vaan vielä Miruliitä tuon pahoinvointiasian kanssa ! Tiedän NIIN tasan tarkkaan tuon tunteen.

Itsekin olen jo luullut pariinkin otteeseen, että "no nyt se yrjööminen lakkas" kun ollut muutama välipäivä. MUTTA...kuulosti valitettavasti erittäin tutulta tuo takapakki ja välillä show on jatkunut jopa entistä rankempana pikku tauon jälkeen.

Olen sanonut tästä jatkuvasta oksentelusta neuvolassa nyt kaksi kertaa, joista toisella kerralla erittäin voimakkaaseen sävyyn. Eivät kuitenkaan ottaneet mitään kantaa, miten sitä vois syömisen lisäks helpottaa. "Niin kauan kuin painoa tulee lisää, kaikki on hyvin". Okei. No mitäpä tässä sitten. Jatketaan vaan entiseen malliin :D

32/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa, aina välillä käyn lukemassa mutta en oo jaksanu kirjotella. Kovasti odotan että maha kasvaisi, tuntuisi liikkeitä jne, seuraavaa neuvolaa ja ultraa.. kun nyt on sellanen vaihe ettei oo huono olo eikä mikään näy tai tunnu! :)

vastauksia:

- Onko joku ottanut tai ottamassa influenssarokotteen?

en ajatellut vaikka töistä sais

- Muilla mieli superherkkä?

kyllä taitaa olla...

- Oletteko pysyneet savuttomina tai miten homma etenee?

kyllä, lopetin päivää ennen plussatestiä:)

- Mille viikolle varata 4D ultra? Onko joku käynyt ja missä vaihees?

varasin eilen, antoivat ajan viikolle 21.

- Supisteleeko kellään jo?

eips

- Särkeekö muilla jatkuvasti pää?

aina välillä, ostin särkylääkkeitäkin mutta en kuitenkaan ole syönnyt vielä. Joskus kestää kauan että menee ohi. Hormooneista johtunee.

- Oletteko käyneet ilmaisissa hammastarkastuksissa sinä tai lapsen isä?

enps. yritin varata aijan tarkistukseen mutta ei päässyt mitenkään jonon ohi vaikka raskaana, eka aika mukamas helmikuussa eikä edes omalla hammaslekurilla.. murr. näin hesassa.

- Hikoileeko kukaan muu tässä vaiheessa raskautta enemmän kuin aiemmin? en ole vielä huomannut

- Tuleeko kellään oksettava olo omia hampaita pestessä?

eips

- Tippuuko tulot vai pysyykö samana kun jää äippälomalle?

ei hajuu, kai se selviää sitten jossain vaiheessa

Ihanaa syysviikon jtkoa! toivottavasti saadaan pian lunta tänne pimeyteen!

t.iza ja pikkunen 15+0

33/49 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja sailoriko se sanoi et on iskeny jouluhulluus?

kiitos samoin, mä suunnittelen kaikkia ruokia mitä meinaan tehä ja tekis myös mieli hakea kuusikin jo:P

hehe, kai se liittyy tähän pesänrakennusviettiin yms.

iza

Vierailija
34/49 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko laittaa tähän tietoa, ettei jollekin jää väärää käsitystä. Eli PötsiPamelan kaveri ei ainakaan viime aikoina ole 4D:n hintoja kysellyt, koska 500 euron sijasta meillä se maksaa vaan 166 euroa. Oikea hinta oli 225, mutta kaikki saavat siitä kelan alennuksen. Kaksosten hinnasta en tiedä, tuleeko jotain lisämaksua.

Se on kyllä ihan totta, että ultra voi tuottaa pettymyksen, jos vauvaa ei huvita poseerata. Toisaalta se voi olla "uskomattoman hieno" kokemus, kuten kaverini käyntinsä jälkeen sanoi.

Sonja

Vierailija
35/49 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Aattelin vaan nopeasti näin työajalla vastata tuohon influenssarokostuskeskusteluun, että itse en ole ko. rokotteen suuri kannattaja, mutta nyt olen jo aika monena vuonna saanut homeopaatti äidiltäni homeopaattisen influenssarokotteen, mikä on siis 5kpl sellaisia nuppineulan pään kokoisia helmiä, jotka maistuu sokerille ja laitetaan kielen alle sulamaan. Kuukauden päästä sama satsi samaan tyyliin.

Kertaakaan en ole vielä influenssaa sairastanut, mutta flunssailu ei muutenkaan kuulu tapoihini...joten tiedä sitten. Mutta taas otin helmet ilomielin vastaan. Suosittelen!

