Kääntyvät etupyörät + lumi
Etsiskelen tässä kuumeisesti vaunuja uudelle tulokkaalle ja toivessa olisi kääntyvät etupyörät, siis kaksi etupyörää. En halua yksipyöräisiä koska tulee paljon kulkemista rullaportaissa.
Meillä on ollut keskimmäisellä lapsella kesäkäytössä Grocon matkikset ja niissä positiivista on ollut juuri nuo kääntyvät etupyörät ja siksi haaveilen tuleviin vaunuihinkin samasta yksityiskohdasta. Mutta toisaalta mietityttää että onko se sittenkään niin kovin hyvä juttu. Koska ainakaan noilla Gracoilla ei pääse lumessa mihinkään, mutta niissä onkin 2+2 etupyörät ja lumi paakkuuntuu juuri tuonne pyörien väliin.
Kääntyvät etupyörät tiedän olevan ainakin I' coo: ssa, onkos muita.
Siis isopyöräisiä, Bugaboot ja muut vastaavat eivät käy koska pyörät on liian pienet.
Meillä päin kitsastellaan kovasti tuosta lumen ajosta joten siksi pyörillä on suuri merkitys
Ekalla lapsella vaunuina oli Carenat ja niissä oli hyvät suuret pyörät vaikkeivat kääntyvät olletkaan, toisella oli Brion sisarusvaunut ja ne Gracot, mutta mitäs tälle kolmoselle?
Mielellän suht kevyetkin saisivat olla,noiden Carenojen vika oli se että ne oli järkyn painavat (ja me kun asutaan vielä korkealla mäellä :)
Toivottavasti joku viitsii auttaa näissä pohdinnoissa
Kommentit (7)
Olen itse katsellut gesslein futureita, niissa etupyoriksi voi vaihtaa joko pienet ei kaantyvat pyorat tai tavalliset isot kaantymattomat pyorat. Ulkoilessa hankalammassa maastossa isot pyorat ja kaupoissa pienet kaantyvat. Saman tyyliset on Mutsy Urban riderit. meilla on heittoaisalliset matkikset, joissa pyorat voi lukita kaantymattomiksi, ne ainakin toimii huonosti ja pyorien lukitsemisen jalkeen ovat tosi raskaat tyontaa. Jos ei pyorat olet lukittu niin tokkaavat pieneen epatasaisuuteen (asumme ulkomailla ja taalla on Suomeen verrattuna tosi tasaista ei soraa, ei lunta ja silti noi karryt ei toimi). On aivan mahdollista etta muissa malleissa kaantyvat pyorat toimivat hyvin, itse en vain uskalla enaa hankkia.
leenaliina:
Kääntyvät etupyörät tiedän olevan ainakin I' coo: ssa, onkos muita.
Siis isopyöräisiä, Bugaboot ja muut vastaavat eivät käy koska pyörät on liian pienet.
En juuri nyt ehdi kirjoittaa pidempään, mutta meidän I' coo:ssa saa etupyörät lukittua, jolloin eivät käänny. Tosin kyllä minä kaupungin lumissa olen pitänyt etupyörät kääntyvinä. Viime talvena naapuri katsoi murheellisena, kun lykin vaunuja lumimyräkän jälkeen ylämäkeä. Luuli, että ovat kovinkin painavat, mutta käskin hänen kokeilla itse. Hän oli aika yllättynyt siitä, miten kevyet vaunut olivat.
Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia rullaportaiden suhteen (monissa ostoskeskuksissa ei muuten saa enää nykyään edes kulkea vaunujen/rattaiden kanssa rullaportaissa).
Kolmipyöräisillä mennään rullaportaisiin niin että työntäjä on vaunujen yläpuolella, jolloin tuo yksinäinen pyörä jää ilmaan. Minusta työntäjällekin on paljon helpompaa painaa työntöaisaa alaspäin kuin nostaa se naaman korkeudelle, eli samalla tavalla kulkisin rullaportaissa vaikka vaunuissa olisi kaksi etupyörää.
Isot, kääntyvät etupyörät (ilmakumi).
Meillä oli noi Quinny Freestyle XL:t. Eivät toimineet oikein talvella. Kumit olivat ihan sileät ja etupyöriä ei saanut lukittua. Vetivät aina eturenkaat linkkuun, kun työnsi lumella, ja vaunut " putosivat" ojaan.
Heippa!
Kokemuksia en osaa vielä kertoa, mutta me ostettiin tulevalle esikoiselle (la joulukuussa) Teutonia Funit, joissa on kääntyvät etupyörät, jotka saa myös lukittua. Meinattiin, että ehkä täällä kaupungissa ei tartte kovin suurissa lumikinoksissa niitä työntää ja ne on tosi näppärät kääntyvien pyörien ansiosta.
Teutonialla oli jokin toinenkin malli... olikohan Teutonia Spirit.
Kirjoittakaa joku kokemuksia ko. vaunuista.
Kille
Paljon on vinkkejä tullutkin ja näyttää noita kääntyviä etupyöriä löytyvän monestakin mallista.
Pieni pyöräiset ei meille todellakaan käy, niillä jää ekaan kinokseen ja reissu loppuu siihen, ja kinoksia täällä riittä, lumen aurauksestakin säästetään kivasti että kaduistakin aurataan vain toinen jalkakäytävä ja se toinenkin vain niin ja näin...
Ja kuten jo aiemmin sanoin niin ei kiitos kolmipyörille koska on käytettävä niin paljon rullaportaita ja jos joka kerta on mentävä peräedellä käy hankalaksi vahtia siinä samall villiä 3-vuotiasta. On helpompi ajaa suoraan portaisiin ja pitää toisella kädellä toisesta lapsesta kiinni.
Mutta edelleen otan vastaan vinkkejä hyvistä vaunuista ja saa toki vinkata myös kääntymättömistä etupyöristä :)
Josta tulikin mieleen että onko kellää kokemusta noista Bon Jovin Rock Star vaunuista, nekin näytti kivoilta (siis netin kuvissa)