*¤*Syyskeijujen viikonloppu pino*¤*
Kommentit (14)
Eiks meillä vielä tosiaan tähän aikaan vielä ollut pinoa. Piti useampaan otteeseen etsiä, mutta silti ei löytynyt.
Mä tunsin ihan selkeesti vaavin liikkeet tänä aamuna ja ne oli ihan kunnon potkuja. Taitaa pikku futari olla tulossa.
En oo pariin päivään jaksanut kirjoittaa. Hirveä pahoinvointi taas yllätti ja olo on ollut ihan kamala. Ei poitsua odottaessa ollu tällaista pahoinvointia. Eilennä manasin miehelle että tän jälkeen meille ei kyllä tule enempää lapsia, mutta mieli saattaa muuttua vielä.
Pitäis siivota, mutta ei millään huvita. Meille tulee ens viikolla se koiran pentu ja nyt pitäis kunnolla siivota kaikki. Yritän minimoida vähän tuhoja.
Tervetuloa uusille kuijuille mukaan!
Rakennu ultra on mulla 6.4 ja sitä nyt kovasti odottelen. Saan pikku siskoni hoitamaan poitsua ultran ajaksi. Ultran jälkeen ajattelin mennä hulluille päiville shoppailemaan. Jos vaikka sieltä löytyis söpöjä vauvan vaatteita.
Nyt meen siivoomaan ettei mies yksinään koko asuntoa joudu siivoamaan.
Öttis, poitsu 1v5kk & masutoukka rv 16+3
Aamuherätys oli vaihteeksi TAAS klo 5.30.. Sitten sisko herättää apinoinnillaan veljenkin, joka nykyisin olisi tosi aamu-uninen. Nyt neiti jo koisii päikkäreitä.
Tyttö oppi tänään hiihtämään! Hassua. Isoveli 4v kiukkusi omien suksiensa kanssa ja tökkäsin tytölle ensisukset jalkaan ihan huvin vuoksi. Kuinka ollakaan pikkusisko 1v8kk otti ja lähti hiihtämään ja voi sitä riemua. Suksi vaikka kuinka kauan meijän pihalla :) Yritin saada omat suksetkin jalkaan, mutta siteet oli aivan juntturassa, enkä löytänyt silikonisprayta avuksi mistään.
Torstaina kävin siis ylim. lääkärineuvolassa. Kylläpä harmitti, kun th eikä lääkäri kuunnelleet sydänääniä! Lääkärin kanssa juttelin vain töistäni ja rouva kirjoitti mulle 3 viikkoa saikkua. Voi elämä. Mut ihme kyllä pomo suhtautui asiaan tosi hyvin, toisin kuin vaimonsa silloin muutama viikko sitten. Puhuin puoli tuntia puhelimessa pomon kanssa torstaina ja jäi oikein hyvä mieli, kun hän toivotti vielä jaksamista mulle ja pikkuiselle mahassa :) Mikä lie ukkoa vaivannu!
Rakenneultra on muistaakseni 24.4. ja seuraava neuvola vasta vähän ennen sitä.. Sinne asti ilman sydänäänien kuuntelua, nyyh :( Sais vaan alkaa nuo liikkeet voimistumaan, silloin tällöin jotain tuntuu.
Istukasta ja alkkareista: Mulle sanoi kätilö np-ultrassa, et istukka etuseinämässä. Kohdun suun päällä istukka oli muistaakseni esikoisen aikaan vielä rakenneultrassa, mut siitä se sitten nousi hyvin pois. Mie en yhtään tykkää mamma-alkkareista, jotka nousee yli mahan. Enkä yleensä semmoisista housuistakaan. Oon käyttäny just niitä low fit-alkkareita.