Herhiläinen 18+4

Vierailija
36/49 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen täällä muutamaan kertaan siitä kirjoitellutkin että verenpaine on ollut koholla jo ennen raskauttakin. Kävin tänään äitiyspolilla ja tulin sitten sieltä ulos reseptin kanssa. Eli joudun nyt todennäköisesti koko loppuraskauden syömään verenpainelääkkeitä ja paineita tietysti seurataan edelleen jatkuvasti. Positiivista tässä on se, että mitään raskausmyrkytyksen oireita ei ole, vaikka voihan niitä sitten kehittyä myöhemmin.

Olo on sinällään ihan hyvä, eli omaan oloon tuo kohonnut verenpaine ei mitenkään tunnu vaikuttavan. Harmillista vain, että se voi vaikuttaa istukan toimintaan ja siten vauvan kasvuun. Eli koetan nyt olla stressaamatta tästä asiasta, etteivät paineet nousisi entistä enemmän.

On ollut kiva nähdä että keskustelu näissä meidän pinoissa on vilkastunut. Jotkut ensikertalaiset tuntuvat miettineen miltä ne supistukset tuntuvat ja minä kuvailisin niitä semmoiseksi kiristymisen ja pienen paineen tunteeksi jossa samalla kohtu kovettuu. Esikoista odottaessa tai nyt en ole kokenut samanaikaisia kipuja (paitsi sitten tietysti kun synnytys käynnistyi), mutta muutoin aina välillä on vatsan seudulla äkillisiä teräviä kipuja, jotka yleensä liittyvät johonkin liikkeeseen joka heilauttaa/venyttää vatsaa. Mutta nuo kivut häviävät lähes välittömästi.

Juliaana ja työnimetön 18+6

Vierailija
37/49 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se toinén ultra yksityisellä!! Oli kyllä ihan huippu kókemus! Tosi hyvin ja tarkkaan se täti selosti kaikki asiat ja kuvasi vauvaa! Kaikki on aivan loistavassa kunnossa! Vauvalla on kuulemma isänsä nenä:) ja ilmeisesti pituutensakin on perinyt isältään, koska minä itse olen tämmöinen pätkä! Vauvaa täti kutsui turbovauvaksi, koska oli niin kovasti liikkeessä!! ja notkea kaveri on tulossa, hän nimittäin raapi otsaansa varpaillaan! Oli melkoisen huvittavan näköistä!! Mikäli sama meno mahassa jatkuu, niin sitten kun liikkeet alkavat tuntumaan, niin niitä tuntuu paljon! Minulla on istukka tuossa etuseinämässä, joten se kuulemma vaimentaa vielä liikkeitä!! Tosi hyvä mieli jäi tuosta! Ja oli mukava kun tuleva isäkin pääsi mukaan! Ja kuviakin saatiin sähköpostiin 11kpl! Ihan loistavaa!!! Vastailen tuohon kysymyslistaan omalta osaltani myöhemmin, nyt alan henkisesti valmistautumaan viimeiseen yövuorooni!!!

KevätPerhonen ja Olio 18+0

Vierailija
38/49 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas!

Täällä mennään normaaleissa kuvioissa. Muutama lomailupäivä auttoi selvästi jaksamisessa. Vatsa tuntuu kasvaneen kovasti viikossa. Koti vakaa en uskalla käyttää. Toivottasti kiloja ei ole tullut kauheasti.

Vähän ikäviä sivuhyppyjä sydämmessä. Sellainen ahdistava tunne aina välillä ja tuntuu kuin sydän pomppaisi kurkkuun. Onneksi oli tänään jo selvästi parempi kuin eilen. Ehkä ei siis mitään syytä hätään.

Muuten kaikki aika normisti.

Tässä vastauksia täältä päästä:

.. vatsan sisällä tuntuu välillä hauskoja muljahteluita

* Onko joku ottanut tai ottamassa influenssarokotteen? '

.. en ole koskaan vielä ottanut ko. rokotetta.

.. välillä on herkkä mieli, mutta usein huonon olon takia aika kärttyinen ;-)

*Ne joilla on 2 tai enemmän lapsia niin miten olette hoitaneet autoissa turvaistuimien paiakt, tavarat ja vaunut ym mukaan mahtumaan?

.. toinen vasta tulollaan. Samalla autolla jatketaan.

*Oletteko pysyneet savuttomina tai miten homma etenee?

.. en polta lainkaan

*KevätPerhonen kyselee onko ketään pohjois-suomesta?

