Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eka ultra?

02.11.2008 |

Moikka,

Milloin teillä on ollut eka ultra ihan kunnallisten kautta? Ne varmaan vaihtelee, mutta kuitenkin... Kävin tämän viikon alussa ensimmäisessä neuvolassa ja siellä tuli tuhti tietopaketti ja papereita täyteltiin. Ensi viikolla minulla on lääkäriaika (silloin menossa rv 9+0). Joko silloin on ensimmäinen ultra, vai mitä siellä tapahtuu?

Sitten viikolle 11-12 voi itse varata ajan, mikäli haluaa ultraan, jossa tutkitaan tämä niskapussi-juttu.

Mutta jotenkin meni siinä jännityksessä ja tietoiskussa ohitse tuo lääkäriaika, että mitä siellä tapahtuu? :)

epätietoinen esikoisen odottaja :)

sunshine rv 8+4

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ensimmäinen ultra viikolla 9.

Siinä tarkastettiin sikiöiden lukumäärä ja että sydän sykkii. Lisäksi varmistettiin raskauden kesto.

Toinen oli viikolla 12 jolloin tehtiin niskaturvotus tutkimus.

Vierailija
2/2 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisesti eka ultra on tuo np-ultra noin viikolla 12 (11-13). Tarkistetaan et kaikki silmämääräisesti ok,vastaako sikiön koko viikkoja ja paljonko on tuo niskaturvotus (lähinnä down-riski,muitakin ilmeisesti saattaa paljastaa jos on "lian" korkea)

Joissain neuvoloissa on sit ultramasiinat ja käyttäjät niin lääkärineuvoloissakin saatetaan ultrata,mulla eka ultra oli silti tuo np,sit toinen oli rv15 lääkärineuvolassa,seuraava on sitten rakenneultra (huomenna,rv22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla