Mihin käytät tänään tulleet lapsilisät?
Kommentit (72)
Ruokaostoksia. Harrastusmaksuja. Siinä menevätkin.
Palkkaan lapsenvahdin ja lähen bilettämään.
En edes näe koko rahoja.
Olen vaimoltakin kysellyt, mihin menevät, mutta en ole oikein saanut tämällistä vastausta.
M41
En mä erikseen käytä niitä mihinkään. Mulle tulee tilille palkat ja lapsilisät, käytän ne ihan normaaliin elämiseen, eli ruokaan, laskuihin, vaatteisiin, harrastuksiin jne. En korvamerkitse rahoja johonkin tiettyyn.
Vierailija kirjoitti:
En edes näe koko rahoja.
Olen vaimoltakin kysellyt, mihin menevät, mutta en ole oikein saanut tämällistä vastausta.
M41
Annatko sä vaimollesi selvityksen rahankäytöstäsi?
Siirtyvät automaattisesti lapsen tilille ja siitä sijoitustilille.
Ei ole tähän talouteen tullut lapsilisiä enää vuoteen.
Olisi kiva, jos kansallista itsemurhaa edes pikkuisen jarrutettaisiin palauttamalla lapsilisät reaalisesti noin vuoden 1995 tasolle. Ne ovat jääneet niin törkeästi jälkeen elinkustannusindeksistä, että ne ovat reaalisesti alentuneet kymmeniä prosentteja.
Vuoden 1990 tasosta nyt ei uskalla haaveillakaan.
Lapsiin tietenkin. Ei ne minun rahoja ole. Vaipat, vaatteet sun muut hankinnat kustannetaan niistä. Jos jää yli (kuukausitasolla), laitan säästötilille myöhempää käyttöä (isompia hankintoja, kuten nyt vaikka skootterit teini-iässä, tietokone ym. lasten omaa) varten. Pienemmällä ei ole vielä omaa tiliä, mutta olen pitänyt kirjaa minkä verran tilillä pitäisi olla ja kun saadaan avattua, siirrän sinne.
Ruoat sun muu eläminen menee vanhempien omasta pussista.
Menen rakastajani kanssa hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiin tietenkin. Ei ne minun rahoja ole. Vaipat, vaatteet sun muut hankinnat kustannetaan niistä. Jos jää yli (kuukausitasolla), laitan säästötilille myöhempää käyttöä (isompia hankintoja, kuten nyt vaikka skootterit teini-iässä, tietokone ym. lasten omaa) varten. Pienemmällä ei ole vielä omaa tiliä, mutta olen pitänyt kirjaa minkä verran tilillä pitäisi olla ja kun saadaan avattua, siirrän sinne.
Ruoat sun muu eläminen menee vanhempien omasta pussista.
Miten tuo käytännössä toimii, että niitä lasten kuluja maksetaan juuri lapsilisästä?
Lasten tileille siirrän, sinne menee myös molemmista lapsista tulevat vammaistuet.
Viimiset lapsilisät tulee , joten ehkä tilataan woltists.
Ruokaa. Onneksi ens viikolla tulee palkkakin.
Ostan osakkeita koko rahalla.