Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN helmet vko 45**

03.11.2008 |

Minä vuorostaan aloittelen uudet viikkoketjun =) . Kyllä se aika vaan menee siis eteenpäin..

Tai omat viikkoni mie kyl lasken sillon ku tulee täysiä raskausviikkoja, sitten vasta huomaa et on oikeesti mennyt aika eteenpäin..

Aamun jatkoja kaikille ja pirtsakkaa syyspäivää!

Verticia & masukkiasukki Rv 16+3

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh, tänään käytin poitsut influenssarokotuksessa. Koko aamu meni, kun ekassa paikassa neuvottiin väärään paikkaan ja siinä sitten ajeltiin autolla turhaa ympyrää. Nyt on kuitenkin jälkikasvu rokotettu, ei tarvi päiväkodin influenssa-aaltoa odotella kauhun sekaisin fiiliksin. Pienempi sai tän kaupungin maksaman rokotteen ja isommalle hankin reseptin terveysaseman kautta. Kysyin samalla omasta rokottamisesta ja olivat sitä mieltä, että ottaa jos tuntuu siltä. Saisin töistä ilmaiseksi, eli pitänee miettiä. Tuleva vauva ei siitä niin paljoa hyödy, kun on jo puolivuotias ensi marraskuussa ja saa siis itsekin rokotteen jos vanhemmat haluavat. Järkyttävää ajatella :-o

Mulla on iho kuivunut ihan järkyttävästi. NYt olen viikon verran peseytynyt rasvalla ja rasvannut suihkun päälle + hydrokortisonia pahimpiin kutiamisiin. Mulla on ennenkin ollut kuiva iho, mutta tää on kyllä nyt huippu.

Piti kommentoida teidänkin juttuja, mutta näkyy unohtuneen kaikki asia. ENs kerralla sitten...

tuuti+nappula rv 16

Vierailija
42/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuuuu!! :)

Täällä alkaa ällötysöllötys vähitellen väistymään! Ja energiaakin näyttäisi olevan entistä enemmän! :) Jos öisin tulee heräiltyä lasten kitinöihin ja painajaisuni huutoihin ja omiin pissalla käynteihin liian tiheään tahtiin (viime yönä kahden tunnin välein... ...hyvää harjoittelua ensi kesää ajatellen, kun tulee heräiltyä vauvan kanssa yösyöttöihin) niin on sitten seuraavana päivänä veto pois, väsynyt ja ällötys herkemmässä (kuten tänään). Mutta hyvältä näyttää! :)

Tän viikon keskiviikkona tunsin ensimmäiset myllerrykset tuolla masun sisällä, pieni teki siellä muutaman kuperkeikan oikein selvästi! Ehkä kerran päivässä on tuon jälkeen tuntunut jonkinlainen pieni ja hento liike! :) Ihanaa! :)

Sydänääniä en päässytkään tänään kuuntelemaan neuvolaan, kun aika peruuntui ja pitää kuulemma uusi aika varata ensi viikolla! Onneksi kuitenkin sain tuntea noita pikkuliikkeitä, niin ei niin paniikkia päästä sydämen tykytyksiä kuulemaan.

Hirmu pitkä pino tullut viime vkolla ja tällä vkolla! Ja hui, miten kattava gallup! :) Se taitaa kyllä jäädä nyt multa väliin tällä kertaa.

Joku kyseli siitä hiivasta raskauden aikana, viime raskaudessa siitä kärsin (poika oli vatsassa), ja gynekologi kehotti käyttämään canesten rasvaa plus sitte jotain toistakin merkkiä, jota en nyt muista, mutta jota saa apteekista ilman reseptiä, puikkoa ei kuulemma saanut käyttää olleskaan raskauden aikana!!

Mut nyt lepäämään, hyviä vointeja ja hyviä viikonloppuja kaikille! :)

T: PikkuKeiju, rv 15+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippati hei,

taustalta olen lukenut teidän juttuja. Sen verran on pakko tulla kirjottamaan, että onko Pötsi Pamelasta kuulunnu, oliko molemmat vauvelit kunnossa?

Hyvää viikonloppua kaikille ja voidaan paksusti!

