Sain tuliaiseksi klamydian..
raskaana vko 27, eipä tunnu kovin mieltä ylentävältä! Kiitos miehelleni ja väittää että vieraissa ei ole käynyt, lääkäri vieressä antoi lääkkeet meille ja minä siinä vielä typeränä kysyn siis lähinnä paniikissa että onko ainoa vaihtoehto sukupuoliteitse vaikka tiedän että tietysti. Matto vedettiin pahasti alta. No asia hoidettu siis tauti mutta mitenkäs nämä muut asiat??? Yksi lapsi ennestään ja toivottu tämä toinenkin MIKSI SIIS MIKSI! Miten voin olla nyt stressaamatta vauvaani kuoliaaksi? Auttakaa jos voitte.
Kommentit (28)
vastaan vielä etten ole käynyt tätä ennen koskaan klamydia testissä, ei ole mielestäni ollut tarpeellista mutta papassa olen käynyt kerran vuodessa.
Joo luulen että se positiivinen oli positiivinen ja minulla siis oli ikävä kyllä tuo tauti :( Ehkä on turha jahkata onko mies käynyt nyt vai aiemmin vieraissa, toki se pahentaa vielä minusta kun toinen odottaa ja altistaan toisen vaikka Hiville, joten sen voin ehkä uskoa kun mietin missä välissä mies käynyt että on ehkä sen tehnyt aikaisemmin, olen nyt 27 rvk:lla joten mahdollisesti ennen raskautta.
Hyvä että huomattiin, minua kyllä hävetti älyttömästi siellä lääkärin vastaanotolla. Nyt tietysti kun menen synnyttämään ajattelevat että olen sellainen ja sellainen... :(
Niin se on että hävettää että nyt on tosiasia että kun joku kysyy oletko sairastanut mitään sukupuolitautia, joudun sanomaan että kyllä vaan :( :( Siis eihän sitä nyt muualla kysytä kun gyniksella mutta kuitenkin.
Kiitos teille tosi paljon asiallisista vastauksista ja myötäelämisestä ja mukavaa sunnuntain jatkoa, toivon että voin selvittää asiat kun lapset tuppaavaat molempia vanhempia tarvitsemaan. Jos mikään "semmonen" peli tulee vielä ilmi niin lähden kyllä välittömästi käppäilemään avioliitostamme.
Joo joskus voi olla piilevänä, mutta kyllä suurimmassa osassa tapauksista oireet tulee noin kahden viikon kuluttua tartunnasta. Siitä laskeskelet taaksepäin milloin miehesi on mahdollisesti sen taudin sulle käynyt hankkimassa.
Aika sikamaista vielä väittää vastaan tuossa tilanteessa, olisi nyt mies ja kertoisi rehellisesti mitä on touhunnut ja miksi. Et tule koskaan unohtamaan asiaa, jos miehesi ei sitä sulle myönnä.
Olisit otattanut vielä varmuudeksi sen pissakokeen. Toisaalta, jos lekurista oireet on olleet niin selkeät ja testitulos aivan varma, niin hän ei ole katsonut sitä tarpeelliseksi.
eli menin käymään synnärillä kun tuntui että jotain tuolta valuu liian nestemäistä ei pissaa kuitenaan. Ottavat aina nämä perusnäytteet siellä ja l-vesi testi oli neg ja pääsin kotiin, ei mitään huolta. Mitään muuta oiretta ei ollut. Sitten soittivat parin päivän päästä että klamydiatesti oli positiivinen, en tiedä kuuluivatko oireeni klamydiaan vai löytyikö ns. vahinkolöydöksenä miten lääkäri sen minulle ilmaisi. Jossain neuvoloissa ottavat raskauden alussa klamydian pissasta mutta minulta sitä ei ole otettu, en tiedä vaihteleeko neuvoloittain tämä tapa. Espoossa/vantaalla kuumella otetaan ihan rutiinisti ekalla neuvolakäynnillä. En tajunnut pyytää pissasta otettavaa testiä enkä tosiaan epäilläkään testin näyttävän muuta kuin totuuden ja napsin vaan kiltisti lääkkeet jotka sain.
Harmia kanssa aina miehet aiheuttaa, hyvä jos pystyt antaa anteeksi, toivottavasti saatte asiat selväksi. Kysy vielä mieheltä että mitä jos olisit saanut hivin, pitäiskö sun varmuudeks käyä vielä hiv testit? Nehän neuvolassa alussa otetaan. Mulla leppäkorven neuvolassa otettiin klamydiatesti pissasta alkuraskaudessa
Onko täällä niin urpoja tyyppejä jotka ajattelee ettei sillä varmaan muuta ollu ku se klamydia vaan???
Kysy vielä mieheltä että mitä jos olisit saanut hivin, pitäiskö sun varmuudeks käyä vielä hiv testit?
Joo siis olen tilannut ajan yksityiselle jossa otetaan tippuri, visva, hiv, b-hepatiitti ja kaikki mahdollisten herpestä myöten. Olen kertonut puhelimessa tilanteen ja maanantaina eli huomenna kaikki tutkimukset tehdään. Siellä suhtaudutiin tosi asiallisesti kyllä kun sanoin ihan että olen raskaana ja petetty :( Hyvää illanjatkoa kaikille ja kiitos myötäelämisestänne ja neuvoista!
ja itsekin olen miettinyt tuota kalmydia asiaa vaikken raskaana olekaan.. se voi olla vuosia piilevänä, siis niin ettei ole minkään näköisiä oireita... ja voi aiheuttaa sisäsynnytintulehdusta, joka voi johtaa lapsettomuuteen... minä tai kumppanini emme käyneet testeissä kun aloimme seksiä aikoinaan harrastamaan.. nyt onneksi tiedän että klamydiaa ei ole sillä kävin testin otattamassa.. olisi kauheaa jos se olisi ollut vuosia piilevänä ja kun haluaisi lapsia ei saisikaan niitä (vaikka niitä ei siis tehdä vaan ne saadaan).. tälläistä infoa... ja minun pohdintoja