.. stadi

.. sanoisin lähinnä epämukavia omalla kohdallani

*Mille viikolle varata 4D ultra? Onko joku käynyt ja missä vaihees?

.. en ajatellut käydä. 2 yksityisen omakustanne ultraa takana alkuviikkojen epävarmuuden takia. Se meno riittää tälle kukkarolle

*istukka kohdun suun päällä ja puukkoo tiedos, kokemuksia?

.. ei kokemuksia

.. juu välillä

.. jatkuvasti ei, vähenemään päin onneksi. Turhan usein kuitenkin

*Oletteko käyneet ilmaisissa hammastarkastuksissa sinä tai lapsen isä?

.. ei taideta täälläkään ilmaisia enää tuntea. Olen tarkastuksen ajanantojonossa jo ties monettako kuukautta. Ajattelin kohta kilauttaa sinne ja kysyä, että jos raskaus edes edistäisi jonossa. Lekuri sanoi viime viikolla, että reikiä löytyy.

*Hikoileeko kukaan muu tässä vaiheessa raskautta enemmän kuin aiemmin? kysyy itse allekirjoittanut..

.. pääasiassa vielä palelun puolella

*Tuleeko kellään oksettava olo omia hampaita pestessä?

.. tuttujuttu!

*Tippuuko tulot vai pysyykö samana kun jää äippälomalle?

.. alku palkallisena ja sen jälkeen vanheimpainloma jaetaan. En halua edes ajatella paljonko tulot laskee...

T:Päkkänä ja Saku 17+0

Vierailija
39/49 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Tunnetteko potkut?

En vieläkään tunne liikkeitä. Ehkä jotain vääntöä kun makaa selällään.

En ota, mutta kuopus kutsuttiin influenssarokotetutkimukseen, johon taidamme osallistua.

Eipä juuri. Olen kyllä aika herkkä muutenkin.

Meille hankitaan tila-auto. Esitteitä on hamstrattu ja toistaiseksi yksi malli on koeajettu. Kolme on kyllä istuimineen mahtunut tavalliseen vanhaan sedaniin.

Varsinkin reippaasti kävellessä on supistuksia ja tuntuu siltä, että pitää vähän hidastaa vauhtia.

* 4D ultra? En aio käydä.

* Särkeekö muilla jatkuvasti pää? Ei.

Helsingissä eivät ole ilmaisia, mutta olen käynyt alkuraskaudessa.

Tippuuhan ne, mutta viisi ekaa kuukautta samat (3 kk täydellä palkalla ja 2 kk kesälomaa).

Kivoja kysymyksiä!

Mulla ovat alkaneet finnit hävitä ja tukkakaan ei enää niin rasvoitu. Taitaa olla poika tulossa pahoinvoinnista huolimatta. Meillä kyllä tyttö toivoisi kovasti pikkusiskoa...

Maha näkyy kyllä jo niin selvästi, että töissäkin ovat oikein ihmetelleet sen nopeaa kasvua. Mulla on kyllä aina ollut iso vauvamaha, mutta ehkä tämä neljäs on sitten kaikkein valtavin. Loppuvaiheessa pitää varmaan kottikärryllä kärrätä mahaa tuossa edessä...

Voikaahan paksusti!

adelia rv 18+

Vierailija
40/49 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset miruliille ja tuutille vastauksista!

mirulii: tod.näk kontrolli istukan paikasta viikon 30 tietämillä. Kävin tällä samalla yksityisellä viikolla 12 ja nyt viikko sitten uudestaan ja hieman hämmästyneeltä kuulosti että oli vieläkin se istukka siinä suun edessä. Mutta toivoa varmaan on kun kontrolliin se kymmenisen viikkoa aikaa.. Googlettamalla löytyy sen kymmenen kauhutarinaa aiheesta :D Mutta hyvähän se on olla varuillaan vars. noiden vuotojen kanssa!

tuuti: pitänee varata aika neuvotteluun kun saa kelan paperit ja tietoa ajankohdista.. Meilläkin asuntolainan lisäksi pari kulutusluottoa plus auto(joo, vitsin velalliset..) niin olis mukava maksella vaikka niitä rivakammin pois ilman että joutuu liian tiukoille..

Adelia: Nauratti tuo mielikuva masusta ja kottikärryistä :D Tosin täällä varmaan sama edessä... piakkoin... <:)

Mutta nyt töllön ihmeellisen maailman pariin, mukavat illan jatkot kaikille!

Jo-hanna ja Lupu 19+3