Ostin eilen vielä ihan tavan farkut, strech-mallia tosin. Poistomyynnistä oli ihan pakko törsätä. Mahtuvat varmasti vielä kauan, kun ovat niin matalat muutenkin. Ostin myös kauan haaveilemani askelmittarin. Tänään sitten kylään tytön kummin luo, jolla vauva masussa rv 30 :)
Tulipa tekstiä. Hyvää viikonloppua! -piias- rv 14+5
Kävin neuvolassa viime viikolla ja jos neuvolalääkäri ei ole helläkätinen niin ei sitä ole neuvolatätikään. Kaikki oli ok. Mutta mulle tuli enemmän stressiä siitä että onko kaikki edelleen hyvin kun täti paineli sillä doblerilla niin lujaa. Neuvolantäti ei oikein ottanut kantaa siihen painontunteeseen tuolla emättimen suunnalla. Täytyy nyt seurailla tilannetta. Mä olen kerran ollut tuntevinani liikkeitä ja muutaman kerran mulla on tuntunut sellainen patti tuolla alavatsalla. Odottelen jo kovasti niitä liikkeitä. Olen muutamalla rivillä kirjoittanut muistiin jotain viime raskaudesta ja siinä olin viikolla 15 tuntenut jotain liikehdintää ja viikolla 16+ oli maha pullahtanut esiin. Saas nähdä miten nyt käy. Alushousuista sen verran, että mä en taas voi kuvitellakkaan että mun mahan alla tuntuis alushousut eli mun on suosiolla käytettävä mahan yli meneviä, mutta ne ei saa yhtään kiristää. Eli vinkkejä otetaan vastaan mistä löytyis kivoja ja kohtuuhintaisia.
rv 15+5
Ollaan oltu reippaita, siivottu, käyty lenkillä, tehty ruokaa ja nyt lapset ovat päiväunilla (pitäisi kai äidinkin olla) ja kello on vasta yksi! Yleensä tuohon kaikeen edellä mainittuun saa kulumaan koko lauantaipäivän.
Pahoinvointi yllätti tänään, vaikka luulin jo siitä vaivasta päässeeni. Olin tosin syönnyt aamulla tosi huonosti (palan leipää ja omenan), lähdettiin kävelylle ja kun pistäydyin kaupassa sai ne kaikki tuoksut yökkimään :( Raittiiseen ilmaan meno kyllä helpotti ja nyt ruoan päälle olo on loistava, flunssakin alkaa jo olla melkein ohitse!
Vauvanliikkeitä tunsin aamulla, 99% varmuudella voin sanoa sen pienen hentosen naputuksen olevan vauvan aikaan saamaa. Mieheni ei uskonut, että näillä viikoilla voisi jo tuntea.
Piias, onpa outoa ettei noilla viikoilla jo kuunnella sydänääniä! Toivotaan että liikkeet vahvistuu, niin saat jotain konkreettista vauvasta. Nyt käytätä saikun hyväksesi, lepäät ja keskityt itseesi&vauvaan :)
Äitiysalkkareita en pidä minäkää, mun maha alkaa kutista niistä jostain syystä eli alushousujen pitää jäädä mahan alle. Ihan tavallisilla menen tämänkin raskauden.
Mayella 12+3
Täällä tunnettu ekat liikkeet jo viikko sitten, mutta nyt ei pariin päivään mitään, ehdin jo vähän huolestua mutta ei kai vielä mitään syytä.. Oksennus yllätti pitkästä aikaa eilen illalla ja tänäänkin ollut höntti olo. Ei sitten vieläkään ole alkanut se auvoinen keskiraskaus.
Lokoisaa viikonloppua
Karpalo 14+
Huomenta!
Ompas hiljainen lauantai ollut. No empä kerinnyt itsekään eilen kirjotteleen.
Löysin parit housut h&m:sta, mut en niitä farkkuja, mitä lähdin etsimään.. hmpf.
No maantaina vielä stadiin stockalle kattoon mitä siellä on.
Tänään on sitten mummula reissu, mies tuolla jo huuteleekin että pois koneelta kohta lähetään.