=)

Numerokolme kera pikku hipun rv 20 tasan

Vierailija
44/49 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Oon tippunut jossain vaiheessa kärryiltä...mitä kuuluu Santra79:lle?

Shinon

Tsemppiä sulle istukan kanssa. Toivotaan, että lähtis nousuun niin ei tarttis sitä murehtia. Toiset kuulemma vuotaa -riippumatta istukan paikasta- raskauden aikana ja silti kaikki hyvin. Eikö niin ettei sun tarvi nyt töissä rehkiä? Muutenkin kaikki rehkimiset saa jättää nyt muille. : ) Kerro sitten mitä neuvolassa sanottiin.

Niinkun joku toinenkin sanoi rakastan galluppeja...

Tunnetteko potkut vatsan sisällä vai kun pitää kättä alavatsan päällä?

Kättä kun pitää mahan päällä saattaa löytää jotain liikehdintää, täyttä

varmuutta ei silti oo.

Onko joku ottanut tai ottamassa influenssarokotteen?

en aio ottaa

Muilla mieli superherkkä?

Ei ihme kyllä, ennemminkin syperrauhallinen, mikä yleensä ei kuvaa mua. Tosin ihan viimesen viikonaikana menkkamaisia fiiliksiä, ottaa päähän kaikki. Varsinkin kaikkein lähimmissä ihmisissä.

Oletteko pysyneet savuttomina tai miten homma etenee?

Lopetin 6v sitten... mut oon retkahtanut monesti sen jälkeen. Plus viihdepolttaja oon ollut kokoajan, mut sitä ei lasketa. Viimeksi kesällä retkahdin. Mut loppui kyllä heti, koska haju oli niin etova. Nyt taas haju miellyttää jo mut, ei tee mieli polttaa.

Miltä tuntuu ennakoivat supistukset? Kivuliait vai kivuttomia?

EOS Jos se on sitä kun maha vetää ihan piukeeksi ja tiukaksi niin kivutonta on . Liitoskivut ja muut repäisyt on kivuliaita jo.

Supisteleeko kellään jo?

ks. yllä.

Särkeekö muilla jatkuvasti pää?

Yllättävän usein. Noin kerran viikossa joutuu lääkitä. Kun ei raskaana pää ei ole koskaan kipeä.

Oletteko käyneet ilmaisissa hammastarkastuksissa sinä tai lapsen isä?

Neuvolantäti ollut koskaan kuullutkaan. Yritän silti muistaa varata ajan jos pääsis vaikka paris kuukaudessa. Olen kuullut noista ilmaisista, mut täällä ei tunneta.

Hikoileeko kukaan muu tässä vaiheessa raskautta enemmän kuin aiemmin?

en oo huomannu

Tuleeko kellään oksettava olo omia hampaita pestessä?

ei

4D

en oo menossa

Tippuuko tulot...

Kyllä ihan tarpeeksi vaikka tulot ei ihmeelliset. Puhelinedun menetys hirvittää, taitaa joutua ottamaan jonku puhepaketin. Tai ruveta kirjoittamaan kirjeitä...

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Paik ja Lahaja rv 17+2

Vierailija
45/49 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.. On tässä ollut vähän kiirus ja tapahtunut paljon jaja.. No mutta nyt kirjoittelen..

Masentaa kun en vieläkään tunne mitään liikkeitä masussa =( .. Ja samalla tietenkin pelottaa, että onko siellä kaikki sitten kunnossa edes =( .. Mahakaan ei ole yhtään kasvanut, että sekin vielä.. Ultraan yli 2vko..

Eilen olin sokerirasituksessa, hyi helv että se mönjä oli pahaa. Vaikka oli jääkaappikylmää niin kyllä se maistui käyneeltä simalta. Yöks.. Kyl sen sitten alas sai ku esteli ettei tuu ylöspäi :D ..Aika oli 8.30, mut oli sairastunu laboratooriotäti niin ajat oli sit myöhäs ja joskus 9.10 vasta pääsin sisään ja 11:st jälkeen sitten vasta pois..

