Vastatkaahan naiset, mies kysyy..
- Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa).
- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat?
- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa?
- Miten miehenne antaa vaimoillenne omaa aikaa, kuinka usein?
- Kuinka usein miehenne tekee ruokaa?
Kommentit (44)
Vierailija:
- Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa).
Minä imuroin muutaman kerran viikossa ja siivoan muuten silloin kun jaksan (=harvoin). Eläimiä ei ole, mutta 5 pientä lasta. Muutenkin ruuan laitot, pyykit, lasten neuvolat, hammaslääkärit, koulu jne. on mun vastuulla
- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat?
Vähän. Mies on töissä yleensä n. 7.30-19, auttaa sitten lasten nukuttamisessa. Jos viikonloppuna on vapaata, ollaan koko perheellä yhdessä, ulkoillaan, kyläillään jne.
Ei ehdi juuri mitään, koska lapset menevät pian nukkumaan, kun hän kotiutuu töistä
Aina kun minulla on menoja, jos mies ei ole silloin enää töissä. Liian vähän mun on mahdollista mennä minnekään, koska mies tulee töistä vasta illalla, jolloin kaupat ovat kiinni ja jumpat jo loppuneet
Harvoin. Ehkä kerran kuukaudessa.
Kuulostaa hysteeriseltä. Meilläkin on todella paljon karvaa tiputtavia koiria eikä tulisi mieleenkään imuroida joka päivä.
Jos kotiäitiys vetää hermot kireälle niin palata töihin.
Isän osallistua oma-aloitteisesti lasten kanssa olemiseen ja hoitamiseen eikä hoitaa vain irrallisia yksittäisiä juttuja. Koko sana osallistua on aivan naurettava kun puhutaan lasten vanhemmista. Ei silloin osallisuta vaan hoidetaan lapsia.
Neljäntenä mutta tärkeimpänä puhua. Ei nalkuttaa.
Ala tehdä asioita pyytämättä. Sanot, että nyt tehdään näin, etkä odota pyyntöä vaimolta. Älä myöskään suostu tekemään kaikkea juuri niin, kuin vaimo pyytää. Ole oma-aloitteinen. Niin toimii aikuinen.
Meillä siivotaan pikkuhiljaa koko ajan. Imuroidaan kunnolla ehkä vain kerran kuussa paitsi eteistä ja keittiötä. Rikkaimurilla saa isoimmat karikkeet pois nopeasti. Perusteellisemmat siivoukset meillä tekee mies, siivoa aina vessan ja kylppärin, pesee ja vahaa lattiat koko asunnosta. Minä vastaan yleisestä järjestyksestä. Viikkaan lasten vaatteet kaappiin, keräilen leluja ja kirjoja, petaan sängyt ym. Meillä on kissa, joka on minun, ja sen vuoksi vastaan kissan aiheuttamista sotkuista.
Mieheni tekee usein iltavuoroa 14-22, mutta lapset ovat siitä huolimatta tarhassa joka päivä. Iltavuoropäivinään ei siis näe lapsia ollenkaan, koska nukkuu surutta aamulla pitkään.
Lasten kanssa touhuaminen on miehellä vähäistä. Huolehtii kyllä suksista ja polkupyöristä ja niiden toimivuudesta.
Mieheni antaa minulle omaa aikaa ehkä kerran vuodessa ja silloinkin vain, kun pyydän!
Mieheni kokkaa usein ja mielellään. Perheen ruokahuolto on enimmäkseen hänen vastuullaan.
se vaimosi tarkoittaa vastuun ottamisella juuri sitä, että teet PYYTÄMÄTTÄ oman osuutesi hommista. Ei voi olla näin vaikeaa...
Jokainen itku, lasten ruoka-aika, nukkumaanmeno, leikki, pukeminen, kaikki koskevat myös sinua, koska olet heidän isänsä!
tee pyytämättä, kai itsekin tajuat mitkä hommat on tekemistä vailla.
ei kukaan halua olla mikään työnjohtaja kotonaan.
parina iltana viikossa johonkin (lenkille, jumpalle, ystävän kanssa kahville, leffaan). Se on väsynyt eikä saisi aikaiseksi mutta virkistyy kummasti kun vaan menee.
