opet!miten meinaatte huomenna käsitellä Tuusulan tapausta?
Kommentit (12)
Monet eivät ehkä voi kotona puhua niistä avoimesti, tai ei ole ketään jolle puhua?
Kymmeneltä kokoonnumme kaikki saliin, jossa rehtori puhuu asiasta ja sitten on seurakunnan puheenvuoro.
Uutisista sai sellaisen käsityksen, että sieltä saa jotain oikeita ohjeita.
Itse työskentelen nuorten ja aikuisten parissa. Olen valmis kuuntelemaan, ei muita suunnitelmia.
asiasta. En vaan millään haluaisi noin kamalaa aihetta ruveta ekaluokkalaisen kanssa yötä vasten käsittelemään. Joten riittääköhän opettajan kanssa käsittely siihen kun pääsee koulusta ja sitten voitaisiin kotona jutella lisää.
puhuisi asiasta juurikaan mitään. Toivon ja uskon kuitenkin , että lapselleni minun puheeni ovat tärkeysjärjestyksessä 1.
Aika omituinen asenne sinulla. Tämä tapahtuma sentään sattui koulussa ja on luonnollista, että asiaa myös käsitellään koulussa. Vaikenemisella ei saavuteta mitään.
Voithan puhua asiasta hieman aamulla, että lapselle ei tule ihan yllätyksenä asia. Lapset saattavat vouhkata asiasta jo pihalle ennen kouluun tuloa. Lapsi voi siis kauhistua epämääräisistä kertomuksista, jos ei mitään asiasta tiedä.
Esim. koulupsykologin tai jonkun.
t. 11
Lapseni eivät ole tietoisia päivän tapahtumista. Koulukin on pieni ala-aste. Toki osa oppilaista on kuullut varmasti uutiset, mutta aika ristiriitaiset ovat tunteet. Pitäisikö lapsille itse kertoa, vai odottaa mitä koulupäivä tuo tullessaan. Voihan olla, ette lapset jäävät melko tietämättömiksi, jos monikaan ei ole kotona uutisia saanut katsella.
Itse olen ajatellut kuullostella tokaluokkalaisteni juttuja. Jos eivät asiasta mainitse, en minäkään lähde erityisesti puhumaan. Saamme varmaan rehtorilta ohjeita aamulla lisää.