Mitä mieltä olette näistä " muodikkaista" kuula-aseista?
Niitä tuntuu olevan aika paljon ja aika nuorillakin lapsilla.... Itse en tykkää mistään aseista. Osa pihapiirin pojista omaa kyseisen aseen ja jossakin niillä sitten räiskivät. Tappamaan niillä ei pysty, mutta periaatteesta en hyväksy edes leikkiaseita kuulapyssyistä puhumattakaan. Mitä mieltä olette?
Kommentit (5)
Mies on varsin aseidenvastainen ihminen. On käynyt aseettoman intinkin :)
Kuitenkin... Minusta lapsi voi hyvin leikkiä lelumiekalla, lelujousipyssyllä ym. Mutta mihin vedämme rajan? Onko 1800-luvun tyyppinen muovinen lelurevolveri paha (josta ei siis lähde mitään paukkujakaan)?
Lapsi tekee aseen vaikka näkkileivästä, jos tahtoo. Mielikuvitus on rajana.
Olemme hataraksi rajaksi ottaneet sen, että ei aseita, jotka näyttävät todella aidoilta.
Meillä isä harrastanut metsästystä ja mukana olemme olleet jo pienestä, siis on nähnyt sen mitä aseella saa oikeasti aikaan, eikä vaan pelejä pelaten. Ja meillä oli kyllä leikkipyssyt, mutta niilläkään ei saanut KOSKAAN osoitella ihmisiä (tokihan me niin teimme kun valvova silmä vältti), vaan piti " ampua" jotain aivan muuta kohdetta. Mielestäni näitä asioita ei voi välttää sillä että kielletään leluaseet, vaan se että kerrotaan mitä oikeilla aseilla saa aikaan.
13v. pojallemme kuula-aseen. " kun kaikilla kavereillakin on" -naukumisen jälkeen.... Nyt sitten vain poika netistäkin etsii lisää ja lisää tietoa kuula-aseista ja katselee niitä kuvia. Mä en tykkää ollenkaan ja olenkin isälle tästä vihainen. Kotona ollessaan ei saa käyttää, mutta isänsä luona kylläkin... On muka valvonnassa ja pah, sanon minä...
Vaikka onkin vielä pitkätukkainenkin ;)
Leikkipyssyt hyväksyn, mutta minua ei saa osoitella, eikä ketään, joka sen kieltää.