MITÄS TEIDÄN PERHEEN ISÄ SAA LAHJAKSI?!
vinkkejä tässä itselleni keräilen kun tänään lahjaa menen ostamaan.
Kommentit (15)
Jos vaikka innostuis hakemaan aamulla lehden tai viemään useammin roskat.
Eikä kyllä saisi muutenkaan, meillä ei juhlisteta isän- eikä äitienpäivää, koska olemme uusperhe ja näemme vanhemmuuden hiukn eri vinkkelistä kuin tavalliset perheet. Meillä on kokemusta myös erittäin huonosta, lasta laiminlyövästä vanhemmuudesta, minkä takia meidän mielestämme äitiys ja isyys eivät ole asioita, joita pitää ylistää niiden itsensä takia.
lumenen " meikkilaukun" jossa on partabalsami, kosteusvoidetta, suihkusaippua ja dödö. Lisäksi hän saa toivomansa nimimukin :)
niin ja tietenkin tärkeimpänä isukki saa lapsen (2v) piirtämän onnittelukortin!
ja lisäksi leivomme kakun joka syödään iltapäivällä kahvien kera.
Aamulla isi saa nukkua pitkään ja saa sitten herättyään pusuja ja haleja, ja aamupalaksi suosikkinsa eli tuoretta croissanttia, paistettua pekonia ja munia ja papuja, appelsiinimehua ja kahvia.
Emme osta mitään ihan ostamisen ilosta.
isä ei koskaan oo niin innoissaan näistä leluista kuin äiti, joten lahjat ei oo pelkästään hälle:) saa kaksi cd-levyä joista toinen lastenlevy jota voi kuunnella tytön kanssa ja lisäks neljä tyynyä joista toivon että kaksi antaa mulle:) eli iso paketti tulossa:)
Vierailija:
Eikä kyllä saisi muutenkaan, meillä ei juhlisteta isän- eikä äitienpäivää, koska olemme uusperhe ja näemme vanhemmuuden hiukn eri vinkkelistä kuin tavalliset perheet. Meillä on kokemusta myös erittäin huonosta, lasta laiminlyövästä vanhemmuudesta, minkä takia meidän mielestämme äitiys ja isyys eivät ole asioita, joita pitää ylistää niiden itsensä takia.
Me juhlimme " meidän perheen isää" koska hän on hyvä isä. Ja minä saan erityiskohtelun ä-päivänä, koska olen hyvä äiti. Se on mukavaa.
Olen itse uusperheestä (molemmat vanhemmat eronneet aikanaan ja erosivat toisistaankin), silti hekin muistavat toisiaan (!!) isän- ja äitienpäivinä. Hyvät välit siis - ja arvostavat toisiaan vanhempina, vaikkeivät " rakastajina" . Eri asioita.
joten lahjaa eikä korttia ei ole luvassa. meillä on kyllä ihan onnellinen perhe, ei ole edes uus-perhe tai muuta mutta meidän mielestä vähän typerä juhlia jotain isänpäiväâ. omalle isälle lähetän kortin koska lapsuuden perheessä juhlittiin näitä päiviä.
Minulle se ainakin on kiitos siitä työstä jonka näiden meidän kolmen lapsen eteen teen. Ja samaa haluan kiittää isänpäivänä miestäni. Kiitos siitä että on olemassa perheessämme ja kiitos siitä että hän on niin hyvä isä lapsillemme.
Muuten ei välttämättä tule niin kerrottua toiselle kuinka arvostaa avio/avopuolisoa, niin nämä päivät ovat kuin luotuja siihen:)
niin mulle kiitos äitinä olosta tulee tavallaan siitä kun lapsi tulee ihan arkipäivänä antamaan suukon tai sanoo että olet ihan maailman paras äiti tms. en halua mitään pyjamaa tai kirjaa kiitokseksi eikä miehenikään ilmeisesti kun ei ole vaatinut.
Hyvin perinteistä siis...
Myös oma isäni ja appi saavat kirjat.