Ja tosiaan minä sitten SAIN ne POTKUT!! Ihan niinkuin olen tässä jo varmaan kk ennustellut.. Torstaina sitten työpäivän päätteeksi pomo purki sopimuksen. Oli yksi ihminen taas tehnyt valituksen etten tee hommiani ja vastaa kelloihin.. Näyttöä oli päinvastaiseen, mut minkäs sille mahtaa. ONNEKSI siellä oli joku pääjehu helsingistä paikalla ja annoin sit kuulua kaiken! Ja kyllä pomo meni meinaan hiljaiseksi. Kiusausta työpaikalla ollut jo piiiiitkääään ja kesän aikana se on otettu esille moneen moneen kertaan ja mitään ei tapahdu parempaan suuntaan.. Joskos tämä pääjehu alkaisi painostamaan vähän, että onko muutoksia tapahtunut. Toivon ettei ketään uusi joutuisi siellä enää kärsimään, sanoin sen pomollekin ja sanoin että olen mielettömän helpottunut että pääsen pois!! (Onko sattumaa että näytti nyt tulevan maili ex-pomolta...)

Oli ihana tulla kotiin potkujen jälkeen, jotenkin vapautunut olo, helpottunut ja kaikkea. Vaikka olinkin porannut silmät päästä kun tuli taas niin paljon kaikkia valheita ja syytöksiä ettei tosikaan. Täytyy varmaan hoitajat.nettiin kirjoittaa jokin juttu, varoituksen sana..

Juu sit tosiaan eilen labran jälkeen painelin soterekryyn et tartten töitä ja lähettivät minut kurjenmäkeen ja siel sit tapasin kaksikin ihmistä ja olisin heti eiliseltä saanut töitä mut tarviin pienen preikin ja aloitan maanantaina. Töitä siis sain yllätykseksekseni heti. =) Sijaisuutta niin kauan ku jaksan.

Tuon jälkeen vein viel digiboxin huoltoon ja sain ruokaa eteen vasta puoli kolmen jälkeen. Ei ole ikin laskenut verensokerit varmaan niin alas. Mun jalat ei meinannu kantaa cafe picnicciin saakka, tärisin ja vapisin ja meinasin pyörtyy.. Oli vähän raskas päivä..

Nii ja sitten vielä mun ainoa ystäväni ja entinen työkaverini siis joutui sairaalaan torstaina ja olen ihan murheen murtama. Tänään menen häntä katsomaan =) , pari tuntia vielä pitää oottaa, kun vierailuaika on 13-19 =/

Maanantaina tosiaan uudet haasteet mut kyl vähän mietityttää oma jaksaminen. Jotenki tuntuu et olisin tarvinnut tähän vähän isomman breikin kuin 2pvä.. Kuitenkaa edellisen työn stressi ei noin vaan pois lähe vaan edelleen miettii joitain asioita. Mut kait sitä jaksaa vaikka pää kainalossa tämän loppuajan.. Ei tässä ole kuin 4kk..

Mutta nyt menen aamupalalle..

Verticia & masukkiasukki Rv 17+1

Vierailija
46/49 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticia: Lohdutuksena voin sanoa, että olen tuntenut vauvan liikkeet vasta noin viikon ajan ja nyt on jo 20 viikko alussa. Tuntuu semmosia muljahduksia etenkin iltaisin nukkumaan mennessä. Liikkeet vielä hentoja, joten kunnon mojautuksia odotellessa. Rakenneultra on 17.11. eli reilun viikon päästä. Jänskättää nähdä, miten vauva tällä kertaa jumppailee kun oli edellisessä ultrassa 11 viikolla pääperämitaltaan 3.5cm ja liikkui villisti.

Onko kukaan muu saanut kärsiä raskauden aikaisesta hiivatulehduksesta? Muhun se iski ja ennen oireita miehenikin sen sai...Oli "tosi" onnellinen. Mutta minkäs teet, kun itsestä riippumatta se iski.

Nyt syömään kun tuntuu ruokahalu kasvaneen. Onneksi painoa on tullut vain 4kg koko aikana.

Terv, Taapero 82 ja masuasukki 19+1

Vierailija
47/49 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Verticia, ehkäpä oli hyvä et pääsit pois sieltä vanhasta duunista, henkiseltä kantilta. Ei semmonen jatkuva henkinen huonovointi todellakaan tee hyvää raskausaikana. Toivottavasti uudessa paikassa on parempi henki, mikä antaa yllättävän paljon voimaa jaksaa töitä mahdollisimman pitkälle.

