Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt pitaisi nostaa todella voimakkaasti esille se seikka, etta Pekkaa oli KIUSATTU pahoin kouluaikana!! Tasta ei kai viela kunnolla ole

Vierailija
10.11.2007 |

ollut julkisuudessa, mutta mielestäni nyt olisi aika siihen, esim. ensi viikolla nostaa esille, että hän oli koulukiusattu. Ja pitäisi ihan jonkun kertoa rehellisesti mitä hänelle on tehty.

Tässä olisi hyvä paikka nostaa aihe keskusteluun, ja osoittaa lapsille ja nuorille, mihin kauheuksiin kiusaaminen voi pahimmillaan johtaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka moni tuosta tietää, tuskin kovin monelle kehtaisi kertoa...

Vierailija
2/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ja ehkä se rauhoittaisi p-e:n mahdollisia ihailijoita; että syy ei ollutkaan missä " hienossa" aatteessa tms. vaan yksinkertaisesti siinä, että poloinen oli koulukiusattu raukka...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin, ja ehkä se rauhoittaisi p-e:n mahdollisia ihailijoita; että syy ei ollutkaan missä " hienossa" aatteessa tms. vaan yksinkertaisesti siinä, että poloinen oli koulukiusattu raukka...

Vierailija
4/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monia muitakin on kiusattu, eivätkä he silti tapa kiusaajiaan. Sairas ihminen on, jos sellaista tekee.

Vierailija
5/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on rehtori, terkkari ja moni muu uhri Pekan päälle virtsannut!!!

Vierailija
6/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä monia muitakin on kiusattu, eivätkä he silti tapa kiusaajiaan. Sairas ihminen on, jos sellaista tekee.

Vierailija
7/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin on rehtori, terkkari ja moni muu uhri Pekan päälle virtsannut!!!

Vierailija
8/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen oli henkistä ja usein myös fyysistä. Eli yli 10 vuotta se helvetti kesti. Mulla oli lapsena univaikeuksia, hysteerisiä kohtauksia ja vielä paljon pahempaa.

Silti en ole tappanut ketään, vaikka itsaria joskus tosissani mietinkin. Miksi kiusatulla, eli minulla olisi ollut oikeus tappaa luokkakaverini? Tai opettajani ja rehtorin, jotka eivät tilanteeseen puuttuneet, VAIKKA TIESIVÄT asian?

Hmm, tulipahan vaan mieleen.

Voi Pekka parkaa, kun sitä niin kiusattiin.

Vierailija
9/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se Miro, jota on haastateltu lehdissä ja TV:ssä, eli Pekan paras kaveri on sanonut, ettei Pekkaa mitenkään erityisesti kiusattu. Tämä Miro oli siis tuntenut Pekan eka luokasta asti ja oli ollut samassa kesätyöpaikassa viime kesänä, koulussa Pekalla oli ystävinä Miro ja muutama muu, mutta ilmeisesti mitään " sydänystäviä" eivät olleet ja Mirokin oli pitänyt vähän etäisyyttä nyt syksyn aikana.

Vierailija
10/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään oikeuta tappamiseen, mutta kiusaaminen voi johtaa monenlaisiin seurauksiin: itsetunnon ja ihmisarvon menettämiseen, vakavaan masennukseen, mielenterveyden menettämiseen, psykoosiin jne.

Kun sitä ajattelee, että ei kai se mikään ihme ole, että jos joku tai jotkut kiusaavat sinua rajusti vaikkapa vuosien ajan, niin sinusta sitten lopulta tulee tunteeton ihmishirviö. Ensin kiusaajat vievät toiselta ihmisarvon kokonaan, ja kun tämä kiusattu sitten menettää mielenterveytensä, niin sitten vain huudellaan, että mehän vaan vähän kiusattiin.

Minä tietyllä tavalla ymmärrän, että viha ja aggressio purkautuu jonakin hetkenä vaikka näin karmealla tavalla. En hyväksy tekoa, mutta itsekin koulukiusattuna ymmärrän täysin.

Vierailija
11/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen ihminen on herkkä ympäristölle ja hyväksytyksi tulemiselle.

