Pitääkö päiväkodin tätien laittaa lapselleni silmätipat?
Vai voivatko sanoa, ettei se kuulu heidän töihin? Lapsi vasta aloitellut pk:ssa, joten en itse tiedä..
Kiitos vastauksesta!
Kommentit (24)
Ilmeisesti jokaisessa päiväkodissa on eri käytäntöjä, turha näistä on tapella. Meidän lasten päiväkodista tuli juuri kirjallinen ohjeistus koskien lääkkeiden antoa päiväkodissa.
Reseptivapaita lääkkeitä hoitajat ei anna, eli kaikista lääkkeistä pitää esittää resepti. Jos on mahdollista saada sellainen lääkitys, joka voidaan hoitaa tarhapäivän ulkopuolella, käytetään sitä. Eli jos pakko on, annetaan lääke päiväkodissa, muuten lääkitään kotona.
Toinen lapsistamme sairasti juuri silmätulehduksen ja sai lääkekuurin. Lääkärikin tiesi päiväkotisäännöstä ja määräsi siksi lääkettä, jota laitetaan vain kaksi kertaa päivässä. Sairaslomasta ei ollut puhetta ja mulla ei kyllä olisi pokkaa jäädä kotiin hoitamaan muuten tervettä lasta... Onneksi täällä Tampereella ei perussilmätulehduksiin edes saa sairaan lapsen hoitolomaa...
meillä ei saa koko sairastamisajalta palkkaa, vain ensimmäiseltä kolmelta päivältä, ja loput palkattomana.
eli olen kai sitten luuseri siinä mielessä, että olen väärällä alalla, ja väärän työehtosopimuksen piirissä..
onneksi sinulla on parempi; saat KOKO sairasajalta palkaa. minkä työehtosopimuksen piiriin kuulut?
siis kysymys esitetty sille, joka väitti minua työttömäksi luuseriksi:)
Vierailija:
Siis kuka pk:n työntekijä muka kieltäytyy laittamasta lapselle lääkärin määräämiä silmätippoja? Ei kukaan. Maalaisjärki rulaa, arvon mammat.Meidän molemmilla tytöillä on ollut silmätulehdukseen hoitona tipat, joita laitetaan muutaman tunnin välein. Silmätulehduksen takia ollaan hoidosta pois vain 1-2 päivää, joten ilman muuta hoitajat tekevät yhteistyötä vanhempien kanssa lapsen lääkityksen antamisessa.
Meidän kunnan päiväkodeissa on ohjeet, ettei lääkkeitä anneta. Jo lääkkeiden säilyttäminen päiväkodissa on riski, koska niitä ei voi viedä kauas eli lääkekaappiin, koska henkilökuntaa ei todellakaan ole niin paljon, että ehtisi niitä sieltä hakea. Tai sitten voisi tietysti jättää lapset hoitamatta ja ravata lääkekaapilla ja takaisin.
Niin että minä olen sellainen päiväkodin työntekijä, joka noudattaa työnantajansa ohjeita. Lapsia ei lääkitä päiväkodissa.
Sanoinko ettei niitä tippoja oltaisi laitettu pidempään kuin kaksi päivää? Sitä paitsi niitä kahta sairaspäivää seurasi viikonloppu, joten olimme joka tapauksessa kotona.
Älä viitti haukkua siellä kun et tiedä!