En tiiä onko muilla olo et eteen ois tullu hirvee kaljamaha, mikä rupee olee välillä tiellä. Vaikka ei toi maha nyt vielä NIIN iso ole, mietinpä vaan et mimmonen kaskelottivalas musta oikeen tulee ennen loppua. Ite en tunnista viel liikkeitä, mutta jotain muljahduksia tuntuu, en voi varmana sanoa että ois liikkeitä.

Malttamattomana odotan ens viikkoa, maanantaina on neuvola ja perjantaina rakenneultra... Näkee sit et kaikki on toivottavasti hyvin, sitte uskallan ehkä oikeesti mennä kattelee vaunuja ja ostaa jopa jotain vauvannuttuja, toki kauheesti ei tarvi hankkia kun saan siskoltani tosi paljon, kuten hoitopöydän, pinnansängyn, turvaistuimen yms. Ja vaatteita, sillä kun sattuu olemaan poika ja tyttö.

Meillä on alotettu koiran totuttautuminen vauvantuloon, siis sillä tavalla että rapuissa ei saa vetää yhtään, hissiä kun ei talossa ole, ja ajattelin et jos joudun kantaa lasta ja kuljettaa koiraa samaa tahtia ni kyllä se koiran täytyy olla joka menee mun tahtiin. Koira kun ei ole huippukoulutettu vaikka peruskäytöstapoja osaa aika hyvin. Ja on jo muutoissa ja remonteissa oppinut väistämään jos on kantaumuksia sylissä, ei onneks aina jää jalkoihin pyörimään.

Tulipahan hiukan avauduttua, joka kyllä auttaa, kuten myös muitten tekstien lukeminen. Jatketaan siis samaan malliin...

Satuilija + toistaiseksi ( edelleen ) työnimetön rv 19+2

Vierailija
48/49 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, Verticia ! Tosta taas huomataan, että asioilla on taipumus järjestyä. Suomessa on tällä hetkellä käsittääkseni sun alalla sen sortin työvoimapula, että ihme olis ollutkin, jollei töitä olis jostain ilmestynyt. Olin suorastaan huojentunu, että sun tilanne nyt ratkes ja pääsit sieltä edellisestä paikasta veks.

Tulin tässä vain raportoimaan pikaisesti eilisestä polilla käynnistä. Kyllä siellä kaksi pikku palleroa edelleen nyt sitten oli :D

Onneksi molemmilla oli asiat hyvin ja vuorotellen puskivat päätänsä ultrakuviin. Gynekologikin nauroi, että kovin ovat filmaattisia molemmat. Helpotus oli suuri tosiaan, kun molemmat olivat hyvän kokoisia (aika saman kokoisia, by the way) ja niin terhakoina liikenteessä.

Gynekologin mukaan nyt ei sais sitten enää kantaa edes kauppakasseja ja otettava muutenkin tosi iisisti. Henkisesti käski varautumaan siihen, että töistä on jäätävä pois viimeistään tammikuussa ! Noh, se oli snadi ylllätys. Olin ajatellut meinaan, että kaiken mennessä hyvin oisin töissä kauemmin. Meinaan kyllä silti nyt ottaa tosissani kaikki ohjeet. Turha on kerjätä itselleen (ja vauvoille) vaikeuksia. Vielä muutama vuosi sitten on ollut kuulemma semmoista, että kaksosraskauksissa äiti on joutunut sisään sairaalaan, kun tietyt viikot tulleet täyteen - oli kunto mikä hyvänsä. Eli siis oikeesti siellä sairaalassa on sitten joku maannut tyhjänpanttina pahimmassa tapauksessa kuukauden, vaikka olis periaattees ihan ok. Thank God, enää ei ole sellaista. Mielummin sitä tietty himassaan ottaa iisisti kuin makaa yksin sairaalassa.

