Mihin ekaluokkalaisenne menee joululoman ajaksi hoitoon?
Meillä Espoossa ekaluokkalisella on 8 arkivapaapäivää joululoman aikana. Onko loman ajaksi mitään toimintaa, mihin lapsen voisi laittaa? Liukumavapaat tuli pidettyä jo syysloman aikana. Hiihtolomaa ja kesälomaa en jaksa edes ajatella. Pienemmille lapsille on hoitopaikka, mutta kukaan ei ole ajatellut pikkukoululaisten lomia....Ei kai kukaan jätä ekaluokkalaista yksin?
Kommentit (12)
ja mies pitää talvilomansa hiihtoloman aikana. Hyvästi yhteiset perhelomat :(
Aika monet ihmiset tekevät lyhyempää päivää/pitävät vapaita noilla rikkonaisilla viikoilla. Eikö kummallakaan teistä ole mitään mahdollisuutta moiseen? Aika monella tuntuu olevan, koska meillä päiväkoti ei edes ole auki 29.12.-2.1. Eli kun laumoittain ihmisiä on vapailla, saisitteko värvättyä mummo/kummi/lapsen kaverin vanhemmat yms. järjestelyillä lapselle edes osaksi päivää aikuista seuraa. Isommat koululaisetkin ovat lomilla, ehkä joku teini tienaisi helpolla lastenhoitotyöllä mielellään joululomallaan?
Ei ole enää vuosiin olut yhteisiä lomia kun en halua lapsia kesälläkään laittaa vieraaseen päiväkotiin lappu rinnassa. Eli pidetään lomat eriaikoina, näin ei tarvitse miettiä hoitojärjestelyitä.
Meillä eskarilaisille järjestetään keskitetysti jollain koululla hoitoa lomien aikana jos tarvetta on.
eikä saa eskarilainenkaan kuin heinäkuun loppuun ennen koulun alkua.
sairaslomaa 3pv ja mies jatkaa.......
mies säästi kesälomastaan loput mitä tarvitaan 1-luokkalaisen joululoman aikana.
Mies säästi myös pikkukoululaisen talviloman ajaksi kesälomiaan. Onneksi hänellä on 6-vkon palkallinen loma/vuosittain niin oli kesälläkin breikkiä töistä.
Sen sijan ensikesä on aika ongelma, olen pätkätöissä joten jos en ole työttömänä, mitä talous ei enää sallisi, niin sitten töissä ja silloin onkin ainakin 1kk ajaksi ratkottava hoitoasia:/
mutta ainakin meidän kunnassa tämä pitkä joululoma on alakoululaisten osalta musta aukko. Kesälomalla järjestetään kaikenlaisia leirejä ja iltapäiväkerho järjestää kesähoitoa kesä- ja elokuussa. Joululomalla ei yhtään mitään. Olemme opetelleet siihen, että koko väliviikko on jomman kumman vanhemmista oltava lomalla. Mies on yleensä kotona väliviikon ja minä olen sitten kotona hiihtoloman. Mitään talvilomamatkoja meillä ei koskaan vietetä, kun ei ole varaa pitää palkattomia vapaita, emmekä pysty olemaan molemmat yhtä aikaa lomalla... :o/ Onneksi joulun välipäivät ovat usein niin rikkonaiset, ettei toisen tarvitse olla kauhean tiiviisti töissä.
jos ei löydy mummuloista tmv hoitajaa. Tai ellet palkkaa hoitajaa. Tai jää palkattomalle.
Meidän ekaluokkalainen oli aikoinaan puolet lomasta yksin ja puolet oli niin että mummu tuli noin klo 11 hoitaan siihen asti kun tulin töistä.
Itse olin pienenä yksin koko joululoman ja niin oli muutkin kaverit.