imeekö vauva minut kuiviin?
No vauva ja vauva, pian vuoden vanha. Viimeisen viikon ollut flunssassa ja nyt alkanut asua rinnoilla, imee kymmeniä kertoja päivässä, kun aiemmin selvästi alle 10 kertaa/vrk riittänyt ja nekin äidin tarjoamana. Nyt kiskoo paitaa ja kopeloi tissejä.
No itsellä vointi alkaa heiketä, energia pois, kädet ja jalat tuntuvat raskailta, fyysisesti väsynyt olo. Ja kävin just puntarilla ja tajusin että teini-iässä olen viimeksi ollut näin laiha, kohta vaan luuta ja nahkaa.
Onko siis tää väsymysolo kellään liittyny kovaan imetykseen? Mietin tässä jo maitohanojen sulkemista...
Kommentit (3)
muttei olisi tullut mieleenkään antaa maitoa tuossa vaiheessa noin tiheään. Ei edes kun meillä oli norovirus. Mun lapsi ei kitissyt ja repinyt tissejä kun se oli jo paljon ennemmin (yli puolivuotiaana) oppinut, että tissimaitoa saa vain kotona, ennen unia tms
minäkin laihduin imettäessä teinimittoihini. Juoda muistin riittävästi, huono olo ei ollut koskaan. Syödä olisi ehkä pitänyt enemmän :) Nyt vain juot PALJON ja huolehdit terveellisestä syömisestä.
Otakko järjen käteen. Soita neuvolaan jos et osaa vielä vuoden imettämisen jälkeen SYÖ KUNNOLLA JA JUO TARPEEKSI.
Se että olet sairas, vetää normaalinkin ihmisen ventiksi. Puhumattakaan että ruokit samalla lasta. Mutta kyllä lenssussa voi imettää, jos syöt ja juot oikein ei imetys ole mikään ongelma! :(
En sano, että lopeta imetys, lapsesihan syö nyt 1- vuotiaana samaa ruokaa kuin muukin perhe niin tarvetta imettämiseen SUOMESSA ei ole.
Mutta koska imetys on henkilökohtanen valinta, päätät itse milloin se on riittävää. En sano milloin olen itse lapseni kohdalla lopettanut imettämisen koska tämä ei ole pätemisen asia.
Mutta lapsesi on nyt sen verran iso että PAITSI kiinteän tulo kuvioihin muuttaa maidontuotantoa samoin se että nyt saattaa olla menossa tarve kasvattaa tuotantoa, myös lapsen seuranhaku on jo ihan eri luokkaa: lapsi saattaa siis huvitutteilla EIKÄ RUOKAILLA kun on rinnalla. Jos lapsi syö, sen huomaa, myös sen meneekö maitoa alas vai leikkiikö lapsi.
Eli sulla lapsi saattaa vaan haluta huomiotasi?