Eilinen gynekologi oli ihan supermukava naisihminen ja totesi vain, että muuten tämä on nyt ihan tavallinen raskaus kuin muutenkin olis ollut eikä tässä tarvitse mihinkään erityistoimenpiteisiin ryhtyä. Mua rauhoitti tosi paljon, että se oli niin tyynenä liikenteessä sen mun edellisen vähän paniikinomaisen neuvolakäynnin jälkeen (jossa siis tää kaksosuutinen tuli).

Nyt meitä sitten seurataan polilla kuukauden välein. Onhan se ihan mukavaa, sillä lääkäri- ja ultrakäyntejä tulee nyt moninkertainen määrä yksöisraskauteen verrattuna. Se passaa oikein hyvin tämmöiselle hermostuneelle ensisynnyttäjälle :D

Ainoa mikä mua ihmetyttää nyt suuresti on se, että vauvojen sydänääniä ei ole vielä kertaakaan kuunneltu ! Ultrassa olemme vain toistaiseksi sykkeet nähneet, mutta mitään ei olla kuultu. Puhuin just tänään äitini systerin kanssa, joka sai 2 kk sitten toisen kersansa ja hän piti tätä kyllä aika erikoisena, kun mulla viikkoja kuitenkin jo melkein 18 :( Täytyy kai sitten alkaa itse niitä kuunteluita alkaa vaatimaan. Tsemppiä kaikille vielä rakenneultraansa odotteleville !

t.P.Pamela + Package x2

rv 17+5

PS. Olivat äitiyspolilla eilen yli tunnin myöhässä aikataulusta. Sitten vielä yksi viimeisillään oleva mimmi sanoi odotushuoneessa, että hän on joka kerta siellä venannut yli tunnin sovitusta ajasta. Taidan mennä sinne jatkossa heti kättelyssä puoli tuntia myöhässä :D

Vierailija
49/49 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin paljon kirjoiteltu. Kävin jo kerran vastaamassa tuohon kysymysketjuun mutta tietenkin tyttö sitten ehti jotain nappulaa painamaan ja sinne tekstit hävis. En jaksa nyt uudelleen niihin vastailla.

Torstaina oli neuvolalääkäri joka kuunteli sydänäänet ja hyvinhän ne kuuluivat. Tämä oli siis ensimmäinen kerta kun ne kuulin =) mies vaan miettii kokoajan et millon sen nyt sit saa tietää että onko sillä munat ;) olen kyllä kovasti kysellyt että onko sitten kamalan pettynyt jos kolmas tyttö syntyykin. EI kuulemma ole. Tervettä lasta toivoo!

Kuopuksella olikin sitten päiväkodin mielestä se enterorokko. Tänä vuonna ei vaan ole käsissä ja jaloissa kuulemma selviä rakkuloita vaan punaista ihottumaa. Muihin ei ole vielä meidän perheessä tarttunut.

Minulla on ollut viikonlopusta asti kipeä kurkku etenki iltaisin ja aamuisin. Nyt lisäksi iltaisin alkaa kuiva yskä =( ikävä käydä nukkumaan kun tietenkin lepoasennossa pahenee.

Vatsa on omasta mielestä jo iso mutta paino ei onneksi ole ensimmäisestä neuvolasta noussut yhtään. Sellanen 3 kg on kuitenkin jo tullut. Nyt on alkanut taas suklaa ja makea maistumaan enemmän niin luulen että ne herkästi minulla nostavat painoa. Pitää yrittää olla tiukkana. Sokerirasitus on perjantaina. Menen heti klo 7.30. Kiva toisaalta kokea ihan uusia juttuja tästä kolmannesta raskaudesta (sokerirasitus ja rakenneultra) Tuohon rakenneultraan on kyllä vielä turhan pitkä aika kun on ennen joulua. Kumpaakohan sitä sitten enemmän odottaa =)

mutta nyt on mentävä nukkumaan. Olin tänään aamuvuorossa eli herätys oli jo klo 6. Otin kyllä pienet unet alkuillasta, sellasen puolisen tuntia ja sen jälkeen iskikin siivous vimma =)

Mukavaa että vertician asiat järjestyivät. Kyllä meillä hoitajilla alkaa jo olla vara valita minne töihin menee. Jopa raskaana olevat huolitaan ;)

rvko 15