Reima Casual vai MiniTec?
Vielä pähkäilen tämän haalariasian kanssa. Meidän poika siis nyt kohta 6kk. Lastenvaateliikkeissä suosittelivat molemmissa, joissa kävin tuon ikäiselle Casual-malliston haalaria. (Tosin kummassakaan ei ollut tuota MiniTeciä vaan vain sitten sitä " kunnon" ReimaTeciä).
ReimaTec kuulemma on tuon ikäiselle vielä liian tönkkö, mikä saattaakin pitää paikkansa. Mutta mites tuo MiniTec. Mainostavat ainakin Reiman nettisivuilla, että on pehmosempaa materiaalia. Mutta siis suosittelivat tuota Casual-mallia, mikä ei kylläkään sitten pidä niin hyvin vettä.
Meillä kohta jo lähdetään konttaamaan, mutta mietin että kuinka paljon sitä sitten pitää alle vuoden ikäistä vauvaa maassa märällä kelillä... Kuitenkin haalarin pitäisi olla myös mukava vaunuissa/rattaissa ja autonistuimessa.
Auttakaan naista mäessä ja kertokaa kokemuksianne!
-supukka-
Kommentit (4)
Mulla nyt 5kk vauva ja ostin itse alennuksesta loppukesästä viime vuoden minitec-haalarin, maksoin muistaakseni noin 40¿. Musta toi 50¿ tuntuu aika kalliilta käytetystä haalarista vaikka olisikin uuden veroinen. Varmasti pärjäätte alkuvuoteen ilman kosteusuojahaalaria ja saat varmaan samalla hinnalla uuden minitecin alennusmyynneistä. On se minitec hieman pehmeämpää kuin normaali reimatec kangas (kävin kaapista kokeilemassa), mutta mielestäni liian jäykkää vaunussa nukkumiseen. Casual kangas tuntuu mukavalta ja pehmeeltä, mutta on aika samanlaista, kuin äitiyspakkauksen haalari. Itse en ymmärrä miten 6kk vauvan saa edes köytettyä kaukaloon haalari päällä. Itse käytetään turvakaukalo pussia ja sen sisällä reiman fleece haalaria tms. Pussin saa helposti raolleen, kun auto on lämmennyt toisin kuin haalarin. Sinuna ostaisin minitecin lumessa ja pulkassa oleilua varten alennusmyynneistä ja kayttäisin äitiyspakkauksen haalaria, fleecehaalaria, villahaalaria tms makuupussin kanssa nukkuvalla vauvalla. Turvakaukaukalon lämpöpussia suosittelen, jos jotain haluat ostaa :)
Ostin tosiaan ensin Jonathan kosteussuojavauvahaalarin meidän kohta 5kk, se oli tosiaan liian jäykkä vaikka koko oli sopiva, sitten vaihdoin miniteciin, joka sekin liian jäykkä. Loppujen lopuksi en ostanut mitään uutta haalaria talveen vaan mennään noilla 3:lla mitkä olen suurimmaksi osaksi ostanut aiemmin (kaksi käytettyä, yksi uusi)
tuusis
teillä ei ole vanhempaa lasta, jonka kanssa ulkoillaan leikkipuistoissa, niin tuskin vauva tulee olemaan ulkona kylmässä hangessa tai loskassa konttailemassa... Ottaisin noista sen casualin. Tai jonkun muun pehmän ja mukavan haalarin, jonka kanssa on mukava nukkua vaunussa...
Ehkä sitten joulun jälkeen alesta ostaisin jonkun halvemman kosteussuojahaalarin (jonathan tms), jonka kanssa voisi sitten kokeilla satunnaista pulkka-ajelua tai muuten vaan ottaa kontaktia lumeen. Ja kyllä se Reima Casualkin lumikontaktit kestää. Sitä kosteussuojaa miettisin tosiaan vaan, jos ulkoillaan just esikoisen kanssa puistossa...
Meillä kyllä ulkoillaankin jonkin verran, koska esikoisen kuitenkin pitää ulos päästä. Vielä nyt vauva nukkuu suurimman osan siitä ajasta, mutta toisin saattaa olla kun ikää tulee lisää.
Kuitenkin haalarin tarttis olla sellainen, millä olisi hyvä ,myös nukkua vaunuissa ja mukava myös autonistuimessa. Eli ei siis mielellään kovin jäykkä. Mitenkähän jäykkä tuo MiniTec sitten on? Niin ja meillä on myös esikoiselta äitiyspakkauksen haalari, mitä voi myös vaunuissa käyttää nukkuessa. Mutta se on vielä kovin iso ja siksi haluaisin myös jonkun vähän pienemmän. Ja tähän asti on käytetty esikoisen vanhaa söpöstelyhaalaria, mikä alkaa valitettavasti olla pieni.
Syy, miksi tätä pohdin on se, että maksanko vähänkäytetystä MiniTecistä tuttavalle n. 50¿ vai ostanko uuden Casual-mallisen 60¿?
Tiedä sitä sitten...
-supukka-