Miksi tappamispelit ovat sallittuja?
Mikä ihmeen takia ihmisille halutaan antaa nautinto siitä, että saa " tappaa" ? Minkä takia monet meidän pienet poikamme opetetaan lapsesta asti siihen, että tappaminen on hauskaa? Mitä pointtia minä en ole tajunnut niissä tappamispeleissä, kun en näe niissä mitään järkeä? Eikö kukaan ole tajunnut sanoa: " Tämä ei ole oikein!" .
Terv. KM, luokanopettaja, äiti, ihminen
Kommentit (23)
en vaan käsitä, miksi niitä aidon tuntuisia pelejä annetaan lasten pelata! Harmi ja sitten lapset eivät muuta teekään kuin pelaa kaikki vapaa-aikansa
t. äiti ja kasvatusalan ammattilainen
Se, että sinä et halua niitä pelata tai näe niissä järkeä on vain sinun mielipiteesi. Eikö ole normaalia, että kaikki eivät ole kanssasi samaa mieltä? Minä en ainakaan olisi vaatimassa pelien ja elokuvien poistamista, koska minä en niistä pidä.
Normaali ihminen käsittää, että nuo pelit eivät ole totta. Murhaajia on ollut olemassa aina, mutta nuo pelit ovat olleet suosiossa vain vähän aikaa. On totta, että väkivaltaan taipuvat voivat tuntea enemmän vetoa väkivaltapelejä kohtaaa, mutta peli ei tee ketään väkivaltaiseksi.
Vaikka sellaista, jossa mentäisiin aina eri baariin ja iskettäisiin nainen. Sitten pitäisi yrittää selvittää reitti kotiin jostain toiselta puolelta kaupunkia. Sen jälkeen pitäisi varata aika lääkäriltä, kun kutisisi niin kovasti. Ai ei ole sama juttu? Miksi ei?
vanhempien vika jos antavat lasten pelata niitä
Miksikähän 11-vuotiaat pojat sitten pelaavat niitä?
Sitä minä en ymmärrä. Enkä siis ymmärrä myöskään näitä tappamispelejä, en millään. Mitä ne kenellekään antavat? En myöskään ymmärrä väkivaltaviihdettä tv:ssä. On sarjamurhaajaa, on Heroes, joka näyttää puolitetun ihmisen pään ruudussa.
Tämän " viihteen" parissa käytetyn ajan voisi käyttää niin paljon parempaankin!
T: Kasvatusalan ammattilainen, FM, lehtori, äiti
Oli kyse väkivaltapeleistä, elokuvista & tv-sarjoista, pyssyleluista niin olen kaikkea tuota tappamisen ympärille rakennettua viihdeteollisuutta vastaan. Enkä ole kukkahattutäti, en kiihkouskovainen enkä mikään överiherkkiskään. Moraalinen rajani vaan menee siinä etten halua mässätä enkä leikkiä millään muotoa aiheella joka on vakava ja todellinen enkä kannustaa muitakaan mihinkään mikä liittyy tappamiseen. En totta tosiaan ymmärrä mitä liikkuu ihmisen päässä joka haluaa tuhlata aikaansa moiseen " viihteeseen" . Elämän puutetta kenties.
t: äippä 25v
kiinnosta pätkääkään mitä ne kersat siellä koneella puuhailee, kunhan ovat siellä mahdollisimman kauan poissa jaloista häiritsemästä.
Jos joku uskaltaa moralisoida niin sille heitetään takas " tosikko" " kukkahattutäti!" Huolestuttaa kyllä mihin suuntaan maailma kehittyy...
-äippä 25v
mikä on teidän pohjakoulutuksenne ja kotitaustanne?
" mä pelaan tappamispelejä ja koen olevani normaali kansalainen ja äiti."
Hmm, enpä tahtoisi kyllä kanssasi kaveerata noilla intresseillä...joten pelaile ihan rauhassa luolassasi.
Ei aavistustakaan.
Ei se mikään uusi ilmiö ole. Hirttäjäiset ja mestaukset ovat olleet kansan suurta huvia vuosisatojen ajan. Pikkulapsetkin vietiin niitä katsomaan.
Mihin raja vedetään? Mikä on väkivaltapeli?
Jos pelaan roolipeliä, missä örkki tappaa minotaurin, onko se väkivaltapeli? Jos on, niin sitten pelaan väkivaltapelejä.
Miksi?
En pidä siitä itse VÄKIVALLAN takia vaan roolipelin luomasta jännityksestä, pulmanratkomisesta ym.
Ikävä kyllä pahuus ei poistu tästä maailmasta kieltämällä tappamispelit.
Miksi kaikessa pitäisi olla järkeä? Mitä järkeä on esim. shakin pelaamisessa? Tai postimerkkien keräilyssä? =)
Omasta puolestani vastaan, että väkivalta on vain sivutuote. En siis katso esim. kauhuelokuvia sen väkivallan vuoksi, vaan jännityksen. En lue kovaksikeitettyjä dekkareita väkivallan vuoksi, vaan jännityksen.
Eikö voisi yrittää edes tehdä maailmasta väkivallattomampaa?
Etenkin lastenohjelmien väkivaltaisuus huolestuttaa. En usko, että on traumaattista tämä ns. yliväkivalta (Kelju K Kojootti tiputtaa alasimen Maantiekiitäjän päälle), mutta huomattavan paljon realistisempaa väkivaltaa on enenevässä määrin tullut lastenohjelmiin =/
Enpä olis kyllä ikinä arvannut? Pitää ruveta laittamaan itsekin se tonne perään, niin kaikki varmasti tietää.
- ihminen
Mielestäni aika mielikuvituksetonta toimintaa. Koen tappamispelejä pelaamaan ja kauhuleffoja katsomaan kykenevän ihmisen melko kylmäkiskoiseksi josta on herkkyys kadonnut. Kun tietty herkkyys katoaa niin katoaa mukana moraali ja tilalle muodostuu viihdeaddiktoitunut persoona joka alituiseen kaipaa kovempaa matskua. Moraalista vastuuta on se kaikki mitä ulkopuoleltaan suostuu vastaanottamaan. Ei anna henkisesti kovin mairittelevaa kuvaa ihmisestä joka harrastaa tappamisen ja kauhun ympärille sitoutuvaa viihdettä.
Tappamista toki sisältyy moniin dokumentteihin ja asiallisiin draamoihin. Vain se konteksti missä kohti tappamisesta tulee viihdettä ei ole ihmiselle hyväksi.
nämä tuli sinusta mieleen