Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pikauusijat ja muut - oireeton raskaus?

18.03.2006 |

Meillä on 11-kk ikäinen tyttö ja nyt olen uudestaan raskaana (5+4). Edellisessä raskaudessa raskausoireet olivat selkeät alusta alkaen. Rinnat piukeat ja arat ennen testin tekemistä, palelsi ja väsymys tuli näillä main eli viikolla 5.

Nyt väsymys ei ole tullut, ainakaan vielä, ainoa selvä oire on jatkuva paleleminen. Ihmettelen erityisesti, kun rintoja ei arista yhtään. Mistäköhän johtuu? Voiko imettäminen vaikuttaa jotenkin tähän? Onko pikauusijoilla kokemuksia?

Haluaisin tietää myös, onko jollain kokemusta näin vähäoireisesta raskaudesta? Voiko oikea raskaus olla tällainen? Takaraivossa on pelkona tuulimuna tai muu ei-oikea-raskaus.

Mietin myös, voisikohan tämä olla poikaraskaus? Onko tyttö- ja poikaraskauksien oireissa eroja?

Ja vielä, voiko oireet ilmaantua vasta myöhemmin?

Ajatukset pyörii päässä ja kysymyksiä tuli paljon... Olen tosi kiitollinen jokaisesta vastauksesta ja kokemuksesta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tässä toisessa " oikeassa" raskaudessa väsymystä oli vasta n. viikolla 8 - ja loppui, tai väheni sitten parin viikon päästä. Palelua on esiintynyt ja esiintyy edelleen (12+ viikko), vähän täyteläisemmät rinnat, mutta ei muuta. Ei esim. pahoinvointia ollenkaan. Eikä ollut ensimmäisessäkään raskaudessa, mistä syntyi ihan terve poika. Toisesta en vielä tiedä - ultrassa olen kyllä käynyt ja pikkuisen jo nähnyt.

Mitään muuta poikkeusta ei myöskään kyllä ole syksyn raskauteen, kuin että syksyllä maha ei kasvanut, kuten nyt. Syksyllä todettiin tuulimuna. Virallisesti minulla siis kolmas raskaus menossa. Ensimmäisestä syntyi poika kesällä 04.

Vierailija
2/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oireista voisin kertoa kolmannen raskauden perusteella (edellisestä raskaudesta 3v).

Eli kahdessa ekassa selkeät raskausoireet (rintojen erkuus, pahoinvointi, palelu, väsymys jne) alkoivat heti plussatestin jälkeen rv 4. Tässä kolmannessa vasta rv 6-7 aikoihin eli ehdin jo säikähtää olenko raskaana sittenkään (plussasin rv 4+1) eli oireet voi alkaa myöhemminkin ilman että mitään on vialla :)

Rintojen arkuutta ei ole tässä kolmannessa samassa mittakaavassa ollenkaan, eli esim tavis-kaarelisia liivejä voin käyttää ihan hyvin, edellisissä ei ole voinnut. Hyvin pientä arkuuttaa vain ei muuta, liekö sitten pitkät imetykset muuttaneet jotain niin konkreettisesti, ettei enää tule kipuja :)

Lääkärini ultrassa rv 8 sanoi tästä vähäoireisuudesta, että vartalosi on vain tottunut raskaana olemiseen, eikä kehitä siksi vahvoja oireita. Voisin kuvitella, että sinulla samasta kyse koska raskaudet pienellä aika välillä.

Mietin minäkin voisiko tämä johtua tyttöraskudesta, minulla kun on ennestään kaksi poikaa ja heitä odottaessa oireet olleet vahvemmat, alkaneet aikaisemmin ja kestäneet pidempään. Tiedä siitä sitten.

Mutta uskon, että sinullakin kaikki hyvin, raskausoireet kun ovat niin yksilöllisiä myös samalla odottajilla eri kerroilla! Onnea odotukseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösen ja kakkosen ikäero on meillä 1v8kk. Kuulun niihin onnekkaisiin, joilla ei ole paljoa eikä rajuja raskausoireita. Esikoisesta selkein oire oli rintojen aristus, jota taas kakkosen kohdalla ei ollut lainkaan. Pitkään epäilin raskautta juuri oireettomuuden vuoksi. Toisaalta taas en pitänyt väsymystä ja palelua kovinkaan kummoisian oireina. Varsinkin kun esikoisen kanssa touhuaminen väsytti osaltaan.

Ihan normaalia se oireiden vähyys on. Omalta kohdaltani voisin sanoa, että edellinen raskaus ja varmaankin myös imetys vaikuttivat siihen, että keho oli tavallaan tottunut olemaan raskaana eikä siksi tullut sen suurempia oireita. Älä hätäile!

Onnellista odotusta!

Vierailija
4/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksenne saivat uskomaan, että kaikki voi tosiaan olla hyvin eikä ole syytä hätäillä. Kiitos paljon! Ja vielä muidenkin kokemuksia otan mielelläni vastaan :)

Vierailija
5/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis nyt 5+1 ja ensimmäinen raskaus. Epäilin raskautta kun palelsi ja väsytti n. viikko sitten ja rinnat samanlaiset kuin ennen menkkoja. Nyt ei kuitenkaan enää muita tuntemuksia kuin aristavat rinnat! Tuntuu epätodelliselta, voiko tämä tuntua tältä, siis ei tavallaan (fyysisesti!) miltään, olo on ihan yhtä hyvä ja tavallinen kuin aina muulloinkin.... (*koputtaa puuta*) Tosi outoa ja kummallista tiedostaa ajatus raskaudesta, mutta sitten ei kehossa kuitenkaan tunnu miltään.....Mutta ainakin tiistaiaamuna oli selkeä viiva apteekin testissä.

Vierailija
6/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli vastata viestiisi kun mullkin on 11kk " vauva" ja nyt raskaana 5+jotain. Meillä on vielä ennestään kolmen vanha, ja poikia molemmat. Tää uus raskaus (hetki sit vielä varmistettu, pari päivää sit haalea plus) on ollut oireettomampi kuin edelliset, mut vielä sekin kerkiää muuttumaan. Nyt ei rinnat arista yhtään. Palelee vaan ja välillä etoo HYVIN lievästi. Olen ihan onnessani vaikkakin tämä on ehkäisyn puuttumattomuudesta huolimatta melkoinen ylläri.