Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö ns. järkiavioliittoon, jos olisit köyhä yh?

Vierailija
10.11.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se oli rakkaudesta solmittu.

Vierailija
2/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin köyhä yh.



p.s: Olen ollut joskus varakkaampikin, mutta en sen onnellisempi. Käy mielessä, tuokohan se raha onnea ja hyvää elämää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän maailma ole järkiavioliittoja pullollaan ;-)

Vierailija
4/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et välttämättä rakastaisi miestä?

Vierailija
5/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että muunlaiseen tulen menemäänkään. En ole rakastuvaa tyyppiä.

Vierailija
6/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, eli seksiä rahasta ja turvallisuudentunteesta?

Ja et välttämättä rakastaisi miestä?

Mielestäni tuo olisi pieni hinta siitä, että ei tarvisi enää pelätä ja huolehtia niitä asioita mitä nyt joudun miettimään päivät ja yöt. Rakkaudella ei tarvi olla mitään tekemistä sen kanssa, tärkeintä on hyvä ja ihmisarvoinen elämä lapsille ja minulle.

Ihan mielenkiinnosta, millaista elämää te vietätte, jotka kieltäytyisitte avioliitosta vain sen takia että ette tunne palavaa rakkautta miestä kohtaan??? Oletteko koskaan olleet köyhiä? Kysymyshän oli siis esitetty köyhille yksinhuoltajille, joten tahtoisin todellakin tietää millainen nainen mieluummin pitää lapsensa kurjuudessa kuin suostuu avioliittoon joka toisi turvallisuutta ja hyvinvointia kaikille? Itse en voisi kuvitellakaan kieltäytyväni! (jos mies olisi kuitenkin kiltti ja mukava, ei mikään sekopää)

T: 9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauteni ei ole myytävänä. Köyhä olen, kahden lapsen opiskeleva yh. Selvitty ollaan kuitenkin, eikä ole edes opintolainaa tarvinnut ottaa. Hyvä elämä lapselle ei tule lisäeuroista.

Vierailija
8/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ratkaisee mm. nämä asiat:

-ajaako perhe turvallisella autolla vai onko käytössä puhkiruostunut romu?

-syökö perhe terveellisesti ja eettisesti, vai halpaa roskaruokaa joka on teetetty ties missä, ties miten?

-saavatko lapset harrastaa mitä tahtovat, vai onko heidän oltava illat kotona tai töissä tienaamassa?

-millaisiin kaveriporukoihin lapset päätyvät, onko heillä mahdollista kulkea muiden kanssa, käyttää kunnollisia vaatteita jne. vai onko heidän kuljettava rääsyissä, pihisteltävä kaikesta ja hävettävä?

-asuuko perhe huonolla alueella jossa poliisit vierailevat vähintään muutaman kerran päivässä, vai onko tilava omakotitalo siistillä alueella jossa on toimiva naapuriverkosto, palvelut lähellä ja paljon mukavia leikkipuistoja ja harrastusmahdollisuuksia?

-millaiseen kouluun lapset menevät peruskoulun jälkeen?

-millaista sairaanhoitoa perhe saa tarvittaessa?



Ja paljon paljon muuta.

En minäkään keskituloisena kannattaisi järkiliittoa, mutta nyt puhun todellakin KÖYHISTÄ. Ja edelleen, rikas mies olisi parasta mitä elämääni voisin saada.



Ihan oikeasti, kuka laittaa oman rakkauselämänsä lasten turvallisuuden ja hyvinvoinnin edelle???



T: 9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Raha ratkaisee mm. nämä asiat:

-ajaako perhe turvallisella autolla vai onko käytössä puhkiruostunut romu?



Pk-seudulla ei onneksi tarvita autoa ollenkaan.



-syökö perhe terveellisesti ja eettisesti, vai halpaa roskaruokaa joka on teetetty ties missä, ties miten?



Köyhiä olemme, 3 hengen käytössä on vuokran jälkeen n. 500 euroa yhteensä, sillä maksettava muut laskutkin. Syömme kuitenkin luomua ja reilua kauppaa yms. Laatu, ei määrä.



-saavatko lapset harrastaa mitä tahtovat, vai onko heidän oltava illat kotona tai töissä tienaamassa?



Esikoululaisella on kaksi harrastusta: jumppa ja uinti. Pienempi ei vielä sellaisista perusta. Töissä eivät käy kumpikaan.