Taidan saada vielä kunnon flunssan tähän. Ainakin oli tänään kun heräsin niin nenä tukossa jo ennen kuin nousin sängystä ja olo muutenkin jotenkin tukkonen. En kyllä millään jaksais sairastaa, kun ei muutenkaan meinaa mitään jaksaa tehä.
jees mutta, hyvää sunnuntaipäivää kaikille!!
kirsikka rv13+3
Huomenta vaan kaikille!
Meikäläinen jaksaa melko harvakseltaan kirjotella, on ilmeisesti iskenyt se vetämätön olo tännekkin. Flunssalta oon vielä toistaiseksi onnistunut välttymään (koputtaa puuta), mitä nyt tätä raskaus-tukkoisuutta on edelleen liikkeellä.
Olin tosiaan jo 3 viikkoa sitten ekassa ultrassa. Itellä oli sellainen fiilis, et siel on ihan varmana joku tuulimuna ja sitten kun siellä pikkuinen kirppu morjensteli, niin hieman kyllä hämmensi:) No, kaikki oli hyvin ja vastasi täysin viikkoja. Pääsiäisen jälkeen päästään sitten kurkkimaan uudestaan.
Oon tuossa lueskellut, että aika usealla keijulla on masu jo pullahtanut esiin.. itellä on edellisestä raskaudesta jääneitä kiloja sen verran, että kun yritin sovitella mammapöksyjä, mitkä viimeksi meni sutjakasti johonkin rv 25-30 asti, niin eihän niihin sopinut ollenkaan :P Ei kai tässä auta muu, kuin kipittää kauppaan ostamaan uusia. Mitenkäs muilla on paino noussut? Toivottavasti edes jollain, muuten alkaa ahistaan ihan tosissaan ;)
Onko muuten kellekkään suositeltu mitään 1600kcal ruokavaliota tms? Mua ei virallisesti " käsketty" sille, mut pyysin ite niitä ohjeita. Sokerirasitukseen joutuu kanssa sitten joskus rv 20+ jotain.
Eipä tähän hätään kummempia, toivottavasti kevät-aurinko alkaa taas paistamaan ja sulattaa pian lumet pois:)
:) Kyllikki 16+0 ja poikanen n. 9kk
Heissan vaan täältäkin,
En eilen kerennytkään kirjoitella. Olin shoppaamassa keskustassa niitä äitiysfarkkuja, mutta en löytänyt sopivia :( Bebesille tulee kuulemma reilun viikon päästä lisää farkkuja, joten josko sitten onnistaisi. Kävin parissa muussakin liikkeessä, mutta en löytänyt. Muutenkin ei ollut kivoja vaatteita. Pitäisi parit juhlavaatteetkin löytää ensi kuuksi, mutta en tiedä mistä ne hommaisin.
Iltapahoinvointia edelleen, joka todella rasittavaa. Ja nyt tämä flunssakin.
Masu ei ole vielä pömpähtänyt kunnolla esiin. Pientä liikehdintää olen tuntevinani aina välillä.
Eipä mitään erikoista täällä. Kouluhommia pitäisi jaksaa tehdä. Mies ja poika lähti juuri ulkoilemaan. Saan hetken olla ihan rauhassa. Ihanaa :)
Halein,
Inkuli ja masumönkijä rv 14+4
Hyvää sunnuntaita kaikille!
Miten voi olla ihminen näin vetämätön??? Siis uskomatonta..miun piti lähteä ajelemaan kimpassa tilattuja pesuaineita ystäville, mutten jaksa, en kerta kaikkiaan. Onneks en luvannu kenellekään, joten kukaan ei pety.
Piias: nautiskelehan saikusta,lepäilen oikein kunnolla, teet itsekkäästi sitä, mikä sinua kiinnostaa. ite aion soittaa maanantaina työterveyshoitajalle samasta siasta, jos sais varattua sen ajan lekurille ja huilia. Ihan kamalaa tämmönen että pinnistää ja pinnistää ja sit kun tulee päivä, ettei tarvitse pinnistää niin ei todellakaan saa mitään tehtyä, makaa vaan. tuntuu et ei löydy nyt edes voimia pinnistää. Harmittaa omien lasten kannalta kun on ainoa yhteinen vapaa päivä niin äippä vaan makais. (eilen siis koulutuksessa) ei tule mitään tästä ja aion noudattaa neuvolan neuvoa ja soittaa aikaa lekurille.