Vinkkejä:
oma mieheni EI juurikaan ole auttanut minua,kun olin hoitovapaalla. josta syystä mm. olen kuntoutuksessa...eli meinaan kunto alkaa remppaamaan...
eli kun mies auttaa/ tukee vaimoaan, on se koko perheen etu-
meilläkin imuroin joka päivä kissanKARVOJEN takia...
eli ymmärrän 100 % imurointivimmaista vaimoasi---
eli
päästä vaimoasi ainakin 2 x/ viikko vapaalle- jumpaan tai shoppailemaan tai työväenopistoon tai vaikkkapa vaan kahville- esim. launataina 4 h--- ja sunnutaina 2 h-
tätä minä kaipasin eniten, kun olin hoitovapaan YKSIN KOKO PÄIVÄN ja VIIKON, ellei mies auta, lasten kanssa
ja työsskäyvä äitikin kaipaa taukoa myös...
----
ps. ja yhteistä aikaa voisitte järjestää myös-
ainakin MINIMI 1 x kk
tai 1 x viikko vielä parempi olisi
eli mummi tai Mannerheimin Lastensuojeluliiton lastenhoitaja auttaa siinä esim.
ja SIIVOOJA kotiin 1 -2 x/ kk...
T.nro 12
PS. HYVÄÄ ISÄNPÄIVÄÄ!
Ps minut mies " päästää" keraan viikossa jumppaan ja vahtii lapsia- unodin listastani...
ja meillä on lapset työssäkäyntini ajan päivähoidossa ja koulussa ja koululaisten ip-ryhmässä---
Ja voihan olla, että vaimo ei " uskalla" lähteä, kun epäilee, ettei sinulla ole homma hanskassa.
Pointsit siitä sulle!
Ja onnea perhedynamiikkanne muuttamiseen!
Imuroin kerran viikossa kunnolla. Kotona kolmen pojan lisäksi villakoira, kissa ja hamsteri.
Muihin kysymyksiin; ei ole ketään muuta, joka osallistuisi mitenkään. Lapset eivät tapaa mieleltään sairasta isäänsä ollenkaan.
Pojat olen opettanut siivoamaan tavaransa, tuomaan pyykkinsä koriin, laittamaan astiansa tiskikoneeseen, tyhjentämään ja täyttämään tiskikonetta, imuroimaan, pyyhkimään pölyjä, viemään roskapussia jne.
Eläimiä ei ole (allerigioiden takia), siivoan joka päivä, osan taloa imuroin päivittäin. Ihan perusteellisesti siivoan kerran viikossa, joka nurkan. Omaa aikaa mulla ei ole ikinä eikä mies hoida lapsia (3 kpl) ikinä. Kuinka niin? En jaksanut ketjua lukea..
Vierailija:
Kerran päivässä imuroin alakerran, yläkerran 2-3 kertaa viikossa. Mies imuroi suunnilleen kerran kuussa koko talon.
Mies töissä 8-15.45 + työmatkat 30min / väli. Harrastuksissa 2-3 iltaa viikossa + metsästyskaudella viikonloppuisin. Viettää ehkä 10 tuntia viikossa lasten kanssa.
Puuhastelee pihalla (pesee autoa lasten kanssa tms.), pelaa pelejä, ajelee mopolla, lukee kirjoja, makaa lattialla ja antaa lasten möyriä päällä.
Tää paljastaa, että nainen kysyjänä... mutta omaa aikaa saan arviolta 5 tuntia viikossa. Käyn lenkillä tai kavereitten luona.
2-3 kertaa viikossa.
***Siivoan noin kerran viikossa eli imuroin. Ja yleensä minä siivoan koska minulla on enemmän aikaa. Ei eläimiä, eikä tule..
***Mies töissä arkisin toisella paikakunnalla, nyt ei olla nähty viiteen viikkoon. Kun on kotona on todella tiiviisti lasten kanssa. Ei uskaltaisikaan ehdottaa mitään muuta...
***Makaa lattialla ja lapset painii päällä. Käy ulkona heidän kanssaan. Leikkii esim. legoilla, lukee kirjoja. Kerää lelut yhdessä lasten kanssa, joskus tekee pihahommia.