-millaisiin kaveriporukoihin lapset päätyvät, onko heillä mahdollista kulkea muiden kanssa, käyttää kunnollisia vaatteita jne. vai onko heidän kuljettava rääsyissä, pihisteltävä kaikesta ja hävettävä?



Sain juuri tänään suuren muovikassillisen käytettyjä vaatteita sukulaisnaiselta. Esikoiselleni mm. Luhdan toppatakki, Mayoralin, Benettonin jne. vaatteita. Lapset menevät hyvään kouluun Töölöön. Häpeää ei meillä ole tarvinnut kokea köyhyyden takia. Kannattaa kasvattaa muuten lapset niin, etteivät hauku toisia vaatteiden takia.



-asuuko perhe huonolla alueella jossa poliisit vierailevat vähintään muutaman kerran päivässä, vai onko tilava omakotitalo siistillä alueella jossa on toimiva naapuriverkosto, palvelut lähellä ja paljon mukavia leikkipuistoja ja harrastusmahdollisuuksia?



Palvelut lähellä, kaupungin vuokratalossa asumme. Poliiseja täällä ei kyllä päivittäin näe. Lapsia on taloyhtiössä paljon, mukava suuri piha missä leikkivät yhdessä. Puistoihin emme ehdi, harrastuksiin kyllä. Suomessa ei ole slummeja.



-millaiseen kouluun lapset menevät peruskoulun jälkeen?



Sitähän minä en voi tietää. Toivottavasti valitsevat alan, mikä heitä kiinnostaa ja heille sopii. Rahasta se ei tule jäämään kiinni, itsekin olen kyennyt kouluttamaan itseni pienillä tuloilla.



-millaista sairaanhoitoa perhe saa tarvittaessa?



Ihan kuule sitä samaa kuin muutkin. En ole vielä törmännyt siihen, että Suomessa lääkäri tarttis lahjoa ennen kuin pääsee vastaanotolle.

Vierailija
10/10 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät asu pk seudulla, eikä tätä kysymystä rajattu mitenkään koskemaan vain Suomessa asuvia.

Köyhyyttä on monenlaista, sinä pidät itseäsi köyhänä kun asumismenojen (joita et kertonut sen tarkemmin, nekin voivat olla huomattavan isot!) jälkeen sinulle jää 500¿. Minusta nuo kuulostavat erittäin kohtuullisilta tuloilta, varsinkin kun ottaa huomioon että et tarvitse autoa ja saat vaatteita lahjoituksina.

Usko minua, jos sinulla on varaa käyttää luomuruokaa ja benettonin vaatteita, et ole köyhä!

Onko siis todellakin niin, että sinä et pysty kuvittelemaan tilannetta jossa äiti päättää suostua järkiavioliittoon parantaakseen omaa ja lastensa elämää??

T: 9

Ai niin; Suomessa ei ole slummeja, mutta erittäin huonoja lähiöitä kylläkin.

Vierailija:

Pk-seudulla ei onneksi tarvita autoa ollenkaan.

Köyhiä olemme, 3 hengen käytössä on vuokran jälkeen n. 500 euroa yhteensä, sillä maksettava muut laskutkin. Syömme kuitenkin luomua ja reilua kauppaa yms. Laatu, ei määrä.

Esikoululaisella on kaksi harrastusta: jumppa ja uinti. Pienempi ei vielä sellaisista perusta. Töissä eivät käy kumpikaan.

Sain juuri tänään suuren muovikassillisen käytettyjä vaatteita sukulaisnaiselta. Esikoiselleni mm. Luhdan toppatakki, Mayoralin, Benettonin jne. vaatteita. Lapset menevät hyvään kouluun Töölöön. Häpeää ei meillä ole tarvinnut kokea köyhyyden takia. Kannattaa kasvattaa muuten lapset niin, etteivät hauku toisia vaatteiden takia.

Palvelut lähellä, kaupungin vuokratalossa asumme. Poliiseja täällä ei kyllä päivittäin näe. Lapsia on taloyhtiössä paljon, mukava suuri piha missä leikkivät yhdessä. Puistoihin emme ehdi, harrastuksiin kyllä. Suomessa ei ole slummeja.

Sitähän minä en voi tietää. Toivottavasti valitsevat alan, mikä heitä kiinnostaa ja heille sopii. Rahasta se ei tule jäämään kiinni, itsekin olen kyennyt kouluttamaan itseni pienillä tuloilla.

Ihan kuule sitä samaa kuin muutkin. En ole vielä törmännyt siihen, että Suomessa lääkäri tarttis lahjoa ennen kuin pääsee vastaanotolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä