Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko joku täällä että esim kätilöt ei ansaitsisi suurempaa palkkaa?

Vierailija
17.11.2007 |

Onko jollakin oikeasti suurempi vastuu työssään????

Olen synnyttänyt kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla olen ihaillut kätilöiden ammattitaitoa. Lääkäriä on tarvittu ainoastaa antamaan minulle puudutus. Kätilöiden osuudeksi sanoisin synnytksessä 95% ja lääkärin 5%. Ja ensimmäinen synnytys oli aika hurja, onneksi minulla oli erittäin hyvä kätilö ja lapseni on terve samoin minä. Hän teki episitomian ja kursi kokoon jälkikäteen, hyvin.

Itse istun toimistossa ja teen paperitöitä- saan tuplasti enemmän palkka kuin nuo kätilöt. Mielestäni he ansaitsisivat kuukausipalkakseen 3000 euroa plus lisät. Eikö kukaan muu ajattele näin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen ajatellut että se olisi lääkärin työtä. Mutta ilmeisesti lääkäreillä ei ole aikaa tehdä täällä niitä joten kätilöt on koulutettu niihin.

Vierailija
2/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kätilö saattoi minut synnytyssaliin ja hävis. Onneksi mieheni pääsi paikalle ja pystyi hakemaan kätilön takaisin. Itse en olisi pystynyt edes sitä kutsunappia painamaan. Ja aikaa sisääntulosta synnytykseen kesti viisi tuntia.

Ja yhtä aikaa ei ollut synnyttämässä kuin yksi. Eli tuolla työmäärällä ja työpanoksella eivät todellakaan ansaitse mitään palkankorotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö piti mun puolia. Lopussa olin tosi kipeä ja hän kutsui anestisiologin antamaan puudutetta. Tuo anestesiologi ei olis antanut kun kuuli että oli 9,5cm auki. Kätilö tiuskas tiukkaan sävyyn sille, että puudutus ja nopeasti. Kiitos sinulle kätilö ikuisesti!

Vierailija
4/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin kätilönä sanoa, että kun hoidettavana on yksi, kaksi tai kolmekin ihmistä samassa " paketissa" , niin haastetta riittää. Kätilö tekee myös itsenäistä työtä, lääkäri ei ole olan takana aina saatavilla. Mutta kyllähän näitä vaativia työpisteitä hoitoalalla on paljon. Itse koen, että palkkamme on mitätön työn vaativuuteen nähden.

No, toivon kuitenkin, että sopu syntyy ilman työtaistelua!

klö

Vierailija
5/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sillä en pystyis itse tekemään tuota työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi