Miten reagoisit, jos lapsesi saisi 7-vuotislahjaksi mummolta
suklaata ja ruutulehtiön sekä päälle voivottelun kuinka on hankalaa löytää kaupasta mitään?
Kommentit (52)
kun on ostettu vähän isompaa, eikä liian pientä. Voi haloo.
meidän lapsi on jo koulussa, eikä ole vielä kertaakaan saanut mummolta synttärilahjaa, eikä saanut mummoa vieraaksi juhliinsakaan.
ja näin saadaan juhlista tosi mukavat. eli lapset eivät odota saavansa yhtäkään lahjaa, vaan juhlat. yleensä toki niitä lahjojakin tulee, mut ei tosiaan joka vieraalta ja se on kaikkien mielestä ihan ok.
Varmasti lapsikin tykkää enemmän, kuin vaikka villasukista. Voisihan noita pahempiakin lahjoja olla (luulin otsikosta, että suurinpiirtein kortsuja olisi). Mitä odotitte?
Nimenomaan.
Tuntuu, että kalliisti maksettu Aku Ankka menee 1v:lle tilattuna hukkaan. Tokilehdet laitettiin talteen, mutta tähän päivään mennessä lapsemme ei ole niistä innostunut.Oltaisiin tarvittu vaatetta ja tiettyjä tarvikkeita. Oltais voitu itse hankkia mummun puolesta.
Lahja on lahja. Ja teidän tarpeet on teidän tarpeita. Oletatko tosiaan, että isovanhempien tehtävä on hankkia lapsenlapsille tarpeellista? Sosiaalitoimisto on sitä varten, jos omat rahanne eivät riitä..
mustat pitsialushousut joululahjaksi. Olin yhdeksän. :D Oli joku tuttu kuulemma ostanut liian pienet! Kyllä se ruutuvihko olis voinut olla käyttökelpoisempi...
Sai kyllä muutakin ja kiitin toki lahjasta.
Nyt poika lähenee 6v ja tulee sukatkin kohta käyttöön.=)
mutta jos isomummolta saisi lahjan, niin olisin iloinen että mummo on muistanut. Ukeilta saattaisi tuollaisen lahjan saadakin, eivät juuri harrasta shoppailua. Mutta saattavat antaa lapsille rahaa tai ostaa heille jotain mitä tahtovat, jos käyvät yhdessä kaupassa.
Ei nuo mummot kaikki ymmärrä, mikä on IN juuri sinun perheessäsi. Voithan ensi vuonna laittaa kutsuu mukaan lahjalistan.
Voi jestas mikä tyyppi olet.
Mummo tykkää kierrellä kaupoissa ja ostella lapsille kaikkea mahdollista. Jos mummo antaisi ruutuvihkon ja selittäsi noin ottaisin kyllä mummon erityistarkkailuun. Eli lahjalla sinäänsä ei olisi mitään väliä, reagoisin muuttuvaan käytökseen.
Jos tarvitset jotain, mene itse kauppaan ja osta. Siksi käyt töissä tai saat tukia.
En lukenut koko ketjua, mutta millainen mummo lienee kyseessä ja missä asuu. Jos ei pääse isoihin kauppoihin kuin ehkä kerran vuodessa, asuu jossain pienen ruokakaupan vieressä ja ostaa kaiken sieltä, niin on hyvin ymmärrettävää, että muuta ei ole juuri löydy.
Ja jos on kovin iäkäs, ei ymmärrä, että nykyisin monille tavarat ja niiden arvo ovat tärkeitä, siis jos on itse tottunut olemaan vähään tyytyväinen.
Siis ekaluokkalaiselle, joka just harjottelee kiivaasti kirjoitustaitoja? Meillä ei kyllä kummasteltaisi yhtään jos tuollainen laha tulisi.
Kuinka kehtaatte valittaa lahjoista, olkaa onnellisia että lapsenne sellaisia saavat. Eihän lahjojen ostaminen mikään pakko ole kenellekkään! Älkää pitäkö sitä oletusarvona.
Meille sitäpaitsi tuli lapselle Aku Ankka heti syntymästään lähtien. Voi apua! Ostamme itse vähän isompia vaatteita (kutistuvat kuivausrummussa kuitenkin). Apua!
Hyvänen aika tätä nykyaikaa!!!
Mulla on täti ollut sellainen, että on tuonut käytettyä tavaraa lahjaksi... olisikin muuten ok, mutta kun ne oli poimittu roskiksesta tai kadulta. Esimerkkeinä voisin mainita pikkupöksyt, paita, hiuspampuloita. Pestynä ne antoi kuitenkin : )
Voi elämä, mutta ajatushan on tärkein ja olin silti aina kiitollinen lahjasta, vaikka ei käyttöön olisikaan tullut.
Tykkää suklaasta ja sitä saa harvoin. Tykkää piirrellä ja kirjoitella. Varsinkin pienet ruutulehtiöt on suosiossa. Ne on hyviä agentti leikkeihin.
Ei varmasti pitäisi jostain lelusta tai vaatteesta yhtä paljon.
Pojan ainoa mummo ei osta synttärilahjaa ikinä, koska on syntynyt lähellä Joulua.
Niin, että olisin iloisesti yllättynyt jos mummo ostaisi tuollaisen lahjan tai edes jonkun lahjan lapsenlapselleen.
Ihan kivat lahjat. Varmaan lapsi tykkää. Pääasia, että jotenkin muistaa. Kaikki eivät tee edes sitä.
ne lehdet voi kerätä talteen. Kyllä ne myöhemmin kiinnostavat. Minä tilasin omalle esikoiselleni Aku Ankan jo odotusaikana. Lehtiä luetaan nyt joka päivä, kun lapsi on 6 ja kuopus neljän. Ne ovat siisteissä kansioissa ja mökillä on osa.
2-vuotias ei ymmärrä paperinukkia, mutta ihan kohta ymmärtää. Lapsilla kun on taipumus kasvaa, ei ole ikuisesti 2-vuotias.
Ja kokoa tai kahta isompi vaate käy hetken päästä. Ks. edellinen vastaus. Ostan itse jatkuvasti varastoon isoja vaatteita.
Minkäikäinen olet, kun elät parin kuukauden perspektiivillä?
6