Oppilaat, ehkä opettajat ja muut ovat pyöritelleet silmiään hänen ekrtoessaan jotain. Ketään ei ole kiinnostanut, kukaan ei ole ymmärtänyt. Hän on yhä enemmän tullut ulkopuoliseksi, vaikka ehkä näennäisesti on ollut " normaali" .

Kaikki pienikin kiusaaminen yhdistettynä masennukseen lisää vihaa ja hän haki tukea historiasta ja oppiaineista --> innostui fanaattisesti eri aatteista ja alkoi pohtia yhteiskuntaa, purki siihen todella paljon energiaa ja turhautumistaan. Ketään ei kuitenkaan kiinnosta, kukaan ei tajua, hän ei saa ymmärrystä, iva ja kiinnostamattomuus ympäristöltä jatkuu ja jatkuu. Ei tukea, ei apua. Nuori ihminen jää helposti loukkuun omiin ajatuksiinsa, eikä löydä ulospääsyä, vaan menee yhä syvemmälle, ja kun kukaan ei pysäytä...

Vierailija
12/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiusaaminen oli henkistä ja usein myös fyysistä. Eli yli 10 vuotta se helvetti kesti. Mulla oli lapsena univaikeuksia, hysteerisiä kohtauksia ja vielä paljon pahempaa.

Silti en ole tappanut ketään, vaikka itsaria joskus tosissani mietinkin. Miksi kiusatulla, eli minulla olisi ollut oikeus tappaa luokkakaverini? Tai opettajani ja rehtorin, jotka eivät tilanteeseen puuttuneet, VAIKKA TIESIVÄT asian?

Vierailija
13/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
14/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä tunnen ihmisen, jolla yhtä pitkä historia koulukiusaamista takanaan kuin sulla. Tää tyyppi sairastui vakavasti psyykkisesti eikä ole vieläkään(12 vuotta peruskoulun päättymisestä, sen jälkeen ei ollut enää kunnossa) terve, lähimainkaan. Että näin. Säälin sitä ampujaa, toivottavasti tavoitti edes yhden kiusaajistaan.

Vierailija
15/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Miro nyt voinut sanoa, että joo, Pekkaa kiusattiin tosi pahasti.

Sitä paitsi kiusaaminen ei ole voinut näkyä kuin muutamalle ihmiselle. On voinut tapahtua salassa.

Vierailija
16/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Missä on ollut juttua että se on ollut koulukiusattu. ei niin missään."

Vierailija
17/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkemyksiään ja mielipitetiään. Uskon, että näissä tilanteissa hän ei ole saanut mitään vastakaikua ja on tajunnut että on turha puhua ja selittää. Se aiheuttaa suurta turhautumista, tiedän tunteen!! Sitten vaan alkaa kuluttaa yksin omaa aikaa omiin asioihin, joita muut eivät tiedä/muita ei kiinnosta, kukaan ei ole pysäyttämässä tai jakamassa.

Vierailija
18/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se Miro nyt voinut sanoa, että joo, Pekkaa kiusattiin tosi pahasti.

Sitä paitsi kiusaaminen ei ole voinut näkyä kuin muutamalle ihmiselle. On voinut tapahtua salassa.

se on tapahtunut ennen lukiota.

Vierailija
19/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti omista teoistaan ei voi koskaan syyttää muita. Minäkin joskus pienenä olisin halunnut kostaa kiusaajilleni. Ihminen, jolla on oikean ja väärän taju tallella, ei tee tällaisia hirmutekoja. Ymmärrän toki, että pahalta tuntuu, ja että osasyy voi olla kiusaaminen mahdolliseen sairastumiseen, mutta en silti hyväksy sitä, että tuo teko laitetaan kiusaajien syyksi.

Vierailija
20/29 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en yhtään ihmettele jos tuollaista tapahtuu suomessa mitä tapahtui 7.11. en väheksy yksilön vastuuta teoissaan. mutta minun mielestä suomessa sais enemmän laittaa resurseja mielenterveys potilaiden hoitamiseen. ja ne pakkohoitoon jotka ei ymmärrä hakea apua itselle. pakkohoitoon nykyisellään voi laittaa vasta sitten kuin tapahtuu jotain. mielenterveys asioissa minun mielestä kaikiille pakkohoitoa jotka ei hae apua itse. tämän mielipiteen sanon siksi kun olen joutunu läheisiä seuraamaan mielenterveyden järkkyessä.