***Mitä omaa aikaa? Tarkoitatko että vaimo pääsisi viihteelle ilman miestä vai ihan yleisesti?
Meillä mies on kaiken kotonaoloajan minun ja lasten kanssa, jos haluan niin voin lähteä käymään kylässä tai jopa baarissa. Mutta en halua, näen miestäni niin harvoin.
***Ei koskaan. Ei osaa, eikä ilmeisesti kiinnosta oppiakaan. Otanpa asiakseni opettaa kun nähdään seuraavan kerran.
T:Naimisissa 10v, lapset 1,5v ja 3,5v
Vierailija:
imurointi kerran viikossa, tai jos paljon roskia ja hiekkaa useammin
muu siivous sillon ku jaksaa paitsi lasten lelut ja muut romut joka päivä- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat?
Liian vähän...tekee paljon reissuhommia ja kotona ollessa lähtee aikaisin (5.oo) eli saa sitten viikonloppuna nukkua univelkojaan ilman häiriöitä (tänään esim heräs 14.30)- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa?
kylvettää kun on iltaisin kotona- Miten miehenne antaa vaimoillenne omaa aikaa, kuinka usein?
Niin paljon kuin mahdollista...(en vain saa ikinä lähdettyä mihinkään kun haluan olla miehen ja lapsien kanssa)- Kuinka usein miehenne tekee ruokaa?
Aina viikonloppuisin tekee speciaali herkkuja...T: Onnellinen vaimo kera vajaa kolmivuotiaan ja reilun vuoden ikäisen ikiliikkujan
Vierailija:
Siivoan kerran yleensä viikossa ja imuroin myös AINA itse- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat?
Mieheni on lasten kanssa päivässä vaihtelevasti n. 1-2 h
Hän on työssä arkisin klo 9-17- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa?
Auton korjaamista, pihatöitä, harvemmin leikkii, ottaa mielellään kyllä mukaansa menoihin esim. kauppaan- Miten miehenne antaa vaimoillenne omaa aikaa, kuinka usein?
Aina tarvittaessa. Tosin on melko liikkuvainen, joten kalenteri täytyy olla ja meno tiedossa hyvissä ajoin, että ehtii sinne kalenteriin omiakin varauksia tehdä- Kuinka usein miehenne tekee ruokaa?
Ei koskaan
Vierailija:
- Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa).MINÄ SIIVOAN, IMUROIN PARI KERTAA VIIKOSSA KISSOJA KAKSI
- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat? MIES TÖISSÄ VUOROVIIKOIN AAMU ILTA YÖ. LASTEN KANSSA MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN PATI TUNTIA PÄIVÄSSÄ, HERVEMMIN KUITENKIN IHAN YKSINÄÄN
- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa? LEIKKII
- Miten miehenne antaa vaimoillenne omaa aikaa, kuinka usein? LIIAN VCÄHÄN SEKSIÄ SAANUT VIIMEKSI JOSKUS
- Kuinka usein miehenne tekee ruokaa? RUUAN TEKEE MIES AINA KUN VOI
siis minä imuroin ja hoidan muutkin siivoukset lasten avustuksella
T: vaimo
Kotona hieman tilanne patissa, kun vaimo meinaa, etten ota tarpeeksi vastuuta.
Olen paljon kotona työni ohella ja kuvittelen kyllä olevani tarpeeksi perheeni kanssa ja tekeväni sen eteen paljon, ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole.
Vaimo siivoaa paljon. Imuroi joka päivä. Okei, meillä on koiria, mutta vähän överiksi menee mielestäni. Olen asiasta vaimolle sanonut, että vähempikin riittäisi. Vaimo ei pyydä minua siivoamaan, tästä ei siis riitoja.
Kotona ollessani olen lasten kanssa, mutta myönnettäköön, että netissäkin tulee istuttua. Ruokaa en laita koskaan, tosin iltapalaa useinkin.
Iltakylpy on vastuullani, muita hommia lasten kanssa teen pyydettäessä.
Omaa aikaa vaimo ei pyydä. Hän on kotiäiti, ilmeisen väsynyt. Saa välillä raivareita ja sanoo, etten osallistu tarpeeksi. Mielestäni kuitenkin teen enemmän kuin keskiverto isä/mies.
Mitä tässä pitäisi tehdä?