Miksi tappamispelit ovat sallittuja?
Mikä ihmeen takia ihmisille halutaan antaa nautinto siitä, että saa " tappaa" ? Minkä takia monet meidän pienet poikamme opetetaan lapsesta asti siihen, että tappaminen on hauskaa? Mitä pointtia minä en ole tajunnut niissä tappamispeleissä, kun en näe niissä mitään järkeä? Eikö kukaan ole tajunnut sanoa: " Tämä ei ole oikein!" .
Terv. KM, luokanopettaja, äiti, ihminen
Kommentit (23)
ärsyttävien ja holhoavien mielipiteiden esittäminen on sallittua?
Jospa pitäisit huolen omista asioistasi ja jeesustelisit vaikka peilin edessä -jooooko?
Kieltää nuoria lukemasta dekkareita jne.? Vai missä se raja menisi? Kyllähän monissa klassikkokirjoissakin tehdään väkivallasta, murhista jne. viihdettä.
Meillä on erilaisia makuja ja mieltymyksiä elokuvien, musiikin jne. suhteen. En minäkään käsitä miksi joku haluaa katsoa typeriä komediota, mutta ymmärrän että jotkut niistä tykkäävät olematta minua oudompia. Ei minun elokuvavalintani ole mitenkään muiden valintoja parempia, vaikka ne eivät samanlaisia olisikaan.
Tietysti kannattaa käyttää järkeä ja pitää kiinni elokuvien ikärajoista ja pitää huoli, että pelejä ei pelata liikaa. Tämä pätee myös muihinkin kuin vain väkivaltapeleihin. Luulen myös, että jos lapsi on herkkä niin hän ei edes halua pelata tuollaisia pelejä vaan valitsee automaattisesti jonkun muun. Jos näistä rajoista pitää kiinni niin en käsitä mikseivät ihmiset saisi tuollaisia pelejä pelata.
Miksi jännitystä?
Mielenkiintoisen filosofinenkin kysymys. Mikä siinä kiehtoo, kun elokuvassa säpsähtää? En osaa sanoa. Miksi kiehtoo katsoa Tuulen viemää yhä uudestaan ja uudestaan? En tiedä sitäkään. Molemmissa on oma jännityksensä ja oma viihdearvonsa.
Luen Stephen Kingin kirjoja siksi, että tarina viihdyttää. Ne rakentavat kiintoisaa kuvaa ihmisen psyykestä ja sen voimasta. Ihailen Kingin tapaa kerronnalla koukuttaa lukija.
En tiedä ketään, joka on turtunut väkivaltaan niin, että haluaa aina vain kovempaa ja kovempaa materiaalia.
Eittämättä sellaisiakin on, mutta kuinka paljon? Ja pitääkö sen pienen määrän vuoksi kieltää koko väkivalta?
Ja missä se väkivallan raja menee? Pitääkö Tom&Jerry ohjelmat kieltää?