Pitäs oikeesti päästä kaupunkiin alkkariostoksille, ahistaa ja kirristää tai valuu rullalle kaikki miun alkkarit. Ja liiveistäkin jouduin suurentamaan kuppikokoa, mistä en ole erityisen iloinen, kun vasta pienemmät rinnat sain. Täytyy vaan toivoia että pienenevät raskauden jälkeen.
Minjuska ja hiirenherne 14+6 (huomenna 15!!)
Kohta en ihan oikeasti kestä tätä väsymystä! Oon koittanut saada jotakin järkevää aikaseks tänään, kun oon vaan maannut sohvalla koko vkl. Imuroin ja pesen lattioita, huone kerrallaan, sitten on aina pakko istahtaa hetkeks keräilee voimia et jaksaisi taas jatkaa. Rasittavaa! Onneks ei tarvi ens viikolla mennä töihin, tyttärellä on nielu- ja kitarisojen poisto tiistaina, saa hoitaa lasta kotosalla. Taidan torstaina pyytää sitä saikkuu jos hemoglobiini on kovinkii huonona, ei kai sitä oo kenenkään ihan pakko jaksaa?! Nuo isommat tarvii äidin, joka jaksaa muutakin kuin nukkuu.
Syömisen jälkeen jos jaksaisi viedä lapset käymään mummilassa. On niin nätti sääkin ulkona, eiliseen verrattuna! Eilen räntää satoi koko päivän ja paljon, nyt aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Tullos kesä ja kärpäset, ei jaksais millään enää odottaa!
Hauskaa tätä päivää kaikille keijuille!
Terveisin Ninnu ja masuasukki 14+2
Inkuli, Bebesillä tuli meidänkin poppoon eilen käytyä. Eli jos näit keskellä liikettä kaksostytöt leikkimässä miehen kanssa, niin ollaan oltu paikalla yhtaikaa ;) Minä olin etsimässä juuri siistimpää vaatetta, ja päädyin siihen, että ostin Bebesiltä aika juhlavat housut joustovyötäröllä (sellaiset, joissa oli silkkihuivin tapainen vyö), ja tänään tilasin MissyMomilta topin ja jakun - toivottavasti ovat sopivat. Mielestäni Bebesillä oli paitavalikoima aika heikko, siis nimenomaan tuollainen juhlavampi / työedustuksiin sopiva.
Minulla on maha pullahtanut lopullisesti esiin männä viikolla, ja paino on noussut reilusti - kierrän vaa' an kaukaa. Liikkeitä olen arvellut tuntevani jo parin viikon ajan, mutta nyt torstain koulutuksessa tulivat ekat kunnon potkut palleaan, ja siitä eteenpäin joka päivä. Aika outoa, viimeksi kaksosten kanssa tunsin potkut kunnolla vasta rv 20 tienoilla ja mahakin alkoi vasta sen jälkeen näkyä. Ehkä se kokemus vaikuttaa asiaan, osaan jo tunnistaa vauvan liikkeet.
Ensi viikolla on pakko vihdoin kertoa töissä tästä raskaudesta, pitäkää peukkuja! Koeaikaa on vielä puolitoista kuukautta jäljellä...
- mytty ja masu 15 + 3
Onpas hiljaista keijujen pinossa..
Täällä Tampereella pyryttää oikein kunnolla. Kävin äsken pyörällä kirpputorilla siivoamassa myyntipöydän ja itku meinasi tulla, kun pyörän kanssa yritin päästä eteenpäin. Loppuviikosta oli niin ihanan keväiset ilmat, ja nyt taas pyryttää. Onneksi pakkasta ei ole juuri nimeksikään.
Äitiysvaatteista..Itse olen niitä jo jonkin verran ostellut. Suurimmaksi osaksi sellaisia imetyspaitoja. Ne on kivoja, kun niissä mahan kohta on kohtuullisen pieni, joten alkuraskauden maha näyttää niissä kivalta, ja voihan niitä sitten käyttää imettäessä. Kivoja äitiysvaatteita on myös Lindexillä ja täällä Tampereella oli tullut Mama-licious mallisto myyntiin Nanoukiin. Sieltä löysin ihanan juhlallisenkin hameen, jota en kylläkään vielä ostanut..
Andoliniska + vauva-kirppu 14+1
Täälläkin päin suomea, idässä, sataa lunta oikein kunnolla. Eipä ole juuri huvittanut uloskaan lähteä. Onneksi jotakin aktiviteettia päivään saatiin aamuisella perheuinnilla.
Äsken tuossa makailin sohvalla ja rauhassa lueskelin, niin yhtäkkiä masussa tuntui pari napakkaa mutta suht hentoa muksautusta. Liekkö olleet pikkusintin potkuja vai suolen kupristuksia vai mitä mutta joku siellä joka tapauksessa muksautteli. :) En tiedä olisko ne tosiaan olleet vauvan liikkeitä, vaikka osa täälläkin on kertonut jo näillä viikoilla pieniä liikkeitä tunteneensa. Toivottavasti niitä tuntuisi kuitenkin lisää ja ne olisivat pikkuisen aiheuttamia. Odottavalla kannalla siis..
Mulla seuraava neuvola on 3.4, parin viikon päästä siis. Pääsee sydänääniä kuuntelemaan, ihanaa. :) Rakenneultraa ei olla vielä sovittu, toivottavasti sekin sitten seuraavalla neuvolakäynnillä sovittaisiin. Mutta mukavat sunnuntain jatkot kaikille!
T: Anmari rv 13+1
Kauniit kevätpäivät oli kyllä tänään kaukana, Tampereella tosiaankin pyrytti niin kuin andoliniska sanoit :/ Niin, ja kiitos " vinkistä" tuon Nanoukin suhteen, täytyykin käydä tsekkaamassa millasta mammamallistoa sieltä löytyy :) H&M:lla oli aika paljon kivoja mammahameita, mutta kun ei nuo ilmat ihan niin lämpimät vielä ole niin olin järkevä ja jätin hyllyyn :)
(.) ei mitään ihmeellistä, ultra on keskiviikkona, en kyllä millään jaksaisi enää odottaa vaikka aika on mennyt kyllä hirmu nopeasti siitä kun tuon ultran varasin. Ihana päästä näkemään onko tuplilla kaikki kunnossa, masun kasvusta päätellen ainakin ovat molemmat pysyneet kyydissä :) Luin tänään Aamulehden liitteestä jutun perheestä jossa esikoisina oli syntyneet kolmoset ja heidän arjestaan...täytyy kyllä sanoa ett huhhuh, aikamoisia organisointi-mestareita tuntui vanhemmat olevan jotta olivat saaneet arjen mahd. sujuvaksi :) En kyllä tiedä mitä sanoisin jos ultrassa selviäisi että tuplat on triplat...en uskalla edes ajatella ;) Olo on muuten ihan hyvä, mutta viime yönä alkoi kurkku kipeytyä ja on päivän mittaan muuttunut vain kipeämmäksi ja lämpöäkin tuntuu vähän olevan - blääh! En millään haluaisi sairastaa kun juuri ehdin viikon verran olla terve mahataudin jäljiltä :( Toivotaan, että olisi nopeasti ohimenevää.
Jaaha, kai sitä täytyy mennä lääkitsemään tuota kurkkua jollakin lämpimällä juomalla. Hyvät yöt kaikille!
:) elaine + papu ja ässä rv 12+5